Skocz do zawartości

2 x Taki sam adres MAC


dragolice

Rekomendowane odpowiedzi

Krok 5: Utwórz nowe połączenie DSL lub połączenie kablowe

Hmm... Może jednak po podłączeniu kompa bezpośrednio do modemu powinieneś utworzyć i skonfigurować nowe połaczenie?

 

Spróbuj przeszukać google pod kątem Twojego dostawy i modelu rutera. :) Np. na elektoda.pl możesz znaleźć:

Musisz przypisać statycznie dane w porcie Wan(te które dostajesz od nadawcy) i sclonować adres Mac. Jeżeli nie wiesz jakie to dane to daj wynik ipconfig/all z start---cmd w momencie kiedy masz neta.

Na stronkę dialogu jakoś wejść nie mogę, a nie wiem czy tam coś mają o konfiguracji ruterów.

Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Jeżeli to jest rzeczywiście ten modem, to po Ci jest potrzebny ten router, przecież neta możesz podzielić z tego modemu.

Druga sprawa, jeżeli jest to łącze ADSL, to jest konfigurowane przez PPPoE, jeżeli restartowałeś modem sprawdź czy nie znikły w nim ustawienia dane dla Dialogu, tj. login i hasło.

Nie jestem pewien czy tych ustawień nie trzeba również wpisywać do routera.

Odnośnik do odpowiedzi

W razie jakby co instrukcję konfiguracji modemu powinieneś znaleźć poniżej (chociaż pewno masz wersję papierową?):

ftp://ftp.asmax.pl/pub/instrukcje/

 

Np. ADSL Router Asmax Ar-804u

ftp://ftp.asmax.pl/pub/instrukcje/ar-804u/Manual%20Ar-804u.pdf

 

I jeszcze... Konfiguracja routera Asmax serii Ar (Ar-701u, Ar-800C2, Ar-804u) dla linii ISDN :

http://www.asmax.pl/baza_wiedzy/kategoria/54/305/Konfiguracja%20routera%20Asmax%20serii%20Ar%20%28Ar-701u,%20Ar-800C2,%20Ar-804u%29%20dla%20linii%20ISDN

 

Sorry, to raczej nie był najlepszy pomysł z tym resetem modemu. :rolleyes:

Edytowane przez 3oo
Odnośnik do odpowiedzi
Jeżeli to jest rzeczywiście ten modem, to po Ci jest potrzebny ten router, przecież neta możesz podzielić z tego modemu.

No niestety nie. Też tak na początku myślałem. Podłączyliśmy kompa z bratem pod trzecie gniazdo w modemie (pierwsze net dla 1 kompa 2 dla tv a trzecie i czwarte było wolne). Podłączyliśmy pod to 3 gniazdo i neta nie było. Dlaczego ? Zadzwoniliśmy do dialogu, a oni na to że nie mogę równocześnie łączyć się z modemem mając takie same hasła i nazwy użytkownika. Bo na każdym kompie trzeba było utworzyć połączenie szerokopasmowe i wpisać usera i hasło żeby się połączyć z netem.

Nie wiem czy kojarzycie. Aplikacja dialnet w pełni to zastępowała.

Sorry, to raczej nie był najlepszy pomysł z tym resetem modemu. :rolleyes:

Nic się nie stało. Wszystko działa.

Ja bardzo często resetuję modem żeby mi zmieniło ip (rapidshare...). Właśnie nie wiem czy to istotne jak nie wspominałem wcześniej to teraz wspomne. Mam zmienne ip.

Odnośnik do odpowiedzi
No niestety nie. Też tak na początku myślałem. Podłączyliśmy kompa z bratem pod trzecie gniazdo w modemie (pierwsze net dla 1 kompa 2 dla tv a trzecie i czwarte było wolne). Podłączyliśmy pod to 3 gniazdo i neta nie było. Dlaczego ? Zadzwoniliśmy do dialogu, a oni na to że nie mogę równocześnie łączyć się z modemem mając takie same hasła i nazwy użytkownika. Bo na każdym kompie trzeba było utworzyć połączenie szerokopasmowe i wpisać usera i hasło żeby się połączyć z modemem.

Coś mi tu nie pasuje z tym Dialogiem, w końcu to jest router, trzeba by dokładnie przejrzeć konfigurację.

No więc teraz podłączacie zamiast 2 kompa router i ma być internet na dwóch, a w routerze trzeba by ustawić również PPPoE, które jest potrzebne do połączenia z modemem.

Odnośnik do odpowiedzi

Tego właśnie nie wiem, może dla tego że wywaliłeś oprogramowanie Dialogu, rozumiem że modem ma połączenie z netem, chodzi mi o diodę ADSL.

Aby móc podłączyć więcej komputerów do modemu trzeba chyba w ustawieniach ADSL włączyć opcję MultiUser, czy jakoś tak, strasznie skomplikowana ta instrukcja od modemu.

 

PS

Ale internet ogólnie jakiś masz, bo z czegoś tu piszesz.

Odnośnik do odpowiedzi
chodzi mi o diodę ADSL.

 

Net dochodzi. Pali się dioda DSL . Obecnie jestem podłączony tak :

modem ->router ->komp. Tyle że zmieniłem firmowy MAC na ten z drugiego kompa który działa. I net na tym kompie hula, ale to tylko obejście i mam nadzieję że tymczasowe ;/ I tu mnie zaskakuje jedna rzecz. Komputer bezpośrednio podłączony do modemu nie chce mi się połączyć z internetem (na tym działającym MAC), a jak do modemu podłączę router już neta mam. Modem resetowałem ale wygląda na to że pamięta MAC routera? Dziwne to wszystko.

 

może dla tego że wywaliłeś oprogramowanie Dialogu

 

Hmmm tylko ja zrezygnowałem z tego oprogramowania bo się coś tam spierniczyło. Przyszedł koleś od dialogu i kazał mi się łączyć z netem poprzez połączenie szerokopasmowe. Sam je skonfigurował i działało.

 

EDIT.

 

Nie zauważyłem wcześniejszej edycji Dawida.

Żaden z podanych przez Ciebie adresów MAC nie działa...(resetowałem modem, router)

Podłączyłem kompa pod modem. Stworzyłem nowe połączenie szerokopasmowe. Nie działa.

Ikonka w połączeniu lokalnym dalej żółty wykrzyknik. Zastanawia mnie jedna opcja:

Mogę jej użyć ? Nic się bardziej nie spierdzieli ?

Proszę o szybką odpowiedź bo problem jest raczej poważny. Pozostaje tylko dzwonić do dialogu ? Oni to załatwią?

W dzienniku zdarzeń dalej pluje tym samym błędem DHCPNACK wykryto nieprawidłowy adres sieciow.

Jeśli nic się z tym nie zrobi to proszę o zamknięcie tematu.

post-532-069749100 1288696988_thumb.png

Odnośnik do odpowiedzi

Właściwie to i dla mnie skończyły się pomysły, na chłopski rozum to wygląda na uszkodzoną kartę sieciową, może zainstalowałeś nieodpowiednie sterowniki, wygląda to tak że router źle rozpoznaje tą kartę i nie przydziela jej IP.

Wg. mnie można pokombinować z filtrowaniem MAC na routerze ustawić dla dwóch kompów, oczywiście z ich oryginalnymi MAC-ami, i sprawdzić czy router będzie je wykrywał.

Innym rozwiązaniem to by było odinstalowanie sterowników, odinstalowanie karty w MU, po restarcie komputer powinien znaleźć nową kartę, zainstalować odpowiednie sterowniki i jeżeli system sam nie zrobi automatycznie połączenie, to zrobić nowe połączenie szerokopasmowe ręcznie, a jeszcze zapomniałem wcześniej również pousuwać niepotrzebne połączenia sieciowe.

 

Edycja

Jeszcze jedno pytanko, czy na tym połączeniu które nie działa nie masz ustawionego udostępniania.

Odnośnik do odpowiedzi
Wg. mnie można pokombinować z filtrowaniem MAC na routerze ustawić dla dwóch kompów, oczywiście z ich oryginalnymi MAC-ami, i sprawdzić czy router będzie je wykrywał.

Tzn. co mam zrobić? Nie znam się jeszcze... , interesuję się tym od chwili gdy rozwaliło mi neta.

 

Jeszcze jedno pytanko, czy na tym połączeniu które nie działa nie masz ustawionego udostępniania

 

Gdzie to można sprawdzić?

Odnośnik do odpowiedzi
Cytuj

na chłopski rozum to wygląda na uszkodzoną kartę sieciową

 

W dwóch kompach na raz?

Już prędzej router.

 

Chociaż sterowniki także są podejrzane...

Wygląda na uszkodzenie jednej karty, bo druga działa, z tym że ta uszkodzona nie powinna działać jak jej się wstawi MAC z tej dobrej, więc raczej coś ze sterami.

Cytuj

Wg. mnie można pokombinować z filtrowaniem MAC na routerze ustawić dla dwóch kompów, oczywiście z ich oryginalnymi MAC-ami, i sprawdzić czy router będzie je wykrywał.

 

Tzn. co mam zrobić? Nie znam się jeszcze... , interesuję się tym od chwili gdy rozwaliło mi neta.

W ustawieniach routera w zakładce Security, zaznaczasz pozycję Enable MAC Addres Filtering, i przechodzisz do zakładki MAC Filtering i tam dodajesz numery MAC kart.

 

Cytuj

Jeszcze jedno pytanko, czy na tym połączeniu które nie działa nie masz ustawionego udostępniania

 

 

Gdzie to można sprawdzić?

W połączeniach sieciowych na ikonce danego połączenia pod monitorkami jest taka dłoń, i powinno pisać że udostępnione.

Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...

Dobra. Musiałem jakoś odpocząć od tego. Sory za przerwę w czasie i dzięki za dotychczasowe rady.

Odłączyłem router i podłączyłem pod kompa modem.

Zmieniłem MAC karty na MAC routera żeby sprawdzić czy połączy mnie z samym modemem. Niestety to samo "ograniczenie lub brak łączności". No skoro mnie już z samym modemem nie łączy to musi być coś ze sterami lub z kartą ;/. Temu na razie filtrowanie MAC w routerze wolę sprawdzić później. W połączeniach sieciowych brak takowej "ręki pod monitorkami". Nie łączy mnie z modemem niezależnie od tego jaki MAC karty wpiszę. Tak więc jak się zabrać do instalacji starszych sterowników do karty sieciowej? Pamiętam działające były datowane na 2006 rok. Wolałbym nie poprzez MU bo po deinstalacji może mi w ogóle neta na amen zabrać. Jest na to jakiś instalator?

Dzięki za pomoc.

Pzdr.

Odnośnik do odpowiedzi

Dziwne to wszystko. Walnięta karta sieciowa przecież nie wybierałaby sobie MAC z którym zadziała... Podobnie sterowniki...

 

Ściągnij te ze stronki ASRock'a. Wypakuj... Wypróbuj stery z katalogu Ethernet. Linki znajdziesz w Twoim starszym temacie.

https://www.fixitpc.pl/topic/1724-bledy-w-dzienniku-zdarzen/page__view__findpost__p__12973

Jeśli zerkniesz na zawarty tam plik README.TXT to analogiczną wersje zawierają stery Nvidii 8.26 = Ethernet Driver MCP61 (v65.21). Nie wiem czy da się je wypakować, ale możesz spróbować winrarem.

https://www.fixitpc.pl/topic/1724-bledy-w-dzienniku-zdarzen/page__view__findpost__p__13082

 

Jeśli masz możliwość to dobrze byłoby sprawdzić podłączając do sieci inny komp (a najlepiej na kilku egzemplarzach) np. laptop znajomego...

Edytowane przez 3oo
Odnośnik do odpowiedzi

Wydaje mi się, że mógłbyś spróbować. Chociaż chciałeś wskazać folder przy aktualizacji...

Wersja zgadza się bo tak napisałem, czy porównałeś zawartość ze stronką nvidii (8.26), zakładka Podręcznik Użytkownika? :) Potraktuj pytanie jako retoryczne. :)

Odnośnik do odpowiedzi

Dopsz udało się odzyskać neta. Po instalacji tamtych sterów ethernet był wykrzyknik w MU przy karcie sieciowej. Użyłem przywracania systemu i wszystko wróciło do "normy".

Stery instalowałem tak :

Włączyłem główny instalator.

Odznaczyłem wszystko i zaznaczyłem nvidia ethernet.

I kliknąłem dalej.

Reset kompa.

Brak połączenia lokalnego.

Odnośnik do odpowiedzi

Nie wiem co o tym sądzić. Chociaż wydaje mi się, że ten wykrzyknik mógł być powodowany tym, że raczej trzeba byłoby zainstalować całą paczkę sterów. No, może poza zintegrowaną grafą, bo masz nowsze na pokładzie. Tak jak wspomniałem wcześniej sprawdź inny komp w Twojej sieci (laptop, cokolwiek...). Jeśli masz możliwość to pożycz kartę sieciową zewnętrtzną (na PCI), zainstaluj stery, wyłącz zintegrowaną kartę sieciową w BIOS-ie... i sprawdź czy net zadziała.

Odnośnik do odpowiedzi

Ok. W sumie brachol przyjeżdża niedługo to coś pomyślimy. Ma lapka więc sprawdzimy. Kartę może uda się skołować, ale to chyba nie jej wina.

Jak coś się ruszy to dam znać. Chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły?

Edyta.

Zmiana MAC na losowy na drugim komputerze przyniosła skutek. Oba kompy pracują na innych numerach MAC niż firmowe. Ważne że net chodzi. Dziwne że pierwszy komputer dopuszcza tylko 1 numer MAC i to ten firmowy drugiego kompa...

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Pzdr.

 

Można zamknąć.

Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...