Skocz do zawartości

Problem z uruchamianiem (czarny ekran) i widocznością napędu DVD


Mysza

Rekomendowane odpowiedzi

PODSUMOWANIE Z 23.11.2010 - PO ZMIANIE ZASILACZA - POST #69

 

Problem ze sprzętem pojawia się cyklicznie.

Zdarza się, że komputer nie widzi napędu DVD.

Zdarza się, że w trakcie uruchamiania komputera zatrzymuje się wszystko na czarnym ekranie z migającą mała kreseczką w lewym górnym rogu i na tym koniec... reset i to samo...

 

POMAGA - otwarcie pokrywy i podociskanie kabelków wewnątrz ... na jakiś czas, potem znowu to samo...

 

dociskam na wyczucie - wszystko czego się nie boję dotknąć i co wygląda jak coś w rodzaju wtyczki, nie wiem co pomaga, a co nie i które kabelki do czego prowadzą :confused:

mniej więcej są to miejsca zaznaczone na zielono na zdjęciu

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

wygląda to tak, jakby mi się coś obluzowywało wewnątrz komputera w trakcie zwykłego użytkowania

 

dodatkowo mam zasilacz, który nie jest zasilaczem tj TRACER

tylko pytanie - czy to może być wina zasilacza ?- jego akurat nie ruszam jak otwieram komputer, nawet dobrze nie wiem, gdzie go szukać - początkowo myślałam, że to ta część z wiatraczkiem, którą zaznaczyłam na zdjęciu granatową ramką, ale chyba się pomyliłam - zdaje się, że zasilacza powinnam szukać z tylu obudowy u góry tam gdzie są porty USB itd ... :rolleyes:

 

Jeśli miałoby się okazać, że sprzęt ogólnie się sypie (nie tylko zasilacz) to chyba szkoda by było inwestować w nowy zasilacz, bo to jak wymiana okien w domu przeznaczonym do rozbiórki ;)

 

a jeśli zasilacz to jest to - to pewnie będę potrzebowała szczegółowych instrukcji :(

 

poniżej raport *.DMP wygenerowany po pojawieniu się niebieskiego ekranu śmierci

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

 

raport SIW :

http://www.speedyshare.com/files/25043289/SIW_FREEWARE_XXX_20101106_022256.html

Edytowane przez mycha69
Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Głównym podejrzanym jest z pewnością zasilacz. To ta metalowa skrzynka na którą wskazuje strzałka w ramce Twojego zdjęcia (żółta naklejka z napisami, pisze na niej "tracer"), do niego podłączony jest kabel zasilający, a wewnątrz obudowy wychodzi wiązka przewodów podłączonych do płyty gł., oraz wszystkich pozostałych urządzeń. Demontaż polega na odkręceniu 4 śrub widocznych od strony kabla zasilającego. Warto ponumerować łączówki np. flamastrem i zapisać połączenia. Zasilacz powinien być jak najszybciej wymieniony na markowy poczynając od najtańszego np.: Fortron, Chiftec itp. Element w ramce niebieskiej to wentylator odprowadzający ciepło z procesora, obok w zielonej to jego zasilanie i sterowanie. Zielone na dole to taśma sterująca SATA i jej podłączenie do portu SATA na płycie i w dysku. SMART dysku nie wykazał błędów. Po wymianie zasilacza warto sprawdzić RAM np. memtest86+ (błędy ntkrpamp.exe)

Odnośnik do komentarza

Kiedy zdarzy się następna sytuacja w której komputer nie będzie widzieć napędu DVD proszę nacisnąć na guzik otwierający jego tackę - jeżeli tacka się wysunie to znaczy że obluzował się kabel Serial ATA (czerwony kabel z płaską końcówką http://www.tme.eu/katalog_pics/8/4/d/84d70c9edaa0b7b8d3871e293b97dddd/sata-75.jpg ). Jeżeli tacka nie otworzy się należy wyłączyć komputer i wpiąć inny kabel zasilający (prawdopodobnie jego końcówka będzie wyglądać tak http://www.meditronik.com.pl/doc/mini/usb07822.jpg ten na górze). Co do ogólnych problemów z włączaniem się komputera podejrzany też jest zasilacz. W dłuższej perspektywie na pewno warto go wymienić ale na razie radzę odpiąć wszystkie kable i wpiąć je ponownie. W poradniku na forum PC Lab-u http://forum.pclab.pl/topic/416404-FAQ-Składanie-komputera-krok-po-kroku/ proszę przeczytać sobie kroki 16 i 20, tam są opisane kable i ogólnie składanie komputera. Ewentualnie można oglądnąć sobie stary poradnik zrobiony przez PC-Format http://www.youtube.com/watch?v=cxxkb03W2oU&feature=related od 2 minuty. Jeżeli pomimo wpiętych jeszcze raz kabli problemy będą się powtarzać należałoby wymienić zasilacz.

Odnośnik do komentarza

A ja tu widzę zbyt wysokie temperatury procesora, skoro w spoczynku procek ma temperaturę dochodzącą do 58 st. to najmniejsze obciążenie pewnie go gotuje, Przyczyn może być kilka i nie które widać ze zdjęcia:

1. brudny/zakurzony/zabity kurzem radiator procesora

2. utleniona pasta termoprzewodząca pod prockiem

oraz też możliwe (i tu jest znów pojawia się zasilacz) podaje zbyt wysokie napięcie na linii 12V , o ile dwie pierwsze przyczyny można usunąć samemu bez kosztów (prawie bo jest koszt nowej pasty) to napięc sami nie ustabilizujemy, teza ta też wymaga potwierdzenia, czyli pomiar miernikiem w iddle i pod obciążeniem.

 

Nie wiem na ile czujesz się na siłach aby czynności czyszczenia i wymiany pasty przeprowadzić własnoręcznie, ale jest to poniekąd wymagane, do wymiany pasty trzeba całkiem ściągnąć radiator (to w fioletowej ramce).

Jeśli możesz wykonaj test, czyli ściągnij program OCCT i wykonaj test (pierwszy od góry) i nie musi trwać godzinę, (możliwe że wyłączy się wcześniej z powodu przekroczenia założonej w biosie temperatury granicznej) i wklej wyniki (OCCT zapisuje je w formie graficznej w swoim katalogu) , wklej je do postu lub wrzuć gdzieś nie hosting.

 

Przydało by się też zaktualizować bios płyty głównej, można to zrobić z poziomu systemu.

Odnośnik do komentarza
  W dniu 6.11.2010 o 10:11, S1944 napisał(a):

Głównym podejrzanym jest z pewnością zasilacz. To ta metalowa skrzynka na którą wskazuje strzałka w ramce Twojego zdjęcia (żółta naklejka z napisami, pisze na niej "tracer"), do niego podłączony jest kabel zasilający, a wewnątrz obudowy wychodzi wiązka przewodów podłączonych do płyty gł., oraz wszystkich pozostałych urządzeń.

dzięki, przynajmniej już nie będę posądzała wentylatorka, o to, że jest zasilaczem :lol:

ale w takim razie, tej wiązki kabli nigdy nie ruszałam, po otwarciu pokrywy, więc pewnie raczej BEZPOŚREDNIĄ PRZYCZYNĄ ponawiających się problemów będzie jakieś obluzowanie w miejscach połączeń do tych wszystkich pozostałych urządzeń,

chyba, że sam fakt ruszenia komputera i mały wstrząs działa na niego uzdrawiająco ( niektórym sprzętom starej generacji kopniak nadal pomaga ;) )

 

  W dniu 6.11.2010 o 13:57, MatiK napisał(a):

... jeżeli tacka się wysunie to znaczy że obluzował się kabel Serial ATA

wszystkie sytuacje z napędem były takie, że napęd się otwierał, tylko komputer nie widział i nie czytał płyty - więc pewnie to ten kabel

 

  W dniu 6.11.2010 o 13:57, MatiK napisał(a):

... na razie radzę odpiąć wszystkie kable i wpiąć je ponownie. W poradniku na forum PC Lab-u proszę przeczytać sobie kroki 16 i 20, tam są opisane kable i ogólnie składanie komputera. Ewentualnie można oglądnąć sobie stary poradnik zrobiony przez PC-Format od 2 minuty.

spróbuję z tym wypięciem kabli - obym tylko przy okazji czegoś nie wyrwała, co nie jest do "wypięcia",

dzięki za poradniki - trochę mi rozjaśniają i przydadzą się, jak faktycznie wezmę się za wymianę zasilacza

 

Jeszcze małe uzupełnienie do tematu :

- komputer został zakupiony w marcu 2008

- o problemach z komputerem, w tym również z "kabelkami" w większości pisałam w temacie KLIK i tam m.in. zasugerowano zajęcie się zasilaczem

- po zakupie komputera miał on pewnie już ze trzy formaty i kilka do kilkunastu interwencji "specjalistów" ( dwóch Panów informatyków i punkt/serwis wystawiający gwarancję)

- ostatnia interwencja "osoby trzeciej" to kwiecień 2010 + format komputera + pozostawienie dwóch Windowsów na partycji C

- co mnie dziwi - że nikt do tej pory, naprawiający komputer, czy sprawdzający sprzęt nigdy nie wspomniał o tym, że zasilacz kiepski, że w środku trzeba odkurzać, że jakaś pasta się zużywa itd .... nawet w serwisie, wystawiającym gwarancję , po zawiezieniu komputera do przejrzenia, bo wg użytkowników nie chodził ja należy, mulił - w serwisie stwierdzili, że wszystko działa i nic nie zrobili ... a wydawało mi się, że od "fachowców" powinnam usłyszeć, że trzeba zrobić to czy tamto, jakie jest ryzyko nie wykonania czegoś, co trzeba robić cyklicznie i ile za to zapłacę - dopiero tutaj, na FIXITPC, dowiaduję się takich rzeczy

- równolegle męczę temat "mulących" połączeń internetowych w dziale sieci KLIK

 

@marekW

nie wiem, czy sobie poradzę ze sprzętem, ale też obawiam się wzywać po raz kolejny "fachowca" i nie chcę do tego zbankrutować

 

  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

Jeśli możesz wykonaj test, czyli ściągnij program OCCT i wykonaj test (pierwszy od góry)

no i pierwszy problem, ściągnęłam program i uruchomiłam - w tym czasie miałam też uruchomiony internet - komputer się wysypał, został czarny ekran z białą klepsydrą

zresetowałam komputer i tym razem bez uruchamiania innych programów ponowiłam próbę - zużycie procesora przez program było w granicach 99-100% - po kilku minutach komputer znowu się wysypał - czarny ekran z białą klepsydrą - pytanie - czy coś robię nie tak , a może powinnam na czas robienia raportu wyłączyć antywirusa ?

 

  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

brudny/zakurzony/zabity kurzem radiator procesora

właśnie spalam się ze wstydu ( może mój komputer też i stąd wysokie temperatury ) , ale serio - mogę go wyczyścić pędzelkiem, tak ? tylko jakim, czy muszę kupić coś specjalnego ? hmmm .... dla pewności - co to jest konkretnie ten radiator procesora ? czy to ta czarna skrzyneczka z wiatraczkiem ? - żebym nie wykręciła tego co nie trzeba

 

  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

utleniona pasta termoprzewodząca pod prockiem

czy tę pastę ( lub miejsce gdzie winna być) - można dojrzeć na zdjęciu gołym okiem ? wskazać dokładnie powierzchnię, na którą trzeba pastę nanieść ? czym to zrobić ?

 

  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

czyli pomiar miernikiem w iddle i pod obciążeniem.

nie wiem o czym mowa :confused: - mogłabym prosić o jakąś instrukcję jak się za to wziąć ?

 

  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

Przydało by się też zaktualizować bios płyty głównej, można to zrobić z poziomu systemu.

na szybko tylko wyczytałam, że to zabieg ryzykowny, jak się wybierze niewłaściwą aktualizację - pytanie, jeśli mogę to zrobić z poziomu systemu, bez szukania aktualizacji w internecie, to jak to się robi ?

 

z góry dziękuję za cierpliwość - będzie potrzebna :)

 

EDIT:

jeszcze dane mojego zasilacza - spisane z wnętrza :

Model - Tracer 4Life/400

AC-230V 4A 50Hz

+3,3 V & 5V combined 150W

dla gałęzi + 3,3 Vi + 5V równocześnie 150V

 

potem jest coś takiego

+12V +5V +3,3 V -12V -5V +5VSB

15A 27A 20A 0,5A 0,5A 2A

 

a na zewnątrz mała naklejka z : input 230 VAC 50Hz 3A

 

Jeśli bym miała kupować nowy zasilacz samodzielnie - to pewnie bym potrzebowała czegoś w rodzaju karteczki z listą zakupów , którą się daje dziecku, wysyłając je do sklepu ;)

np. z propozycją 2 -3 zasilaczy pasujących do mojego sprzętu, za rozsądną cenę, tak żebym podając Sprzedawcy ( lub zamawiając) mogła powiedzieć, że chcę TO i podać karteczkę i żadnych pytań ...

Edytowane przez mycha69
Odnośnik do komentarza
  Cytat
Jeśli bym miała kupować nowy zasilacz samodzielnie - to pewnie bym potrzebowała czegoś w rodzaju karteczki z listą zakupów , którą się daje dziecku, wysyłając je do sklepu

 

Moja propozycja:

kupić osobiście np. ten ZASILACZ lub TO

Następnie z zakupionym zasilaczem udać się do serwisu i niech panowie magicy wymienią urządzenie. Przy okazji wymienią paste termo i przeczyszczą komp.

Odnośnik do komentarza
  Cytat
na szybko tylko wyczytałam, że to zabieg ryzykowny, jak się wybierze niewłaściwą aktualizację - pytanie, jeśli mogę to zrobić z poziomu systemu, bez szukania aktualizacji w internecie, to jak to się robi ?
Owszem jest ryzyko jak zawsze przy aktualizacji biosu, a jak ktoś ma pecha ;) to ryzyko tym większe. Czytając twój kolejny temat z problemami z połączeniem internetowym lepiej jest tego dokonać z pominięciem połączenia i wykorzystać w tym celu: CD, pendriva, dyskietkę.

Co do zasilacza jest sklep Proline na Ratajczaka i Wilda i w miarę przystępnych cenach widzę tam właśnie przytoczonego beQuiet 350W, należy zdać sobie sprawę, że spokojnie można znaleźć znacznie tańsze oferty ale w Twoim wypadku to jest całkiem dobre wyjście aby na miejscu (możliwe że bez dodatkowych opłat) wymienili by go z czynnościami o których pisał Belfegor, czyli miała byś załatwione jedno z drugim.

Odnośnik do komentarza
  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

ściągnij program OCCT i wykonaj test (pierwszy od góry)

 

co z tym testem ? czy nadal mam próbować go robić, pomimo wysypywania się kompa ?

 

  W dniu 8.11.2010 o 13:34, marekW napisał(a):

Co do zasilacza jest sklep Proline na Ratajczaka i Wilda i w miarę przystępnych cenach widzę tam właśnie przytoczonego beQuiet 350W, należy zdać sobie sprawę, że spokojnie można znaleźć znacznie tańsze oferty ale w Twoim wypadku to jest całkiem dobre wyjście aby na miejscu (możliwe że bez dodatkowych opłat) wymienili by go z czynnościami o których pisał Belfegor, czyli miała byś załatwione jedno z drugim.

 

może znajdę jutro trochę czasu i się tam udam

 

EDIT:

"ale w Twoim wypadku" - liczyłam na jakieś podbudowanie, że to takie proste i nie ma strachu i sobie poradzę ;)... a tu utwierdzenie mnie w moich wątpliwościach,

puki co z bardziej precyzyjnych zajęć - wymieniałam ostatnio prowadnice w szufladach w meblach pokojowych i naprawiałam szufladę w kuchni, jakieś tam zdolności manualne posiadam ... to może jest jakiś cień szansy, że dałabym radę :P

Edytowane przez mycha69
Odnośnik do komentarza
  W dniu 8.11.2010 o 20:05, mycha69 napisał(a):

może znajdę jutro trochę czasu i się tam udam

Przy okazji proponuję zaopatrzyć się w sprężone powietrze. Od czasu do czasu może się przydać do przedmuchania radiatora na procku.

http://www.proline.pl/sklep.php?prodq=spr%EA%BFone+powietrze&x=17&y=14

Przy przedmuchiwaniu możesz posiłkować się odkurzaczem... Przy odkurzaniu, jeśli łopatki wentylatorka będą wprawiać się w ruch, zablokuj je np. ołówkiem.

Odnośnik do komentarza
  W dniu 8.11.2010 o 13:34, marekW napisał(a):

Co do zasilacza jest sklep Proline na Ratajczaka i Wilda i w miarę przystępnych cenach widzę tam właśnie przytoczonego beQuiet 350W,

Z doświadczenia własnego wiem, że w przypadku sklepów ProLine w Poznaniu dane o dostępności podawane na stronie nijak mają się do tego, co jest dostępne w sklepach. Jeśli zaś chodzi o montaż, to proponuję udać się najpierw na Wildę, bo tam mają serwis, więc jest większa szansa, że da się wynegocjować montaż części.

Odnośnik do komentarza

w trakcie mojego dokształcania trafiłam na taką instrukcję czyszczenia z kurzu KLIK - i przy okazji mam pokazane co się kryje wewnątrz i o czym w ogóle mowa :lol:

 

EDIT (1) :

a to o sprężonym powietrzu mnie rozbawiło , a właściwie to ten fragment ze słomką #7 :lol: KLIK

 

 

EDIT (2) :

co do zasilacza - decyzja zapadła - wymieniam - na ten drugi wskazany przez @Belfegor

- Be quiet Pure Power L7 430W

 

Serwis ProLine w Poznaniu (Wilda) - kasuje za usługę zamontowania zasilacza + pasta + czyszczenie - 80 zł ,

Zwykle wizyta informatyka to też przedział 80-150 zł.

 

Decyzja padła na serwis ... - po sąsiedzku - cena zamawianego u nich zasilacza jest taka sama jak w Proline , a zrobią mi resztę gratis i do tego w domu - więc mogę "podglądać" i może się nauczę sprzątać ;)

Odnośnik do komentarza

jeszcze pracuję na starym zasilaczu TRACER, ale

 

w międzyczasie mam inne pytanie

 

dzisiaj miałam małe spięcie ( wina żelazka) i wyskoczył korek - komputer był w tym czasie włączony do sieci

 

po ponownym uruchomieniu komputera miałam taki ekran :

niebieskiekran131120102.jpg

na zdjęciu jest ucięty numer pliku - było tam plik 45

potem pojawiły się kolejne wpisy, ale nie nie zdążyłam tego uchwycić i na koniec komputer się uruchomił

 

pytanie - czy takie zachowanie komputera w przypadku wyskoczenia bezpieczników to normalne, czy może być jakiś powód do niepokoju ?

Odnośnik do komentarza
  W dniu 13.11.2010 o 15:21, Sevard napisał(a):

Pokaż na forum S.M.A.R.T. dysku. Mogło dojść do błędów w samym systemie plików, bo została przerwana operacja zapisu i wtedy to nie jest aż tak groźne, ale mógł oberwać również sam dysk i wtedy może być problem. W każdym bądź razie S.M.A.R.T. powinien sporo wyjaśnić.

 

tak to wygląda :

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Odnośnik do komentarza

Nie jest najlepiej.

Atrybut 201 ( C9 )

 

Off-track errors Mount

Krytyczny jeśli różny od zera, należy wykonać kopie bezpieczeństwa (im mniejszy tym lepiej)

Krytyczny: Tak (Im niższa wartość tym lepiej)

 

Atrybut 197 ( C5 )

 

Current Pending Sector Count

Bieżąca ilość niestabilnych sektorów (oczekujących na remapowanie). Wartość RAW tego atrybutu wskazuje na łączną ilość sektorów oczekujących na rempowanie. Później, kiedy część z tych sektorów uda się odczytać, wartość jest zmniejszana. Jeśli błędy występują ciągle podczas próby odczytu niektórych sektorów, dysk podejmie próbę odzyskania danych, przeniesienia ich do zarezerwowanego obszaru (obszaru rezerwowego) i oznaczenia sektora jako remapowany.

Krytyczny: Tak (Im niższa wartość tym lepiej)

Jednak z dalszą diagnostyką dysku proponuję wstrzymać się do wymiany zasilacza, choć najważniejsze warto skopiować choćby na DVD, czy pena. Jeśli parametr C9 wzrośnie należy kupić nowy dysk, wykonać kopię 1:1(np. HDClone 3.9.4), a dysk oddać na gwarancję

http://www.samsung.com/pl/support/warrantyinformation/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY

Odnośnik do komentarza
  W dniu 13.11.2010 o 17:57, S1944 napisał(a):

Jeśli parametr C9 wzrośnie należy kupić nowy dysk, wykonać kopię 1:1(np. HDClone 3.9.4), a dysk oddać na gwarancję

 

Czy w takiej sytuacji - zanim dojdzie do wymiany dysku lub naprawy w serwisie - można w jakiś sposób przywrócić STATUS DOBRY ?, czy jest jakiś prosty sposób na "regenerację" dysku ?

 

Dysk mam niestety już po gwarancji - minęła w marcu :(

 

 

Wykonanie kopii bezpieczeństwa np. przy użyciu HDClone 3.9.4- pytanie

moje doświadczenie w tym zakresie = 0

i nie za bardzo sobie to wyobrażam - czy mogłabym prosić o zobrazowanie jak to w uproszczeniu wygląda ?

mianowicie - skoro tworzę w tym celu płytę botowalną CD/DVD zapisując na niej program

i potem ten program uruchamiam z płyty kopiując dotychczasowy dysk,

i teraz - gdzie jest zapisywana kopia mojego dysku ? - czy na tej płycie z której uruchamiam program ? a jeśli tak, to czy tam się zmieści zawartość całego dysku ? - jakoś nie potrafię sobie tego do końca wyobrazić ...

bo potem, rozumiem , montuję nowy dysk i pewnie ponownie uruchamiam płytę, żeby przenieść zapisy ze starego dysku na nowy ?

 

Jak komuś starczy cierpliwości na zobrazowanie tego procesu tworzenia kopii zapasowej dysku - będę wdzięczna :rolleyes:

 

i jeszcze - pytanie odnośnie odpowiedniej płyty

mam w domu takie płyty

CD-R 700 MB

CD-R80 700 MB

DVD-R 4,7 GB 120 min

DVD-R 4,7 GB 1-16 X SPEED

czy wszystkie te rodzaje nadają się do tworzenia płyty botowalnej, czy są jakieś konkretne wymagania ?

 

IMHO

czy jak już na niektóre płyty ( dysk wielosesyjny) zapisałam jakieś dane, to czy jest jakiś sposób na usunięcie starych danych i skopiowanie w to miejsce innych ( tak jak w przypadku pendrive) ? to w sytuacji, gdybym chciała coś pozmieniać w plikach, których chcę mieć kopię ( w razie utraty danych) - na ten moment przy próbie usunięcia pliku z płyty CD mam komunikat, że jest tylko do odczytu :confused:

Odnośnik do komentarza
  W dniu 13.11.2010 o 23:27, mycha69 napisał(a):

 

 

Jak komuś starczy cierpliwości na zobrazowanie tego procesu tworzenia kopii zapasowej dysku - będę wdzięczna :rolleyes:

 

i jeszcze - pytanie odnośnie odpowiedniej płyty

mam w domu takie płyty

CD-R 700 MB

CD-R80 700 MB

DVD-R 4,7 GB 120 min

DVD-R 4,7 GB 1-16 X SPEED

czy wszystkie te rodzaje nadają się do tworzenia płyty botowalnej, czy są jakieś konkretne wymagania ?

 

IMHO

czy jak już na niektóre płyty ( dysk wielosesyjny) zapisałam jakieś dane, to czy jest jakiś sposób na usunięcie starych danych i skopiowanie w to miejsce innych ( tak jak w przypadku pendrive) ? to w sytuacji, gdybym chciała coś pozmieniać w plikach, których chcę mieć kopię ( w razie utraty danych) - na ten moment przy próbie usunięcia pliku z płyty CD mam komunikat, że jest tylko do odczytu :confused:

Opis programu, obrazki i pobranie softu masz tu:

http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/HDClone.shtml

więcej: http://www.miray.de/public/documents/HDClone_3.9_data_sheet.pdf

 

Tu wykonujesz kopię 1:1 starego dysku twardego na nowy HDD (musisz go najpierw skombinowć/kupić). Nie kopiuje się nic z HDD na płytę!

Każda z wymienionych płyt przez Ciebie jest dobra do wykonania bootowalnej płyty z programem, aczkolwiek polecam CD-R 700 MB. Płyty wymienione powyżej są płytami

jednorazowego zapisu i nic z nich już nie usuniesz. Jeśli chcesz wielokrotnie zapisywać/kasować dane to musisz kupić płyty oznaczoe CD-RW lub DVD-RW.

Odnośnik do komentarza
  W dniu 14.11.2010 o 00:17, Bonifacy napisał(a):

Płyty wymienione powyżej są płytami jednorazowego zapisu i nic z nich już nie usuniesz. Jeśli chcesz wielokrotnie zapisywać/kasować dane to musisz kupić płyty oznaczoe CD-RW lub DVD-RW.

W przypadku zwykłych CD/DVD możesz utworzyć tzw. płytę multisesyjną. Patrz artykuł Nagrywanie od A do Z temat Multisession CD. Znajdziesz tam też temat o płytach bootowalnych... Boot CD.

http://www.cdrinfo.pl/cdr/porady/howto/

Inne ciekawe artykuły...

http://www.cdrinfo.pl/cdr/artykuly/

Odnośnik do komentarza

Atrybut C9 oznacza przegrzanie głowicy dysku. Następuje to na ogół po dotknięciu głowicy do talerza i może spowodować rozległe uszkodzenie nośnika. Ponieważ winowajcą zazwyczaj jest zasilacz proponowałem z dalszą diagnostyką dysku wstrzymać się do wymiany tegoż. Natomiast rozsądek nakazuje zabezpieczyć się przed możliwym uszkodzeniem dysku kopiując co niezbędne na np. DVD. HDClone służy do wykonania kopii dysk na dysk przy wystąpieniu uszkodzeń dysku źródłowego. Do wykonania kopii zapasowej partycji systemowej wraz z danymi można użyć np.:

EASEUS Todo Backup (free)

http://www.todo-backup.com/ co niezbędne na np. DVD

płatnych :

Acronis

http://www.softkom.com.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=30

Acronis True Image - obrazy partycji.

http://enter.chip.pl/viewtopic.php?t=27350

czy Norton GHOST itp..

Dysk w chwili obecnej działa, natomiast nie jestem w stanie przewidzieć czy talerze dysku zostały uszkodzone, czy nie. Pojawienie się głowicy w obszarze (teoretycznych) uszkodzeń, może uszkodzić je całkowicie, lub powiększyć skalę uszkodzeń talerza. Istnieje jednak możliwość iż żadnych uszkodzeń talerzy nie ma i dysk będzie działać poprawnie długie lata.

Proponuję pobrać i wypalić diagnostyczną płytę bootowalną np. :

UBCD:

http://www.ultimatebootcd.com/

czy Hiren’s Boot CD:

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Po wymianie zasilacza uruchomić i wybrać test MHDD oraz podać wyniki skanowania powierzchni i odczyt SMART. Natomiast decyzję o zakupie nowego dysku w chwili obecnej musisz podjąć sama. Nowy dysk = większe wydatki (ok. 150Pln) i pewność zachowania danych. Ratowanie obecnego = mniejsze wydatki, możliwość utraty danych, ja bym zaryzykował, no ale decyzja oczywiście należy do Ciebie. Jeśli po zakupie stary dysk okaże się sprawny, to możesz używać obu dysków, z jednego zrobić przenośny (ADAPTER USB -> IDE SATA 2,5' 3,5' ok. 50PLN, kieszeń?)

Odnośnik do komentarza
  W dniu 14.11.2010 o 00:17, Bonifacy napisał(a):

Chyba na mój obecny poziom zorientowania w temacie to potrzebuję jaśniejszych instrukcji :(

dodatkowo - nie znam angielskiego - i z tym co mi wyszło z tłumacza w Google jakoś nie czuję się na siłach samodzielnie wykonać kopii dysku

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

No i podstawowa rzecz zanim w ogóle uruchomię jakikolwiek program z botowalnej płyty CD:

skoro kopiuję z dysku na dysk, to czy jestem to w stanie zrobić w warunkach domowych mając do dyspozycji jeden komputer z zainstalowanym jednym dyskiem ? bo skoro coś jest kopiowane z jednego miejsca w drugie to rozumiem, że oba dyski powinny być w tym momencie jakoś podłączone do jednego komputera, żeby można było za pomocą jednej płyty skopiować dane ? to czy do mojego komputera mogę podłączyć drugi/nowy dysk ?

 

W sumie to potrzebowałabym instrukcji do programów najlepiej w języku polskim - napisanych tak jasno jak przykładowo poniższe - to odpowiada mojemu poziomowi ;)

KLIK, KLIK

 

  W dniu 14.11.2010 o 06:30, 3oo napisał(a):

W przypadku zwykłych CD/DVD możesz utworzyć tzw. płytę multisesyjną. Patrz artykuł Nagrywanie od A do Z temat Multisession CD. Znajdziesz tam też temat o płytach bootowalnych... Boot CD. http://www.cdrinfo.pl/cdr/porady/howto/ Inne ciekawe artykuły... http://www.cdrinfo.pl/cdr/artykuly/

ciekawych artykułów rzeczywiście sporo,

ale tworzyłam już m.in. płyty wielosesyjne na nośniku CD-R ( z dopisywaniem plików na raty ), a zastanawiałam się tylko, czy może ktoś wymyślił już jakąś metodę na to, żeby z płyty jednokrotnego zapisu usunąć jakieś pojedyncze niechciane/niepotrzebne pliki ? czy nadal jedyną metodą usunięcia czegoś z takiej płyty jest ponowne zapisanie potrzebnych danych na nowej płycie i zniszczenie tej starej ?

 

 

  W dniu 14.11.2010 o 13:08, S1944 napisał(a):

Proponuję pobrać i wypalić diagnostyczną płytę bootowalną np. :

UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/ czy Hiren’s Boot CD: http://www.hiren.info/pages/bootcd

Po wymianie zasilacza uruchomić i wybrać test MHDD oraz podać wyniki skanowania powierzchni i odczyt SMART.

Przymierzę się do tego, przynajmniej spróbuję - chociaż jak widzę temat o MHDD KLIK - to mnie ta cała diagnostyka nieco odstrasza

 

 

EDIT :

dodatkowo - obrazki z Victorii

zakładka STANDARD

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

zakładka S.M.A.R.T.

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Edytowane przez mycha69
Odnośnik do komentarza
  W dniu 14.11.2010 o 21:02, mycha69 napisał(a):

No i podstawowa rzecz zanim w ogóle uruchomię jakikolwiek program z botowalnej płyty CD:

skoro kopiuję z dysku na dysk, to czy jestem to w stanie zrobić w warunkach domowych mając do dyspozycji jeden komputer z zainstalowanym jednym dyskiem ? bo skoro coś jest kopiowane z jednego miejsca w drugie to rozumiem, że oba dyski powinny być w tym momencie jakoś podłączone do jednego komputera, żeby można było za pomocą jednej płyty skopiować dane ? to czy do mojego komputera mogę podłączyć drugi/nowy dysk ?

Zazwyczaj tak. Do komputera w danym momencie może być podłączonych co najmniej tyle dysków, ile obsłuży płyta główna. W Twoim przypadku mamy coś takiego

  Cytat

- 4 x SATAII 3.0 Gb/s connectors, support RAID (RAID 0, RAID 1, RAID 0+1, RAID 5 and JBOD), NCQ, and "Hot Plug" functions

- 1 x ATA133 IDE connector (supports 2 x IDE devices)

Czyli możesz podłączyć maksymalnie 4 dyski SATA i 2 ATA. Przy czym do tych samych złącz podłączane są napędy CD/DVD/Blue-Ray. W każdym bądź razie przy założeniu, że masz jeden napęd, możesz podłączyć maksymalnie 5 dysków.

  Cytat

W sumie to potrzebowałabym instrukcji do programów najlepiej w języku polskim - napisanych tak jasno jak przykładowo poniższe - to odpowiada mojemu poziomowi ;)

Spokojnie, tego typu programy nie są aż tak bardzo skomplikowane. W razie czego wszystko opiszemy.

  Cytat

ale tworzyłam już m.in. płyty wielosesyjne na nośniku CD-R ( z dopisywaniem plików na raty ), a zastanawiałam się tylko, czy może ktoś wymyślił już jakąś metodę na to, żeby z płyty jednokrotnego zapisu usunąć jakieś pojedyncze niechciane/niepotrzebne pliki ? czy nadal jedyną metodą usunięcia czegoś z takiej płyty jest ponowne zapisanie potrzebnych danych na nowej płycie i zniszczenie tej starej ?

Na fizyczne usunięcie nie ma szans. Można natomiast je usunąć za pomocą tablicy TOC. Sprawi to tyle, że nie będą one widoczne z poziomu systemu, ale fizycznie nadal będą na płycie.

  Cytat

Przymierzę się do tego, przynajmniej spróbuję - chociaż jak widzę temat o MHDD KLIK - to mnie ta cała diagnostyka nieco odstrasza

Jeśli będziesz robiła wszystko według instrukcji, to nic się nie stanie. Trochę wiary w swoje umiejętności. :)

  Cytat

dodatkowo - obrazki z Victorii

zakładka S.M.A.R.T.

Hm, jest pewna istotna rozbieżność pomiędzy tym co pokazuje Victoria i tym co pokazuje Crystal Disk Info. Sprawdź może jeszcze S.M.A.R.T. za pomocą programu HDDScan.

Odnośnik do komentarza

No to zaczynam z nowym SERCEM- be quiet Pure Power L7 430W

i przy okazji z nową pastą termoprzewodzącą i po małym sprzątaniu i teraz te same wnętrzności wyglądają tak :

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

  W dniu 15.11.2010 o 00:18, Sevard napisał(a):

Hm, jest pewna istotna rozbieżność pomiędzy tym co pokazuje Victoria i tym co pokazuje Crystal Disk Info. Sprawdź może jeszcze S.M.A.R.T. za pomocą programu HDDScan.

 

Jeszcze raz S.M.A.R.T. - już po zmianie zasilacza

z Victorii ( tylko nie wiem jak rozszerzyć główne okno - stąd obrazek składa się z dwóch części)

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

z CrystalDiskInfo (chyba pacjentowi się poprawiło :) - w pozycji (C9), atrybut 201 "Off-track errors" )

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

z HDDscan

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

To czekam cierpliwie na diagnozę i dalsze zalecenia Ekspertów :) - wolę na razie opcję, bez kupowania drugiego dysku

 

EDIT:

zastanawiam się jeszcze, bo zdaje się, że atrybut 201 (C9) poprawił się zanim wymieniłam zasilacz - czy w takim przypadku mogło pomóc narzędzie systemowe ? bo skorzystałam z funkcji:

Mój Komputer - dysk lokalny C - Właściwości - Narzędzia - Sprawdzanie błędów

 

i jeszcze :

  W dniu 6.11.2010 o 14:30, marekW napisał(a):

Przydało by się też zaktualizować bios płyty głównej, można to zrobić z poziomu systemu.

Pan, który zamontował mi zasilacz sprawdził dzisiaj na stronie ASRock- producenta mojej płyty głównej - że BIOS mam aktualny, więc niby nie ma czego aktualizować ...

Edytowane przez mycha69
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...