Skocz do zawartości

3x mniejszy transfer, skoki pingu, utrata pakietów


rassi

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

—ledzenie trasy do google-public-dns-a.google.com [8.8.8.8]

z maksymalnĄ liczbĄ 30 przeskok˘w:

0 Rassi-Komputer.home [192.168.1.2]

1 modem.home [192.168.1.1]

2 kat-bg2.neo.tpnet.pl [83.1.4.42]

3 kat-r1.tpnet.pl [80.50.156.201]

4 war-r1.tpnet.pl [194.204.175.113]

5 bundle-ether2.ffttr3.Frankfurt.opentransit.net [193.251.250.77]

6 google-5.GW.opentransit.net [193.251.249.54]

7 72.14.238.46

8 72.14.239.62

9 209.85.254.112

10 * * *

Wyliczanie statystyk dla 225 sekund...

Ł¤r˘dˆo Ten w©zeˆ/Ł¥Ącze

Przeskok RTT Zgubione/wysˆane = Pct Zgubione/wysˆane = adres Pct

0 Rassi-Komputer.home [192.168.1.2]

0/ 100 = 0% |

1 0ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% modem.home [192.168.1.1]

1/ 100 = 1% |

2 48ms 1/ 100 = 1% 0/ 100 = 0% kat-bg2.neo.tpnet.pl [83.1.4.42]

1/ 100 = 1% |

3 44ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% kat-r1.tpnet.pl [80.50.156.201]

0/ 100 = 0% |

4 52ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% war-r1.tpnet.pl [194.204.175.113]

0/ 100 = 0% |

5 72ms 4/ 100 = 4% 2/ 100 = 2% bundle-ether2.ffttr3.Frankfurt.opentransit.net [193.251.250.77]

0/ 100 = 0% |

6 87ms 2/ 100 = 2% 0/ 100 = 0% google-5.GW.opentransit.net [193.251.249.54]

2/ 100 = 2% |

7 68ms 4/ 100 = 4% 0/ 100 = 0% 72.14.238.46

96/ 100 = 96% |

8 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 72.14.239.62

0/ 100 = 0% |

9 --- 100/ 100 =100% 0/ 100 = 0% 209.85.254.112

Odnośnik do komentarza

Nie na 7, tylko między 7 a 8. To jest normalne, a adres należy do Google. Nie każdy węzeł musi odpowiadać na komunikaty ICMP. Jeśli więc router odrzuca 100% komunikatów, to zazwyczaj oznacza, że został tak skonfigurowany, a nie, że nie działa. Interesuje nas tylko infrastruktura Orange/TP, w której straty są w normie, czyli na poziomie 2%. To jeszcze nic.

 

I nie wklejaj tak preformatowanego tekstu prosto w posta, bo się nie da czytać. Następnym razem jako załącznik.

Odnośnik do komentarza

Zgloszenie nic nie da bo predkosc miesci sie w granicach umowy. Wlasnie nie wiedzialem czy o tym pisac zeby nie walnac glupoty ale rzeczywiscie predkosc siadla gdy przymrozilo.

 

Margines SNR skacze od 6 do 13. Czasem nawet do 17. Jesli problem jest rzeczywiscie fizyczny to temat jest do zamkniecia.

 

Dzieki za probe pomocy i wiele nowych informacji.

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

Korzystajac z okazji, ze temat nadal jest otwarty powiem wam czego sie dowiedzialem od konsultanta na video callu. Poinformowal mnie ze system DLM raz na 21 dni sprawdza aktualny stan linii. W sumie by sie zgadzalo. Liczac czas od poczatku umowy do problemow wynika, ze drugie odswiezanie dlmu wypadlo podczas fatalnego stanu linii. Jest to pierwszy gosc, ktory mnie o tym poinformowal. Nikt telefonicznie nigdy nie mowil, ze DLM sprawdza co 3 tygodnie stan linii i dostosowuje predkosc do warunkow na niej. Zawsze byla gadka tylko o pierwszych 10 dniach od podpisania umowy i tyle. Czy to prawda? Wiedziales o tym?

Odnośnik do komentarza

Na innych forach wyczytalem, ze da sie to przyspieszyc. Niby sprzedanie bajeczki o nowym routerze/telefonie powoduje ze sa bardziej sklonni do zrestartowania systemu dla linii. Zdecydowalem, ze poczekam te 21 dni ( liczone od videocall wiec z duzym zapasem). Jesli predkosc nie skoczy w gore bede kombinowal z wymuszeniem restartu.

Odnośnik do komentarza

DLM rozpoczal zwiekszanie predkosci. Zlapalo 2 Mb. Niestety margines szumu skacze od wartosci ujemnych do 12,5 db. Po restarcie routera (z poziomu konfiguracji) i zmniejszeniu synchro do 1536 problem pozostal. Dluzszy czas wszystko dzialalo dobrze 17 db przy 1MB mialem. Do wartosci granicznej wiec jest spory zapas, ktory moze byc wykorzystany na podkrecenie predkosci, niestety przy tak rozhuśtanym Marginie SNR nie ma o tym mowy. Technicy nie zajeli sie nawet rozpieprzona skrzynka z ktorej wystaja wszystkie kable. Mam nadzieje, ze wszystkiemu sa winne warunki pogodowe. Od 1 listopada do 5 grudnia nie mialem problemow z SNR. Przy synchro 3mb byl on na granicy 6db ale za to byl stabilny i nie zrywalo polaczenia. Zaklocen tez nie bylo.

Odnośnik do komentarza

Szkoda, że nie masz modemu, który pokazywałby obłożenie tonów bitami. W ADSL transmisja danych zachodzi równolegle na wielu częstotliwościach, są to tzw. tony. Dla każdego ustalany jest osobny SNR Margin, potem tony w miarę możliwości łącza wykorzystuje się do transmisji i patrzy, jak zachowuje SNR Margin. Te dane potrafią dużo powiedzieć o sieci i jej stabilności.

 

Niestety margines szumu skacze od wartosci ujemnych do 12,5 db.

 

Wartość ujemna zerwanie synchronizacji DSL. Potem modem próbuje się zsynchronizować na niższej prędkości i tak do skutku. Tyle teoria. Czasami się zdarza, że modem pokazuje ujemne wartości marginu, a synchronizacja nadal działa. I nie jest to efekt potężnej stabilności połączenia, tylko problemów z oprogramowaniem urządzenia. Mój SpeedStream zaraz obok ujemnego rozmiaru przesłanych danych pokazuje ujemny SNR Margin.

 

Zaklocen tez nie bylo.

 

Zakłóceń? Masz jakieś problemy z telefonem?

Odnośnik do komentarza

Teraz margin znow jest stabilny. 14 db przy okolo 2000kb synchro. Niestety przy odswiezaniu DLM (okres 21 dni sie zgadza, awarie i spadek predkosc zglosilem 7 grudnia) byl chyba niestabilny bo max synchro zlapalo mi wlasnie te 2k. Teraz przy stabilnym algorytm routera (statystyki>xdsl>dostepna predkosc pokazje 3500kb) Szkoda, ze akurat trafil DLM w punkt kiedy skakal SNR bo zdarza sie to w ciagu dnia raczej rzadko.

 

Mowiac zaklocenia mialem na mysli utraty pakietow/wysoki ping. Skoro pytasz o telefon to trzaski w nim sa odkad zostalem podpiety do neta. Jakies 7 lat temu. W tym okresie byli u mnie technicy i zignorowali to. Zglaszalem to takze 7 grudnia teraz.

 

Co do tych tonow to w Konfiguracja routera>Ustawiania zaawansowane>DSL>Ustawiania zaawansowane>mam jakis test, ktory pozwala na wybor tonow

 

http://img846.images.../4617/tonyn.jpg

Odnośnik do komentarza

Mówiłem już pewnie wiele razy, że to, co router widzi jako maksymalną możliwą prędkość, jest często oderwane od rzeczywistości. Pokaż screen ze statystyk ADSL, to postaram się ocenić.

 

O te tony chodzi, tylko nic mi z możliwości wyboru tonów, skoro nie wiem, jak który się zachowuje. Modem na podstawie stabilności poszczególnych częstotliwości powinien sam ustalić, który ton bardziej obciąża transmisją, realizują to różne algorytmy.

 

http://www.kitz.co.u..._technology.htm

 

Trzaski zgłaszaj do skutku. Miałem podobny problem: synchronizacja ADSL zrywała się po rozpoczęciu rozmowy, technicy przyjechali, coś pogrzebali w rozdzielni (nie było mnie wtedy, nie wiem, co dokładnie robili) i działa.

Odnośnik do komentarza

Domyslilem sie, ze SNR musialby byc stabilny.Przy skokach tego parametru to i 1mb fatalnie dziala. Mam nadzieje, ze to nastapi przy poprawie warunkow atmosferycznych. Myslalem jeszcze, ze przy okazji oslonie jakos ta skrzynke z kablami.

 

No i zaczelo skakac z 14 db do 3...

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

Ona jest około 100-150 metrów od mojego domu zamontowana na niskim betonowym słupku przy ziemi. Nie podam Ci żadnych oznaczeń bo drzwiczki są urwane. Wystają z niej kable np. białe oplecione czerwonymi i inne. Jest to wystawione na działanie deszczu,śniegu i wiatru. Brakuje tylko żeby to jakiś pies olał. Sa to jakies kable telefoniczne ale konkretow nie wiem w sensie za co dokladnie odpowiadaja.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...