Skocz do zawartości

Odkurzanie kompa i pasta termoprzewodząca


vika6

Rekomendowane odpowiedzi

4 rdzeń to dobre pytanie i wg mnie sprawdzenie możliwe z aktywnym Menadżerem Zadań -> Wydajność i odpalony jakiś soft wykorzystujący wszystkie rdzenie (np coś do kompresji plików). Powinno to być widoczne pod warunkiem ustawienia w Widoku -> Historia CPU -> Oddzielny widok dla każdego rdzenia.

Chodzi ci o to, aby sprawdzić, czy ten czwarty rdzeń będzie obciążony?

Obciążyć wszystkie rdzenie to dobry pomysł, tutaj trzeba sprawdzać procek tak samo jak przy podkręcaniu, np. tak jak mówiłeś kompresowaniem plików lub jakimś benchmarkiem, który obciąży procesor, niestabilny rdzeń może się wysypać i BSOD gotowy.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dokładnie tak. Na razie czekam na pozostałe info z testu mhdd obu dysków (SMART) a to co już widać to są problemy 500 ms i to na obu dyskach.

Moduły pamięci parami niezgodne i system ustawia dziwne częstotliwości taktowania oraz czasy opóźnień niezgodne z SPD.

 

Myślę, że należy tu zastosować kolejność działań po otrzymaniu wszystkich zadanych testów.

 

Benchmarki obecnie odpadają bo był zdejmowany radiator procka i ponownie założony bez wymiany starej pasty.

Edytowane przez wieslaw531
Odnośnik do komentarza

dc. wyników TESTÓW - test SMART (tylko wybrane pozycje) :

 

Dysk Samsung HD502HI

 

1. 99 62 5646

3. 91 91 3590

5. 100 100 0

10. 100 100 0

184. 100 100 0

188. 100 100 0

191. -

195. 100 100 447843653 (452722109)

196. 100 100 0

197. 100 100 0

198. 100 100 0

199. 100 100 1

201 100 100 0

 

Dysk Seagate ST 3250410 AS

 

1. 100 253 0

3. 97 97 0

5. 100 100 0

10. 100 100 0

184. -

188. -

191. -

195. 77 52 3

196. -

197. 100 100 0

198. 100 100 0

199. 200 200 1

201 -

 

HWInfo odpalę i opublikuję jutro.

 

PS.

MMS-y nie prrzeszły ani do Belfegora ani do Wiesia. Dlaczego ? - nie mam pojęcia.

Edytowane przez vika6
Odnośnik do komentarza

Dzięki Belfegor ! Tego programu nie znałam (znam tylko CrystalDiskMark tej firmy).

Rzeczywiście prosty i bardzo ładnie pokazuje wszystkie dane SMART.

Szkoda, że dopiero dziś mi podałeś ten link, a tak Wiesiek katował mnie ( ;) ) ręcznym przepisywaniem informacji.

 

W załącznikach dane SMART wg CrystalDiskInfo (uwaga : kolejność dysków odwrotna niż wyżej) :

1. dysk Seagate (z W7 x32)

2. dysk Samsung (z W7 x64)

post-1058-0-49937600-1362652151_thumb.jpg

post-1058-0-21452700-1362652173_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza

HWInfo wkrótce po starcie "zimnego" systemu http://speedy.sh/k3sDD/x64-006-2013.03.07-12h00m25s.pdf

 

Drugi zrzut okna HWInfo miał być zrobiony po wielogodzinnej normalnej pracy (mój komp jest wtedy dość mało obciążony) + ok 1,5 - 2 godz gry w jedyną grę którą mam na komputerze (też - jak na grę - jest niestety mało wymagająca).

 

Z przykrością stwierdzam, że taki scenariusz nie był możliwy do realizacji w 100% ponieważ - jak wiecie z wątku w W7 - mój komp samoczynnie zresetował się do stanu sprzed wszelkich "kuracji" i dość często się obecnie zawiesza.

Dlatego w czasie dzisiejszego okresu testowego też nie uniknęłam 2-krotnego twardego restetu kompa. W ten sposób restartowane było niestety również HWInfo.

 

Druga zwiecha i reset nastąpił już po wyjściu z gry. Zaraz po ponownym uruchomieniu kompa uruchomiłam kolejny raz HWInfo i oto jest odnośny obrazek http://speedy.sh/wmF...7-19h22m58s.pdf.

 

W związku z takimi a nie innymi waunkami testu - wartościowe dane są tylko w rubryce "Current".

.............................................................................................................................................................................................

 

Ufff. W ten sposób dostarczyłam ostatni z wymaganych ode mnie wyników.

Teraz z utęsknieniem czekam na jakieś konstruktywne wnioski ....

Edytowane przez vika6
Odnośnik do komentarza

@vika

Konstruktywne wnioski mogą być podane tylko po otrzymaniu poprawnych pełnych informacji.

 

1. Tak jak napisał @diox pierwszy link to co to jest - nie Twój komp i nie ten program.

2. RAM - HWInfo pokazuje taktowanie 667 MHz a CPU-Z - 533 MHz.

3. Czy nie było tu jakichś działań w BIOS i systemie lub dane są z dwóch różnych systemów?

4. Co oznaczają zwiechy i w jakich warunkach - samoczynny reset czy twardy reset i z jakiego powodu?

 

Dlatego proszę o :

 

1. Wymiana pasty na procesorze.

2. Wykonanie logu z HWInfo, który zaleciłem wcześniej ale musisz włączyć wcześniej logowanie w zakładce Sensors skoro są restarty.

3. Po takim restarcie linkujesz plik logu i dokładnie opiujesz warunki restartu.

4. Pokazujesz dla potwierdzenia obrazki z System Summary i CPU-Z dotyczące RAM - ogólnie.

Odnośnik do komentarza

@diox

Dzięki za info o pomyłce ! Podmieniłam link więc teraz powinno być OK.

 

Co do chłodzenia - na pewno muszę je usprawnić, bo w czasie letnich upałów mam naprawdę poważny problem, nawet przy stosunkowo niewielkim obciążeniu kompa. Liczę się więc z tym, że będzie trzeba wymienić chłodzenie procka + pewno dołożyć jeszcze jeden wiatrak w budzie.

 

Mój zasilacz to Corsair HX520W

-

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

@Wiesław531

@vika

Konstruktywne wnioski mogą być podane tylko po otrzymaniu poprawnych pełnych informacji.

 

1. Tak jak napisał @diox pierwszy link to co to jest - nie Twój komp i nie ten program.

2. RAM - HWInfo pokazuje taktowanie 667 MHz a CPU-Z - 533 MHz.

3. Czy nie było tu jakichś działań w BIOS i systemie lub dane są z dwóch różnych systemów?

4. Co oznaczają zwiechy i w jakich warunkach - samoczynny reset czy twardy reset i z jakiego powodu?

 

ad 1 Powtarzam. To była omyłka. Link już podmieniłam.

ad 2 ?????

ad 3 O wszystkich działaniach staram się informować. Więc nie było nic o czym byś nie wiedział.

Dane są z jednego systemu.

EDIT :

ad 4 Ostatnie zwiechy występują losowo przy zamykaniu folderu. Pojawia się okienko z informacją, że Eksplorator Windows przestał działać i po sekundzie zastyga kursor. (ale np. radio internetowe gra dalej).

Bez działającego kursora (klawisze kierunkowe też go nie przesuwają) pozostaje tylko twardy reset (przyciskiem na obudowie).

Ja też chciałabym wiedzieć z jakiego powodu komp się zawiesza ....

Odnośnik do komentarza

@Belfegor

Nie, jutro.

 

EDIT

Okazało sie, że w sklepie w sobotę jest czynna TYLKO informacja telefonioczna, a produkty można kupić / odebrać i tak dopiero w poniedziałek ! Jeśli muszę czekać do poniedziałku - to wybiorę sklep dużo bliżej swojej lokalizacji, który dziś jest nieczynny.

 

@Wiesław

Od dłuższego czasu słyszę od Ciebie (zresztą sama też to wiem), że trzeba będzie zmienic chłodzenie / + ew. wiatraki. Testy testami, ale to że chłodzenie jest niewystarczające - wiadomo i bez testów. Po co więc wszystko tak niemożliwie rozwlekać w czasie ? Zapowiadałeś, że masz konkretne pomysły na rozwiązanie tego "chłodniczego" problemu. Czy nie mógłbyś je przedstawić już teraz ?

Skoro i tak mam zmieniać chłodzenie, to wolałabym kupić wszystko, co jest potrzebne, za jednym zamachem.

Byłoby i taniej i zabrałoby mi mniej czasu.

A tak będę musiała jutro jechać do specjalistycznego sklepu z chłodzeniem - z jednego końca Warszawy na drugi - z Żoliborza na Wiatraczną (ok.15 km w jedną stronę !) - TYLKO po to, żeby kupić 3 g pasty termoprzewodzącej !

Edytowane przez vika6
Odnośnik do komentarza

Zawsze, jak na wszelakich forach przez userów podnoszona jest kwestia ulepszenia ich sprzętu - pada sakramentalne pytanie: ile możesz przeznaczyć na modernizację?

Takie pytanie może być mocno nie na miejscu, jeśli zadaje je uczniak krezusowi, lub powiedzmy, osobie niezależnej finansowo, będącej np. na emeryturze. Ale generalnie w pytaniu tym jest "sens" :lol:

Wracając do kwestii chłodzenia, to jeśli ktoś siedzi w temacie 'chłodzenia' to wie, że magiczne słowo ,w tej działce to NOCTUA. To taki 'MAYBACH' w chłodzeniach/coolerach procesora :) Można dobrać chłodzenie wg możliwości finansowych + parametrów obudowy (jej szerokość), a ZAWSZE w zestawie (pudełku) jest firmowa, markowa pasta termoprzewodząca.

Więc nie musisz się bujać po swojej W-awie t09034.gif, bo jak popatrzeć po sklepach internetowych, Allegro można to mieć nie wychodząc z domu. No chyba, że chcesz zasmakować (prawie) wiosennego powietrza i jechać z jednego krańca stolycy na drugi...

Jeśli nie uznajesz kompromisów - to tylko NOCTUA!

Odnośnik do komentarza

Nie wiem jakiej odpowiedzi udzielić bez pełnej znajomości faktów.

 

Odpiszę na to co wiem.

 

1. RAM

Poniżej cytat z Manuala do Twojej płyty:

 

"Dual Channel Memory Configurations

DDR3_A1 DDR3_B1 DDR3_A2 DDR3_B2

(Blue Slot) (Blue Slot) (White Slot) (White Slot)

(1) Populated Populated - -

(2) - - Populated Populated

(3)* Populated Populated Populated Populated

 

*For the configuration (3), please install identical DDR3 DIMMs in all four slots."

 

Zwracam uwagę na czerwony wpis. Do deinstalacji oba moduły 1 GB i sprawdzenie w BIOS ustawień RAM - wszystkie ustawienia na AUTO.

 

W edytorze to wygląda poprawnie a w poście całkiem inaczej (chodzi o ustawienie tekstu w pseudo kolumnach).

 

2. Dyski

 

320 GB jest w lepszym stanie niż 500 GB. Do punktu niżej - różnica temperatur 10 st C (28 i 38 st C).

Z powodu występowania problemów z odczytem niektórych sektorów (warning) wg mnie konieczne jest zerowanie obu dysków, ponowny skan i sprawdzenie czy problemy znikły.

Wcześniej należy kolejno wykonać pełną kopię dysku, który będzie naprawiany przy pomocy softu obsługującego tworzenie kopii na dyskach USB z możliwością przywrócenia kopii.

 

3. Procesor

 

Do czasu przywrócenia kompa do stanu poprawnego w sensie hard i soft zalecam przywrócenie układu procesora do stanu pierwotnego - trzy rdzenie.

Zbyt wiele jest tu problemów i zdecydowanie zbyt wiele modyfikacji hardware`u włącznie ilością zainstalowanego softu.

 

Linkowany stan Sensors świadczy o konieczności przynajmniej wymiany pasty po zdjęciu radiatora (56 st C - przy max 60 st C).

Brak informacji kiedy wykonany był zrzut ekranu - tuż po długiej pracy systemu czy po jakiejś przerwie.

To samo dotyczy sytuacji wewnątrz obudowy - 43 st C.

 

Proponuję wymianę chłodzenia na procesorze oraz instalację dodatkowego (wych) wentylatora obudowy koniecznie z 3 pinami do nadzorowania obrotów.

Niektóre chłodzenia w komplecie mają pastę.

Proponowane przez @dioxa chłodzenia wymagają całkowitego demontażu płyty głównej oraz częściowego usunięcia elementów na płycie głównej (plastikowa obwódka wokół procesora oraz element metalowy pod płytą).

Chłodzenia wystarczające (mam Silentium Fortis HE 1225 - stopka). Jednak montaż dosyć skomplikowany a opis producenta okropny.

 

I tu pytanie - czy sobie z tym poradzisz.

http://www.silentiumpc.com/fortis-he1225/?lang=pl#amd

 

Aby poprawnie coś poradzić konieczne są fotki budy przy zakmniętej obudowie z każdej strony (wygląd perforacji, wymiary perforacji z tyłu budy itp).

Dodatkowo konieczne są fotki wewnątrz obudowy z widokiem układu elementów (dyski, karta, układ kabli, radiatory na mostku itp).

 

4. Zwiechy

 

Przecież możesz prosto to zdiagnozować.

Po starcie systemu - PPM na pasku zadań - Menadżer Zadań - Aplikacje - Minimalizujesz okno.

Działasz sobie i jeżeli nastąpi zwiecha - Alt + Tab i przełączasz się do MZ. Sprawdzasz, która aplikacja nie odpowiada i Zakończ zadanie.

Testujesz to czy stwarza zawsze problemy i jeżeli tak to nie uruchamiasz.

 

To tak w dużym skrócie.

Edytowane przez wieslaw531
Odnośnik do komentarza

@Bonifacy

 

Kto Ci powiedział, że nie uznaję kompromisów ? Całe życie to jeden wielki kompromis ! :P

 

Zawsze, jak na wszelakich forach przez userów podnoszona jest kwestia ulepszenia ich sprzętu - pada sakramentalne pytanie: ile możesz przeznaczyć na modernizację?

Takie pytanie może być mocno nie na miejscu, jeśli zadaje je uczniak krezusowi, lub powiedzmy, osobie niezależnej finansowo, będącej np. na emeryturze. Ale generalnie w pytaniu tym jest "sens" :lol:

 

To pytanie na pewno ma sens, ale dopiero jako jedno z ostatnich.

Pozwolę sobie zauważyć, że dużo istotniejszą sprawą jest np. kwestia sposobu w jaki dany komputer jest używany.

Jeśli ten Twój krezus surfuje tylko po internecie, obrabia zdjęcia z imienin u cioci, względnie traktuje kompa jako centrum multimedialne i maszynę do pisania to rekomendowanie mu sprzętu Noctua dla graczy i overclockerów będzie grubą przesadą. i nic tu nie ma do rzeczy, że go potencjalnie na tą Noctuę stać.

 

Za to bardzo istotne są rzeczywiście sprawy typu : parametry obudowy czy chociażby podnoszone przez Wieśka kwestie związane z łatwością montażu (np.konieczność lub nie wymontowywania z obudowy płyty głównej).

 

Ja nie jestem graczem, a moje zainteresowanie obniżeniem temperatury procesora wynika głównie z odblokowania dodatkowego rdzenia, co postawiło przed i tak słabym boxowym chłodzeniem zbyt wygórowane zadanie.

 

W tych warunkach propozycje Dioxa wydają mi się zupełnie rozsądne - zarówno użytkowo jak i cenowo.

Zaś po dzisiejszej konwersacji na PW z Wiesiem dowiedziałam się, że istnieje także opcja nieco słabszego coolera SilentiumPC Spartan PRO HE924, za to z dużo łatwiejszym montażem (montaż podobny do boxowego coolerka od AMD).

Biorę ją również pod uwagę, bo niezbyt się palę do rozgrzebywania wszystkich bebechów w celu założenia backplate !

 

... ZAWSZE w zestawie (pudełku) jest firmowa, markowa pasta termoprzewodząca.

 

Właśnie dlatego, apelowałam do Wiesia by nie wymagał ode mnie kupowania pasty dziś, skoro za chwilę będę musiała i tak kupić cooler z pastą w zestawie.

 

Więc nie musisz się bujać po swojej W-awie t09034.gif, bo jak popatrzeć po sklepach internetowych, Allegro można to mieć nie wychodząc z domu. No chyba, że chcesz zasmakować (prawie) wiosennego powietrza i jechać z jednego krańca stolycy na drugi...

 

Drogi Bonifacy, czy naprawdę podejrzewasz, że nie odkryłam jeszcze zasad handlu internetowego ?

 

Po prostu Wiesiek wydał mi polecenie i pasta miała być wymieniona DZIŚ, a nawet WCZORAJ !

Chcąc więc przyspieszyć jego wykonanie byłam gotowa nawet po odbiór pojechać osobiście. Na kuriera musiałabym czekać do wtorku (sprawdzałam) !

Odnośnik do komentarza

Jeśli ten Twój krezus surfuje tylko po internecie, obrabia zdjęcia z imienin u cioci, względnie traktuje kompa jako centrum multimedialne i maszynę do pisania to rekomendowanie mu sprzętu Noctua dla graczy i overclockerów będzie grubą przesadą. i nic tu nie ma do rzeczy, że go potencjalnie na tą Noctuę stać.

Za to bardzo istotne są rzeczywiście sprawy typu : parametry obudowy czy chociażby podnoszone przez Wieśka kwestie związane z łatwością montażu (np.konieczność lub nie wymontowywania z obudowy płyty głównej).

 

Że coolery Noctua są tylko dedykowane dla graczy i overclockerów - to Twoja interpretacja moich słów. Ja Ci tylko chciałem uzmysłowić, że mając któryś z tych schładzaczy do zastosowań wymienionych w cytacie to czysta przyjemność i komfort korzystania z komputera. Cisza wokół i chłód dla procesora. Nic Ci nie zakłóca radyjka.

Montaż Noctua jest banalny względem coolerów innych firm. Nie wymaga demontażu płyty głównej i korzysta z backplate siedzącego JUŻ pod płytą, tj. tego z którego aktualnie korzysta Twój procek AMD Phenom. Rzuć okiem na to - http://www.noctua.at/pdf/manuals/noctua_nh_u9b_se2_manual_en.pdf Bułka z masłem. Nawet dla Ciebie :D

Przemyśl sprawę jeszcze raz. Konkretnie pod Twój sprzęt + obudowę polecam konkretnie w/w - NOCTUA NH-U9B SE2 (cena ok. 230 zł, w komplecie świetna pasta termo). t09027.gif

Odnośnik do komentarza
dowiedziałam się, że istnieje także opcja nieco słabszego coolera SilentiumPC Spartan PRO HE924

Jeśli będziesz tylko odblokowywać rdzeń i chciałabyś lekko podkręcić procesor to ten coolerek będzię wystarczający.

Droższe propozycje to są bardziej do mocnego overclockingu, tak ja uważam.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

No więc dobrałam się wreszcie dziś do bebechów mojego kompa. Oto rezultaty :

1. wyjęłam 2 dodatkowe kości pamięci, więc jadę ponownie tylko na 2 x 4GB = 8GB DDR3

Sprawdziłam w BIOS-ie ustawienia dot. pamięci. One były i są ustawione na AUTO.

W wolnej chwili dorzucę jeszcze fotkę dla sprawdzenia.

2. zrobiłam zdjęcia bebechów od wszystkich stron i wysłałam Wieśkowi na PW.

3. podaję 3 dodatkowe linki do zdjęć i specyfikacji mojej obudowy Aerocool I-Cool. Mogą być przydatne bo są to profesjonalne zdjęcia dobrej jakości, widać obudowę także bez bebechów (otwory), a także jest tam pełna specyfikacja wraz z dokładnymi wymiarami.

Ja chciałam zmierzyć odległość między mobo a przeciwległą ścianką - w naturze - ale oczywiście zapomniałam.

Pozostają więc te ze specyfikacji.

Oto linki :

A./ http://www.comx-comp...tions-14883.htm (kliknięciem można powiekszyć fotki; niżej specyfikacja)

B./ http://http://www.google.com/imgres?imgurl=http://image.ceneo.pl/data/products/861514/i-aerocool-cool-plus.jpg&imgrefurl=http: //www.ceneo.pl/861514&h=898&w=600&sz=55&tbnid=PBZOTQnCWzYhrM:&tbnh=91&tbnw=61&zoom=1&usg=__igX_xdyEHk3ObsUq6bvtkynIpsA=&docid=0g07KK6DHdpbfM&itg=1&sa=X&ei=2ok8UZzdAcKWPb7UgaAH&ved=0CEcQ9QEwBQ&dur=75 (tu najlepsze klikalne zdjęcia)

C./ http://www.aerocool....rve/i-curve.htm (ciut inny zewnetrznie model : między zdjęciami jest klikalne menu : feature%20&%20photos.jpg oraz spec.jpg )

 

EDIT

I jeszcze jeden ważny szczegół dotyczący wentylatorów : posiadane w budzie 2 wentylatory to tylko 90 -tki (ale ciche).

Ten sam rozstaw mają też dziurki przygotowane pod instalację kolejnych 2 wiatraków.

Wiem, że wydajniejsze i cichsze sa np.120-ki...

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

DYSKI

 

320 GB jest w lepszym stanie niż 500 GB. Do punktu niżej - różnica temperatur 10 st C (28 i 38 st C).

Z powodu występowania problemów z odczytem niektórych sektorów (warning) wg mnie konieczne jest zerowanie obu dysków, ponowny skan i sprawdzenie czy problemy znikły.

Wcześniej należy kolejno wykonać pełną kopię dysku, który będzie naprawiany przy pomocy softu obsługującego tworzenie kopii na dyskach USB z możliwością przywrócenia kopii.

 

Mylisz się : to dysk Samsunga (większy i nowszy o kilka lat) ma niższą temperaturę (28st. C) i jest w lepszym stanie. Ma w prawdzie o 1 ostrzeżenie więcej, ale w proporcji do pojemności i tak wypada lepiej.

Dysku o pojemnosci 320GB, który wspominasz - w ogóle nie mam - mój Seagate ma 250GB.

 

To zerowanie dysków jeszcze przede mną - najpierw muszę przebrnąć przez problematykę wykonania kopii zapasowej całych dysków. Nigdy tego nie robiłam więc muszę się trochę douczyć. Być może - będę potrzebowała tu jeszcze trochę Twojej pomocy.

Teraz natomiast tylko 1 pytanie : czy muszę robić kopię - obraz całego dysku ?

Czy w wypadku braku tak dużej ilości miejsca w 1 kawałku - mogę zrobić 2 kopie - obrazy dysków systemowych + partycji Programy oraz zwykłą kopię pozostałych partycji z danymi ?

 

 

PROCESOR

 

Czwarty - odblokowany procesor spróbuję wyłączyć w BIOS-ie. Muszę jednak odkopać materiały jak to zrobić, bo w takich sprawach eksperymenty mogą się źle skończyć. Dam znać jak się z tym uporam.

 

Linkowany stan Sensors świadczy o konieczności przynajmniej wymiany pasty po zdjęciu radiatora (56 st C - przy max 60 st C).

Brak informacji kiedy wykonany był zrzut ekranu - tuż po długiej pracy systemu czy po jakiejś przerwie.

 

W takim razie uzupełniam - ponieważ system się zawiesił, więc musiałam zrobić reset, ale zaraz po restarcie wykonałam zrzut. Więc komputer miał tylko kilkuminutową przerwę w pracy.

 

 

Proponuję wymianę chłodzenia na procesorze oraz instalację dodatkowego (wych) wentylatora obudowy koniecznie z 3 pinami do nadzorowania obrotów.

 

W tej sprawie dostarczyłam właśnie pełną dokumentację, którą sobie zażyczyłeś więc liczę, że będziesz mógł teraz uściślić swoje kompleksowe stanowisko w sprawie poprawy chłodzenia zarówno procesora jak i wewnątrz budy.

Generalnie Twoje argumenty za wyborem Spartana do mnie przemawiają.

W sprawie poradzenia sobie w wypadku wyboru coolera z backplatem - myślę, że problemem nie jest dla mnie obawa, że nie będę umiała tego zrobić, co raczej lenistwo. Dlatego nie jest to definitywne przeciwskazanie.

Fortisa znalazłam najtaniej za ok 125 zł, Ferę za 95 zł a Spartana za 72 zł. Więc jeśli przy tak niewielkiej różnicy w cenie - jest między tymi modelami duża różnica w osiągach to może jednak warto wziąć się w kupę i tą płytę wybebeszyć. Proszę Cię wyważ wszystkie za i przeciw.

Bardzo jestem ciekawa Twoich ostatecznych konmkluzji w tej sprawie.

 

4. Zwiechy

Przecież możesz prosto to zdiagnozować.

Po starcie systemu - PPM na pasku zadań - Menadżer Zadań - Aplikacje - Minimalizujesz okno.

Działasz sobie i jeżeli nastąpi zwiecha - Alt + Tab i przełączasz się do MZ. Sprawdzasz, która aplikacja nie odpowiada i Zakończ zadanie.

Testujesz to czy stwarza zawsze problemy i jeżeli tak to nie uruchamiasz.

 

Dzięki za ten sposób. Wypróbuję !

Odnośnik do komentarza

Po analizie zdjęć - to co widać na pierwszym:

1. Tylny wentylator do przepięcia do gniazda 41 (Manual 14 strona).

2. Przedni wentylator do przepięcia do gniazda 30. Sprawdź czy dmucha do wewnątrz.

3. Zaklej taśmą prostokątną perforację na tylnej ściance poniżej wentylatora (najlepiej z obu stron).

3.a Do zamaskowania najniższy otwór w tylnej części obudowy. Brak zaślepki.

4. Wszystkie kable z ekranem (metalowa siatka) obowiązkowo do podpięcia przy pomocy opasek zaciskowych do obudowy tak aby w żadnym miejscu nie dotykały elementów mobo.

5. Czy ta grafika ma wentyle czy ma chłodzenie pasywne (trudno to stwierdzić)?

6. Jeżeli ma wentyle to proponuję zakleić również górny otwór perforowany na bocznej ściance.

7. Oczywiście do wymiany cooler procka na taki, który ma wentyl prostopadły do mobo.

 

EDYTA

 

Wstaw do poprzedniego posta bebechy1.jpg aby było wiadomo o czym piszę.

Edytowane przez wieslaw531
Odnośnik do komentarza

Na grafice są radiatory z wentylatorami. Przy następnym otwieraniu zrobię zdjęcie.

Ja mam ostatnią zaślepkę (nie muszę niczym zastępczym łatać tej dziury). Ona jest zdemontowana, bo w tamtym miejscu normalni jest karta dźwiękowa Asusa.

Wymontowałam ją już dość dawno do sprawdzenia i tak leży... Ale to jej miejsce, więc dostosujcie swoje porady do sytuacji jakby tam była, bo ona tam wróci.

 

EDIT

 

7. Oczywiście do wymiany cooler procka na taki, który ma wentyl prostopadły do mobo.

 

EDYTA

Wstaw do poprzedniego posta bebechy1.jpg aby było wiadomo o czym piszę.

 

OTO FOTKA MOICH BEBECHÓW (wstawiam zgodnie z zaleceniem Wiesia) : http://img33.imagesh...16/bebechy1.jpg

 

Czy możesz podać nazwę konkretnego coolera ? Czy dalej preferujesz Spartyana, czy może coś innego ?

Czy mam rozumieć, ze po wprowadzeniu zaproponowanych zmian - nie przewidujesz ostatecznie montażu następnych wiatraków ?

Zalecenia chciałabym wykonać już w połączeniu z instalacją nowego coolera. Proszę więc o dokładną markę i model, który powinnam kupić.

Edytowane przez vika6
Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...