Skocz do zawartości

[Win10] problem z Windows Upgrade do 1709 (błędy aktualizacji i nie widzi drukarki)


Yavien

Rekomendowane odpowiedzi

Od blisko tygodnia nie udaje się aktualizacja z 1703 do 1709. Mam włączone automatyczne pobieranie, i aktualizowanie, restarty potwierdzam w dogodnym dla mnie momencie.

 

Schemat kika razy się powtórzył (nie jestem pewna, jak długo system monitował o restart, być może kilka dni nawet):

- WU sygnalizuje aktualizację do pobrania, potwierdzam (jeśli pyta, czy zainstalować, najczęściej aktualizuje w tle i pyta dopiero o restart)

- prośba o restart, zamykam używane pliki, zezwalam

- po restarcie komunikat "Nie udało się zainstalować aplikacji"

- po kliknięciu w "Wybierz ten komunikat aby dowiedzieć się więcej" przenosi mnie do historii aktualizacji, z której nic (dla mnie) nie wynika (obrazki 00 oraz 01)

 

Spróbowałam narzędzia - asystenta https://support.microsoft.com/pl-pl/help/3159635/windows-10-update-assistant

- po wyszukaniu niezbędnych aktualizacji zakomunikował "Za chwilę wystąpi wylogowanie, Windows 10 Update Assistant will reboot your device o complete the update"

- ponowne uruchamianie, z komunikatami "Przetwarzanie aktualizacji x%" - póki x <33 wyglądało to normalnie (obrazek 02)

- tuż po osiągnięciu 33% "Komputer napotkał problem i należy uruchomić go ponownie" (obrazek 03)

 

osiągnięcie poziomu 33% i zaraz potem problem z "Kod zatrzymania PAGE FAULT IN NONPAGED AREA" wystąpiło 2 razy (podejrzewam, że wcześniej też było podobnie, ale nie śledziłam przy poprzednich aktualizacjach, bo wiem, że to zwykle zajmuje dłuższą chwilę i zostawiam laptop samotnie, niech się sam zaktualizuje)

 

aktualizacje (zabezpieczeń) 13/12 przebiegły gładko i bez problemów.

 

Od 23/12, czyli od pierwszej nieudanej próby instalacji aktualizacji funkcji systemu do 1709, laptop nie widzi drukarki HP Ink Advant K209a-z, myślę, że ma to związek.

 

Wątek zamieszczam w dziale pomocy doraźnej, bo widzę w dziale Win10, że nie jest to jakiś typowy problem z instalacją

 

System cały czas monituje o instalację "Ta aktualizacja jest gotowa do zainstalowania. Potrzebujemy Twojej pomocy w określeniu, kiedy wykonać ponowne uruchomienie, co umożliwi nam zakończenie instalacji." - (Obrazek 04)

post-333-0-14440000-1514415235_thumb.png

post-333-0-97720000-1514415241_thumb.png

post-333-0-63840000-1514415801_thumb.jpg

post-333-0-93600000-1514415810_thumb.jpg

post-333-0-04640000-1514415820_thumb.png

FRST.txt

Addition.txt

Shortcut.txt

post-333-0-70760000-1514416177_thumb.png

Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Raporty nie wykazują oznak infekcji. Temat jedzie do działu Windows 10, gdzie będzie prowadzona dalsza pomoc. 

 

Problematyka Windows Update na systemie Windows 10 jest bardzo częstym problem, a szukanie przyczyny jest bardzo mozolnym procesem.

Sugeruję, więc zacząć od automatycznego resetu komponentów Windows Update (najpierw opcja domyślną, a gdy ta nie zadziała to proszę użyć opcji aggressive). 

 

Następnie poproszę o przefiltrowany raport SFC z opcji sfc /scannow w celu sprawdzenia integralności Windows.

 

Wątek zamieszczam w dziale pomocy doraźnej, bo widzę w dziale Win10, że nie jest to jakiś typowy problem z instalacją

 

Dział pomocy doraźnej przeznaczony jest do leczenie zainfekowanych platform Microsoft, wszelkie inne problemy związane z systemem Windows powinny lądować w sekcji Platformy kliencie Microsoft (w zależności od wersji systemu).

Odnośnik do odpowiedzi

Dziękuję i przepraszam (rozumiem, że przeniesiesz za chwilę wątek i nadal mogę w nim pisać?)

opcja domyślna a potem aggresive dotyczy narzędzia Fix It 50202 - czyli nie dla Win10?

Narzędzie do rozwiązywania problemów z WU próbowałam zastosować (to jedna z prób 23/12/2017) z tym samym skutkiem (znajduje aktualizację, restartuje po instalacji i restart się nie udaje). Spróbować raz jeszcze?

 

Czy też iść po zaleceniach z https://support.microsoft.com/en-us/help/971058/how-do-i-reset-windows-update-components? Czyli zatrzymanie usług, usunięcie plików  qmgr*.dat i dalej od punktu 5 (lub 4, jeśli za pierwszym razem się nie uda), dobrze rozumiem?

Odnośnik do odpowiedzi

Wyłącz w biosie kamerę jeśli możesz, grafikę tylko na integrę. 

Wykorzystując msconfig a potem usługi - wyłącz wszystkie, które nie są microsoftu. Zerknij też czy możesz wyłączyć w biosie kartę sieciową - jeśli nie, użyj skrótów klawiszowych, przeważnie fn (funkcyjny) + ten z ikonką wieży telekomunikacyjnej. 

 

Co prawda przypadki, w których te rady miały istotne były nieco inne - zawieszały aktualizację kompletnie - to jest nadzieja, że i tutaj coś pomogą. Na razie tyle. 

Odnośnik do odpowiedzi

Dzięki, Groszku, choć nie do końca zrozumiałam Twoje zalecenia. Nie umiem przestawić na kartę zintegrowaną, kamerki nie mam, wyłączenie usług trochę mnie niepokoi, bo nie wiem, które są do czego i co potem powinnam włączyć.

@Michel, spoko, każdy się czasem myli.

 

Ale do rzeczy, panowie.

Poszłam instrukcją Microsoftu.

Pierwszy zonk, pliki były nie w %ALLUSERSPROFILE%\Application Data\Microsoft\Network\Downloader\qmgr*.dat (zmienna ALLUSERSPROFILE nie wiem czemu wskazuje u mnie na c:\ProgramData ? )

pliki c:\Users\All Users\Microsoft\Network\Downloader\qmgr*.dat.wyraźnie po dacie modyfikacji było widać, że to to.
 
Jestem teraz w punkcie 6 (4. pominięty na razie)
6. Reregister the BITS files and the Windows Update files. To do this, at a command prompt, type the following commands. Make sure that you press Enter after you type each command.
<i tu cała lista usług>

i mam problem z wieloma. Dostaję komunikat tego typu:

 

Moduł mshtml.dll został załadowany,ale nie odnaleziono punktu wejścia DllRegisterServer.

Upewnij się, że plik mshtml.dll jest prawidłowym plikiem DLL lub OCX a następnie spróbuj ponownie

taki komunikat mam dla modułów:

mshtml.dll
shdocvw.dll
browseui.dll
wuaueng.dll
qmgr.dl

Części modułów w ogóle nie mam w system32:

 

Nie można załadować modułu <nazwa>.

Upewnij się, że plik binarny jest przechowywany w określonej ścieżce lub zdebuguj go, aby sprawdzić, czy występują problemy z plikiem binarnym lub zaleznymi plikami DLL
Nie można odnaleźć okreslonego modułu

 

dotyczy to tych 12 z listy w artykule:

msxml.dll 
gpkcsp.dll
sccbase.dll
slbcsp.dll
initpki.dll
wuaueng1.dll
wucltui.dll
wuweb.dll
qmgrprxy.dll
wucltux.dll
muweb.dll
wuwebv.dll

pozostałe 19 usług/modułów z instrukcji załadowałam.

Z tego, co rozumiem np stąd to np moduł jest do starszej wersji i zakładam że z pozostałymi jest podobnie. Lecę dalej.

Teraz restart (po netsh winsock reset).

 

---

Nowszej wersji WU (punkt 11 instrukcji) i tak nie zainstaluję ręcznie chyba, przeszłam do próby czy to coś pomogło.

Niestety, po włączeniu usługi znalazł znów aktualizację, zainstalował i restart się nie udał.

 

Lecę od początku, z punktem 4 (aggresive mode)

Odnośnik do odpowiedzi

faktycznie, zaczynając od działu pomocy doraźnej nie napisałam co to konkretnie jest za sprzęt.
ThinkPad lenovo T500. Dwa lata temu (heh, własnie znalazłam swój wątek) też był problem z WU, okazało się wtedy, że dysk padał.  W styczniu 2016 dysk wymieniłam, potem zrobiłam upgrade do 10.

C:\WINDOWS\system32>systeminfo

Host Name:                 LENOVO
OS Name:                   Microsoft Windows 10 Home
OS Version:                10.0.15063 N/A Build 15063
OS Manufacturer:           Microsoft Corporation
OS Configuration:          Standalone Workstation
OS Build Type:             Multiprocessor Free
Registered Owner:          T500
Registered Organization:
Product ID:                00326-10000-00000-AA717
Original Install Date:     2017-07-14, 17:32:10
System Boot Time:          2017-12-30, 00:58:56
System Manufacturer:       LENOVO
System Model:              2241WX1
System Type:               X86-based PC
Processor(s):              1 Processor(s) Installed.
                           [01]: x64 Family 6 Model 23 Stepping 10 GenuineIntel ~1600 Mhz
BIOS Version:              LENOVO 6FET79WW (3.09 ), 2009-10-02
Windows Directory:         C:\WINDOWS
System Directory:          C:\WINDOWS\system32
Boot Device:               \Device\HarddiskVolume1
System Locale:             pl;Polski
Input Locale:              pl;Polski
Time Zone:                 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
Total Physical Memory:     3 032 MB
Available Physical Memory: 952 MB
Virtual Memory: Max Size:  6 104 MB
Virtual Memory: Available: 3 371 MB
Virtual Memory: In Use:    2 733 MB
Page File Location(s):     C:\pagefile.sys
Domain:                    DOM
Logon Server:              \\LENOVO
Hotfix(s):                 4 Hotfix(s) Installed.
                           [01]: KB4022405
                           [02]: KB4049011
                           [03]: KB4053577
                           [04]: KB4053580
Network Card(s):           3 NIC(s) Installed.
                           [01]: Intel(R) 82567LM Gigabit Network Connection
                                 Connection Name: kabel
                                 Status:          Hardware not present
                           [02]: Intel(R) WiFi Link 5300 Driver
                                 Connection Name: Połączenie sieci bezprzewodowej
                                 DHCP Enabled:    Yes
                                 DHCP Server:     192.168.0.1
                                 IP address(es)
                                 [01]: 192.168.0.150
                                 [02]: fe80::4c98:3ca3:5d87:a743
                           [03]: F3507g Mobile Broadband Driver
                                 Connection Name: Komórkowe połączenie szerokopasmowe
                                 Status:          Hardware not present
Hyper-V Requirements:      VM Monitor Mode Extensions: Yes
                           Virtualization Enabled In Firmware: No
                           Second Level Address Translation: No
                           Data Execution Prevention Available: Yes

C:\WINDOWS\system32>

a tymczasem zakończyłam resetowanie usługi według linka już podawanego wyżej w trybie agresywnym. Ciekawostka, że miałam już katalog SoftwareDistribution.bak data modyfikacji pasuje do wczorajszego (tzn 20171228) uruchomienia narzędzia do rozwiązywania problemów z WU.
 
Aktualnie ściąga się znów łata 1709. Rano zaraportuję co z tego wyszło.
 
----
nie wyszło :( ten sam objaw, doleciało do 33% konfiguracji i błąd. 
puszczam sfc /scannow
 
---- 
nie ma błędów:

PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
PS C:\WINDOWS\system32>

Co teraz?
 
niezbyt się orientuję które usługi są do czego. 
Użyłam opcji uruchomienia diagnostycznego (załaduj tylko podstawowe urządzenia i usługi), by pójść ścieżką wskazaną przez Groszka:

Wykorzystując msconfig a potem usługi - wyłącz wszystkie, które nie są microsoftu.


Jak się w okienku włącza/wyłącza usługę? zaptaszkowanie i zastosuj = włączenie?

załączam zrzut usług włączonych w trybie diagnostyki  w trybie normalnym, które usługi powinnam dodatkowo włączyć, by zadziałało windows update?

problem_WU_uslugi_diag.txt

problem_WU_uslugi_normal.txt

Edytowane przez Yavien
Odnośnik do odpowiedzi

memmon, resetowanie WU (nawet w dwóch trybach) przeprowadzałam 30/12, to samo praktycznie, co proponujesz (ja szłam według oryginalnej instrukcji Microsoftu). W moim przypadku skrypt z linku nie zadziała w pełni, choćby dlatego, że u mnie pliki qmgr*.dat są w innym miejscu.  Niemniej dzięki za próbę pomocy :)

 

Groszku, nie udaje się wyłączyć Aviry, pomimo odptaszkowania w msconfig po restarcie komputera usługi Aviry (Sheduler i Real Time Protection) nadal działają. Oczywiście próba instalacji łaty się nie udała. 

Odnośnik do odpowiedzi

Usługi częściowo były wyłączone a dwie włączone i nie dawały się wyłączyć. Sama aplikacja Aviry nie uruchamiała się. Odinstalowałam. Obecnie mam uruchomione (w końcu) tylko usługi Microsoftu i właśnie inicjuje mi aktualizację 1709. Zobaczymy

 

Z ciekawostek. Mniej więcej równocześnie z pierwszymi próbami update do 1709 (ale może to przypadkowa zbieżność) przestały się uruchamiać programy (takie jak msconfig, cmd, tcm itd) poprzez "uruchom jako administrator" wywołanym ppm na skrócie (w pasku zadań/po wyszukaniu itd). Muszę przejść za pomocą "otwórz lokalizację pliku" bezpośrednio do exe-ka i dopiero udaje się uruchomić jako administrator. W momencie, gdy już nie wiem który raz odpalam wiersz poleceń, czy zarządzanie usługami trochę mi to przeszkadza. Ale pewnie tym będzie można się zająć, gdy już tę łatę zaaplikuję..

Odnośnik do odpowiedzi

A dokładniej? Jaki jest objaw? Odmowa dostępu czy brak reakcji? Czy jeszcze coś innego? Rozumiem, że korzystasz z ikonki lupy przy menu start, wpisujesz tam np cmd, potem prawym przyciskiem myszy na pozycje cmd > uruchom jako administrator i co sie dzieje?

Tak, używam lupki albo przypiętej aplikacji do paska zadań. I gdy próbuję uruchomić jako admin, to nie dzieje się nic. Nie znika wyszukana aplikacja. Tak, jakbym nie kliknęła niczego.

Gdy pod ppm wybiorę "otwórz lokalizację pliku" otwiera się explorer np na C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Administrative Tools\Konfiguracja systemu (msconfig.exe) i znowu po ppm -> uruchom jako administrator nie dzieje się nic.

Dopiero gdy otworzę bezpośrednio katalog C:\WINDOWS\system32 i na msconfig.exe wywołam ppm->uruchom jako administrator, to aplikacja uruchamia się w trybie administratora, z zapytaniem czy na pewno i tak dalej. Problem dotyczy nie tylko msconfig.exe i nie tylko katalogu system32.

 

 

A tymczasem kolejna próba WU nieudana (procesowanie znów napotkało błąd przy 33%). Czy można włączyć jakiś dziennik/logowanie, które wskazałoby dokładniej z czym jest problem?

 

 

Któryś już raz patrzę na usługi. Przed instalacją/procesowaniem WindowsUpdate ta usługa była wyłączona na pewno: "HP Support Solutions Framework Service", czy ona może blokować WU?

Przed instalacją WU zrobiłam tak (zapisałam to sobie):

C:\WINDOWS\system32>sc config HPSupportSolutionsFrameworkService start=demand
[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS

C:\WINDOWS\system32>sc query HPSupportSolutionsFrameworkService

SERVICE_NAME: HPSupportSolutionsFrameworkService
        TYPE               : 10  WIN32_OWN_PROCESS
        STATE              : 4  RUNNING
                                (STOPPABLE, NOT_PAUSABLE, ACCEPTS_SHUTDOWN)
        WIN32_EXIT_CODE    : 0  (0x0)
        SERVICE_EXIT_CODE  : 0  (0x0)
        CHECKPOINT         : 0x0
        WAIT_HINT          : 0x0

C:\WINDOWS\system32>sc qc HPSupportSolutionsFrameworkService
[SC] QueryServiceConfig SUCCESS

SERVICE_NAME: HPSupportSolutionsFrameworkService
        TYPE               : 10  WIN32_OWN_PROCESS
        START_TYPE         : 3   DEMAND_START
        ERROR_CONTROL      : 1   NORMAL
        BINARY_PATH_NAME   : "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Support Solutions\HPSupportSolutionsFrameworkService.exe"
        LOAD_ORDER_GROUP   :
        TAG                : 0
        DISPLAY_NAME       : HP Support Solutions Framework Service
        DEPENDENCIES       :
        SERVICE_START_NAME : LocalSystem

C:\WINDOWS\system32>net stop HPSupportSolutionsFrameworkService
Usługa HP Support Solutions Framework Service jest właśnie zatrzymywana.
Usługa HP Support Solutions Framework Service została zatrzymana pomyślnie.

I po tym uruchomiłam WU. A teraz, po nieudanym procesowaniu w 33% i co najmniej jednym restarcie w okolicy 28%, usługa znów działa:

C:\WINDOWS\system32>sc query HPSupportSolutionsFrameworkService

SERVICE_NAME: HPSupportSolutionsFrameworkService
        TYPE               : 10  WIN32_OWN_PROCESS
        STATE              : 4  RUNNING
                                (STOPPABLE, NOT_PAUSABLE, ACCEPTS_SHUTDOWN)
        WIN32_EXIT_CODE    : 0  (0x0)
        SERVICE_EXIT_CODE  : 0  (0x0)
        CHECKPOINT         : 0x0
        WAIT_HINT          : 0x0

C:\WINDOWS\system32>sc qc HPSupportSolutionsFrameworkService
[SC] QueryServiceConfig SUCCESS

SERVICE_NAME: HPSupportSolutionsFrameworkService
        TYPE               : 10  WIN32_OWN_PROCESS
        START_TYPE         : 2   AUTO_START  (DELAYED)
        ERROR_CONTROL      : 1   NORMAL
        BINARY_PATH_NAME   : "C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Support Solutions\HPSupportSolutionsFrameworkService.exe"
        LOAD_ORDER_GROUP   :
        TAG                : 0
        DISPLAY_NAME       : HP Support Solutions Framework Service
        DEPENDENCIES       :
        SERVICE_START_NAME : LocalSystem

C:\WINDOWS\system32> 

Ki czort?

Odnośnik do odpowiedzi

To jak sądzę dysk SSD.

Czy przypadkiem nie jest to problem:

 

Drive c: () (Fixed) (Total:111.19 GB) (Free:19.06 GB) NTFS

 

Teoretycznie aktualizacja powinna się udać. 

Ja bym jeszcze sprawdził czy Oczyszczanie dysku poprawi sytuację. Najwięcej miejsca uzyskasz prawdopodobnie przez usuniecie punktów przywracania z wyjątkiem ostatniego. Jednak tu zalecam ostrożność ze względu na kilkukrotną próbę instalacji 1709.

Odnośnik do odpowiedzi

Dziękuję Wiesławie, za zainteresowanie :)
 
Dobra, patrzę gdzie mi zjadło, przed tą całą zabawą (tzn dzień przed wigilią, ale gdy już był raz nieudany update) oczyściłam dysk do wolnych 22GB. 
A teraz coś mało miejsca się zrobiło (jest 8,42?!) a lapka włączam od tylko by pisać tu na forum i próbować WU...
 
Jak miejsca mało, to faktycznie cudawianków można oczekiwać.
 

Teoretycznie aktualizacja powinna się udać.

 

Jak dużo miejsca sugerowałbyś zrobić?

 

mogę w sumie pousuwać to, co mam w backupie na zewnętrznym dysku, też jest to myśl.

Odnośnik do odpowiedzi

Miejsce można oczyścić przez systemowe "oczyszczanie dysku", o czym wspomniał Wiesław, zaznacz opcję, że chcesz usunąć pliki systemowe - wówczas pojawią się dodatkowe opcje. 

 

Spróbuj może zaaktualizować bios: 

http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/mobiles/6fuj46us.exe

Źródło

https://download.lenovo.com/eol/index.html

Musisz oczywiście wybrać swój model. 

 

Ważna informacja - oficjalnie to jest program działający na win7. W teorii powinien działać również na win10. Niemniej trzeba uwazać. Jest również dostępna bootujące się iso czy obraz płyty z narzędziem do aktualizacji biosu.

 

Generalnie na forum lenovo sporo jest tego typu usterek. Przewertuje propozycje w necie, 

Odnośnik do odpowiedzi

Nigdy nie robiłam aktualizacji BIOSu, nie wiem, jak się za to zabrać i na co uważać. :ph34r:  

użyłam natomiast tego narzędzia lenovo: https://support.lenovo.com/it/pl/downloads/ds012808 instalując jedną łatę (ale nie BIOS).

 

Miejsca zrobiłam 15,6 GB. 

 

Przygotowałam się według tego artykułu do uruchomienia w trybie "czystego rozruchu" (czyli poza wyłączeniem usług, powyłączałam też zadania w menedżerze zadań.

 

Potem zajrzałam do CBS.log. Było trochę wpisów które wydały mi się, że mogą mieć związek z tymi problemami, trochę zgaduję (patrząc po godzinach nieudanych instalacji):

Failed to OpenPackage using worker session [HRESULT = 0x800f0805]

00000008 [DIRSD OWNER WARNING] Directory [l:47]'\??\C:\ProgramData\Microsoft\Network\Downloader' is not owned but specifies SDDL in component Microsoft-Windows-Bits-Client-Core, arch x86, nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}

000000d8 Error - Overlap: Duplicate ownership for directory \??\C:\Program Files\WindowsPowerShell\Modules in component Microsoft.PowerShell.PSReadline, version 10.0.15063.0, arch msil, nonSxS, pkt {l:8 b:31bf3856ad364e35}

 
wcześniej Miszel pisał o sprawdzeniu integralności za pomocą sfc /scannow, co nie znalazło niczego do naprawy. Ale na stronach pomocy Microsoft razem z sfc jest też często podawane inne polecenie, które wykonałam:

dism /online /cleanup-image /restorehealth

Powyższe polecenie zakończyło się 2018-01-05 14:35:28. Na końcu tego wykonania widziałam:

2018-01-05 14:35:28, Warning               CBS    Current tick count lower than last tick count. [HRESULT = 0x8007000d - ERROR_INVALID_DATA]
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Repr: Finished collecting payload.
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    FLOW: Entering stage: RepairCbs 
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Repr: Finished repairing CBS Store.
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    FLOW: Entering stage: RepairCsi 
2018-01-05 14:35:28, Info                  CSI    00003c7b Creating NT transaction (seq 1)
2018-01-05 14:35:28, Info                  CSI    00003c7c Created NT transaction (seq 1) result 0x00000000, handle @0x2250
2018-01-05 14:35:28, Info                  CSI    00003c7d@2018/1/5:13:35:28.849 Beginning NT transaction commit...
2018-01-05 14:35:28, Info                  CSI    00003c7e@2018/1/5:13:35:28.944 CSI perf trace:
CSIPERF:TXCOMMIT;110974
2018-01-05 14:35:28, Info                  CSI    00003c7f StoreCorruptionRepair transaction completed.
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Repr: Finished repairing CSI store.
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    All CBS store corruptions were fixed
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Ensure CBS corruption flag is clear
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Ensure WCP corruption flag is clear
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    All CSI corruption was fixed, ensure CorruptionDetectedDuringAcr is clear
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Failed to clear CorruptionDetectedDuringAcr store corrupt flag (slow mode trigger). [HRESULT = 0x80070002 - ERROR_FILE_NOT_FOUND]
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    
=================================
Checking System Update Readiness.

(p)	CBS MUM Corrupt	(Fixed)	Microsoft-Windows-TestRoot-and-FlightSigning-Package~31bf3856ad364e35~x86~~10.0.15063.0

Summary:
Operation: Detect and Repair 
Operation result: 0x0
Last Successful Step: Entire operation completes.
Total Detected Corruption:	1
	CBS Manifest Corruption:	1
	CBS Metadata Corruption:	0
	CSI Manifest Corruption:	0
	CSI Metadata Corruption:	0
	CSI Payload Corruption:	0
Total Repaired Corruption:	1
	CBS Manifest Repaired:	1
	CSI Manifest Repaired:	0
	CSI Payload Repaired:	0
	CSI Store Metadata refreshed:	True

Total Operation Time: 277 seconds.

2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    CheckSur: hrStatus: 0x0 [S_OK], download Result: 0x0 [S_OK]
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Count of times corruption detected: 1
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Seconds between initial corruption detections: -1
2018-01-05 14:35:28, Info                  CBS    Seconds between corruption and repair: 0
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Reboot mark cleared
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Winlogon: Simplifying Winlogon CreateSession notifications
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Winlogon: Deregistering for CreateSession notifications
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Exec: Processing complete, session(Corruption Repairing): 30639657_1743291790 [HRESULT = 0x00000000 - S_OK]
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Session: 30639657_1743291790 finalized. Reboot required: no [HRESULT = 0x00000000 - S_OK]
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Releasing offline store key
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Session: 30639658_220747884 initialized by client DISM Package Manager Provider, external staging directory: (null), external registry directory: (null
2018-01-05 14:35:29, Info                  CBS    Releasing offline store key

 
Nie byłam pewna, czy to znaczy, że zostały błędy naprawione, czy nie, ale zrobiłam kolejną próbę instalacji i.. poszło! :cheer:

nie wiem, czy pomogła aktualizacja lenovo, czy czysty rozruch, stawiam, że najbardziej to ta naprawa przez DISM. Mogę załączyć w celach poglądowych tamten CBS.log (zachowałam przezornie).

 

w nowym CBS.logu nadal występują komunikaty, które brzmią mi jakby nie wszystko było OK:

2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Session: 30639672_3796986512 initialized by client WindowsUpdateAgent, external staging directory: (null), external registry directory: (null
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Failed to create open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Failed to OpenPackage using worker session [HRESULT = 0x800f0805]
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Session: 30639672_3797142755 initialized by client WindowsUpdateAgent, external staging directory: (null), external registry directory: (null
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Failed to create open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
2018-01-05 16:21:39, Info                  CBS    Failed to OpenPackage using worker session [HRESULT = 0x800f0805]
2018-01-05 16:22:10, Info                  CBS    WU creates the package, AppID:Device Driver Retrieval Client, UpdateID:{037F1D2F-00C6-47A4-9A16-9DEDA36A7975}, revision: 201

ppm -> uruchom jako administrator wywołany na skrócie nadal nie działa.

komputer zareagował na podłączenie drukarki. Zaraz będę sprawdzać, czy skutecznie

Edytowane przez Yavien
Odnośnik do odpowiedzi

W takim skoro otwierasz już lokalizację zawierającą skróty do poszczególnych programów - to zobacz do czego one faktycznie kierują. Na przykładzie cmd - klikasz na lupkę, wpisujesz cmd > ppm > otworz lokalizacje pliku i otwiera folder: 

C:\Users\qw\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\System Tools 

następnie ppm > właściwości i pokaż screena, chodzi głownie o ścieżkę w elemencie docelowym.

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...