Skocz do zawartości
pupil

Pomoc w doborze urządzenia do rozdzielenia kabla ethernet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Schemat swojej sieci dołączam w załączniku (A). Modem który posiadam to Linksys WAG54GS. Chciałbym rozdzielić jednen kabel od modemu ( jak widać na schemacie B) tak bym mógł korzystać z internetu na 2 komputerach. "Urządzenie" chciałbym aby miało minimalnie 2x porty ethernet + wifi zasięg nie musi być duży. Chciałbym też żeby obsługiwało wifi 802.11n. Niestety nie znam się na sieciach i dlatego zwracam się do WAS o pomoc w doborze odpowiedniego urządzenia :D i późniejszej instrukcji instalacji.

post-2-0-62369500-1307500057_thumb.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Linksys WAG54GS

Gwoli ścisłości, to jest router.

 

Potrzebujesz switcha. Urządzenie to jest tanie, cena od 20 zł w górę, małe, łatwe w użytkowaniu. Jeśli nie zależy Ci na minimalnie niskich opóźnieniach w przekazywaniu danych (chodzi tutaj o metodę transmisji, większość domowych przełączników ma store and forward, ale to już "wyższa szkoła jazdy"), to możesz brać właściwie każdy. Chociażby ten http://allegro.pl/item1194674667_tp_link_tl_sf1005d_switch_5_port_fv_30miesgw_d2d.html

 

Do tego podpinasz Access Point dla zapewnienia bezprzewodowego połączenia. Coś takiego: http://allegro.pl/item1183617860_access_point_tp_link_tl_wa701nd_150mbps_dsl_wys24h.html

 

Albo zamiast switcha + AP kup router i podepnij go do Linksys WAG54GS.

 

Mam nadzieję, że nic nie namieszałem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ok ale jeśli podepne kolejny router pod router to bedzie to działać od razu czy trzeba jakos skonfigurować adresy... ip czy cos w tym stylu ? Mógłbym na przykład kupić taki sam jak mam obecnie tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

ok wiem że najwiecej się naucze jak bedę próbował metodą prób i błedów :D jak bede miał jakieś pytania to zwrócę się do Was o pomoc xD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zakupilem taki sam router podlączylem i wsztstko prawie git... Chodzi o to ze ma dość slaby sygnał i często przerywa mi połaczenie z internetem. Przed założeniem routera bylo podobnie. Czy można jakoś wzmocnić sygnał internetu??? Od modemu do routera w pokoju na parterze mam dość sporą odległość okolo 35 metrów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Połączenie kablem czy bezprzewodowo?

Jeśli pierwsze rozwiązanie: co to za kabel jest, skoro Fast Ethernet (100 Mbit/s) ma możliwość zastosowania kabla do 100 metrów (Cat. 5e)?

Jeśli drugie: antena kierunkowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Połączenie kablem fast ethernet i bezprzewodowo jest to samo. Gdy nie mialem jeszcze routera w tym pokoju bylo to samo, na innnych stacjach jest dostęp do internetu a tutaj mi przerywa. Może mam kabel uszkodzony, ale to przeciez nie bylo by wogóle sygnału. Może spróbuje w modemie zmienić kolejność podłączenia kabli i zobacze co się będzie działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jaka kategoria kabla?

Jaka jest łączna długość kabla Ethernet?

Jak się łączysz między routerem a komputerem kilenckim.

 

Kabel może być uszkodzony i częściowo działać.

 

Zrób tak:

1. Podepnij router kablem.

2. Uruchom wiersz poleceń.

3. Użyj komendy ping fixitpc.pl -n 50 > C:\cmdlog.txt && tracert fixitpc.pl >> C:\cmdlog.txt

4. Po zakończeniu działania (pojawi się znak zachęty), wejdź na C:\ i skopiuj do posta zawartość pliku cmdlog.txt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

1.Jeśli chodzi o kategorię kabla to wybacz ale nie mam pojęcia... ja nie zakładałem sieci. A gdzie to można sprawdzić??

2. 35 + 10 +5 + 20= 70 metrów

3.Jak się łączę? najczęściej kablem ethernet ...

4. oto mój log:

Badanie fixitpc.pl [194.109.6.97] z 32 bajtami danych:

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=87ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=776ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=863ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1436ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=320ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1106ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1494ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1087ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=292ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=86ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=265ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=627ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=432ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=931ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=553ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1242ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=562ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=291ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=388ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=277ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1151ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=803ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=716ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=380ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=682ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=686ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=1036ms TTL=55

 

Odpowied« z 194.109.6.97: bajt˘w=32 czas=368ms TTL=55

 

Miedzyczasie wezwałem pomoc od serwisu neostrady bo tym razem i coraz częściej rozłączało mi internet ale na wszystkich stacjach podłączonych do internetu... rozłącza mnie co około 5-15 min, a czasami można siedzieć godzinami i nic się nie dzieje. Pan serwisman powiedział że problem tkwi w routerze od nich sygnał dochodzi i jest dobry. Niestety na moją prośbę o poprawne skonfigurowanie routera albo zresetowanie go Pan mi odpowiedział że sie na tym nie zna i trzeba wezwać informatyka. Czytać diody na routerze też potrafię :D. Gdy zaczyna przerywać zapala się czerwona dioda na samej górze a dioda od Dsl jest cały czas włączona. Kilka razy zbierałem się do pisania tego posta i znowu diconnect ... :D. Pan serwisant wpisywał w cmd. comendę netstat i mówił że powinny być max 5 linijek .. u mnie jest koło 30 ... czyli jest źle .. ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Gdzie jest tracert?

 

Wyniki z pinga są faktycznie marne.

 

Sprawdź jeszcze połączenie między routerem a routerem (komenda ping i adres IP zewnętrznego routera).

 

Problem dotyczy wszystkich komputerów w sieci, czy tylko tym podłączonym do wewnętrznego routera?

 

A gdzie to można sprawdzić??

Pisze na kablu.

 

Niestety na moją prośbę o poprawne skonfigurowanie routera albo zresetowanie go Pan mi odpowiedział że sie na tym nie zna i trzeba wezwać informatyka.

http://www.ciekawa-informatyka.pl/programs/linksys.pdf - instrukcja do routerka zewnętrznego. Wg tego możesz zresetować, ale po mojemu to wina jest kabla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Cat.5e. Wszystkich komputerów tak jak na schemacie który zamieściłem na początku tematu. Jeśli wina kabala tak jak Pan sugeruje to tylko jeden mógłby szfankować a nie ma dostępu do neta na wszystkich stajach .. Dzięki za instrukcje :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zrób tak:

1. Podepnij router kablem.

2. Uruchom wiersz poleceń.

3. Użyj komendy ping fixitpc.pl -n 50 > C:\cmdlog.txt && tracert fixitpc.pl >> C:\cmdlog.txt

4. Po zakończeniu działania (pojawi się znak zachęty), wejdź na C:\ i skopiuj do posta zawartość pliku cmdlog.txt.

Co z tym?

To jest mi potrzebne. Wywołaj to z kompa podpiętego do "wewnętrznego" routera.

 

moja sieć.jpg

 

Sieć wygląda jak na rysunku?

Popraw, co jest źle.

 

Jeśli wina kabala tak jak Pan sugeruje to tylko jeden mógłby szfankować a nie ma dostępu do neta na wszystkich stajach ..

No weź... wystarczy po imieniu :D

Jeśli wszystkie kompy w sieci mają problem, to kabel pomiędzy zewnętrznym kompem a gniazdkiem, dlatego proszę o tracert.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Chyba rozwiązałem problem :D wygooglałem w necie podobny problem innego użytkownika polegał on na tym, że oba podłączone routery miały domyślnie ten sam adres Ip to powodowało konflikt i utrate połączenia z internetem. Zmieniłem adres ip w wew. routerze odpowiednio go skonfigurowałem oraz dodoatkowo na zew. routerze zmieniłem opcję ADSL PPPOE na PPPOA jak doradzili mi konsultanci z neo. Narazie wszystko śmiga :D poczekam do jutra zobacze co się będzie działo jak problem nie zostanie rozwiązany to będę Cię dalej męczył xD hehe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...