Skocz do zawartości
suma

Laptop wyraźnie zwalnia

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni laptop wyraźnie zwalnia, Malarebytes wirusów nie znalazł, Zemana coś usiłował usunąć ze strony startowej IE, nie wiem czy skutecznie. Proszę o sprawdzenie czy nie złapałem jakiegoś syfu.

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie widzę tu żadnej infekcji.

 

Tylko kosmetyka:

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

FirewallRules: [{8BC21C8E-0C73-4352-B24D-E061ACB59316}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Spotify\spotify.exe Brak pliku
FirewallRules: [{23D05ED9-7F2F-4DC0-9E0F-3E4228440623}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Spotify\spotify.exe Brak pliku
FirewallRules: [{16F53F3B-59D9-494E-9DA1-525AD28B1D63}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe Brak pliku
FirewallRules: [{0DB0583B-124C-4FF9-B6F3-C3B1C91F3227}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Spotify\Data\SpotifyWebHelper.exe Brak pliku
FirewallRules: [{8B17A9B0-1DCF-42B9-A763-4677F592B66D}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\mcafee\mcsvchost\McSvHost.exe Brak pliku
FirewallRules: [{76B25880-662F-4F73-84CF-39F948A25268}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\mcafee\mcsvchost\McSvHost.exe Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{FF81CD2E-0E5D-450E-8C98-B6116DFD030E}C:\users\tadek\appdata\local\akamai\netsession_win.exe] => (Allow) C:\users\tadek\appdata\local\akamai\netsession_win.exe Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{FB854764-A231-43D2-8069-0FDBE55F66A3}C:\users\tadek\appdata\local\akamai\netsession_win.exe] => (Allow) C:\users\tadek\appdata\local\akamai\netsession_win.exe Brak pliku
HKLM\...\Run: [] => [X]
HKLM-x32\...\RunOnce: [DeleteOnReboot] => C:\Users\Tadek\AppData\Local\Temp\DeleteOnReboot.bat <==== UWAGA
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\JetClean\Deinstalacja programu JetClean.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\JetClean\JetClean.lnk
EmptyTemp:

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+S.
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

======================================

 

Cytat

Error: (04/03/2019 07:57:18 PM) (Source: Disk) (EventID: 7) (User: )
Description: W urządzeniu \Device\Harddisk0\DR0 wystąpił zły blok

http://www.fixitpc.pl/topic/5553-blad-sterownik-wykryl-blad-kontrolera-na-deviceharddiskxdrx-i-jego-interpretacja/
http://www.fixitpc.pl/topic/20676-w-urządzeniu-deviceharddisk0dr0-wystapił-zły-blok/

 

jessi

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Przepraszam , że tak długo się nie odzywałem ale wyjazd służbowy był konieczny.

Wracając do tematu. Naprawa FRST przeszła bez problemów. Niestety dalej jest koszmarnie wolno. Podane tematy przejrzałem - wnioski w załącznikach.

Jeden bad na dysku i zupełne różne wyniki z dwóch skanów pracy dysku. Mhdd nie udaLo mi się odpalić : brak pliku command.com; HMA niedostępna . S.M.A.R.T.pokazuje jakieś ostrzeżenie.

hdtune3.png hdtune2.png hdtune.png smart.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wynik benchmarku bardzo niestabilny, ale przede wszystkim wolny. Średnia na poziomie 3,8 MB normalnie jest nie do przyjęcia. Jednak drugi wynik bez zastrzeżeń. Czy przy pierwszym sprawdzaniu nie wykonywałeś innych działań dyskowych? Mogłoby to być choćby instalowane systemowe aktualizacje. Wyższa temperatura dysku wskazuje właśnie na obciążenie, które mogło zaburzyć test.

Zwróć uwagę na parametr C5 w Smarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Parametr S.M.A.R.T. C5 o wartości RAW 88 znaczy, że dysk się sypie. Szesnastkowe 88 to dziesiętne 136, tyle sektorów w uproszczeniu teraz jest uszkodzonych. Czerwony kwadracik w error scan oznacza w którym są miejscu. 

Co do prędkości dysku ze screenów to test jest nie miarodajny, ponieważ test wykonuje się na niepracującym dysku, czyli uruchamia system z pendriva, płyty lub innego dysku. Ale prędkość raczej będzie ok, bo uszkodzone sektory są problemem.

 

Co możesz teraz zrobić?

Możesz wymienić dysk na nowy i zainstalować system lub ew. przenieść obecny. Obecnie są dobre ceny szybkich dysków SSD. Widząc, że masz zajęte na dysku jedynie 80 GB, możesz zakupić SSD 120 lub 240 GB, np polski produkt Goodram CX400 256 GB. Poprawi on znacznie komfort korzystania z laptopa dzięki swojej szybkości.

 

Aby pracować dalej na obecnym dysku możesz pomniejszyć obecną partycję, aby nie zawierała uszkodzonego obszaru. Da się to zrobić z zachowaniem całego obecnego systemu (Jeśli tylko żaden plik Windows nie jest akurat ulokowany w błędnym obszarze), Funkcja Resize programem np PartitionGuru lub Partition Wizard Free Edition. Błędny obszar występuje w punkcie 1/5 obszaru więc można początkowe 1/5 dysku wykluczyć, wtedy błędny obszar będzie nieużywany. Dla pewności gdzie się znajdują obszary do wykluczenia warto zrobić skan w programie HDDScan > surface test lub w programie Victoria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wstrzymałbym się przed kupowaniem nowego dysku, przynajmniej do czasu, póki nie wyzerujesz uszkodzonych sektorów. 

 

W tym celu potrzebna będzie Victoria w najnowszej wersji, uruchomiona jako admin, po wyborze dysku, kliknąć zakładkę tests i tam zmienić opcje ignore na erase i wcisnąć start. Obserwować log, jeżeli czerwonymi literami będzie informacja, że nie udało się wyzerować - wówczas taką operację trzeba przeprowadzić z innego środowiska, czasem windows blokuje tego typu manewry. 

 

500 GB partycję zmniejszyć do ok 65 GB? Bez żartów. Nie muszę chyba mówić, że 65 GB to nie jest 1/5 obszaru. Żeby zdiagnozować gdzie dokładnie ten błąd się znajduje trzeba albo przeskanować dysk VIctorią (czy podobnym programem) albo zajrzeć do zakładki error log w GSmartControl (w naprawde rzadkich przypadkach może tam być pusto). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...