Skocz do zawartości
mojomr

Nie działa opcja wyślij do > adresat poczty

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Niedawno odkryłem, że nie działa takie wysyłanie. Gdy kliknę PPM na dowolny plik, zaznaczę opcję wyślij do następnie adresat poczty nie dzieje się nic. Przekopałem internet - problem dobrze znany, podawane sposoby naprawy u mnie nie działają. Po paru godzinach walki uzyskałem jedynie to, że po kliknięciu na adresat poczty otwiera się program pocztowy ale w dalszym ciągu nic się dzieje. Pamiętam, że nie tak dawno wszystko ładnie chodziło, wskazany pliki załączał się od razu do wiadomości. Program to Thunderbird - pół roku temu przesiadłem się na niego po tym jak OE zeżarł mi sporo maili przy kompaktowaniu wiadomości. Boję się przeinstalowywać TB bo jak mi teraz zniknie poczta, to chyba sobie w krok strzelę :-)

Jakieś pomysły? TB jest domyślnym programem, system XPHESP3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.
Przekopałem internet - problem dobrze znany, podawane sposoby naprawy u mnie nie działają.

 

Zapomniałeś podać jakie sposoby wypróbowałeś, by bezsensownie nie padały tu powielone rozwiązania. Czy to było regsvr32 sendmail.dll? Co jeszcze?

 

 

Po paru godzinach walki uzyskałem jedynie to, że po kliknięciu na adresat poczty otwiera się program pocztowy ale w dalszym ciągu nic się dzieje. Pamiętam, że nie tak dawno wszystko ładnie chodziło, wskazany pliki załączał się od razu do wiadomości. (...) TB jest domyślnym programem

 

1. Mimo że Thunderbird jest jakoby domyślny (ustawiane przez dialog Thunderbird?), ustaw go na domyślnego także na te sposoby:

- Menu Start > Określ dostęp do programów i ich ustawienia domyślne > Niestandardowa

- Opcje internetowe > Programy > Poczta e-mail

 

2. Przy braku wyników podaj skan rejestru siatki wpisów mailto. Do SystemLook wklej:

 

:reg
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto /s
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\mailto /s

 

Klik w Look. Przedstaw wynikowy raport.

 

 

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zapomniałeś podać jakie sposoby wypróbowałeś, by bezsensownie nie padały tu powielone rozwiązania. Czy to było regsvr32 sendmail.dll? Co jeszcze?

Faktycznie, przepraszam. Tak rejestrowałem na nowo - bez zmian. Próbowałem "oszukać" system = ustawiałem OE jako domyślny a następnie z powrotem TB. Bez rezultatu.

 

ustaw go na domyślnego także na te sposoby:

- Menu Start > Określ dostęp do programów i ich ustawienia domyślne > Niestandardowa

- Opcje internetowe > Programy > Poczta e-mail

Robiłem to też wcześniej. Powtórzyłem teraz - jedyny wynik to taki, że znowu w ogóle przestało działać. Przestawiłem tak jak poprzednio (Menu Start > Określ...> Użyj mojego bieżącego... - nie działa.

 

Klik w Look. Przedstaw wynikowy raport.

W załączniku

 

BTW: Picasso, co robimy z poprzednim moim tematem? http://www.fixitpc.p...ykaniu-systemu/

Bo rozwiązania samodzielnie nie znalazłem (mówię o OTL)

 

Edycja: nie dodałem raportu. Sorki, załączam jeszcze raz

SystemLook.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wpisy rejestru w tej partii nie odbiegają od moich, z wyjątkiem jednego klucza.

 

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto]

@="Thunderbird URL"

"EditFlags"= 0x0000000002 (2)

"URL Protocol"=""

"FriendlyTypeName"="Thunderbird URL"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\DefaultIcon]

@="C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe,0"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell]

(No values found)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell\open]

(No values found)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell\open\command]

@=""C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe" -osint -compose "%1""

 

U mnie jest zachowane skierowanie na ieframe a nie Thunderbird jak u Ciebie, a Thunderbird jest u mnie domyślnym klientem i wszystko działa:

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto]

@="URL:Protokół MailTo"

"EditFlags"=02 00 00 00 (REG_BINARY)

"URL Protocol"=""

"FriendlyTypeName"="@C:\WINDOWS\system32\ieframe.dll.mui,-910"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\DefaultIcon]

@="%ProgramFiles%\Outlook Express\msimn.exe,-2"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell]

(No values found)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell\open]

(No values found)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\mailto\shell\open\command]

@=""%ProgramFiles%\Outlook Express\msimn.exe" /mailurl:%1"

 

 

 

 

1. Sprawdź czy coś pomoże przerejestrowanie pliku Thunderbird + restart systemu.

 

regsvr32 "C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\MapiProxy_InUse.dll"

 

(nie da się jednak w tej sposób przerejestrować C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\mozMapi32_InUse.dll)

 

2. Przy niepowodzeniu powyższego ewentualnie wypróbuj obejście, tzn. w folderze SendTo edycja pliku "Adresat poczty" na komendę otwierania Thunderbird.

 

I co to za wersja Thunderbird?

 

 

BTW: Picasso, co robimy z poprzednim moim tematem?

 

Nie zapomniałam o tym temacie, ale na teraz nie wiem jak to rozwiązać, wstępny ogląd Process Monitor nic mi wtedy nie nasunął.

 

 

 

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

1. Sprawdź czy coś pomoże przerejestrowanie pliku Thunderbird + restart systemu.

 

regsvr32 "C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\MapiProxy_InUse.dll"

Niestety, dostaję z powrotem komunikat, że próba nie powiodła się: Nie można znaleźć określonego modułu

 

2. Przy niepowodzeniu powyższego ewentualnie wypróbuj obejście, tzn. w folderze SendTo edycja pliku "Adresat poczty" na komendę otwierania Thunderbird.

Niespecjalnie wiem o co chodzi? Zmieniłem we właściwościach pliku Otwierane za pomocą na Thunderbird. O to chodziło? Jeśli tak - to bez zmian (jedyne co, to gdy kliknę PPM dowolny plik wyślij do > adresat poczty otwiera się TB na głównej stronie i wszystko. Działa tylko przy wyłączonym TB, jeśli program jest uruchomiony/w tle - opcja jest w ogóle martwa. Gdy kliknę Otwórz plik Adresat poczty wszystko działa jak powinno: otwiera się od razu skrzynka nadawcza TB z plikiem jako załącznikiem. Powoli nie ogarniam... :blink:

I co to za wersja Thunderbird?

Właśnie zaktualizowałem do wersji 13.0 Poprzednio była 12.0.1 Bez zmian.

 

Nie zapomniałam o tym temacie, ale na teraz nie wiem jak to rozwiązać, wstępny ogląd Process Monitor nic mi wtedy nie nasunął.

Ja tym bardziej nie wiem... :( Ok, może coś wygrzebię w sieci... albo wpadniesz na jakiś pomysł?

 

EDYCJA: Problemu nie rozwiązałem ("było dobrze a jest źle") ale znalazłem sposób na "obejście" kłopotu. Piszę, bo może komuś też się przyda?:

W folderze Sendto stworzyłem nowy skrót ze wskazaniem programu Thunderbird.exe. Zapisałem jako Thunderbird. Działa jak powinno = PPM na dowolny plik > wyślij do > Thunderbird i... voila :cheer: Otwiera się od razu klient poczty, od razu w folderze "Wyślij", z plikiem od razu jako załącznik. Wiem, że to nie jest eliminacja "czegoś-tego-wadliwego-co-mi-zepsuło-opcję" ale jako - może - doraźne rozwiązanie chyba do przyjęcia?

Dla mnie możemy zamknąć temat. Znalazłem rozwiązanie, które bez ingerencji dodatkowego oprogramowania (rozszerzenia, wtyczki, zewnętrzne aplikacje) przywróciło funkcjonalność opcji.

Może to ważne?: w rejestrze, w kluczu HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\PreFirstRun pojawia się wpis (po prawej stronie): Brak domyślnego klienta poczty lub bieżący klient poczty nie może spełnić żądania wiadomości... (dalej jeszcze o konieczności uruchomienia Microsoft Outlook). Dla jasności: nic tam nie zmieniałem, nie edytowałem tego wpisu, itp., ale może tu jest "pies pogrzebany"?

Dzięki za podpowiedzi :)

PS.: No, chyba, że walczymy dalej? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Niestety, dostaję z powrotem komunikat, że próba nie powiodła się: Nie można znaleźć określonego modułu

 

Komenda mówi, że plik nie istnieje na dysku. Skoro nie masz tego pliku, to przypuszczalnie wyjaśnienie usterki. Ten plik jest konieczny, by działało SendTo w koniunkcji z Thunderbird. Wystarczy, że go wyrejestruję (nawet bez usuwania go z dysku), a przestaje się uruchamiać okno komponowania wiadomości z załącznikiem pliku, zamiast tego co najwyżej otwiera się główne okno Thunderbird.

 

Przesyłam plik z czystej instalacji Thunderbird 13: KLIK. Wstaw go do katalogu programu i plik zarejestruj komendą.

 

 

Niespecjalnie wiem o co chodzi? Zmieniłem we właściwościach pliku Otwierane za pomocą na Thunderbird. O to chodziło?

 

Nie, nie o to mi chodziło. Miałam na myśli edycję w Notatniku tego pliku "Adresat poczty" (pełna nazwa pliku niewidoczna spod eksploratora to Adresat poczty.MAPIMail) na zasadzie wpisania do tego domyślnie pustego pliku pełnej komendy komponowania wiadomości Thunderbird.

 

 

EDYCJA: Problemu nie rozwiązałem ("było dobrze a jest źle") ale znalazłem sposób na "obejście" kłopotu. Piszę, bo może komuś też się przyda?:

W folderze Sendto stworzyłem nowy skrót ze wskazaniem programu Thunderbird.exe. Zapisałem jako Thunderbird.

 

A to jest Twoja modyfikacja powyższej propozycji. Tylko inny rodzaj skrótu.

 

 

Może to ważne?: w rejestrze, w kluczu HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\PreFirstRun pojawia się wpis (po prawej stronie): Brak domyślnego klienta poczty lub bieżący klient poczty nie może spełnić żądania wiadomości... (dalej jeszcze o konieczności uruchomienia Microsoft Outlook).

 

Przestawiłeś Thunderbird na domyślnego klienta. Komunikat obecny, jeśli jest wybrany inny klient domyślny niż klient poczty z pakietu Office.

 

 

 

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Komenda mówi, że plik nie istnieje na dysku.

Kiedy właśnie siedział na dysku cały czas. Przynajmniej systemowa szukajka go pokazywała.

Wystarczy, że go wyrejestruję (nawet bez usuwania go z dysku), a przestaje się uruchamiać okno komponowania wiadomości z załącznikiem pliku, zamiast tego co najwyżej otwiera się główne okno Thunderbird.

Dokładnie tak było.

Zagadką dla mnie pozostaje fakt, że co: "się wyrejestrował", tak po prostu? I dlaczego nie można było go zarejestrować "z powrotem"?

Przesyłam plik z czystej instalacji Thunderbird 13: KLIK. Wstaw go do katalogu programu i plik zarejestruj komendą

Dziękuję, wykonałem, wszystko wróciło do normy (jedyne co, to że otwiera się do tray`a a nie od razu w pełnym oknie - tak było poprzednio. Ale to szczegół).

Nie, nie o to mi chodziło. Miałam na myśli edycję w Notatniku tego pliku "Adresat poczty" (pełna nazwa pliku niewidoczna spod eksploratora to Adresat poczty.MAPIMail) na zasadzie wpisania do tego domyślnie pustego pliku pełnej komendy komponowania wiadomości Thunderbird.

Nie wiedziałem jak to ugryźć/czym edytować. A plik w środku pusty, faktycznie.

A to jest Twoja modyfikacja powyższej propozycji. Tylko inny rodzaj skrótu.

Kiedy już dumny i blady wykonałem "obejście", sprawdziłem czy działa, napisałem i wysłałem post zadowolony jaki to ze mnie bystrzak, dotarło do mnie, że wykonałem w zasadzie to samo o czym pisałaś tyle, że nieco inną metodą :blink:

Przestawiłeś Thunderbird na domyślnego klienta. Komunikat obecny, jeśli jest wybrany inny klient domyślny niż klient poczty z pakietu Office.

Ok, uspokoiłem się.

Wielkie dzięki za pomoc :thumbsup: Sądzę, że temat można zamknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Kiedy właśnie siedział na dysku cały czas. Przynajmniej systemowa szukajka go pokazywała.

 

Nie widziałam precyzyjnych odczytów jak wyglądał ten plik (rozszerzenie / lokalizacja / suma kontrolna), toteż nie mogę tego ocenić. Coś mi się tu jednak nie zgadza, gdyż: gdyby plik był ale powiedzmy uszkodzony, komunikat błędu przy rejestracji byłby nieco inny. Na pewno MapiProxy_InUse.dll a nie MapiProxy.dll? A może w tle działał jakiś specyficzny program zabezpieczający z osłonę rezydentną, który ewentualnie mógłby "odebrać dostęp" do pliku?

 

 

Zagadką dla mnie pozostaje fakt, że co: "się wyrejestrował", tak po prostu? I dlaczego nie można było go zarejestrować "z powrotem"?

 

Nie wiem. Robiłeś ostatnio jakieś czyszczenie rejestru / konserwacje automatami?

 

 

 

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Coś mi się tu jednak nie zgadza, gdyż: gdyby plik był ale powiedzmy uszkodzony, komunikat błędu przy rejestracji byłby nieco inny. Na pewno MapiProxy_InUse.dll a nie MapiProxy.dll?

Wyszukiwanie systemowe pokazywało oba, w dobrej lokalizacji (C:\Program Files\Mozilla Thunderbird)

A może w tle działał jakiś specyficzny program zabezpieczający z osłonę rezydentną, który ewentualnie mógłby "odebrać dostęp" do pliku?

Nic, czego nie byłoby do tej pory: ESET Smart Security + Spy Shelter (wersja free). Na forach znalazłem sporo tematów w/s takiej usterki - duża ilośc piszących zgodnie wini aktualizację TB, która "nie przestawia" odpowiednich wpisów w rejestrze. Tak jakby był to "zwykły" bug TB.

Nie wiem. Robiłeś ostatnio jakieś czyszczenie rejestru / konserwacje automatami?

Robię co jakiś czas porządki CCleanerem + TFC, wymiennie z Reg Cleanerem lub Wise PC Engineer (wersja ze strony Giveaway) - wymyśliłem bowiem, że jeśli mam zestaw różnych programów, które - na logikę - adresują na swój sposób szukanie i czyszczenie to utrzymam względny porządek. Tzn.: A usunie śmieci, których nie widzi B, a C załatwi szczątki niewidoczne dla A i B, itd. Qrde, może się mylę i "za dużo grzybów w barszcz"? Ale... taki zestaw mam już dość długo, nie zauważyłem żeby coś popsuł (z wyjątkiem owej padaki OTL - ale nie wiem czy to jest przyczyna).

Zamykamy? Czy chcesz dręczyć dziwną sprawę obecności/nieobecności MapiProxy_InUse.dll? Dla mnie możemy zamknąć = problem rozwiązany. Jeszcze raz dziękuję za pomoc :thumbsup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
duża ilośc piszących zgodnie wini aktualizację TB, która "nie przestawia" odpowiednich wpisów w rejestrze. Tak jakby był to "zwykły" bug TB.

 

Podejrzewam o czym mówisz, ale to nie ten przypadek. To było wadą starawych Thunderbirdów, które przy aktualizacji zostawiały pustą wartość DLLPath. U Ciebie ten wpis został sprawdzony skanem w SystemLook i był jak najbardziej poprawny:

 

========== reg ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Clients\Mail\Mozilla Thunderbird]

@="Mozilla Thunderbird"

"DLLPath"="C:\Program Files\Mozilla Thunderbird\mozMapi32_InUse.dll"

 

 

Robię co jakiś czas porządki CCleanerem + TFC, wymiennie z Reg Cleanerem lub Wise PC Engineer (wersja ze strony Giveaway)

 

Co najwyżej mogę podejrzewać, że załatwił Cię jeden z tych, które robią w rejestrze. Przypuszczam też, że problem z OTL ma to same źródło, naruszone rejestracje.

 

 

Czy chcesz dręczyć dziwną sprawę obecności/nieobecności MapiProxy_InUse.dll?

 

Ja tu nic więcej nie wymyślę.

 

 

 

.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...