Skocz do zawartości
dmocha

Problemy z siecią, prędkość spadła, strony wczytują się b.wolno

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Albo coś przekombinowałem, albo mój komputer pada, tak czy inaczej problem mnie przerósł :(

 

Jestem użytkownikiem UPC z łączem 120 Mb/s, czyli strony powinny śmigać i w sumie nie jest źle, ale niestety nie na moim komputerze.

W domu są trzy laptopy (każdy na wifi) i na dwóch internet działa bez zarzutu.

Korzystam z Windows pl [10.0.17134.765] plus Comodo Internet Security (od dawna z niego korzystam)

Używałem jakiś czas temu programu Ultimate Windows Tweaker i O&O Shut Up, ale tu raczej chyba niczego nie przekombinowałem.

Teraz już sam nie wiem :( i nie mam już pomysłu jak to sprawdzić.

Hołduję zasadzie, że jak coś działa to nie należy tego psuć, oraz jak czegoś nie wiem to raczej nie ryzykuję i nie kombinuję.

 

Objaw złego działania to ładowanie się stron. Kiedy otwieram stronę następuje jakby przywieszenie, po czym strona albo się ładuje, albo pojawia się komunikat, że nie udało się jej załadować.

Mam kilka przeglądarek, jest tak na każdej. Kiedy już udaje się coś ładować to strona wczytuje się wolno. Testy typu speedtest fast com itp pokazują, że moje łącze osiąga prędkość poniżej 10 Mbps przy pobieraniu, a wysyłania nie pokazuje (komunikat ze strony asystenta testu prędkości UPC: podczas testowania wysyłania wystąpił błąd gniazda)

 

Sam komputer działa dobrze, a może się do niego przyzwyczaiłem.

 

Bardzo proszę o sugestie i pomoc. Dodam, jeśli są wymagane, logi tylko jakie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Sprawdź jaka będzie sytuacja w tzw. "czystym rozruchu" LINK  Na potrzeby testu Comodo także wyłącz.

Sprawdź czy będzie poprawa w trybie awaryjnym LINK

Czy datę wystąpienia problemu możesz powiązać z datą jakiejkolwiek ingerencji w systemie tzn. instalacja jakiegoś programu, jego aktualizacji aktualizacji, aktualizacji systemu, bądź inną.        Możesz podać logi z Frst.  link

 

Warto byłoby sprawdzić w czasie rzeczywistym wykorzystanie sieci przy użyciu systemowego monitora zasobów.  Aby uruchomić "Monitor zasobów", wpisz w pole wyszukiwania menu Start "resmon" i wciśnij [Enter].

w zakładce sieć ustaw od największego pozycję [ razem ]  

Sprawdź wykorzystanie sieci ( zielony kwadracik )  podczas gdy nie korzystasz z przeglądarki tzn. nie otwierasz żadnych stron.   Poza tym zobacz czy wynik z monitora zasobów podczas speed  speedtestu pokrywają się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dziękuję za zainteresowanie się moim problemem. Odpowiadająca na Twoje sugestie / pytania:

Czysty rozruch i tryb awaryjny bez zmian :(

Niestety nie kojarzę żadnej operacji, która mogłaby być zbieżna z pojawieniem się problemu. Rzadko siadam ostatnio do kompa, a jeśli już to raczej zbytnio nie ingeruję w główne ustawienia.

Sprawdziłem również działanie neta podglądając sieć w monitorze zasobów i tu również nie widzę znaczących różnic. Czyli wykres pokazuje to co dzieje się w rzeczywistości.

 

Dzisiaj spędziłem sporo czasu nad tym problemem, zanim odczytałem Twój post. Próbowałem różnych rzeczy. Odinstalowałem Comodo, resetowałem net przy użyciu Complete Internet Repair, pobrałem i użyłem TCPOptimizer'a, sprawdziłem raz jeszcze to co ewentualne mogłem ostatnio zmieniać, przejrzałem konfigurację karty, sieci routera.

To co ciekawe, ale niestety nie znalazłem, żadnego wspólnego mianownika, to to, że parę razy (a restartowałem kompa przynajmniej kilkanaście jeśli nie więcej) udało mi się uzyskać bardzo dobry wynik, czyli pobieranie w granicach 80ciu i wysyłanie około 10ciu.

Tyle, że naprawdę niczego szczególnego wcześniej nie zrobiłem, np raz było to po użyciu wspomnianego TCPOptimizera, drugi raz po wejściu do ustawień routera i zmianie kanału, a innym razem po kolejnym restarcie gdzie parę razy z rzędu miałem w speedteście słabe wyniki. Za każdy razem, kiedy się już cieszyłem, że wróciło do normy i TYLKO restartowałem komputer, to ponowny speedtest pokazywał znowu słabe wyniki. Jeden z tych dobrych, miałem również po ponownej instalacji Comodo. Równolegle sprawdzałem na innym kompie, ale tam miałem zawsze dobry wynik.

 

Takie odnoszę wrażenie, jakby coś gdzieś nie za każdym razem dobrze się wczytywało.

Załączam logi z Frst, mam nadzieję, że może coś wniosą do tematu.

FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Nie sprawdziłem jeszcze tego drugiego konta. Od ostatniego postu nie włączałem laptopa aż do dzisiaj.

Na początek wszedłem na stronę speedtestu, żeby sprawdzić i od razu zdziwienie: http://www.speedtest.pl/wynik/210445500 ?!?

A niczego nie robiłem!

Nie restartowałem jeszcze kompa więc nie wiem co będzie mnie czekać po.

Korzystając z okazji szybkiej sieci szukam trochę w necie informacji. Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie ale widzę w rejestrze parę pozycji w moim połączeniu wifi w HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\ załączam plik exportu.

Wewnątrz GUID jest sporo kluczy np 3416E6F6E6F596A6F56383531363F5D47453730303375627965637

Może gdzieś tu jest problem?

 

Przy okazji, czy frst coś znalazł?

Interfaces.reg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zrobiłem jeszcze inny test, zainstalowałem od zera czystego Windowsa w wersji 19H1 na innym pustym dysku i objaw taki sam.

Prędkość na kablu jest ok w granicach 120/10 Mb/s (down/up), natomiast na wifi jest źle. Robiłem kilka prób, najlepszą było 3/0 Mb/s, najgorszym 0/0.

 

Czy w tej sytuacji oznaczać to może uszkodzenie karty wifi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...