Skocz do zawartości

Problemy z przywracaniem systemu, podłączeniem urządzeń


Andman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zostałem poproszony o założenie tematu w imieniu znajomego.

Sytuacja z laptopem przedstawia się następująco:

- błąd połączenia bezprzewodowego(szczegóły na grafice), brak protokołów TCP. Przy instalacji protokołów odmowa dostępu.Natomiast dostęp do sieci jest.

 

W menedżerze urządzeń po podłączeniu pendriva konflikt w urządzeniach przenośnych. Nie widzi w ogóle telefonów, a po podłączeniu menadżer zgłasza konflikty. Przy próbie aktualizacji tych urządzeń komunikat, że są aktualne.

 

Przywracając system do daty wyświetlany jest komunikat o błędach po przywróceniu systemu.

Został użyty ComboFix, lecz się nie uruchomił. Nie nastąpiła też jego deinstalacja.

 

Proszę o diagnostykę i ewentualną pomoc.

 

 

 

d64c78763c10.jpg

Addition.txt

Shortcut.txt

FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zastrzeżenia na temat raportów:

- Zabrakło raportu z GMER.

- Trzymaj się konfiguracji FRST zaleconej w przyklejony temacie. Sekcje Drivers MD5 i List BCD nie mają być zaznaczone.

- OTL także skonfigurowany inaczej niż zalecone, skonfigurowany na 180 dni, a ma być 30. Ten log i tak usuwam, jest zbyt duży, a nie wnosi nic do sprawy.

 

I nic tu nie wskazuje na to, by problemy miały źródło w infekcji. Pod kątem problemów sieciowych i "Odmowy dostępu" zwracają tu uwagę następujące składniki:

- Odpadkowy archaiczny sterownik pozostawiony po Kasperskym. Wejdź w Tryb awaryjny Windows i zastosuj Kaspersky Remover.

- Sprawdź także wpływ COMODO Internet Security, by go całkowicie wykluczyć jako przyczynę problemów. Do wdrożenia testowa deinstalacja.

 

 


Po przeprowadzeniu powyższego zajmij się adware (jest tu bardzo agresywny obiekt "Browser Tab Search by Ask"):

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

(SafetyNut Inc) C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\SafetyNutManager.exe
(SafetyNut Inc) C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\SafetyNutManager.exe
(SafetyNut Inc) C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\safetynut.exe
HKLM\...\AppCertDlls: [x86] -> C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\safetycrt.dll [489992 2014-05-12] ()
HKLM\...\AppCertDlls: [x64] -> C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\x64\safetycrt.dll [664584 2014-05-12] ()
IFEO\bitguard.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\bprotect.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\bpsvc.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\browserdefender.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\browserprotect.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\browsersafeguard.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\dprotectsvc.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\jumpflip: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\protectedsearch.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\searchinstaller.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\searchprotection.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\searchprotector.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\searchsettings.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\searchsettings64.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\snapdo.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\stinst32.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\stinst64.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\umbrella.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\utiljumpflip.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\volaro: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\vonteera: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\websteroids.exe: [Debugger] tasklist.exe
IFEO\websteroidsservice.exe: [Debugger] tasklist.exe
R2 SafetyNutManager; C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\SafetyNutManager.exe [3544072 2014-05-12] (SafetyNut Inc)
R1 F06DEFF2-5B9C-490D-910F-35D3A9119622; C:\Program Files (x86)\Browser Tab Search by Ask\SafetyNut\x64\configmgrc1.cfg [36224 2014-05-12] (SafetyNut Inc)
S1 StarOpen; C:\Windows\SysWow64\Drivers\StarOpen.sys [5632 2006-07-24] ()
C:\Windows\SysWow64\Drivers\StarOpen.sys
S3 catchme; \??\C:\ComboFix\catchme.sys [X]
S2 KeyP; SYSTEM32\DRIVERS\KEYP.SYS [X]
S3 nmwcdcx64; system32\drivers\ccdcmbox64.sys [X]
S3 nmwcdnsucx64; system32\drivers\nmwcdnsucx64.sys [X]
S3 nmwcdnsux64; system32\drivers\nmwcdnsux64.sys [X]
S3 nmwcdx64; system32\drivers\ccdcmbx64.sys [X]
S3 pccsmcfd; system32\DRIVERS\pccsmcfdx64.sys [X]
S3 WinRing0_1_2_0; \??\C:\Program Files (x86)\BatteryCare\WinRing0x64.sys [X]
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\MpfService => ""="Service"
Task: {3660812E-9F3C-4339-AB8D-B4256FF0DFD1} - System32\Tasks\SLOW-PCfighter => C:\Program Files\Fighters\SLOW-PCfighter\SLOW-PCfighter64.exe
Task: {7A40FD07-A3DB-40FA-84AF-0BDE364FB477} - \Program aktualizacji online produktu Real Player. No Task File 
Task: {7D42AF1A-730F-4D59-B58F-DCD393D220D9} - System32\Tasks\Driver Robot => C:\Program Files (x86)\Driver Robot\Driver Robot.lnk
Task: {B5A63802-415E-466C-920E-3979336BAE7C} - System32\Tasks\{59C50064-62C2-49CE-9376-F041E61D0CE1} => C:\Program Files (x86)\vag-com-max2000\VagCom-SVO3031a-n.exe
Task: {E9D4ABBD-D1DA-4C7B-AC8B-195AF83BC020} - System32\Tasks\McQcModifier-5c47-a7b0 => C:\ProgramData\McQcModifier-5c47-a7b0\McQcModifier-5c47-a7b0.cmd [2009-08-29] ()
Task: {FA905027-001E-40DD-A09D-E7182D705B58} - System32\Tasks\SLOW-PCfighter64 => C:\Program Files\Fighters\SLOW-PCfighter\SLOW-PCfighter64.exe
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.search.ask.com/?o=APN11459&gct=hp&d=488-209&v=a12627-338&t=4
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages =
StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
SearchScopes: HKLM - DefaultScope value is missing.
SearchScopes: HKLM - {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2488} URL = http://dts.search.ask.com/sr?src=ieb&gct=ds&appid=209&systemid=488&v=a12627-338&apn_uid=2591851358814523&apn_dtid=TCH001&o=APN11459&apn_ptnrs=AG1&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 - {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2488} URL = http://dts.search.ask.com/sr?src=ieb&gct=ds&appid=209&systemid=488&v=a12627-338&apn_uid=2591851358814523&apn_dtid=TCH001&o=APN11459&apn_ptnrs=AG1&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - DefaultScope {E4B106E2-C3F2-4098-9E9C-3A6217EF71D6} URL = http://search.yahoo.com/search?fr=chr-greentree_ie&ei=utf-8&ilc=12&type=800236&p={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://www2.delta-search.com/?q={searchTerms}&affID=119816&tt=gc_&babsrc=SP_ss&mntrId=E44F761A042FE497
SearchScopes: HKCU - {8E307E27-13D6-4FCF-B144-0AF90D3B315F} URL = http://pl.search.yahoo.com/search?p={searchTerms}&fr=chr-comodo
SearchScopes: HKCU - {9BB47C17-9C68-4BB3-B188-DD9AF0FD2488} URL = http://dts.search.ask.com/sr?src=ieb&gct=ds&appid=209&systemid=488&v=a12627-338&apn_uid=2591851358814523&apn_dtid=TCH001&o=APN11459&apn_ptnrs=AG1&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {E4B106E2-C3F2-4098-9E9C-3A6217EF71D6} URL = http://search.yahoo.com/search?fr=chr-greentree_ie&ei=utf-8&ilc=12&type=800236&p={searchTerms}
FF Plugin-x32: @microsoft.com/WLPG,version=15.4.3502.0922 - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\NPWLPG.dll No File
FF Plugin HKCU: @Skype Limited.com/Facebook Video Calling Plugin - C:\Users\Seweryn\AppData\Local\Facebook\Video\Skype\npFacebookVideoCalling.dll No File
FF SearchPlugin: C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\browser\searchplugins\Ask.xml
C:\Users\Seweryn\AppData\Local\AdTrustMedia
C:\Users\Seweryn\AppData\Roaming\AVG
Reg: reg delete HKCU\Software\Google /f
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Google /f
Reboot:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Przejdź w Tryb awaryjny Windows. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Opuść Tryb awaryjny. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Browser Tab Search by Ask for Firefox.

 

3. Wyczyść Firefox:

  • menu Historia > Wyczyść historię przeglądania
  • menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

5. Zrób nowy log FRST z opcji Scan (bez Addition i Shortcut). Dołącz też plik fixlog.txt i log z AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Czynności wykonane.

Stan obecny wygląda następująco:

- konflikty w menadżerze urządzeń zniknęły;

- jedna ważna aktualizacja nie mogła zostać zainstalowana (szczegóły grafika);

- w ramach aktualizacji został pobrany Microsoft Security Essentials (bez świadomego udziału użytkownika);

- urządzenia przenośne są rozpoznawane;

- ponowna instalacja CIS kończy się błędem;

 

Dziękuję za dotychczasową pomoc i liczę na kontynuację rozwiązywania problemu.

 
 

573508b13f6f.jpg

.

AdwCleanerR0.txt

AdwCleanerS0.txt

Fixlog.txt

FRST.txt

Edytowane przez Andman
Odnośnik do komentarza

Wszystko wykonane, tylko drobne poprawki oraz resztówki COMODO:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\7za.dll
C:\cmdinstall.exe
C:\cmdhtml.dll
C:\cmdstat.dll
C:\cis
C:\translations
C:\ProgramData\Comodo
C:\ProgramData\Comodo Downloader
C:\Users\Seweryn\AppData\Local\Google
C:\Users\Seweryn\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\wk3acalw.default-1401371051926\user.js
C:\Windows\system32\Drivers\sfi.dat
C:\Windows\System32\Tasks\COMODO
C:\Windows\SysWOW64\{1606DC18-9578-4cbd-8312-8E9868F06A1D}.conf
C:\Windows\SysWOW64\{7995330B-E01F-4645-B702-53481E7CB778}.cmdfile
RemoveDirectory: C:\AdwCleaner
RemoveDirectory: C:\Qoobox
CMD: del /q C:\ComboFix.txt
CMD: del /q C:\Windows\grep.exe
CMD: del /q C:\Windows\MBR.exe
CMD: del /q C:\Windows\NIRCMD.exe
CMD: del /q C:\Windows\PEV.exe
CMD: del /q C:\Windows\sed.exe
CMD: del /q C:\Windows\SWREG.exe
CMD: del /q C:\Windows\SWSC.exe
CMD: del /q C:\Windows\zip.exe
CMD: del /q C:\Users\Seweryn\Desktop\AdwCleaner*.*
CMD: del /q C:\Users\Seweryn\Desktop\OTL.exe
CMD: rd /s /q "C:\Users\Seweryn\Desktop\Stare dane programu Firefox"
CMD: rd /s /q "C:\Users\Seweryn\Desktop\FRST-OlderVersion"

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Przedstaw wynikowy fixlog.txt.

 

2. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

 

- w ramach aktualizacji został pobrany Microsoft Security Essentials (bez świadomego udziału użytkownika);

- ponowna instalacja CIS kończy się błędem;

Jakim błędem? O jakiej wersji mowa, tej samej co poprzednio rezydowała? Poprzednio siedziała tu linia 6.x, najnowszy CIS to linia 7.x.

 

==================== Installed Programs ======================

 

COMODO Internet Security Premium (HKLM\...\{F1EC4151-805B-4097-B9BB-7D71A417AAF1}) (Version: 6.1.14723.2813 - COMODO Security Solutions Inc.)

 

Poza tym, skoro MSSE się wstawił, to go po prostu odinstaluj, by oczyścić pole do instalacji majdanu CIS.

 

 

- jedna ważna aktualizacja nie mogła zostać zainstalowana (szczegóły grafika);

Uruchom "Narzędzie analizy gotowości aktualizacji systemu": KLIK. Gdy narzędzie ukończy skan, skopiuj na Pulpit folder C:\Windows\Logs\CBS, zzipuj go i rzuć na jakiś hosting podając tu link do paczki.

 

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Przy próbie skompresowania pliku tekstowego CBS - odmowa dostępu.

Efekt wskazuje na to, że próbowałeś kompresować wprost w folderze C:\Windows\Logs. To się nie uda, tam zawsze jest odmowa dostępu. Dlatego pierwszym krokiem było kopiowanie całego folderu CBS na Pulpit i to z poziomu Pulpitu miałeś kompresować.

 

Póki co, Checksur wypluł uszkodzenia systemowe. Naprawa się nie odbyła ze względu na braki plików potrzebnych do tego procesu:

 

Unavailable repair files:

winsxs\manifests\amd64_0e06d2ed6f93d560f6a34c100512684b_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18444_none_8c92b13960b1699a.manifest

winsxs\manifests\amd64_a0d92b4f53e4925dd4c0341fd365f25e_31bf3856ad364e35_11.2.9600.17105_none_debff1480037668c.manifest

winsxs\manifests\amd64_decd919d90e8825e76adc9988e2245f0_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18444_none_a1a3cdcea8866bdb.manifest

winsxs\manifests\amd64_423d04ba87e48f1e56d8e4abd90cb62b_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18444_none_692ba3b4a3cfb708.manifest

winsxs\manifests\amd64_16cbf424d7594e8669560c8f53a5590c_31bf3856ad364e35_11.2.9600.17105_none_8cc205d2a9719982.manifest

winsxs\manifests\amd64_microsoft-windows-ie-versioninfo_31bf3856ad364e35_11.2.9600.17105_none_e19ba7a549f17a38.manifest

winsxs\manifests\x86_microsoft-windows-ie-versioninfo_31bf3856ad364e35_11.2.9600.17105_none_857d0c2191940902.manifest

winsxs\manifests\amd64_microsoft-windows-a..rience-program-data_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18444_none_cf6dcf3199c084a3.manifest

winsxs\manifests\wow64_microsoft-windows-ie-htmlrendering_31bf3856ad364e35_11.2.9600.17105_none_000d856a6b819880.manifest

winsxs\manifests\amd64_microsoft-windows-a..de-compat-telemetry_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18444_none_e5b1b7ec100d8e3b.manifest

winsxs\manifests\amd64_microsoft-windows-a..ence-telemetry-sdbs_31bf3856ad364e35_6.1.7601.18444_none_66295be460b59c2a.manifest

winsxs\manifests\amd64_microsoft-windows-ie-htmlrendering_31bf3856ad364e35_11.2.9600.17105_none_f5b8db183720d685.manifest

servicing\packages\Package_1_for_KB2952664~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.mum

servicing\packages\Package_1_for_KB2964358~31bf3856ad364e35~amd64~~11.2.1.0.mum

servicing\packages\Package_3_for_KB2952664~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.mum

servicing\packages\Package_for_KB2952664_SP1~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.mum

servicing\packages\Package_for_KB2952664~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.mum

servicing\packages\Package_for_KB2964358_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~11.2.1.0.mum

servicing\packages\Package_for_KB2964358~31bf3856ad364e35~amd64~~11.2.1.0.mum

servicing\packages\Package_1_for_KB2952664~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.cat

servicing\packages\Package_1_for_KB2964358~31bf3856ad364e35~amd64~~11.2.1.0.cat

servicing\packages\Package_3_for_KB2952664~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.cat

servicing\packages\Package_for_KB2952664_SP1~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.cat

servicing\packages\Package_for_KB2952664~31bf3856ad364e35~amd64~~6.1.1.3.cat

servicing\packages\Package_for_KB2964358_RTM~31bf3856ad364e35~amd64~~11.2.1.0.cat

servicing\packages\Package_for_KB2964358~31bf3856ad364e35~amd64~~11.2.1.0.cat

 

Niestety wyszukiwanie tych plików u mnie na systemie o podobnej konfiguracji potrwa i na razie nie jestem w stanie podać instrukcji.

 

 

Co do błędów instalacji Comodo:

wersja 6.1 - system nie obsługuje tej wersji

wersja 6.3 - błąd krytyczny instalatora Comodo

wersja 7.x - blue screen

Z tymi starymi szóstkami to bym sobie dała spokój, wcześniej była pierwsza z serii i w systemie liczne problemy. W kwestii siódemki:

- Czy odinstalowałeś MSSE przed instalacją CIS?

- Może to coś w tym stylu: KLIK.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Brakujący plik z "Narzędzia analizy gotowości aktualizacji systemu".

 

MSSE był odinstalowany przy próbach instalacji CIS.

 

Co do błędu CIS-a w aspekcie tematu na forum Comodo, to użytkownik nie pamięta szczegółów zdarzenia.

 

Obecnie instalacja Comodo w wersji 7 przebiegła prawidłowo.

To wygląda tak, że po wyłączeniu systemu (nie restarcie) zachodzą wprowadzane zmiany. Wcześniej w menadżerze urządzeń -> karty sieciowe był dodatkowo, windowsowski sterownik karty bezprzewodowej. Ponowne uruchomienie, po wyłączeniu systemu przywróciło właściwy układ kart sieciowych.

 

Działanie sytemu jest szybsze, obciążenie pamięci i procesora drastycznie spadło. Zarówno w czasie bezczynności jak i podczas pracy aplikacji.

 

W załączeniu log z FRST.

FRST.txt

Edytowane przez Andman
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...