Skocz do zawartości
Rostov

Coraz częstsze zawieszanie się systemu oraz aplikacji: (brak odpowiedzi)

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu coraz częstszym problemem staje się na moim laptopie zawieszanie się systemu oraz aplikacji. Jeśli chodzi o aplikacje, to pojawia się na pasku tytułu '(brak odpowiedzi)' i trwa to kilka dobrych minut zanim aplikacja odpowie albo i nie. Taki brak odpowiedzi pojawił się nawet podczas skanu FRST, więc mam nadzieję, że w ogóle logi wyszły poprawnie. Jeśli chodzi o system, to dość często długo startuje i długo się zamyka. Często po starcie pojawia się samo tło, bez tapety i tylko kontury paska Start. Dopiero po kilku minutach wszystko się załadowuje, łącznie z programami z autostartu (tray). Bywa, że system zawiesza się na prostych operacjach, tj. otwarcie 'Mojego komputera', Kosza, jakiegoś foldera, czy przy próbie wejścia we właściwości jakiegoś pliku. Bywa, że gdy zawiesi się jakaś aplikacja, to przy próbie zminimalizowania jej do paska pojawia się na ekranie jakby miała mgiełka (filtr), która znika dopiero po odwieszeniu się aplikacji. Podczas takich zawieszek systemu i aplikacji ciągle mruga, czasem świeci stale, dioda dysku i słychać, że dość ciężko on pracuje.

 

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

W logach nie ma niczego podejrzanego, żadnej infekcji.

 

Z dolnej części logu Addition.txt wynika,  że problem nie jest softwarowy.

Wg mnie: albo "wysiada" dysk twardy, albo komputer jest zbyt zakurzony, więc się przegrzewa.

 

Załóż temat w dziale https://www.fixitpc.pl/forum/43-hardware/

może tam znajdzie się ktoś, kto będzie potrafił Ci pomóc (choć tam też brakuje osób pomagających!)

 

Cytat

Error: (11/28/2019 10:05:37 PM) (Source: atapi) (EventID: 11) (User: )
Description: Sterownik wykrył błąd kontrolera na \Device\Ide\IdePort0.

http://www.fixitpc.pl/topic/5553-blad-sterownik-wykryl-blad-kontrolera-na-deviceharddiskxdrx-i-jego-interpretacja/

 

 

jessi

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jest podejrzenie uszkodzenia dysku twardego, wynika to z logów oraz bezpośrednio wymienionych objawów. Zrób skan S.M.A.R.T. dysku programem HDTune lub Viktoria i wklej, najlepiej w dziale hardware forum. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...