Skocz do zawartości

Eksplorator nie odświeża katalogów


AdamTko

Rekomendowane odpowiedzi

laptop toshiba z proc i5,win 7 pro, 64, sp1.

 

kilka dni temu laptop zaczął szumieć non stop. przyczyną był proces explorer.exe, który się rozpędzał do 50% CPU, kilka minut po ubiciu procesu to samo. Ponieważ w tym czasie zrobiło się hurtem kilka(naście) aktualizacji systemu oraz głupio bawiłem się jakimiś aplikacjami do obsługi androida przypuszczałem, że tu tkwi źródło. Systemu nie udało się przywrócić do żadnego punktu z przeszłości. Niestety nie zanotowałem błędu, jaki się pojawiał. W każdym razie odbywało się to tak, że się rozpoczynało przywracanie, restart, po czym system meldował o ile pamiętam, że nie może odczytać jakiegoś pliku, podawał nr błędu i wracał do stanu bieżącego. 

 

Odinstalowałem śmieci, zdefragmentowałem dysk, puściłem chkdsk,  powywalałem temp,, użyłem ccleanera i laptop przestał szumieć. Jednak nie działa całkiem tak jak przedtem. Otóż po przeniesieniu pliku do kosza, ten nie znika od razu z katalogu, czasem wystarczy odświeżenie, a czasem trzeba poczekać. Podobnie się dzieje jak coś w koszu stoi. Gdy wybiorę "przywróć" system zaczyna liczyć, przenosić, po czym plik/katalog dalej jest widoczny w koszu. Ale próba przeniesienia go na pulpit czy gdzieś -nie działa "nie można znaleźć tego elementu. Prawdopodobnie elementu nie ma już w C:\$RECYCLE.BIN\KOsz...."

 

Założyłem inne testowe konto na laptopie i nie udało mi się powtórzyć tego zjawiska na nowym koncie, wszystko działa jak należy.

 

 

Proszę o sugestie.

FRST.txt

Addition.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Aplikacje usunąłem, tak jak umiałem, za pomocą advanced uninstaler z opcją skanowania pozostałości. Ale czy to było skuteczne.... nie wiem

Co do porady dot. kosza (cmd > rd / s / q C: \ $ Recycle.bin) to nie wiem co to robi, ale robi już 5 minut i przewijają się setki lub tysiące komunikatów typu

katalog nie jest pusty

lub

Nie można znaleźć określonego pliku

lub

odmowa dostępu

itp

 

Właśnie się skończyło to coś

 

edit: już wiem co to robi - usuwa katalogi wraz z zawartością, bez pytania o potw. zapewne tylko takie co zawierają Recycle.bin

Ale skąd tyle odmów dostępu? Można to jakoś zapisać do loga?

 

Edit: piszę z tableta, bo komp umarł... wyglada na to, że do polecenia wkradły się spacje i polecenie kasowało wszystko, co się da. Teraz próóbuję przywrócić do ręcznie wymuszonego pktu, ale widz to czarno

Odnośnik do komentarza

Ten temat można śmiało zamknąć, a najlepiej wywalić do śmieci. Jedyna "korzyść" z uzyskanej porady, to fakt, że zamiast naprawianego systemu mam świeży. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że jestem mięczakiem i w zasadzie mam backupy niemal wszystkich zasobów  na bieżąco. Aczkolwiek 2 dni zajęło i tak odtworzenie systemu, zasobów i dostrojenie ustawień.

Mój błąd polegał na bezkrytycznym zastosowaniu porady w linku, który zawierał tłumaczenie googlem, a tłumaczenie z bliżej nie znanych powodów
do polecenia 'rd /s /q C:\$Recycle.bin' dorzuciło spacje. Na drugi raz będę pamiętał, żeby sprawdzić kto doradza.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry,

Częściowo zjawisko zasygnalizowałem w tym wątku:

https://www.fixitpc.pl/topic/20463-powolne-od%C5%9Bwie%C5%BCanie-zawarto%C5%9Bci-katalog%C3%B3w-kosza-powolne-przywracaniepliku-z-kosza/

Na skutek nieodpowiedzialnie zastosowanej porady zainstalowałem system na nowo. I problem zniknął.

 

Ale niestety wraca. Czyli wprowadzam w katalogu zmianę (dodaję czy usuwam plik, zmieniam mu nazwę etc) i zmiana ta się nie uwidacznia na ekranie. Po odświeżeniu zawartości pojawia się prawidłowa lista. Podobnie dziwacznie działa kosz - nie zmienia się ikonka na "pusty" po opróżnieniu etc.

 

Aktualnie problem znika po restarcie, a pojawia się po długiej pracy laptopa. Długiej czyli kilka/kilkanaście dni z uśpieniami po drodze.

 

Sprzet to toshiba 4 rdzeniowym i5 ze zintegrowaną kartą.4GB RAM, system Win7 Pro 64, SP1

 

Sugestie mile widziane.

Odnośnik do komentarza

służę obrazkiem

 

edit: zrobiłem check diska z opcjami naprawiania, poczytałem kilka wątków w internecie, np ten:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/47895404-7329-4922-82f7-e262f62b9799/windows-explorer-does-not-refresh-automatically-needs-f5-and-takes-a-long-long-time-to-make-new?forum=w7itproui

 

Temat się ciągnie od lat i nie ma jednoznacznych odpowiedzi. Jedni piszą że im pomogło przeinstalowanie sterowników karty sieciowej, inni że jakieś ruchy w ustawieniach grupy  domowej, a jeszcze ktoś inny sugeruje skrzyżowanie palców.

 

Na razie zjawisko u mnie znowu zniknęło, ale jestem przekonany, że pojawi się na dniach powtórnie.

post-5633-0-84375000-1386692858_thumb.png

Odnośnik do komentarza

Tematy połączyłam razem, by było wiadome jak sytuacja wyglądała przed reinstalacją systemu (podane raporty FRST). Oceniając właśnie owe stare raporty typuję kandydata, czyli sfatygowaną aplikację DeskSave, której rola to odtwarzanie układu ikon Pulpitu. Jak widać, aplikacja strasznie stara (z 2008, wg oficjalnych źródeł kombitybilność kończy się na Vista):

 

==================== Processes (Whitelisted) =================

 

() C:\Users\adam\Downloads\dsksve8\DeskSave.exe

 

==================== Registry (Whitelisted) ==================

 

HKCU\...\Run: [DeskSave] - C:\Users\adam\Downloads\dsksve8\DeskSave.exe [82944 2008-07-26] ()

 

Pogrubiony fragment: aplikacja była uruchamiana tylko na bieżącym koncie, co się zgadza z tym:

 

Założyłem inne testowe konto na laptopie i nie udało mi się powtórzyć tego zjawiska na nowym koncie, wszystko działa jak należy.

Tak więc: czy po postawieniu systemu na nowo DeskSave znów się pojawił?

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Picasso, jeśli sugestia jest trafna, a może być, bo faktycznie na testowym koncie nie było DeskSave instalowane, to będę musiał poszukać jakiegoś lepszego zamiennika.

 

Natomiast czy to będzie pomocne czy nie - będę mógł oszacować, choć nieprecyzyjnie, za jakiś czas dopiero. Aktualnie zjawisko nie występuje i w ogóle jest dość trudne do odtworzenia. Na technecie winą najczęściej obarcza się libraries, MS Office (u mnie jest starter) ew. grupę domową i ustawienia okołosieciowe. Ale zmiana DeskSave na coś nieco nowszego nie zaszkodzi. Nie jestem z tym gadżetem związany emocjonalnie ani formalnie.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie obiekty, które wyliczasz, mają raczej zasięg globalny. Ten efekt może pochodzić z bardzo wielu przyczyn, ale trzymam się konkretu: efekt występował tylko na jednym koncie, czyli defekt jest w HKCU, a pasującym wpisem w tym obszarze była właśnie aplikacja związana z ingerencją w układy ikon (związek tematyczny zachodzi + ta aplikacja wg zrzutu ekranu wpuszcza integrację w eksplorator).

 

Jeśli chodzi o alternatywy DeskSave, to może sprawdź darmowy DesktopOK. Aplikacja jest rozwijana (ostatnia wersja sprzed niecałego miesiąca) i oficjalnie kompatybilna z Windows 7 oraz Windows 8 (w tym x64).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Właśnie tego DesktopOK zainstalowałem i sprawdzę w praktyce. W ogóle kilka fajnych i portable gadgetów na stronie producenta jest, tak przy okazji.

 

Edit: w momencie  (mniej więcej) dodawania nowego miejsca sieciowego (lokalny NAS) i/lub podłączania telefonu do kompa - objaw się pojawił ponownie, mimo braku starego DeskSave. Wylogowanie i zalogowanie pomogło. Ależ to upierdliwe jest.

Odnośnik do komentarza

Jeszcze drugi objaw niestabilności jest -co jakiś czas Explorator się po prostu bombi. Raz na kilka dni zdarza się, że np przy próbie zamknięcia okienka katalogu robi brzdęk, wyświetla komunikat i się restartuje. Rozsypują się wtedy ikonki, zmienia się kolejność wyświetlanych zadań na pasku i to właściwie tyle.

 

No f...n' clue co jest przyczyną jednego i drugiego. Jestem facetem i nie powinienem ufać swojej intuicji, ale obstawiam coś spośród parki Libraries i MS Office Starter. Przed reinstalacją systemy miałem zainstalowany nie Starter, ale MS Office 2010. Może zrobię to samo?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...