Skocz do zawartości

Problem z dyskiem i odpaleniem MHDD


rossomak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na wstępie proszę o wyrozumiałość, ponieważ jestem wyjątkowo początkującym userem.

 

Ze względu na problemy z zawieszającym się po 6 minutach systemem i wynikami rozmaitych testów w setupie [HDD test --> failure], próbuję sprawdzić dysk. Victoria go w ogóle nie widzi, Speed Funem mogę dostać logi tylko odnośnie temperatur [na kartach prędkości i napięć brak czegokolwiek do śledzenia]. Podjęłam zatem próbę odpalenia MHDD [wypalony zgodnie z instrukcją] - i nie jestem w stanie poradzić sobie z ustawieniami bootowania.

 

Przejście przez instrukcję ustawień rozruchu [http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01433041.pdf] guzik mi dało, cokolwiek bym robiła i tak odpala się Vista. Zaczynam powątpiewać albo we własne umiejętności czytania ze zrozumieniem, albo w możliwości zrobienia czegokolwiek poza Vistą.

 

O samym dysku wiem zatem, że:

- jest to Seagate SPS-DRV HD SATA 160G 5400 RPM

- biosowy HDD test kończy się porażką, podobnie jak próba wykrycia go przez Victorię

- nagrzewa się do 51st

 

Będę zobowiązana za pomoc. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Spróbuj wybrać urządzenie, z którego ma się zbootować komp wciskając F9, gdy pojawi się ekran BIOSu i wybrać napęd. Możesz sprawdzić tą płytę na innym komputerze (może jakieś błędy przy zapisie?).

Spróbuj też odczytać dane S.M.A.R.T. w Windowsie i wrzucić je na forum (najlepiej w postaci screena). W przypiętym w tym dziale temacie masz podane kilka programów, któryś z nich powinien sobie dać radę. Ewentualnie można jeszcze spróbować użyć w tym celu HD Tune (wystarczy wersja darmowa, interesuje Cię zakładka Health).

Odnośnik do komentarza

Laptop:

HP Compaq 6720s

IntelCore Duo @ 1,6 Ghz, 2 GB RAM, Vista, 32-bit

 

Dysk:

HP 457014-001 SPS-DRV HD SATA 160G 5400 RPM

 

Diagnostyka?