Skocz do zawartości

Brak pliku \system32\config\system


dam115

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem polega na tym, ze po uruchomieniu komputera pojawia się napis: Nie można uruchomić systemu windows, ponieważ plik nie zostal znaleziony lub jest uszkodzony:

\windows\system32\config\system

 

 

Tryb awaryjny nie działał. Powrót do ostatniej dobrej konfiguracji nie działa.

 

Wczoraj system działał normalnie - nic nie instalowalem, nic nie kasowałem. Wyłączył się normalnie. Jakieś pomysły?? Dodam jeszcze bo to chyba ważne - nie posiadam cd-romu w tym laptopie.

 

 

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dobra, ja znalazłem takie coś na pendrive.

 

1.Pobierz i uruchom to: KLIK"]http://www.cdrinfo.p...a=soft&v=0]

 

2.Przejdź do zakładki TRYB ZAAWANSOWANY.Z listy wybierz Create Winows XP/2003 Recovery Console USB Drive.Kliknij "Biec".

 

3.Zminimalizuj okno programu.Pobierz pliki konsoli z tego linku: http://www.fixitpc.p...fixitpc.pl).iso.

 

4.Rozpakuj ten plik np.7-zip przykładowo do folderu na pulpicie.Teraz wróć do programu.W polu "Windows files path" wskaż folder do którego wypakowałeś wcześniej pomoc, a w "USB drive" swój pendrive.Kliknij "Biec".

 

Dalej niestety nie mogę wskazać,bo akurat pod ręką nie mam wolnego pendrive'a (ważne pliki).Po zainstalowaniu konsoli na pendrive postępuj tak, jak w poradniku który podał @Rychwal.Mam nadzieję,że dasz sobie radę. :)

 

A jak to się mogło stać? Możliwe,że to przez badsectory na dysku,jak już uporasz się z tym rejestrem to się tym zajmiemy.

Odnośnik do komentarza
Can't discover Windows XP/2003 architecture (x86/64)

Nie można znaleźć pliku C:\Documents and Settings\damiano\Pulpit\konola\i386\eula.txt

Nie można znaleźć pliku C:\Documents and Settings\damiano\Pulpit\konola\i386\txtsetup.sif

Nie można znaleźć pliku C:\Documents and Settings\damiano\Pulpit\konola\i386\dosnet.inf

Invalid Windows version in file C:\Documents and Settings\damiano\Pulpit\konola\i386\dosnet.inf

Total errors: 5

 

taki błąd mi wyskakuje. Co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza

Pobierz UNetBootin » http://unetbootin.sourceforge.net/.

Uruchom go,z listy wybierz Ubuntu (najłatwiejsze distro) i zaznacz opcję pobierania obrazu ISO.

Teraz na dole z listy wskaż swój pendrive (uwaga, będzie formatowany).

Dalej już wiadomo.

Gdy będziesz w Ubuntu, na panelu z lewej kliknij ten folder z domkiem.Wejdziesz tak w odpowiednik Windowsowych Dokumentów.Po lewej masz dyski,wybierz ten z Windows.

Teraz analogicznie do instrukcji z Konsoli odzyskiwania, kopiujesz pliki z /Windows/repair do /Windows/system32/config.

Odnośnik do komentarza

equinox

 

Widzę u Ciebie manierę "czyszczenia na goło systemu". Jak nie format to odzyskiwanie fabryczne, przecież Ty właśnie wysuwasz pomysł jak mu wyzerować wszystko co ustawiał + zainstalował i dokładasz kupę roboty, by to odtworzył po przywróceniu z ukrytej Recovery. Usterka jest tu wiadoma (uszkodzony rejestr). Kolega ma już przygotowany pendrive ;) . Zadaje konkretne pytanie jak go użyć. Jeśli wszystko zawiedzie, to wtedy się sięga po tak drastyczny krok jak zastąpienie zawartości partycji.

 

 

 

dam115

 

Co do tego co mówi peter2012, można wyciągnąć nowszą wersję rejestru niż ta z Repair, o ile było włączone Przywracanie systemu.

 

1. (...) Wejdź na dysk z Windows do katalogu, gdzie Przywracanie systemu trzyma swoje pliki, czyli C:\System Volume Information.

 

2. W katalogu tym są różne punkty Przywracania, a są zbudowane wg schematu:

 

C:\System Volume Information\_restore{numerki}\RPX\Snapshot

 

Masz wybrać ten punkt Przywracania, który nie jest najnowszy i jest datowany na okres sprzed wystąpienia problemu. W środku są pliki (na pomarańczowo rejestr systemu, na niebiesko rejestr użytkownika):

 

_REGISTRY_USER_.DEFAULT

_REGISTRY_MACHINE_SECURITY

_REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE

_REGISTRY_MACHINE_SYSTEM

_REGISTRY_MACHINE_SAM

_REGISTRY_USER_NTUSER_S-1-5-21-bardzo-długi-numerek

 

Skopiuj je do tymczasowo utworzonego folderu np. C:\TMP. Zmień im nazwy korespondująco na: DEFAULT, SECURITY, SOFTWARE, SYSTEM, SAM, NTUSER.DAT

 

3. Plikami pomarańczowymi masz podstawić pliki w C:\WINDOWS\system32\config, zaś niebieskim w C:\Documents and settings\Twoje konto. Wykonaj kopię zapasową plików zastępowanych!

 

4. Resetujesz komputer

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Teraz mam problem - jest wszystko oprócz danych z folderów Moje dokumenty i pulpitu.. Jak można to przywrócić ?

 

W jaki sposób to sprawdzasz?

 

1. Czyli te foldery są puste (?):

 

C:\Documents and Settings\Konto\Moje dokumenty

C:\Documents and Settings\Konto\Pulpit

 

2. Start > Uruchom > regedit, co jest w tych kluczach:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

 

.... ustawione w wartościach Desktop + Personal

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

 

... ustawione w wartościach Common Desktop + Common Documents

 

 

Jeżeli pierwsze jest prawdą a w drugim nie będzie naruszeń, to wszystko wskazuje na utratę rzeczywistą plików i do tego tylko oprogramowanie dodatkowe do odzyskiwania danych.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
1. Czyli te foldery są puste (?):

 

C:\Documents and Settings\Konto\Moje dokumenty

C:\Documents and Settings\Konto\Pulpit

 

nie są puste - wyglądają jak po formacie.

 

 

.... ustawione w wartościach Desktop + Personal
- mam to jakoś przestawić ? pokazuje mi się "wartość nie ustalona".

 

 

Po prostu chcialbym przywrócić system do tego co bylo przed tym blędem. Da radę to jeszcze zrobić ? Bo w moich dokumentach oraz na pulpicie mialem najważniejsze rzeczy...

Wszystkie zainstalowane programy a nawet pliki w koszu - są tak jak byly.

Odnośnik do komentarza

Jak mówiłam:

 

Jeżeli pierwsze jest prawdą a w drugim nie będzie naruszeń, to wszystko wskazuje na utratę rzeczywistą plików i do tego tylko oprogramowanie dodatkowe do odzyskiwania danych.

 

Z Twoich wypowiedzi wynika, że prawdą jest pierwsze, lecz drugie jeszcze niepotwierdzone:

 

 

nie są puste - wyglądają jak po formacie.

 

Ja pytam o co innego, czy są "puste" w znaczeniu = nie widzisz tam swoich plików. Skoro stwierdzasz, że "wyglądają jak po formacie", to rozumiem, że danych swoich tam nie widzisz i to jest dla nie równoznaczne z wymazaniem danych z tych folderów.

 

 

- mam to jakoś przestawić ? pokazuje mi się "wartość nie ustalona".

 

Jako że masz problem z przedstawieniem tych danych, podaj nie budzący wątpliwości skan tych kluczy. Uruchom SystemLook, w oknie wklej poniższy tekst, kliknij w Look i czekaj na raport.

 

:reg
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

 

 

Po prostu chcialbym przywrócić system do tego co bylo przed tym blędem.

 

Stanu 1:1 raczej nie uzyskasz. Cofnąłeś rejestr częściowo i nie wiadomo na ile są rozbieżności między kopią SYSTEM a formą tuż przed uszkodzeniem. Nie wiadomo także czy nie ma naruszeń w innych fragmentach rejestru np. w pliku SOFTWARE. Nie wiadomo czy problemem jest tylko rejestr, może błędy dysku, których uszkodzenie rejestru to tylko konsekwencja / skutek następczy. Notujesz braki plików.

 

 

PS. Temat dołączam do poprzedniego.

 

.

Odnośnik do komentarza
SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 16:59 on 07/03/2012 by damiano

Administrator - Elevation successful

 

========== reg ==========

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]

"AppData"="C:\Documents and Settings\damiano\Dane aplikacji"

"Cookies"="C:\Documents and Settings\damiano\Cookies"

"Desktop"="C:\Documents and Settings\damiano\Pulpit"

"Favorites"="C:\Documents and Settings\damiano\Ulubione"

"NetHood"="C:\Documents and Settings\damiano\NetHood"

"Personal"="C:\Documents and Settings\damiano\Moje dokumenty"

"PrintHood"="C:\Documents and Settings\damiano\PrintHood"

"Recent"="C:\Documents and Settings\damiano\Recent"

"SendTo"="C:\Documents and Settings\damiano\SendTo"

"Start Menu"="C:\Documents and Settings\damiano\Menu Start"

"Templates"="C:\Documents and Settings\damiano\Szablony"

"Programs"="C:\Documents and Settings\damiano\Menu Start\Programy"

"Startup"="C:\Documents and Settings\damiano\Menu Start\Programy\Autostart"

"Local Settings"="C:\Documents and Settings\damiano\Ustawienia lokalne"

"Local AppData"="C:\Documents and Settings\damiano\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji"

"Cache"="C:\Documents and Settings\damiano\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files"

"History"="C:\Documents and Settings\damiano\Ustawienia lokalne\Historia"

"My Pictures"="C:\Documents and Settings\damiano\Moje dokumenty\Moje obrazy"

"Fonts"="C:\WINDOWS\Fonts"

"My Music"="C:\Documents and Settings\damiano\Moje dokumenty\Moja muzyka"

"CD Burning"="C:\Documents and Settings\damiano\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Microsoft\Nagrywanie dysków CD"

"My Video"=""

"Administrative Tools"=""

 

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]

"AppData"="%USERPROFILE%\Dane aplikacji"

"Desktop"="%USERPROFILE%\Pulpit"

"Favorites"="%USERPROFILE%\Ulubione"

"NetHood"="%USERPROFILE%\NetHood"

"Personal"="%USERPROFILE%\Moje dokumenty"

"PrintHood"="%USERPROFILE%\PrintHood"

"Programs"="%USERPROFILE%\Menu Start\Programy"

"Recent"="%USERPROFILE%\Recent"

"SendTo"="%USERPROFILE%\SendTo"

"Start Menu"="%USERPROFILE%\Menu Start"

"Startup"="%USERPROFILE%\Menu Start\Programy\Autostart"

"Templates"="%USERPROFILE%\Szablony"

"My Pictures"="%USERPROFILE%\Moje dokumenty\Moje obrazy"

"Local Settings"="%USERPROFILE%\Ustawienia lokalne"

"Local AppData"="%USERPROFILE%\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji"

"Cache"="%USERPROFILE%\Ustawienia lokalne\Temporary Internet Files"

"Cookies"="%USERPROFILE%\Cookies"

"History"="%USERPROFILE%\Ustawienia lokalne\Historia"

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]

"Common AppData"="C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji"

"Common Programs"="C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programy"

"Common Documents"="C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty"

"Common Desktop"="C:\Documents and Settings\All Users\Pulpit"

"Common Start Menu"="C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start"

"CommonPictures"="C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\Moje obrazy"

"CommonMusic"="C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\Moja muzyka"

"CommonVideo"="C:\Documents and Settings\All Users\Dokumenty\Moje wideo"

"Common Favorites"="C:\Documents and Settings\All Users\Ulubione"

"Common Startup"="C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programy\Autostart"

"Common Templates"="C:\Documents and Settings\All Users\Szablony"

"Common Administrative Tools"="C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programy\Narzędzia administracyjne"

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]

"Common Desktop"="%ALLUSERSPROFILE%\Pulpit"

"Common Start Menu"="%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start"

"Common Programs"="%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\Programy"

"Common Startup"="%ALLUSERSPROFILE%\Menu Start\Programy\Autostart"

"Common AppData"="%ALLUSERSPROFILE%\Dane aplikacji"

"Common Templates"="%ALLUSERSPROFILE%\Szablony"

"Common Favorites"="%ALLUSERSPROFILE%\Ulubione"

"Common Documents"="%ALLUSERSPROFILE%\Dokumenty"

 

 

-= EOF =-

Odnośnik do komentarza

Wpisy rejestru są poprawne. Skoro zniknęły Ci jakieś dane z Pulpitu i Moich dokumentów i na pewno nie ma ich nigdzie indziej na dysku, dane zostały skasowane. Ich odzyskanie to tylko przy udziale programów specjalizowanych w odzyskiwaniu danych. Przy czym: programu do odzyskiwania nie wolno pobrać + zainstalować na dysku z którego odzyskujesz, również teraz na dysku nie wolno wykonywać żadnych zapisów. To grozi nadpisaniem miejsc gdzie ewentualnie są uwięzione pliki. Odzysk danych nie jest pewny, dużo zależy nie tylko od tego czy wykonano jakieś nadpis, ale i od stanu fragmentacji struktury plików i kondycji dysku.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...