Skocz do zawartości

Błąd aplikacji Explorer.exe podczas zamknięcia systemu Windows


Max17b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem związany z aplikacją Explorer.exe podczas zamknięcia systemu Windows. Wyświetla mi się komunikat, a następnie system zostaje zamknięty. Nie jestem pewny co do treści błędu (nie udało mi się zrobić zdjęcia telefonem), ale wyglądał on mniej więcej następująco: "Explorer.exe - błąd aplikacji Instrukcja spod < adres pamięci > odwołuje się do pamięci pod adresem < adres pamięci >. Pamięć nie może być "< odczytu lub zapisu >". Kliknij przycisk OK, aby zakończyć program.". Dzisiaj ten błąd wystąpił pierwszy raz około godziny 10.30. System Windows 11 został zainstalowany na nowo 10.09.2024 roku.

Proszę o pomoc i porady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie wiem, czy to może mieć znaczenie w tej sprawie, ale w niedzielę wyłączyłem szybkie uruchamianie systemu Windows. Dzisiaj już drugi raz wyłączyłem komputer i błędu nie było. Jedynie co zrobiłem po wystąpieniu tego błędu to sfc /scannow w wierszu poleceń. Wykrył jakieś błędy i od razu naprawił.

Odnośnik do komentarza
1 godzinę temu, Max17b napisał(a):

Nie wiem, czy to może mieć znaczenie w tej sprawie, ale w niedzielę wyłączyłem szybkie uruchamianie systemu Windows. Dzisiaj już drugi raz wyłączyłem komputer i błędu nie było. Jedynie co zrobiłem po wystąpieniu tego błędu to sfc /scannow w wierszu poleceń. Wykrył jakieś błędy i od razu naprawił.

Szybkie uruchamianie to tak właściwie hibernacja systemu. jęsli system jest na dysku SSD to najlepiej to wyłaczyć bo nieraz sprawia problemy.

Co do SFC to jest to operacja naprawy plików systemowych wiec prawdopodobnie został naprawiony jeden lub parę plików które powodowały problem.

Nieraz stosuje sie to wraz z poleceniem  DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Odnośnik do komentarza
2 godziny temu, zbycho napisał(a):

Szybkie uruchamianie to tak właściwie hibernacja systemu. jęsli system jest na dysku SSD to najlepiej to wyłaczyć bo nieraz sprawia problemy.

Co do SFC to jest to operacja naprawy plików systemowych wiec prawdopodobnie został naprawiony jeden lub parę plików które powodowały problem.

Nieraz stosuje sie to wraz z poleceniem  DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Dokładnie tak zrobiłem, użyłem komend DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth oraz sfc /scannow. Wszystko poszło ok. Mam dysk SSD, dlatego wyłączyłem szybkie uruchamianie.

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, Max17b napisał(a):
Godzinę temu, Max17b napisał(a):

Błąd ponownie wystąpił 

To jest tylko info ze system w trakcie zamykania ma jakis problem, który prawdopodobnie jedynie tylko opóźnia jego zamkniecie.

 

Proponuję sciagnac sobie program https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/ 

Następnie uruchomić i wstawic tu logi.

Jak to zrobić? Info jest tu

A potem poprosić iJuliusz o ich sprawdzenie.

Moze wtedy w plikach frst i addition cos bedzie n=można znaleźć

 

 

Odnośnik do komentarza

Moja obecna specyfikacja sprzętu wygląda tak:

Zasilacz Corsair TX850M 850W
Obudowa Phanteks Eclipse P600S Silent
Dysk SSD Kingston A2000 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe
Procesor Intel Core i5-9600K, 3.7 GHz, 9 MB, BOX
Płyta główna Gigabyte Z390 GAMING X
Pamięć Corsair Vengeance LPX, DDR4, 32 GB, 3000MHz, CL16
ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING OC 24GB GDDR6X

Odnośnik do komentarza

Witaj @Max17b

 

Powodem może być problem z usługą "Gaming Input Services" , jest to jedno z pierwszych znalezionych rozwiązań, które może pomóc

 

Za pomocą FRST zatrzymamy usługę

 

Wykonaj poniższe polecenia:

  • Naciśnij przycisk Kopiuj fixlist do schowka
  • Uruchom FRST64 i kliknij Napraw (Fix)
  • Czekaj cierpliwie, aż program zakończy naprawę i system uruchomi się ponownie
  • Po restarcie w katalogu z FRST64 pojawi się plik fixlog.txt - wstaw go w odpowiedzi
  • Daj znać, czy nadal występuje wskazany problem

 

Fixlist.txt
Start::
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {E0F10DCF-44AD-40E8-9370-FB5DA59F93FB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_UxBroker => %systemroot%\system32\MusNotification.exe  (Brak pliku)
Task: C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\Windows\explorer.exe
2024-09-10 15:18 - 2024-09-11 19:39 - 000000214 _____ C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job
FirewallRules: [TCP Query User{57DC2E01-9E28-4ADB-A708-D21B2AA375CF}C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe] => (Allow) C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{F19C85E7-449B-4B0F-B0EA-6C6D735DCC93}C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe] => (Allow) C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe => Brak pliku
cmd: sc config "GamingInputSvc" start= demand
End::

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

 

Odnośnik do komentarza
W dniu 25.09.2024 o 10:36, Max17b napisał(a):

Zauważyłem również, że nie mam zainstalowanej aplikacji Microsoft GameInput w Ustawienia>Aplikacje>Zainstalowane aplikacje.

Co więcej, w usługach GameInput Service tryb uruchomienia jest ustawiony na ręczny. Podrzucam zrzut ekranu

To jest prawidłowe.

Problem z GameInput istnieje ponoć od 2023 a info ze to także twój, pokazał plik Addition w sekcji "Błędy w Dzienniku zdarzeń:".

Z tego co wiem, to jak dotąd jedynym rozwiazaniem  twojego problemu jest wyłaczenie tej usługi lub ponoć ewentualnie jej reinstalacja

 

 

2024-09-26 19.07.27 www.bing.com 174c036fc344.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...