Skocz do zawartości

3x mniejszy transfer, skoki pingu, utrata pakietów


rassi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od 2 dni mam kosmiczne problemy ze swoim połączeniem ale zacznę od początku.

 

Zawsze miałem internet od Neostrady na początku to było zaledwie 0.5 megabita potem 1MB. Próba puszczenia sygnału na 2MB kończyła się niepowodzeniem. (została taka przeprowadzona gdy zawarłem taką umowę lecz po testach prędkość okazała się nieosiągalna-nie łapało synchronizacji). Zostało więc 1MB. Ponad miesiąc temu podpisałem nową, najmniejszą umowę czyli DO 10MB. Oczywiście DO jest słowem kluczem i wiedziałem, że i tak będę miał 1MB bo na więcej nie pozwala ograniczenie rozbudowy, odległość od centrali.

 

Możecie więc sobie wyobrazić moje zdziwienie gdy złapało mi 3MB. Może dobudowali coś do infrastruktury. Tego nie wiem. Wiem, że 3 MB to dzisiaj nic ale dla mnie przejście z 1 na 3 to był naprawdę duży skok. Zacząłem nawet korzystać z cyfrowej dystrybucji gier bo transfer na poziomie 350kb/s mi w tym przypadku odpowiadał. Niestety moja radość skończyła się 2 dni temu.

 

Przez pół dnia złapało mi 2MB ale się nie przejmowałem. Lecz to co się dzieje od półtorej dnia już jest niepokojące. Internet działa z prędkością niecałe 1MB. Pojawiły się skoki pingu, dość poważne od 50 do 500 ms w ciągu ułamka sekundy co kończy się potężnym lagiem w grach online. Na teamspeaku 3 pojawiły się utraty pakietów sięgające 50%.

 

Miły pan z pomocy technicznej powiedział, że spadek prędkości o 3x jest spowodowany tym, że system uznał, że przy takiej prędkości można zapewnić maksymalną stabilność. Po 1 system miał na to 10 dni jak mnie poinformowano, a ucięło mi transfer po ponad miesiącu. Po 2 te moje 3MB były naprawdę stabilne. 0 disconectów, stabilny może troszeczkę wyższy (65-75ms) ping, stała prędkość transferu 350-360. I tak przez miesiąc, naprawdę 0 problemów z czymkolwiek.

 

Co mam dalej robić? Jak z nimi rozmawiać? Oni nie przyjmują do wiadomości, że miałem to stabilne 3MB.

 

Bardzo proszę o radę i pomoc.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dostałem telefon od nich, że problem jest po ich stronie (w sensie, że nie u mnie w konfiguracji) i w jakich godzinach mogą przysłać techników. Gość mówił coś o błędach CRC na linii i tłumieniu na poziomie 65 db. Kilka razy zawieszał rozmowę i "coś" robił. Kazał mi też zresetować router (mam Sagem F@st 2704). Prędkość powoli wraca do normy (około 2,5MB) i skoki pingu są rzadsze. Nie gubi już pakietów.

 

Powiem co i jak po wizycie techników, a teraz mam kilka pytań.

Czy błędy CRC mogą się u nich wyświetlać gdy sam resetuję sobie połączenie?

Czy wysokie tłumienie zależy od odległości od centrali? Gość mówił coś o jakiś złączkach, że mogła gdzieś puścić. Poinformowałem go też, że mam jakieś głośne trzaski w słuchawce od telefonu.

Mówiłem mu też, że skrzynka koło mojego domu wygląda nie za ciekawie. Mówił, że opad śniegu a tym samym dostanie się wilgoci może mieć duży wpływ na jakość połączenia.

 

Ogólnie upewniał mnie, że problemy są spowodowane tłumieniem na wysokim poziomie (65db) i błędami CRC, a także wilgocią w skrzynce. Lecz z drugiej strony zresetowanie routera (15sek przytrzymanie szpilką przycisku) poprawiło znacząco stan rzeczy.

 

Obawiam się też, że technik wyjedzie z tekstem, że u mnie może tylko 1MB może stabilnie działać i przedzwoni żeby mi nie puszczali więcej.

 

O co tu więc chodzi bo za bardzo nie rozumiem. Nie chcę żeby wyszło, że na darmo wzywali technika. Z drugiej strony konsultant sam przyznał, że problem jest fizyczny w takim razie jak mi go naprawił na odległość?

 

Jeszcze jedno. Tłumienie downsteam = 65db Upstream = 35db. Czy jest możliwe wyrównanie obu wartości do 35db?

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, ale nie będę pracował bez logów, które mogą mi dużo powiedzieć. Do tego proszę screen ze statystyk ADSL z konfiguracji modemu.

 

Czy błędy CRC mogą się u nich wyświetlać gdy sam resetuję sobie połączenie?

 

Pojawią się zerwania synchronizacji ADSL, a to jest jeszcze gorsze niż błędy CRC. TP nie odróżnia twardego resetowania modemu od zerwania synchronizacji. Właśnie na statystykach częstotliwości tego zdarzenia opiera się algorytm zmniejszania prędkości synchronizacji, żeby ustabilizować połączenie.

 

Mówił, że opad śniegu a tym samym dostanie się wilgoci może mieć duży wpływ na jakość połączenia.

 

I tak oczywiście jest.

 

Ogólnie upewniał mnie, że problemy są spowodowane tłumieniem na wysokim poziomie (65db) i błędami CRC, a także wilgocią w skrzynce. Lecz z drugiej strony zresetowanie routera (15sek przytrzymanie szpilką przycisku) poprawiło znacząco stan rzeczy.

 

Z drugiej strony konsultant sam przyznał, że problem jest fizyczny w takim razie jak mi go naprawił na odległość?

 

Może zwiększyć moc transmisji, ale TP robi to bardzo niechętnie, ponieważ wpływa źle na innych klientów na tej linii, powodując większe zakłócenia po ich stronie.

 

Jeszcze jedno. Tłumienie downsteam = 65db Upstream = 35db. Czy jest możliwe wyrównanie obu wartości do 35db?

 

Nie. Zwróć uwagę, że upstream pracuje na częstotliwościach 25-138 kHz a downstream na 142 - 1104 kHz dla ADSL i 142 - 2208 kHz dla ADSL2+. Możesz zmniejszyć obie wartości przez naprawienie fizycznego uszkodzenia sieci, ale one raczej się nie wyrównają. A przynajmniej nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza

Powiem tak: 90% ludzi z TP, których miałem możliwość (nie powiem, że "przyjemność") spotkać, nie poddaje w wątpliwość pomiarów tłumienia. Możesz zadzwonić na infolinię i zapytać, czy mają odczyty parametrów z ostatnich kilku-kilkunastu dni i poprosić o ich przesłanie.

 

Zainstaluj sobie TeamViewer, podeślij mi na PW identyfikator i PIN oraz hasło logowania do routera.

Odnośnik do komentarza

To znaczy, żeby było jasne ja nie oczekuje transferu większego niż jestem w stanie realnie osiągnąć. Przez długie lata siedziałem na 1MB. Po prostu chcę mieć tyle co przez ostatni miesiąc nie licząc tych ostatnich dwóch dni. Ta prędkość była jak najbardziej osiągana i stabilna. Po rozmowie z Tobą wiem jak działa ich system i robiłem błąd wyłączając router na noc.Teraz po telefonie od nich gdy ten gość coś przestawiał u siebie (może zresetował ten system DLM dla mojego połączenia?) mam 2,6 MB co jestem w stanie zaakceptować. Technicy jak przyjadą to pewnie zajmą się tylko tą skrzynką w opłakanym stanie i więcej nic nie zrobią. Programem możemy zająć się jutro? Dziś już muszę spadać.

Odnośnik do komentarza

Ok to jutro jak w ogóle będzie taka możliwość bo znów coś siadło i tracę ponad połowe pakietów.

 

EDIT

 

Przez 2 dni działało bez zarzutu (3MB), dziś znów zaczęło świrować (potężna strata pakietów - 75% i ping jakbym się z Marsem łączył) i prędkość spadła do 1MB (gubienie pakietów i ping zostały na wysokim poziomie). Wykonałem więc telefon. Po wprowadzeniu numeru usługi dostałem wiadomość z automatu, że zgłoszenie nr XXXXXX zostało ZREALIZOWANE! Oczywiście nie było u mnie nikogo, nie dostałem nawet SMSa o zakończonych pracach, a problem jak był tak jest. Wyjaśniłem to najdelikatniej jak potrafiłem konsultantowi. Zaczęła się stara śpiewka, że 1MB to dla mnie max itd. Problem tylko w tym, że tracę pakiety i skacze mi ping tak przy prędkości 1 jak 3 MB. Poinformowałem także i o tym. Rozmówca palnął głupotę, że może nawet i 1 MB nie działać (korzystałem z 1 MB długie lata). Dałem mu do zrozumienia, że to już w takim razie nie mieści się w granicach umowy. Po tym przyjął zgłoszenie i razem ze starym wysłał nie do techników tylko do tych, którzy ich kontrolują. Co tam się dzieje? Ile takie dymanie klienta może jeszcze trwać?

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

Jest możliwość, że ręcznie wklepali mi maksymalną prędkość? Łącze synchronizuje się przez cały czas na poziomie 2496. Dostępna prędkość w statystykach (zgaduję, że ustalona przez DLM) jest wyższa o ponad 1000. Niestety próby resetu routera (z poziomu konfiguracji nie twardego) nie zmieniają wartości synchronizacji.

Odnośnik do komentarza

Nie zajmie sie. Oni twierdza, ze wszystko jest ok. Dzis znow mam problemy po kilku dniach wzglednego spokoju. Mozliwe jest to, ze do mojej centrali jest podlaczonych tylu uzytkownikow, ze gdy wiekszosc z nich jest online i intensywnie wykorzystuje transfer to u mne pojawiaja sie straty pakietow? Moze to po prostu przeciazenia i pazernosc panow z TP.

 

EDIT

stan obecny http://img819.imageshack.us/img819/5835/adsl3h.jpg

 

bledy moga swiadczyc o przeciazeniu?

Edytowane przez rassi
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...