Skocz do zawartości

0xC1900101 - 0x30017 instalacja nie powiodła się w fazie FIRST_BOOT - podcza operacji wystąpił błąd BOOT po aktualizacji Windows 10 do wersji 22H2


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie


Próba aktualizacji windows 10 do wersji 22H2 kończy się niepowodzeniem.
Po aktualizacji i restarcie, ekran jest czarny.
Kilkukrotny reset powoduje "wycofanie zmian" i komputer działa.

Wykonałem wiele "solucji" w netu, między innymi.
Wszystkie z tego filmu YouTube

Po restarcie nadal czarny ekran.

Chciałem uaktualnić system przez Media Creation Tool z aktualną wersji windows 10 22H2.
Po aktualizacji komputera - restart i czarny ekran z kółkiem ładowania.
Reset z klawisza i "system wycofuje zmiany" i uruchamia się.

Po uruchomieniu jest komunikat


Treść komunikatu:

"Nie mogliśmy zainstalować systemu Windows 10
0xC1900101 - 0x30017 instalacja nie powiodła się w fazie FIRST_BOOT - podczas operacji wystąpił błąd BOOT"

Uaktualniłem BIOS do najnowszego, uaktualniłem sterowniki.
Dalej to samo po instalacji z media creation tool (w windows update po 12 godzinach walki już nie wierze).
Restart po aktualizacji i nadal czarny ekran z kółkiem ładowania.
Restart z klawisza i "system wycofuje zmiany" i uruchamia się.

Już nie mam pomysłów, a jak wiadomo jak trwoga to do Picasso lub innych ekspertów.

Przesyłam wymagane logi.

Pozdrawiam Azatoth

 


 




 



 

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Kosmetyka:

Uruchom FRST. 
Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym

Spoiler

START::
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\3: <==== UWAGA (Ograniczenia - Zones)
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Ograniczenia <==== UWAGA
GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
GroupPolicy-Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA
Task: {25D8F8C0-4AD8-4BDA-9BAE-2B5E6AC84235} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RegisterSearch => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoRegisterSearch $(Arg0) (Brak pliku)
Task: {27F22586-54B1-4DDF-89F9-B28D0F0B1B18} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\OCURDiscovery => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /OCURDiscovery $(Arg0) (Brak pliku)
Task: {38D057FE-6742-4011-8BA5-F21EC502222B} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\OCURActivate => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /OCURActivate (Brak pliku)
Task: {3F49AD80-139C-4FAC-A92F-4353C62885BB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe $(Arg0) (Brak pliku)
Task: {49FC1AE2-666A-4F33-88C9-BC7C355964E6} - System32\Tasks\Norton Internet Security\Norton Error Analyzer => C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.4.0.40\SymErr.exe /analyze (Brak pliku)
Task: {4D4DF2F4-9B23-47A1-BAE0-DE7195DBD911} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\MediaCenterRecoveryTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -MediaCenterRecoveryTask (Brak pliku)
Task: {4FFE1AD1-504E-43C0-BDAE-0F1A52AF8E86} - System32\Tasks\Norton Internet Security\Norton Error Processor => C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.4.0.40\SymErr.exe /submit (Brak pliku)
Task: {55EE5B33-E3E5-4435-86C6-6C60C4A4F8ED} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscoveryW2 => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /wait:90 /PBDADiscovery (Brak pliku)
Task: {57E72E2A-FC24-4ACD-A98E-48CA0CCF34D9} - System32\Tasks\avast! Emergency Update => C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastEmUpdate.exe (Brak pliku)
Task: {5AB894CE-6F27-41B6-B3D0-24DF8B2BBC3F} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ehDRMInit => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DRMInit (Brak pliku)
Task: {5ADA4FF6-7705-46C3-900C-21842574B726} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ObjectStoreRecoveryTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -ObjectStoreRecoveryTask (Brak pliku)
Task: {6D6C9106-33BE-4EC5-9D17-B2DD69D68571} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\InstallPlayReady => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /InstallPlayReady $(Arg0) (Brak pliku)
Task: {7160C179-A65C-4239-B7BD-CE654ED909D0} - System32\Tasks\Norton WSC Integration => C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\20.4.0.40\WSCStub.exe /taskschd (Brak pliku)
Task: {9467D7AF-8A48-415E-BE2B-D7ADF46FBF9D} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\StartRecording => C:\WINDOWS\ehome\ehrec.exe /StartRecording (Brak pliku)
Task: {94BEF7C4-C10C-49D8-98DF-5385708CC01E} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\DispatchRecoveryTasks => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoRecoveryTasks $(Arg0) (Brak pliku)
Task: {A224093B-7012-4D2D-86A5-5257D8AC6633} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscovery => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /PBDADiscovery (Brak pliku)
Task: {B393EC44-E7EC-493A-8856-6D5361CDAF34} - \PMTask -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {BEED5B3E-D5F0-4C60-9D9D-BACABBC21182} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ConfigureInternetTimeService => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoConfigureInternetTimeService (Brak pliku)
Task: {C0D37DCF-A763-4F8A-BFB5-4FD9B45EC0E3} - System32\Tasks\AVAST Software\Avast settings backup => C:\Program Files\Common Files\AV\avast! Antivirus\backup.exe /backup /iavs (Brak pliku)
Task: {C3720799-C372-4629-888F-E91C6A204E02} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\RecordingRestart => C:\WINDOWS\ehome\ehrec.exe /RestartRecording (Brak pliku)
Task: {C9875F3A-ED26-47C6-998D-98639A845410} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ReindexSearchRoot => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoReindexSearchRoot (Brak pliku)
Task: {CB14EFA1-7CB6-4E31-8FCF-A3658882BFE8} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\ActivateWindowsSearch => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoActivateWindowsSearch (Brak pliku)
Task: {D22036A4-61B2-4AAB-8E1D-8DBBE7EC042C} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PBDADiscoveryW1 => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /wait:7 /PBDADiscovery (Brak pliku)
Task: {D3F5124E-400D-4AAD-AB89-BA57A494D602} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\UpdateRecordPath => C:\WINDOWS\ehome\ehPrivJob.exe /DoUpdateRecordPath $(Arg0) (Brak pliku)
Task: {DAB11F84-1C42-4FD0-87D2-5FDDA3910F8C} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\SqlLiteRecoveryTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -SqlLiteRecoveryTask (Brak pliku)
Task: {E9124753-0D65-491F-80C7-8E0C5A3EFD9E} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PvrScheduleTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -PvrSchedule (Brak pliku)
Task: {E99D8EEF-BBE7-4FA3-9DA9-81B0B6F72906} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PvrRecoveryTask => C:\WINDOWS\ehome\mcupdate.exe -PvrRecoveryTask (Brak pliku)
Task: {FA4E57F1-7583-403E-9356-FB8D4BB4049E} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Media Center\PeriodicScanRetry => C:\WINDOWS\ehome\MCUpdate.exe -pscn 0 (Brak pliku)
S3 QuickControlService; "C:\Program Files (x86)\Lenovo\QuickControl\QuickControlService.exe" [X]
S3 netprotection_network_filter2; System32\drivers\netprotection_network_filter2.sys [X]
EmptyEventLogs: 
EmptyTemp:
END::


W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

===========

Cytat

Error: (11/04/2022 10:23:32 AM) (Source: Microsoft-Windows-WindowsUpdateClient) (EventID: 20) (User: ZARZĄDZANIE NT)
Description: Instalacja nie powiodła się: system Windows nie mógł zainstalować następującej aktualizacji, ponieważ wystąpił błąd 0x800f0845: Aktualizacja funkcji dla systemu Windows 10, wersja 22H2.

W necie są tysiące tematów o tym błędzie, ale prawdopodobnie żaden z nich nie jest pomocny.

 

========

Cytat

a jak wiadomo jak trwoga to do Picasso

Niestety @Picasso nie zajmuje się pomaganiem na forum.

Napisz Prywatną Wiadomość do Niej: picasso - Fixitpc.pl

Może zechce Ci pomóc.

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Witam

 

Jestem wdzięczny, że podjęłaś temat. Dziękuję.

ZADANIE 1 - zrobione połowicznie ;)
Uruchom FRST. 
Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).
Zrobiłem ale nie zapisałem logu, myśląc, że log zapisze się sam.
Wykonałem ponownie i zapisałem już log, który przesyłam w załączniku tego maila.
 

Cytat

W necie są tysiące tematów o tym błędzie, ale prawdopodobnie żaden z nich nie jest pomocny


To prawda. Korci jednak znalezienie co jest przyczyną.
Microsoft w wielu wątkach pisze, że błąd może być spowodowany
- brakiem miejsca na dysku,
- błędami sterowników
i tym podobnymi prostymi solucjami...


Oglądam taki log:
C:\$WINDOWS.~BT\Sources\Panther--\setuperr.log

I znajduje tam różne ciekawe wpisy np. ten
Download failure for payload [Windows10.0-KB5018410-x64.cab]. Error: [0x80072EE7]

W załączniku przesyłam ten log.

Czy jest możliwe, żeby 118 - 121 GB wolnego miejsca na dysku SSD i nie zmieściły się pliki instalacyjne?
(np. 60 GB plik KB instalcki + plik wymiany i jest 120 GB).


 

Cytat

 

Niestety @Picasso nie zajmuje się pomaganiem na forum.

Napisz Prywatną Wiadomość do Niej: picasso - Fixitpc.pl

Może zechce Ci pomóc.

 


Nie wiedziałem, że nie zajmuje się już pomaganiem na forum.
Kiedyś mi bardzo pomogła kilka razy, a jej nieprzeciętna wiedza i już legendarny opis XP zmienił świat, a jej energia dobra krąży w galaktyce do dzisiaj. :)
Internet nie zapomina i Picasso to legenda jak Denthor's Asphyxia (ludzie pytają na forach po 30 latach.. a co się dzieje z Dentorem...). 

Nie chciałem Cię w żaden sposób urazić, i z pewnością każdy admin tutaj wnosi wiele pracy i dobra.
Jeżeli Cię uraziłem to przepraszam.

Czy mam po tych wykonanych krokach coś jeszcze zrobić?

 

ROZSZERZAM TEN WPIS.
Na tym laptopie ThinkPad e540 (lenovo) nie działa bateria i czas nie jest właściwy.
Zamówię baterie, wymienię i wrócę tutaj.
Proszę nie zamykaj tego wątku bo potrwa całą operacja klika dni.

 



Pozdrawiam Azatoth

 

Fixlog.txt setuperr-log.txt

Odnośnik do komentarza
Cytat

Miejsce na dysku to raczej nie to, ja mam dysk 120GB i wolnego ze 60GB i aktualizowałem więc to nie to. Komputer spełnia wymagania? Wypakuj to z pena na dysk i spróbuj aktualizacji z setup. Wyłącz obce antywirusy jak masz, odepnij wszystko po za klawiaturą i myszką.

Dziękuję. Sprawdzę. Jutro może dotrze do mnie bateria do biosu i wtedy czas będzie prawidłowy.
Z pewnością jak bios będzie "trzymał" czas spróbują wszystkich rozwiązań jakie podajesz. Dzięki. 

Odnośnik do komentarza

Bateria wymienione. Czas jest ok.
Problem jest nadal po wymianie baterii do biosu.
Media creation tool aktualizuje system...potem restart...potem czarny ekran...potem restart z klawisza kilka razy i ...wycofywanie zmian.


Znalazłem taki link:
https://learn.microsoft.com/en-us/windows/release-health/status-windows-10-22H2


Gdzie w sekcji August 2022
Update might fail to install and you might receive a 0x800f0922 error
Status: Investigating (dochodzenie)
Czyli trwa dochodzenie.
Przesyłam zrzut z tej sekcji po przetłumaczeniu przez google translate.

Próbowałem jeszcze wiele rozwiązań użytkownika AMP oraz nowych z sieci. np. KB5019959 z 8 listopada 2022 (czyli 3 dni temu).

Efekt zawsze ten sam.
Po aktualizacji restart i czarny ekran. Restart kilka razy z klawisza powoduje "wycofanie zmian".
WNIOSEK: W chwili obecnej czyli 11 listopada 2022  windows 10 wersja 21H2 (19044.1826) aktualizacja do 21H2. nie jest możliwa na tej konfiguracji.

(trzeba poczekać aż pojawi się jakieś inne rozwiązanie).

Proszę zamknąć temat.

Pozdrawiam Azatoth.


 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...