Skocz do zawartości

Port USB jest zabezpieczony przed zapisem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam laptop Lenovo z Win 10. Ostatnio kolega przyniósł mi Pendrive żeby żebym mu coś przegrał z laptopa. Kopiowanie się rozpoczęło ale po kilku sekundach pojawił się komunikat

 

Lokalizacja jest nie dostępna

*:\ nie jest dostępny

Nośnik jest zabezpieczony przed zapisem.

 

Na nośniku brak fizycznego fizycznego zabezpieczenia. Co zrobiłęm:

- Podpiąłem swojego pendrive oraz przenośny dysk ale od razu pojawił się powyższy komunikat.

- Sprawdziłem nośniki na komputerze stacjonarnym działamy prawidłowo.

- przelogowałem się na inne konta na laptopie i bez skutku.

- w internecie znalazłem parę porad:
   * odinstalowałem sterowniku USB i zainstalowałem nowe,

   * przez cmd wpisałem komendy odblokowujące porty USB,

   * w rejestrze, w odpowiednim kluczu sprawdziłem wartość i była poprawna, dodałem dla pewności plik z poprawną wartością - wszystko to bez skutku.

- utworzyłem botowalny pendrive z Linux'em tam nie było problemu z zapisem.

- rozmawiałem z kolega informatykiem zasugerował że to może być kwestia aktualizacji biosu przez Lenovo vantage. Zainstalowałem go ale narzędzia nic nie wykryły a tylko pojawił się problem z myszką ASUS przestał działać prawy przycisk na wszystkich kontach. Po odinstalowaniu Lenovo vantage myszka działa - a już myślałem że dziecko zepsuło kolejną myszkę i zamówiłem nową :)

 

Z dalszymi krokami postanowiłem się wstrzymać.

 

 

 

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie widzę tu żadnej infekcji.

.

Nie zabieram głosu w sprawie problemu, bo się po prostu na tym nie znam.

.

Cytat

 

==================== Punkty Przywracania systemu =========================

26-01-2024 22:49:38 Zaplanowany punkt kontrolny

 

Jeśli problem wystąpił po tej powyższej dacie, to możesz zrobić zwykłe Przywracanie Systemu.

.

 Masz zainstalowany Advanced SystemCare - ten program nie jest przeznaczony dla zwykłych użytkowników, bo może zrobić większe szkody.

.

Odinstaluj niepotrzebne:

Cytat

Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.214 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.522 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA

.

Tylko kosmetyka:

Uruchom FRST. 
Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym

Spoiler

START::
CreateRestorePoint:
Task: {31C5C494-E09D-4BCE-9338-CBCDFC22320B} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\f99d9d42-bab0-4376-a503-3c83970c3a32 -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {6D684BA6-C02B-4D47-9A42-7E780E27A2C7} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\eaba945d-c665-4992-b2e4-44df52a82870 -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {8E6D7C98-5230-4737-9015-3C1A20BBB85D} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\3ba43c73-f96f-45d5-9158-e47603993d6f -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {D9FA8A63-E71C-4054-853A-D75D9E422C99} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\e9fea2f3-8e25-4ee6-9a59-0cee6e0ad827 -> Brak pliku <==== UWAGA
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
S2 LDrvSvc; C:\Program Files (x86)\OSTotoSoft\DriverTalent\LDrvSvc.dll [X]
S3 cpuz145; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz145\cpuz145_x64.sys [X] <==== UWAGA
EmptyEventLogs: 
EmptyTemp:
END::


W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

.

Cytat

 

Error: (01/28/2024 08:01:10 PM) (Source: Ntfs) (EventID: 55) (User: ZARZĄDZANIE NT)
Description: Wykryto uszkodzenie w strukturze systemu plików woluminu E:.

Dokładna istota uszkodzenia nie jest znana. Należy przeskanować struktury systemu plików w trybie online.

 

Nawet System nie wie, co jest sprawcą problemu.

 

jessi
 

Odnośnik do komentarza

Punkt przywracania został utworzony po  pojawieniu się problemu.

 

Odinstalowałem Advanced SystemCare

Lenovo Diagnostic Evolution (x64)

Lenovo Vantabe Service

 

Nie znalazłem Lenovo App Explorer

 

Zostawiłem Lenovo Hotkeys

 

Wykonałem naprawę FRST

 

Jeżeli chodzi o komunikat o uszkodzonym woluminie pewnie dotyczy dysku 2,5' w kieszeni, już trochę ma lat a i podłączanie i rozłączanie przez USB mu nie służy i czasami wyskakuje taki błąd. Czasami trzeba go podłączać do dwóch USB.

 

Powyższe kroki nie pomogły z blokadą USB. Przy próbie kopiowania przez przeciąganie pojawił się komunikat.

 

Cytat

Dysk jest zabezpieczony przed zapisem.

Usuń ochronę przed zapisem lub użyj innego dysku.

 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zrób w takim razie dwie rzeczy, pierwsza odpal system w czystym rozruchu i zobacz czy problem występuje. Drugi, utwórz konto lokalne w systemie , zaloguj się na nie i spróbuj sięgając dysk. Rozumiem też że dysku i Pendrive sprawdziłeś na innym sprzęcie i da się je normalnie i bez problemu sformatować?

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Wywal wszystkie sterowniki USB z managera urządzeń ( wcześniej najlepiej podłączyć mychę na kablu, ponieważ ta pod portem USB przestanie działać ) po tej akcji restart Komputera, sterowniki zostaną automatycznie zainstalowane.

Przed resatartem wyjąć wszystkie kable/urządzenia z portów USB.

Po nowym starcie komputera po kolei podłączać urządzenia pod USB porty lecz nie naraz, odczekać aż instalacja każdego urządzenia zostanie zakończona.

Odnośnik do komentarza

Sprzątanie systemu. Uruchom FRST. 
Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

Spoiler

HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\...\Policies\Explorer: [NolowDiskSpaceChecks] 1
Task: C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\WINDOWS\explorer.exe
S2 LDrvSvc; C:\Program Files (x86)\OSTotoSoft\DriverTalent\LDrvSvc.dll [X]
U3 SARPSvc; Brak ImagePath
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lenovo App Explorer.lnk
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.214 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.522 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1006\...\Host App Service) (Version: 0.273.2.542 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{72726D01-426C-4B35-8266-B4496CAA889E}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.183.29\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{CAE1760A-CB07-481B-8F9A-BC65510AF5D5}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.185.21\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{E3D57E77-FE71-4D06-BD34-D48820074909}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.181.5\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{E76F97B1-1AE9-497C-9FA4-F57BBABAD54A}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.185.17\psuser_64.dll => Brak pliku
ContextMenuHandlers1: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers1: [SmartDefragExtension] -> {189F1E63-33A7-404B-B2F6-8C76A452CC54} => C:\WINDOWS\System32\IObitSmartDefragExtension.dll -> Brak pliku
ContextMenuHandlers4: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers6: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers6: [SmartDefragExtension] -> {189F1E63-33A7-404B-B2F6-8C76A452CC54} => C:\WINDOWS\System32\IObitSmartDefragExtension.dll -> Brak pliku
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/
FirewallRules: [{E98D1DB0-6944-40A6-8D18-28EAF046FFE4}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\Lync.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{CA7B3CAE-B5C4-4B9C-84F1-46966C3010A0}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\UcMapi.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{9D922170-85D1-4217-A20B-09BAC05EF6B1}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.16731.20170.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{154905B3-61BC-411D-8AE1-930FBEB5920C}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.16827.20166.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{549C08A5-A485-4653-9190-4FC225601CBA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17029.20068.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{7679D87E-9111-4E6E-AA49-B28E23F1E678}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17126.20132.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{491235EC-AEC9-49B1-92BC-DE2C11537570}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17231.20236.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:

Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+S". W "FRST uruchom opcję na "Fix / Napraw". Po restarcie systemu pokaż otrzymany plik "fixlog.txt", jest on w tym samym miejscu co program "FRST". Dalej pobierz program "AdwCleaner". Przeskanuj nim system i usuń, co znajdzie, pokaż raport z czyszczenia tym programem.

 Widzę też aktywne dwa antywirusy, możliwe, że one powodują problemy. Odinstaluj jeden , albo nawet oba, Defender przejmie pałeczkę i zobaczysz czy to nie pomoże. Możliwe też, że w tych programach jest jakaś opcja blokady USB i ją włączyłeś?

 

2024-04-02_02h57_04.png

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Usunięcie sterowników i restart nie pomogło.

 

"fixlist" brak było start, stop

 

W Comodo brak blokad

image.thumb.jpeg.e014323dad940f29fb43b37330e36418.jpeg

 

AdwCleaner nie było opcji usuń tylko kwarantanna.image.thumb.jpeg.9ed00c1bbd2172d49ce22763e879fbaf.jpeg

Mam tylko jeden antywirus COMODO. Może w systemie są pozostałości poprzedniego?

Wcześniej odinstalowałem już antywirusa i nic nie pomogło. I zainstalowałem właśnie COMODO, którego mam na drugim komputerze i tam problemów nie mam.

 

NADAL 

image.png.c30272e586acbb1ca9f26ab17ea08942.png

Fixlog.txt Malwarebytes Raport ze skanowania 2024-04-20 172829.txt

Malwarebytes.jpg

Odnośnik do komentarza

Wiem, że w logach brakło start i end, przepraszam, wyszedłem z wprawy i zapomniałem dodać te wpisy.

Nie wiem, co namieszałeś w systemie, ale może na początek wywal całkowicie Comodo i zobaczymy, co to da. Może bawiłeś się jakimś innym oprogramowaniem do blokady USB?

Deinstalator Comodo

Czyszczenie wykonane.

Zobacz jeszcze dziennik zdarzeń systemu, poszukaj więcej szczegółów na temat tego błędu.

Co jeszcze... Może masz blokadę w rejestrze Windows... Ale to dopiero po wywaleniu Comodo i jak to nic nie zmieni.

Otwórz Edytor rejestru, skrót Win + R i w pole "uruchamianie wpisz "regedit", zatwierdź Enterem lub OK.

Przejdź do ścieżki:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

Poszukaj klucza o nazwie:

RemovableStorageDevices

Jak jest, to go usuń, lub  wejdź do niego i kliknij dwukrotnie na klucz "Deny_All" i zmień wartość na "O".

Jeśli nie masz takiego klucza, to ... na razie nie wiem co dalej... zobacz dziennik zdarzeń systemu, czy nie ma czegoś więcej jak pisałem wyżej.

 

Zrzut ekranu 2024-04-21 031847.png
Odnośnik do komentarza

Nie wiem czy to coś pomoże... Bo nie mam za bardzo więcej pomysłów, co może być nie tak. Spróbuj zrobić tak, załóż nowy profil, lokalny użytkownika w Windows, zaloguj się na niego i zobacz jak jest na nim. To tak, zamiast na razie reinstalacji systemu. Trzeba się jeszcze przyjrzeć tym błędom i tej usłudze, zobaczę coś więcej o tym w poniedziałek, bo wtedy będę miał czas. Dobrze by było sprawdzić też te porty USB na jakimś LinuxLive CD z którego zbootujesz kompa, po to, czy problem jest systemowy, czy może sprzętowy. Kolejna rzecz,  czy coś może w BIOS nie przestawiłeś e tej kwestii? Reset BIOS do ustawień fabrycznych.

Odnośnik do komentarza

Tak właśnie jeszcze natknęło mnie, że może masz jakieś blokady właśnie na swoje konto użytkownika, jeśli chodzi o USB, stąd dobrze by było sprawdzić na innym koncie użytkownika czy jest problem. 

Mam jeszcze jeden pomysł. Zobacz jeszcze w Edytorze rejestru, ten klucz, skopiuj go i wklej w pole adresowe rejestru i potwierdź Enterem.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UsbStor

Jak już przejdziesz pod dany klucz, to zobacz po prawej stronie okna "Start", czy nie ma wartości "4", jak tak to zmień na "3" jak na obrazku. Wartość zmienisz, klikając na "Start" dwukrotnie myszką. W okienku, które  Ci się otworzy ustaw "Dane wartości" na "3".

Także napisz, czy coś pomogło z porad.

 

 

2024-04-30_00h27_30.png
Odnośnik do komentarza
W dniu 27.04.2024 o 18:10, tach napisał(a):

Jeśli nie ma tego klucza należy go dodać i sprawdzić czy dalej będą problemy z zapisem.

 

PPM klik i dodaj do rejestru następnie zresetuj system i sprawdź jaki jest rezultat

 

WriteProtect.reg 302 B · 4 pobrania

Pomogło dodanie tego klucza. Już coś podobnego robiłem na początku ale to był chyba inny. Dziękuję wszystkim za pomoc. 🙏 💪

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...