Skocz do zawartości

Vista czarny ekran lub start od zalogowania po 10min.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam - to mój pierwszy post tutaj ,lecz nie pierwszy problem z komputerem .

Do rzeczy - od jakiegoś czasu moim utrapieniem jest bardzo długi czas jaki musi upłynąć od momentu zalogowania się do możliwości swobodnej pracy na komputerze . Zanim system się ustabilizuje i załaduje wszystkie programy mija 10-15minut . Ostatnio jednak coś mu całkiem odbiło i odmawia coraz częściej współpracy - ot taka niewdzięczność maszyny którą regularnie odkurzam i pieszczę . :lol: Pojawiają się czarne ekrany na których nic nie da się robić i czasem komputer się wybudza z tego stanu a czasem tylko restart . Był raz komunikat na niebieskim tle ,jednak nie zajarzyłem by go zapisać , było coś tam o sterowniku karty graficznej , by go zaktualizować , zrobiłem to i niby teraz chodzi lepiej ,jednak włącza się koszmarnie długo i przez długi czas(10-15min) ekran jest ciemny. Swego czasu Kaspersky wykrył próbę ataku sieciowego , innym razem wyskoczyło ponad 100 trojanów i dużo innego badziewia (zainfekowana była spakowana paczka o tematyce Forex ściągnięta z Chomikuj.pl) - jednak miałem nadzieję ,że kaspersky z tym zawalczył i usunął , bo ponowne skanowania pokazują tylko luki w programach ,ale żadnego syfu nie ma - teoretycznie . Jednak nie wiedzieć skąd poczta w qutlooku przyjmuje bardzo dużo agresywnego spamu posiadającego wredne załączniki (co sygnalizuje kaspersky).

 

W załączeniu logi z OTL : OTL.Txt , Extras.Txt oraz Gmer-wstępne skanowanie.txt

 

Gmer przy pełnym skanowaniu spowodował niebieski ekran a system zaraportował taki problem :

 

Podpis problemu:

Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen

Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

 

Dodatkowe informacje o problemie:

BCCode: 1000008e

BCP1: C0000005

BCP2: 8725AD95

BCP3: 91C9DA54

BCP4: 00000000

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

 

Pliki pomagające opisać problem:

C:\Windows\Minidump\Mini091910-01.dmp

C:\Users\Tomek\AppData\Local\temp\WER-249227-0.sysdata.xml

C:\Users\Tomek\AppData\Local\temp\WER929D.tmp.version.txt

 

Z kolei przy próbie użycia RootRepeal wystąpił taki komunikat :

Could not read our index block

Attempt to read from address : 0x0000014

 

To tyle co udało mi się na tę chwilę przekazać , nie jestem wirtuozem ,jeśli chodzi o informatykę i temu pochodne ,więc proszę o wyrozumiałość .

Dziękuję i pozdrawiam ALL .

OTL.Txt

Extras.Txt

Gmer-wstępne skanowanie.txt

BlueScreen.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Infekcję widać choć nie jest tego zbyt wiele. Sprawdzimy czy rzeczywiście to jest powodem problemu, jesli nie to będziemy szukać dalej.

 

Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
DRV - File not found [File_System | Boot | Stopped] -- C:\Windows\System32\DRIVERS\Lbd.sys -- (Lbd)
O4 - HKLM..\Run: [Adobe ARM] C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe File not found
O4 - HKLM..\Run: [winn] C:\Windows\System32\winn\winn.exe (Konsorcjum EuroFirma)
 
:Files
C:\Windows\System32\winn
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules]
"{7F7CF2B2-54E0-40E4-983B-19765B3DE0DD}"=-
"{B2455284-EE1A-41A9-BB6D-8969F9596BB3}"=-
"UDP Query User{C632743B-133D-4921-AB04-3083505E8D35}C:\windows\system32\winn\winn.exe"=-
 
:Commands
[emptyflash]
[emptytemp]

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za zainteresowanie problemem

 

Wykonałem według wskazówki ,jednak w trakcie pracy program OTL przestał działać - znikły wszystkie ikony z pulpitu - została sama tapeta i musiałem wykonać restart z poza programu - ręcznie .

 

Nowy log z OTL :

 

OTL.Txt

 

Landuss, zwrócę Ci uwagę, bo sam kiedyś w podobny sposób wtopiłem.

 

winn.exe to składnik tzw. "oka szefa" montowanego na komputerach pracowników. Więc raczej bym tego nie usuwał ;)

 

Gmera możesz próbować odpalić w trybie awaryjnym.

 

Nie jestem ni czyim na razie pracownikiem , raczej pracuję sam dla siebie . Komputery w domu mamy 3 , a ten w którym są wymienione wyżej problemy jest komputerem firmowym (najważniejszym w naszym skromnym rodzinnym biznesie) - żony nie podejrzewam by zainstalowała mi taki program .

Jednak koledzy to co innego - nieraz ktoś chce coś wydrukować z pendrive . Pamiętam ,że sam kiedyś czytałem o tym programie , nie pamiętam bym choć próbował instalować jakieś demo - choć nie mogę tego wykluczyć , jako rodzic chciałem kiedyś "inwigilować" swego nieletniego syna - może jednak coś zainstalowałem i później zaniechałem , zapominając usunąć . Problem jednak jest szerszy niźli tylko "oko szefa" - ten komputer po prostu ma problemy z normalnym uruchamianiem - bardzo długo jest czarny ekran a jak już zaskoczy to znowu trzeba czekać 10min za czym będzie można zacząć normalną pracę inaczej cokolwiek próbuję uruchomić to jest (brak odpowiedzi) . Nie wiem również jaki jest powód tak dużej ilości spamu w mojej poczcie - na firmowej domenie , gdzie nie powinno być śladu żadnych reklam a tam pełno i to coraz częściej próbują mi wciskać zakażone załączniki przeważnie poczta jest : Gos.PharmacyLove8@yahoo.com - a ja viagry nie chcę i nie potrzebuję :lol: Być może kiedyś żona lub ja otworzyliśmy nieświadomie taki mail i wlazło jakieś świństwo - domeny są z różnych stron świata raz z Rosji ,innym razem z Grecji itp..

Odnośnik do komentarza
Usuń więc ten winn.exe jeśli tego dotychczas nie robiłeś

 

Przetwarzanie linii w OTL równocześnie usuwa powiązany plik. W ostatnim logu wpisu już nie ma.

 

 

Był raz komunikat na niebieskim tle ,jednak nie zajarzyłem by go zapisać , było coś tam o sterowniku karty graficznej , by go zaktualizować , zrobiłem to i niby teraz chodzi lepiej ,jednak włącza się koszmarnie długo i przez długi czas(10-15min) ekran jest ciemny.

 

Jakie było źródło sterowników, skąd pobierane i w jakiej wersji? Jaki model karty graficznej?

 

Patrząc na raport, widzę że sterowniki zaktualizowały następujące zapisy:

 

SRV - [2010-07-09 16:09:52 | 000,248,936 | ---- | M] (NVIDIA Corporation) [Auto | Running] -- C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe -- (Stereo Service)

DRV - [2010-07-10 00:37:00 | 011,008,040 | ---- | M] (NVIDIA Corporation) [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\Windows\System32\drivers\nvlddmkm.sys -- (nvlddmkm)

 

Pierwszą usługę możesz wyłączyć: KLIK.

 

Gmer przy pełnym skanowaniu spowodował niebieski ekran a system zaraportował taki problem

 

Tego nie bierz pod uwagę. To się zdarza przy GMER.

 

 

.

Edytowane przez picasso
20.10.2010 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...