Skocz do zawartości
Zachary09

D-Link DI-524 Windows XP 32 Bit - problem z utratą połączenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z urywającymi się pakietami. Zauważyłem, że problem ten następuje w regularnych odstępach czasu.

Z internetem łączę się przez router, a z mojego komputera prowadzi kabel do routera. Internet ma wejście przez modem, a router łączy się modemem przez kabel. Z sieci często korzystają inni domownicy, łącząc się bezprzewodowo przy pomocy laptopa. Zabezpieczam sieć przy pomocy kodowania WPA-PSK (TKIP).

Myślę, że te informacje są wystarczające. Dodam jeszcze, że problem zaczął się pojawiać jakieś dwa tygodnie temu. Nie pamiętam dokładnie, czy coś wtedy instalowałem na komputerze. Podobny problem miałem rok lub dwa lata temu, mama rozmawiając przez telefon traciła połączenie telefoniczne. Też w regularnych odstępach czasowych, ale rzadszych - wtedy problem z internetem nie występował. Dodam też, że miesiąc temu przyszli panowie z Multimediów i wymieniali mi modem.

Załączam logi z Net-Log:net-log.txt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Uruchom Wiersz poleceń, wpisz komendę:

netsh int ip reset reset.log

 

Po jej wykonaniu uruchom ponownie komputer.

Sprawdź efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wygląda na to, że nie tracę już pakietów, zauważyłem też że internet chodzi ciut wolniej. A może to po prostu wina serwera... nie wiem. Na razie jest okej. Jeśli problem wróci, napiszę w tym temacie lub zrobię nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Pisz tutaj.

W jaki sposób sprawdzasz szybkość połączenia?

 

Polecam http://speedtest.pl lub poprzez pobieranie jakiegoś dużego pliku z ftp://ftp.icm.edu.pl i sprawdzanie szybkości przesyłania pliku w przeglądarce / download managerze.

 

EDIT

Te routery są na mojej "czarnej liście". Sprzęt jest straszliwie awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Sprawdzam zawsze na www.speedtest.net, w żaden inny sposób. Prędkość pobierania z serwera który podałeś waha się między 200kb/s a 300kb/s.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

"Do" 2mb/s. Coś czuję, że to do jest naciągane, tzn. mogą w ogóle słać pakiety 25kb/s... przewalona sprawa z tym internetem, pakiety wciąż urywa, czasem co 30 sekund, czasem co 10 minut...

/Edit

Aktualnie pinguję google, jeżeli interesuje Cię wynik to podeślę koło północy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Spróbuj zrobić test ping z tej strony KLIK i daj wynik zobaczymy co pokaże.

 

Z sieci często korzystają inni domownicy, łącząc się bezprzewodowo przy pomocy laptopa.

A jak wygląda sprawa z testem na tym laptopie czy też gubi pakiety trzeba by sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

1 wpisz polecenie ping na bramę swojego routera zwróć uwagę czy gubi pakiety . podaj co pokazuje.

2. Spróbuj wymienić kabel który łączy cie z routerem na próbę. I wtedy sprawdź czy błędy nie ustąpią.

3 Skontaktuj się z Multimedia Polska bo przyczyna może leżeć też po ich stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Raczej powiadomił bym technika sprawdzi wszystko jak należy i będzie pewność że po ich stronie ma wszystko grać.

Jeżeli po wizycie technika okazało by się że problem nadal istnieje to będziemy nad tym myśleć.

Ale utwierdziłem się w przekonaniu że to albo router albo u nich na łączach coś nie gra.

Napisz jak się sprawa rozwiązała.

 

Napisz mi jeszcze czy to twój router: http://www.multimedia.pl/modemwifi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

DI-524_right.png

 

Ten?

Jeśli tak, to są to chyba najbardziej awaryjne routery na rynku. Tylko na tym forum były chyba 4 przypadki uszkodzenia.

 

Możesz spróbować wymienić kabel, który biegnie od routera dalej (do modemu?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Na odwrót - od modemu do routera, bo modem odbiera całe multimedia i rozdziela je na internet, sygnał telefoniczny i telewizję.

Spróbuję wymienić kabel, napiszę też czy podziałała interwencja techników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Na odwrót - od modemu do routera, bo modem odbiera całe multimedia i rozdziela je na internet, sygnał telefoniczny i telewizję.

Zależy, jak patrzeć. Pakiety idą w dwie strony. :P

 

Masz możliwość sprawdzenia w konfigu modemu parametrów łącza? Pewnie będzie coś pod nazwą "Statistics" lub w ten deseń. Możesz szukać po "słowach kluczowych", chociażby "SNR Margin".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Myślę, że nie mam dostępu do konfiguracji modemu. Obawiam się, że to nie ta generacja sprzętu.

Spróbowałem zrobić to, co podpowiedziała mi mama przy rozmowie z technikiem - technik kiedyś kazał rozłączyć modem z prądu, prawdopodobnie w celu nadania nowego adresu MAC (?). Podziałało i tym razem. Dzięki za pomoc i zamknijcie temat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ani MAC, ani IP. Ten pierwszy jest przypisany do sprzętu. Ten drugi może być nadany przez dostawcę na stałe albo zmieniać się raz na jakiś czas lub przy ponownym połączeniu. W Twoim przypadku nie zmienia się - widzę po IP podanym przy każdej Twojej wiadomości. Chodziło o zwykłe zrestartowanie modemu - czynność banalną (na tyle, że prawie z góry zakładam - widać błędnie - że ktoś ją wcześniej wykonał), ale niekiedy pomagającą.

 

Dobra, zamykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...