Skocz do zawartości

Problem z "ihavenet"


pysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

@Picasso od kilku dni jest nieobecna, i nie wiem, za ile dni wróci.

 

Wlogu jest zaplanowane Zadanie, ale jakoś nie dostrzegam pozostałej części tej infekcji.

Na razie usuniemy tylko to Zadanie:

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej to:

 

:OTL

[2013-10-10 06:34:31 | 000,000,310 | ---- | M] () -- C:\Windows\tasks\Yawamyq.job

O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - {91397D20-1446-11D4-8AF4-0040CA1127B6} - No CLSID value found.

O16:64bit: - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_17-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_17)

O16:64bit: - DPF: {CAFEEFAC-0016-0000-0017-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_17-windows-i586.cab (Java Plug-in 1.6.0_17)

O16:64bit: - DPF: {CAFEEFAC-FFFF-FFFF-FFFF-ABCDEFFEDCBA} http://java.sun.com/update/1.6.0/jinstall-1_6_0_17-windows-i586.cab (Reg Error: Key error.)

O16 - DPF: {233C1507-6A77-46A4-9443-F871F945D258} http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab (Reg Error: Key error.)

O16 - DPF: {7530BFB8-7293-4D34-9923-61A11451AFC5} http://download.eset.com/special/eos/OnlineScanner.cab (Reg Error: Key error.)

 

:Commands

[emptytemp]

 

Kliknij w Wykonaj Skrypt. Zatwierdź restart komputera. Zapisz raport, który pokaże się po restarcie.

Następnie uruchom OTL ponownie, tym razem kliknij Skanuj.

Pokaż nowy log OTL.txt oraz raport z usuwania Skryptem.

 

Zrób też wymagane logi z FRST,  bo @Picasso, jak już wróci, na pewno będzie je chciała zobaczyć

Odnośnik do komentarza

File ptytemp] not found.

Nie wszystko się wykonało, bo w raporcie z usuwania widać, że gdzieś po drodze odcięty został lewy dolny róg Skryptu.

 

Logi dokładniej przejrzy @Picasso jak wróci.

 

W międzyczasie możesz sprawdzić ten ukryty plik C:\Windows\SysWow64\rdpd3di.dll na JOTTI/ albo na VIRUSTOTAL

Próbowałam go dopasować wg nazwy do jakiegoś Twego programu, ale do niczego nie pasuje.

Nie podoba mi się też to, że jest ukryty.

Odnośnik do komentarza

jessica

 

To częsta infekcja tu na forum, wyłącza określone komponenty systemu (Centrum zabezpieczeń, Przywracanie systemu, Windows Defender i MSSE). Plik DLL uruchamiany przez plik JOB Harmonogramu. To jest para:

 

[2013-10-10 06:34:31 | 000,000,310 | ---- | M] () -- C:\Windows\tasks\Yawamyq.job

[2013-07-08 23:14:03 | 000,471,040 | RHS- | C] () -- C:\Windows\SysWow64\rdpd3di.dll

 

Gdyby został podany log FRST w pierwszej kolejności, wszystko byłoby dla Ciebie jasne. Tylko w FRST jest pokazywanie pliku docelowego wywołanego przez JOB oraz kompletna obsługa nowej struktury Harmonogramu zadań systemów Vista i nowsze. OTL nie obsługuje tego wcale.

 

 

pysiek

 

Na początek na temat używanych programów:

- HijackThis nie ma zgodności z systemem x64 i sfałszowane dane.

- SpyHunter to skaner wątpliwej reputacji. Instalka do usunięcia z dysku, nie ponawiać instalacji.

- Używane wymarłe skanery typu MKS, Spyware Doctor.

- Widać, że pobierasz śmieci z portali, "Asystent pobierania" zamiast poprawnego instalatora: Trojan-Killer(45675).exe. Zagadnieniu jest poświęcony cały artykuł: KLIK.

 

1. Odinstaluj HijackThis, Skaner on-line mks_vir oraz nadwyżkę antywirusów (obecnie w tle Avast + MSSE, sugeruję zostawić bardziej rozbudowany Avast).

 

2. Doczyść resztki infekcji i skanerów. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Task: {0E3A8F00-4620-4CAC-BDDF-2C8DF9EDA83C} - \EPUpdater No Task File
Task: {36945782-DC16-4AF4-B8E5-A3F8BD8F06A5} - \BitGuard No Task File
SearchScopes: HKLM - DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKLM - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKLM-x32 - Yandex URL = http://yandex.ru/yandsearch?clid=47356&text={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
HKLM\...\Policies\Explorer: [EnableShellExecuteHooks] 1
HKCU\...\Policies\system: [DisableLockWorkstation] 0
HKCU\...\Policies\system: [DisableChangePassword] 0
DPF: HKLM-x32 {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab
ShellExecuteHooks: - {AEB6717E-7E19-11d0-97EE-00C04FD91972} - No File [ ]
ShellExecuteHooks-x32: - {AEB6717E-7E19-11d0-97EE-00C04FD91972} - No File [ ]
FF HKLM-x32\...\Thunderbird\Extensions: [eplgTb@eset.com] - C:\Program Files\ESET\ESET NOD32 Antivirus\Mozilla Thunderbird
S2 MBAMScheduler; "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe" [x]
S2 MBAMService; "C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe" [x]
R1 11748921; C:\Windows\System32\DRIVERS\11748921.sys [157712 2013-09-27] (Kaspersky Lab)
R0 11748922; C:\Windows\System32\DRIVERS\11748922.sys [40464 2013-09-27] (Kaspersky Lab)
S3 ALSysIO; \??\C:\Users\Jola\AppData\Local\Temp\ALSysIO64.sys [x]
S3 esgiguard; \??\C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group\SpyHunter\esgiguard.sys [x]
S3 MBAMProtector; \??\C:\Windows\system32\drivers\mbam.sys [x]
S3 TC131; System32\Drivers\TC131.sys [x]
C:\Windows\SysWow64\rdpd3di.dll
C:\Windows\system32\Drivers\1174892.sys
C:\Windows\system32\Drivers\11748921.sys
C:\Windows\system32\Drivers\11748922.sys
C:\Windows\027B5748C40941FE949B7B81A8304EF4.TMP
C:\Program Files (x86)\Enigma Software Group
C:\Program Files (x86)\Spyware Doctor
C:\Program Files\GridinSoft Trojan Killer
C:\ProgramData\Kaspersky Lab
C:\ProgramData\PC Tools
C:\Users\Jola\AppData\Roaming\ArcaVirMicroScan
C:\Users\Jola\AppData\Roaming\TestApp
C:\Users\Jola\AppData\Roaming\Yandex
C:\Users\Jola\Downloads\Trojan-Killer(45675).exe
C:\Users\Jola\Doctor Web

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt. Wypowiedz się czy działa Centrum zabezpieczeń i czy jest włączone Przywracanie systemu. Dodatkowo, ominęłam usuwanie tych plików SpyHunter, gdyż nie jestem pewna czy nie są przypadkiem używane w rozruchu Windows:

 

C:\spyhunter.fix

C:\shldr.mbr

C:\shldr

 

Co widzisz przy uruchamianiu systemu Windows? Czy przypadkiem nie pokazuje się menu GRUB4DOS zamiast menu startowego Windows 7?

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...