Skocz do zawartości

BSOD 0x00000027 RDR_FILE_SYSTEM


VPN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wykonaniu aktualizacji Windows XP SP3, aktualizacji sterownika graficznego oraz usunięcia zbędnych wpisów w programie Autoruns (oznaczone jako "File not found") po restarcie systemu występuje ciągły problem z błędem BSOD RDR_FILE_SYSTEM i kodzie STOP 0x00000027. Pojawiał się on po planszy ładowania systemu, przed pojawieniem się "Zapraszamy". Na początku nie chciał wejść do trybu awaryjnego, więc zrobiłem nakładkową instalację plików systemowych z płyty. Niestety błąd nadal występuje, ale tym razem gdy system próbuje dokończyć instalację. Tryb awaryjny uruchamia się, ale nie do końca, bo wyrzuca komunikat "Instalator Windows nie może pracować w trybie awaryjnym". Czy da się jeszcze uratować system czy pozostaje tylko format?

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Interesuje mnie co to była za operacja i co konkretnie zostało usunięte:

 

oraz usunięcia zbędnych wpisów w programie Autoruns (oznaczone jako "File not found")

 

Może posunąłeś się za daleko. Nie wszystko co "not found" ma kwalifikacje do usuwania. Akcja z Autoruns budzi moje podejrzenia, a to ze względu na to, że Autoruns podaje do operacji sferę ("Network Providers"), która może prowadzić do tego BSOD:

 

 

po restarcie systemu występuje ciągły problem z błędem BSOD RDR_FILE_SYSTEM i kodzie STOP 0x00000027

 

Jedna z przyczyn tego błędu to naruszony klucz:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\NetworkProvider\Order

 

Zbootuj OTLPE, zgarnij plik rejestru C:\Windows\system32\config\SYSTEM, do ZIP i prześlij do analizy. Przegląd rejestru przynajmniej zdefiniuje czy usterka lokuje się w obszarze przeze mnie podanym. Gdyby tak było, to naprawa jest prosta. Ale jeśli nie, to trzeba będzie szukać dalej.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

No tak, klucz Order jest kompletnie pusty, nie ma tam wcale wartości ProviderOrder z ustaloną kolejnością dostawców.

 

1. Przygotuj import do rejestru, tzn. plik o następującej treści:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\NAPRAWA\ControlSet001\Control\NetworkProvider\Order]
"ProviderOrder"="RDPNP,LanmanWorkstation,WebClient,BCMLogon"

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG

 

Plik musi być dostępny z poziomu środowiska OTLPE, np. umieść go na pendrive.

 

2. Zastartuj OTLPE, klik w Start > Run > regedit. Podświetl gałąź HKEY_LOCAL_MACHINE, z menu File opcja Load Hive, wskaż plik C:\Windows\system32\config\SYSTEM, jako nazwę roboczą przypisz dokładnie to co jest w imporcie powyżej czyli NAPRAWA. Po podmontowaniu pliku z menu File > Import > wskaż plik FIX.REG na pendrive. Na koniec podświetl NAPRAWA i z menu File > Unload Hive.

 

3. Restart i zobaczymy.

 

 

 

PS. Można poprawić literówkę w tytule wątku z RDL na RDR

 

Samodzielnie to mogłeś zrobić. Pełny edytor udostępnia modyfikację tytułu.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Ten BSOD na pewno jest z winy klucza Order, tam nie może być pusto. Skoro zmiany nie są utrzymywane (nie wiem dlaczego), to jeszcze sprawdź jaką datę modyfikacji ma rejestr surowiczy w C:\Windows\Repair, na próbę zamień plik SYSTEM w config tym z Repair. Jeżeli to nie przyniesie rezultatu, stawiaj system na nowo (dane sobie spokojnie podciągniesz przez OTLPE), bo nie ma sensu się męczyć. Moim zdaniem Reperacja tu zaszkodziła, nadpisała też niepotrzebnie wiele plików downgradując status aktualizacji (zapewne jeszcze masz "uszkodzony" IE).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...