Skocz do zawartości

Konta użytkowników


jareo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam na kompie Windows Vista Business i problem z kontem usera na prawach admina. Otóż w systemie rozjechały się ustawienia kont i przy uruchamianiu się systemu i pokazaniu ekranu na które konto chcemy się zalogować nie ma tego konkretnego. W Trybie Awaryjnym też nie było konta Administratora ale udało mi się je uruchomić z porady link: https://www.fixitpc.pl/topic/1231-zdegradowani-administratorzy/ Po zalogowaniu się przez specjalnego Admina wszedłem do katalogu Users i tam jest owo konto ze wszystkimi katalogami (Pulpit, Moje Dokumenty itp.) Teraz moje pytanie :) : Czy da się jakoś zmodyfikować rejestr żeby to konto było wyświetlane przy starcie systemu? Albo dodać gdzieś w rejestrze odpowiednią ścieżkę do tego katalogu z kontem?

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Dodam że system jest w domenie ale konta są lokalnie. To chyba nie robi jakiejś większej różnicy w porównaniu z grupą roboczą?

 

To może być przypadek braku przynależności grupowej. Dla porównania na XP: KLIK. Na Vista postępuje się analogicznie.

 

No niestety ale to nie wypaliło. Ślad po koncie jest tylko w postaci katalogu w Users i nie ma o nim żadnego wpisu w rejestrze. A tutaj mógł bym co jedynie dodać jakieś konto które widzi system.

Edytowane przez picasso
Posty połączone. //picasso
Odnośnik do komentarza

Tzn. w rejestrze w kluczu z kontami powinny być wpisy i nazwy kont. Tym się kierowałem szukając jakiegokolwiek wzmianki z nazwą konta. Daję loga ze skryptu i Screen z cmd. Dodam że tej nazwy konta o którą mi chodzi nie ma na obu plikach.

 

********************************************************************************

 

Lista kont, identyfikatorów SID i ścieżek dostępu.

 

********************************************************************************

 

 

Nazwa użytkownika : admin

SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-1004

Katalog profilu : C:\Users\admin

 

Nazwa użytkownika : Administrator

SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-500

Katalog profilu : C:\Users\Administrator

 

Nazwa użytkownika : Gość

SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-501

Katalog profilu :

 

Nazwa użytkownika : wicedyrektor

SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-1002

Katalog profilu : C:\Users\wicedyrektor

 

********************************************************************************

post-2-0-28406700-1307578945_thumb.gif

Odnośnik do komentarza

Trzymając się wyników z net users + wyciągu SID z rejestru oraz Twojej wzmianki, że nie widzisz w wynikach tego konta, nie wygląda na to, że konto istnieje. Folder konta w C:\Users mógł pozostać na dysku po operacji usuwania konta, taki scenariusz uwzględnia nawet standardowe usuwanie konta, które przewiduje opcję zachowania plików na dysku.

 

Proponuję po prostu stworzyć nowy profil i do niego przekopiować dane starego konta. Można też spróbować zrobić sztuczne połączenie nowego konta ze starym folderem: tworzysz nowe konto i je inicjujesz przez jednorazowe zalogowanie na nie, następnie wylogujesz się w sposób całkowity i z poziomu konta Administrator narzędziem Reprofiler łączysz nowe konto ze starym folderem. Trzecia opcja: ogólne Przywracanie systemu do stanu sprzed awarii kont.

Odnośnik do komentarza

Proponuję po prostu stworzyć nowy profil i do niego przekopiować dane starego konta. Można też spróbować zrobić sztuczne połączenie nowego konta ze starym folderem: tworzysz nowe konto i je inicjujesz przez jednorazowe zalogowanie na nie, następnie wylogujesz się w sposób całkowity i z poziomu konta Administrator narzędziem Reprofiler łączysz nowe konto ze starym folderem. Trzecia opcja: ogólne Przywracanie systemu do stanu sprzed awarii kont.

 

Też właśnie myślałem o zrobieniu nowego konta i przekopiowaniu do niego wszystkich danych. Ale chyba zrobię to łączenie konta z katalogiem po starym koncie bo wydaje mi się ciekawszym pomysłem :D . Tak że bardzo dziękuję za pomoc picasso :thumbsup: i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...