Skocz do zawartości

Neostrada 6 Mbps, rozłącza się co jakiś czas


Andziorka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kilka dni temu podpisałam umowę z Neostradą, jej prędkość wynosi 6 mb. Były jakieś problemy, ponieważ internet nie działał, przyjechał technik i pozmieniał coś na centrali (mówił o jakiś portach, ale dokładnie nie wiem co). Teraz internet rozłącza mi się co 20-30 minut. Mam router Pentagram Cerberus P6311-072 i w momencie braku internetu gaśnie mi lampka - PPP i często miga ADSL. Posiadam Comodo internet Security, odznaczyłam w Głównym koncentratorze USB: "Zezwalaj temu urządzeniu na wyprowadzenie komputera ze stanu wstrzymania" ale po restarcie ponownie się to samoczynnie zaznacza. Gdzieś w sieci znalazłam poradę, żeby zmienić z ADSL Mode z Auto na G.DMT, zmieniłam i dalej nic. Mam Windowsa 7.

 

Wklejam raport z Net-log: http://www.sendspace.com/file/p7q2q6

 

I raport z ustawień routera - System log:

1/1/2000 0:1:3> received from NTP server(42)
12/26/2010 20:50:0> Adjust time to 4d17aa78
12/26/2010 20:50:0> adjtime task pause 1 day
12/26/2010 21:22:46> MPOA Link Down
12/26/2010 21:22:46> SNMP TRAP 2: link down
12/26/2010 21:22:46> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:22:47> Last errorlog repeat 25 Times
12/26/2010 21:22:48> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:22:48> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:22:48> Last errorlog repeat 1 Times
12/26/2010 21:22:48> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:22:48> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:23:39> Last errorlog repeat 470 Times
12/26/2010 21:23:39> MPOA Link Up
12/26/2010 21:24:4> ppp_ready: ch:8046a460, iface:803ed020
12/26/2010 21:24:4> SNMP TRAP 3: link up
12/26/2010 21:24:4> Accept() fail
12/26/2010 21:24:4> Accept() fail
12/26/2010 21:34:58> Call drop because echo reply not received in time
12/26/2010 21:34:58> SNMP TRAP 2: link down
12/26/2010 21:35:8> MPOA Link Down
12/26/2010 21:35:8> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:35:11> Last errorlog repeat 50 Times
12/26/2010 21:35:11> MPOA Link Up
12/26/2010 21:35:29> MPOA Link Down
12/26/2010 21:35:29> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:35:56> Last errorlog repeat 241 Times
12/26/2010 21:35:56> MPOA Link Up
12/26/2010 21:36:5> CHAP: login to remote failed; please check user/pswd
12/26/2010 21:36:11> ppp_ready: ch:8046a460, iface:803ed020
12/26/2010 21:36:12> SNMP TRAP 3: link up
12/26/2010 21:36:12> Accept() fail
12/26/2010 21:36:12> Accept() fail
12/26/2010 21:38:53> MPOA Link Down
12/26/2010 21:38:53> SNMP TRAP 2: link down
12/26/2010 21:38:53> netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=80458988
12/26/2010 21:39:25> Last errorlog repeat 329 Times
12/26/2010 21:39:25> MPOA Link Up
12/26/2010 21:39:41> ppp_ready: ch:8046a460, iface:803ed020
12/26/2010 21:39:41> SNMP TRAP 3: link up
12/26/2010 21:39:41> Accept() fail
12/26/2010 21:39:41> Accept() fail

 

Proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam~!

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

To jest plik wykonywalny Net-log, a nie raport.

 

Na 99% powodem jest brak synchronizacji ADSL. Zadzwoń na 801 505 505 i zapytaj, jaka jest odległość od Ciebie do ich centralki (powinnaś się mieścić w 2 km).

Wcześniej miałaś mniejszą prędkość połączenia i było wszystko OK?

 

Spróbuj załatwić jakiś router Linksysa i podpiąć, a na nim sprawdzić, czy działa. Miałem kilka przypadków, kiedy Pentagramy, TP-Linki czy D-Linki sobie nie radziły, a Linksys łapał połączenie.

 

Jak wystąpi problem zaloguj się do routera i zrób screen z zakładki "status".

 

Obojętnie kiedy zrób screeny z konfiguracji routera, najlepiej "quick setup" i wszystko dot. WAN z "advanced".

 

Sprawdź, jak wygląda sytuacja na modemie od TP, jeśli taki posiadasz.

 

Możesz wgrać nowe firmware do routera, jeśli jest dostępne.

 

Potem pozostaje telefon do TP, żeby sprawdzili linię i maksymalną możliwą przepustowość.

 

Ja w ten sposób pozbyłem się połączenia na tydzień, bo mnie głupiemu zachciało się 20 Mb/s, a sieć TP przyjmie tylko 2 Mb/s... Oczywiście oni twierdzą, że wszystko jest w porządku, więc proponuję się uzbroić w cierpliwość i być przygotowanym na wiele godzin użerania się z Błękitną Linią i ich pomocą techniczną. Osobiście trafiłem tam na dwie kompetentne osoby, które były w stanie rozwiązać problem. Reszta, to jacyś ludzie z przypadku po podstawówce, którzy mają tylko wytyczne TP i nic ponadto nie wiedzą i nie rozróżniają chociażby PPPoA od PPPoE, bo nic w instrukcji nie pisze.

Polecam jedną metodę - branie namiarów na przełożonego, wtedy się jakoś dziwnie aktywizują. ;)

Odnośnik do komentarza

1. Centrala prawdopodobnie jest kilkaset metrów ode mnie, ale zadzwonię jeszcze i zapytam dokładnie. Technik, który u mnie był sprawdzał wszystko i powiedział, że 6 mb powinna spokojnie chodzić.

2. Wcześniej miałam 1 mb i było wszystko ok.

3. Firmware niestety szukałam wcześniej, ale nie znalazłam

4. Z załatwieniem routera Linksys będzie problem :/

5. Jutro sprawdzę na modemie od neo. Mam jakiś stary.

6. Jak się rozłączy dam screena ze statusu

7. Niżej zamieszczam screeny:

 

1.png 2.png 3.png 4.png 5.png 6.png 7.png

 

Nie wiem czy podałam wszystkie, które powinnam, w razie czego zrobię inne.

 

PS.

Znalazłam tu firmware, ale nie wiem czy jest pewne i czy je wgrać: http://forum.pentagram.pl/discussion/2021/firmware-do-p-6311072/

Odnośnik do komentarza

Na screenach wygląda wszystko dobrze.

 

Aktualizacja firmware może wyczyścić ustawienia w routerze.

Gdzieś z "Maintenance" powinnaś mieć możliwość zrobienia kopii zapasowej ustawień, potem to można wgrać.

 

I na wszelki wypadek porób screeny ze wszystkiego, gdyby backup nie zadziałał.

 

1. Centrala prawdopodobnie jest kilkaset metrów ode mnie, ale zadzwonię jeszcze i zapytam dokładnie. Technik, który u mnie był sprawdzał wszystko i powiedział, że 6 mb powinna spokojnie chodzić.

Jak przedłużałem umowę, powiedzieli, że centralę mam 1,1 km ode mnie.

Gdy umowę przedłużyłem nagle się okazało, że odległość wynosi 3,5 km.

Nie wiem... uciekła?... ;)

Odnośnik do komentarza
Jak przedłużałem umowę, powiedzieli, że centralę mam 1,1 km ode mnie.

Gdy umowę przedłużyłem nagle się okazało, że odległość wynosi 3,5 km.

Nie wiem... uciekła?... ;)

Ale ja wiem, gdzie u mnie jest centrala i to jest niecały kilometr ode mnie właśnie, dlatego dziwię się, że tak zrywa. Wczoraj wieczorem już mi nie zerwało, nie wiem może to ta pogoda? Napisałam do Pentagrama o firmware, jak wyślą to wgram sobie to, które znalazłam.

Odnośnik do komentarza

Wczoraj próbowałam się połączyć z modemu TP - SpeedTouch 330, robię wszystko według instrukcji znalezionej w sieci, ale wykrywa modem i brak internetu. Ręce opadają :) No, ale póki co problemu nie ma więc poobserwuję sieć.

Może przebudowują infrastrukturę albo coś innego robią....Ja przed świętami miałem okres około tygodnia gdy ciągle zrywało połączenie potem samo przeszło...i takich okresów o kiepskiej jakości połączenia mam wiele w ciągu roku (też net mam od telekomuny) ,cerberusy jakie są to są ale jeśli chodzi o radzenie ze słabymi łączami to radzą sobie dobrze.Ja proponuję wstrzymać się z kombinacją z routerami i błękitną linią do nowego roku i na ten czas wróć do cerberusa - i przebolej że będziesz musiała wyłączać często router na około minuty...Ja myślę że problem rozwiąże się sam

Odnośnik do komentarza
Ja proponuję wstrzymać się z kombinacją z routerami i błękitną linią do nowego roku

I tutaj jest problem, gdyż wedle ich regulaminu każdy błąd należy zgłosić (co konsekwentnie można olewać), a poza tym, każdy błąd warto zgłosić, bo jeśli to faktycznie u nich problem, to tylko przyspieszy naprawę.

 

i przebolej że będziesz musiała wyłączać często router na około minuty...

A czy on czasem sam nie odnawia połączenia?

Odnośnik do komentarza
I tutaj jest problem, gdyż wedle ich regulaminu każdy błąd należy zgłosić (co konsekwentnie można olewać), a poza tym, każdy błąd warto zgłosić, bo jeśli to faktycznie u nich problem, to tylko przyspieszy naprawę.

Jak błąd wystąpi znowu to zgłoszę. Im częściej będzie zgłaszany dany błąd tym chyba szybciej się tym zainteresują, przynajmniej powinni.

 

A czy on czasem sam nie odnawia połączenia?

U mnie sam odnawia. Nic nie muszę wyłączać.

 

Jak wystąpi problem zaloguj się do routera i zrób screen z zakładki "status".

Właśnie się na pół minuty rozłączyła:

stat.png

Odnośnik do komentarza

I tutaj jest problem, gdyż wedle ich regulaminu każdy błąd należy zgłosić (co konsekwentnie można olewać), a poza tym, każdy błąd warto zgłosić, bo jeśli to faktycznie u nich problem, to tylko przyspieszy naprawę.

Kilka lat temu rzeczywiście zgłaszałem im tego typu usterki a teraz to daruję bo zwykle i tak oni to olewają - zwykle i tak karzą odczekać przez jakiś czas a niech chce mi się tracić nerwów na gadaninę z nimi....no chyba że internet pernamentnie nie działa to wtedy im nie odpuszczam (na szczęście takich skrajnych przypadków jest bardzo mało u mnie,ostatnio takie coś miałem ponad rok temu)

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Witam.

Od ostatniego napisanego tu przeze mnie posta Neostrada rozłączyła mi się może 5-6 razy. Router mam dalej ten sam, nic nie zmieniałam i nie wgrywałam nowego firmware.

A jaki dokładnie masz model Pentagrama? I podaj zrzuty z zakładek jak ja w poście 3: https://www.fixitpc.pl/topic/2428-neostrada-6-mb-rozlacza-sie-co-jakis-czas/page__p__18718#entry18718 ktoś Ci pewnie sprawdzi i powie czy ustawienia dobre. :)

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Założenia odnośnie tłumienia są takie (wartości w miarę bezpieczne dla większości ludzi przy stabilnej linii, w tym Marginie):

-6 Mb/s: TPSA 38.8 dB, ja 30 dB w ADSL1 35 dB w ADSL2+

Moje są o wiele niższe, ale to chyba znaczy, że to lepiej? ;)

 

Bardzo dobry wynik. Centralka jest jakieś 700 metrów od Ciebie?

Tak, to by się zgadzało. Jest ok 700 m ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...