Skocz do zawartości

Restarty sieci co 100 minut


Before

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Niedawno pojawił się u mnie problem z restartami sieci. Zacząłem notowac godziny wystapienia takich restartow i obliczylem ze występują one co 100 minut. Czym moze byc to spowodowane? Czy jest to spowodowane jakims ustawieniem routera? Czy moze bardziej jakims problemem z siecia?

Załączam wymagane pliki.

http://n1.netalyzr.icsi.berkeley.edu/summary/id=43ca253f-708-a6d6775a-0be2-4e7c-b155

 

Prosze o szybka odpowiedz.

Z góry dziękuje.

net-log.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Na komputerze nie widzę nic anormalnego. Możesz jeszcze dla pewności dać logi z OTL:

https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/

 

Masz dostęp do konfiguracji routera? Jakie to urządzenie?

Szukałbym przyczyny albo w praktykach dostawcy (TP/Orange na łączach kablowych resetuje sesję PPP co 24 godziny, a tym samym adres IP, na kilka sekund pozbawiając w ten sposób użytkownika połączenia z siecią), albo właśnie w konfiguracji routera.

Odnośnik do komentarza

Nie jest dla mnie do końca jasne, co rozumiesz przez:

 

problem z restartami sieci

 

Tracisz połączenie ze swoim routerem, czy router rozłącza się z dostawcą? Ponieważ używasz WiFi nie można wykluczyć, że jakiś sąsiad robi ci kawał np. w ten sposób. W dodatku nie znalazłem w logu nic na temat zabezpieczenia sieci. I jeszcze jedno: w logu adres twojego routera to 192.168.1.2 a na zrzutach z konfiguracji TP-Linka 192.168.1.110. Czy coś zmieniałeś w międzyczasie?

Odnośnik do komentarza

Screen z inSSIDer w załączniku.

 

W dodatku napisalem z tym problemem do dostawcy i otrzymałem nastepującą odpowiedź:

Nie jest możliwe aby połączenie restarowało się co 100 min. Urządzenia w przypadku braku odpowiedzi bramy mają maksymalny czas restartu 900 s. czyli 15 min. Nasz serwer nie odświeża połączeń.
Może to być jakieś złośliwe oprogramowanie albo zdalny serwer.

 

Tracisz połączenie ze swoim routerem, czy router rozłącza się z dostawcą? Ponieważ używasz WiFi nie można wykluczyć, że jakiś sąsiad robi ci kawał np. w ten sposób. W dodatku nie znalazłem w logu nic na temat zabezpieczenia sieci. I jeszcze jedno: w logu adres twojego routera to 192.168.1.2 a na zrzutach z konfiguracji TP-Linka 192.168.1.110. Czy coś zmieniałeś w międzyczasie?

 

Nie. Nic nie zmienialem. Nic nie ruszalem. Moze w tym tkwi problem?

post-9059-0-36252500-1355915468_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza

OK, mamy już przynajmniej jasność w kwestii zabezpieczenia twojej sieci WiFi. Jest dobrze, jeśli jeszcze hasło jest odpowiednio silne (nie jakiś "domek" lub "ala123") to nikt obcy nie powinien mieć do niej dostępu. Co oczywiście nie wyklucza złośliwego rozłączania metodą, którą podałem w linku powyżej.

W dalszym ciągu nie wiem, jak wyglądają te, jak je nazwałeś, "restarty sieci". Może spróbuj połączyć się z routerem po kablu. Jeśli nie zaobserwujesz problemów (nie będzie przerw w działaniu sieci co 100 minut) to możemy założyć, że wina nie jest po stronie dostawcy, a coś nie jest w porządku pomiędzy TP-Linkiem a twoim kompem.

I w dalszym ciągu męczą mnie te różne adresy IP bramy - w logu i w konfiguracji routera. Może przez pomyłkę podłączyłeś się do nieswojej sieci?

Odnośnik do komentarza

OK, mamy już przynajmniej jasność w kwestii zabezpieczenia twojej sieci WiFi. Jest dobrze, jeśli jeszcze hasło jest odpowiednio silne (nie jakiś "domek" lub "ala123") to nikt obcy nie powinien mieć do niej dostępu. Co oczywiście nie wyklucza złośliwego rozłączania metodą, którą podałem w linku powyżej.

 

O ile ktoś zna hasło do tej sieci (czyli jest zgodność szyfrowania), to może wysyłać DeAuth.

 

Proponuję otworzyć sobie dwa okna cmd. W jednym wpisać ping -t 8.8.8.8, w drugim ping -t 192.168.1.110 (o ile taki jest teraz adres Twojego routera) i czekać, aż się połączenie zerwie. Wtedy będziemy wiedzieć, czy tracisz połączenie z samym routerem (wynikiem będzie Upłynął limit czasu żądania w obu oknach), czy tylko routera z Internetem (wtedy w.w. komunikat pojawi się tylko w oknie, z którego pingowany jest serwer 8.8.8.8).

Odnośnik do komentarza

@gajowy

Nie nie wpisuje za kazdym razem hasla.

@DawidS28

Nawet jezeli mam internet tak jak w tej chwili to czasami wyskakuje w obydwoch oknach Upłynął limit czasu żądania (Nie równoczesnie). W sytuacji takiego restartu za chwile dam znac i edytne post, poniewaz wg moich wyliczeń nastąpi tak owy o 23:58.

Edit.

Podczas restartu ten komunikat wyskoczyl mi tylko przy otwartym cmd z komenda ping -t 8.8.8.8

Odnośnik do komentarza
Nie chcę się spierać, ale według autora tamtego poradnika znajomość hasła nie jest wymagana.

 

Autor prawdopodobnie wychodzi z założenia, że aircrack złamie hasło. W WEP zrobi to praktycznie od ręki, z WPA/WPA2 będzie to "trochę" trudniejsze, natomiast przy PreShared Key wystarczy przechwycić inicjalizację połączenia, żeby mieć wgląd w szyfrowanie. Przy WPA/WPA2-Enterprise nie ma takiej możliwości.

 

Nawet jezeli mam internet tak jak w tej chwili to czasami wyskakuje w obydwoch oknach Upłynął limit czasu żądania (Nie równoczesnie). W sytuacji takiego restartu za chwile dam znac i edytne post, poniewaz wg moich wyliczeń nastąpi tak owy o 23:58.

 

A to by mogło sugerować problemy z siecią bezprzewodową. Czy to samo jest po kablu?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...