Skocz do zawartości

Nie można uruchomić usługi Centrum zabezpieczeń systemu Windows


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zaczęło się od tego, że McAfee pokazał 2 zagrożenia, które udało się usunąć dopiero przy użyciu Malwarebytes. Od tego czasu nie mogę uruchomić Centrum zabezpieczeń systemu Windows, dodatkowo co jakiś czas program McAfee pokazuje, że wyłączona jest Zapora i należy ją ponownie włączyć. Na liście usług services.msc nie występuje Centrum Zabezpieczeń.

Załączam logi OLT, Extras, GMER i z Malwarebytes.

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedź.

Extras.Txt

gmer.txt

mbam-log-2013-07-12 (09-43-49).txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Log z OTL nieprawidłowo wykonany, opcja Rejestr ustawiona na Wszystko, a miało być Użyj filtrowania. Czy to na pewno log MBAM z zasadniczego usuwania? W podanym skanie MBAM nie widać nic ciekawego, ale logi z OTL/GMER wskazują, że w systemie działał rootkit ZeroAccess. Widoczne szkody: rozwalony Winsock i Windows Defender. Ale szkód jest więcej (usunięte usługi systemowe).

 

O ile problem nadal aktualny, podaj raporty z FRST i Farbar Service Scanner.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

jessica

 

 

albo dalej działa, tyle tylko, ze to jest ta najnowsza wersja, którą (na razie) wykrywa tylko RogueKiller.

Najnowszą wersję ze znakami null i Unicode wykrywa FRST, a także RKill, Combofix. Tu brak w FRST znaków tej infekcji.

 

 

17pppp

 

Infekcja ZeroAccess jest w szczątkach. Do zrobienia będzie: usunięcie adware oraz naprawa szkód. Przeprowadź następujące akcje:

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Yontoo 2.051.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

DeleteJunctionsIndirectory: C:\Program Files\Windows Defender
CMD: netsh winsock reset
HKCU\...\Run: [] - [x]
Task: {7C867320-C059-4F02-8166-FD13183B2AFF} - System32\Tasks\GoforFilesUpdate => C:\Program Files (x86)\GoforFiles\GFFUpdater.exe No File
SearchScopes: HKLM - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKLM-x32 - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
S2 mpich2_smpd; "C:\NUMECA_SOFTWARE\FineMarine23_2\bin\isis64\smpd.exe" [x]
S2 mpich_mpd; C:\NUMECA_SOFTWARE\FineMarine23_2\bin\mpd.exe [x]
S2 nirshd; C:\NUMECA_SOFTWARE\FineMarine23_2\bin\nirshd.exe [x]
S3 Andbus; system32\DRIVERS\lgandbus64.sys [x]
S3 AndDiag; system32\DRIVERS\lganddiag64.sys [x]
S3 AndGps; system32\DRIVERS\lgandgps64.sys [x]
S3 ANDModem; system32\DRIVERS\lgandmodem64.sys [x]
S3 andnetadb; System32\Drivers\lgandnetadb.sys [x]
S3 androidusb; System32\Drivers\lgandadb.sys [x]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Uruchom ServicesRepair i zresetuj system.

 

4. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

5. Uruchom AdwCleaner i zastosuj Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

6. Zrób nowy skan FRST (bez Addition) oraz Farbar Service Scanner. Dołącz plik fixlog.txt oraz log z AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zrobione. Drobne poprawki:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Winsock: Catalog5 01 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\system32\NLAapi.dll"
Winsock: Catalog5 05 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll"
Winsock: Catalog5-x64 01 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\system32\NLAapi.dll"
Winsock: Catalog5-x64 05 mswsock.dll File Not found (Microsoft Corporation) ATTENTION: The LibraryPath should be "%SystemRoot%\System32\mswsock.dll"
C:\Users\Kamila\AppData\Local\Temp\Quarantine.exe

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Akcja wykonana. Kończymy:

 

1. Porządki po narzędziach: przez SHIFT+DEL skasuj folder C:\FRST, w AdwCleaner uruchom Odinstaluj, w OTL uruchom Sprzątanie.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Zaktualizuj wyliczone poniżej programy: KLIK.

 

==================== Installed Programs =======================

 

Adobe Flash Player 11 ActiveX 64-bit (Version: 11.2.202.222)

Adobe Flash Player 11 Plugin (x32 Version: 11.5.502.135)

Adobe Reader X (10.1.6) MUI (x32 Version: 10.1.6)

Java 7 Update 11 (64-bit) (Version: 7.0.110)

Microsoft SQL Server 2005 (x32)

Opera 12.13 (x32 Version: 12.13.1734)

(Service Pack dla Microsoft SQL Server 2005: KB913089)

 

4. Prewencyjnie zmień hasła logowania w serwisach.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...