Skocz do zawartości

Port USB jest zabezpieczony przed zapisem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam laptop Lenovo z Win 10. Ostatnio kolega przyniósł mi Pendrive żeby żebym mu coś przegrał z laptopa. Kopiowanie się rozpoczęło ale po kilku sekundach pojawił się komunikat

 

Lokalizacja jest nie dostępna

*:\ nie jest dostępny

Nośnik jest zabezpieczony przed zapisem.

 

Na nośniku brak fizycznego fizycznego zabezpieczenia. Co zrobiłęm:

- Podpiąłem swojego pendrive oraz przenośny dysk ale od razu pojawił się powyższy komunikat.

- Sprawdziłem nośniki na komputerze stacjonarnym działamy prawidłowo.

- przelogowałem się na inne konta na laptopie i bez skutku.

- w internecie znalazłem parę porad:
   * odinstalowałem sterowniku USB i zainstalowałem nowe,

   * przez cmd wpisałem komendy odblokowujące porty USB,

   * w rejestrze, w odpowiednim kluczu sprawdziłem wartość i była poprawna, dodałem dla pewności plik z poprawną wartością - wszystko to bez skutku.

- utworzyłem botowalny pendrive z Linux'em tam nie było problemu z zapisem.

- rozmawiałem z kolega informatykiem zasugerował że to może być kwestia aktualizacji biosu przez Lenovo vantage. Zainstalowałem go ale narzędzia nic nie wykryły a tylko pojawił się problem z myszką ASUS przestał działać prawy przycisk na wszystkich kontach. Po odinstalowaniu Lenovo vantage myszka działa - a już myślałem że dziecko zepsuło kolejną myszkę i zamówiłem nową :)

 

Z dalszymi krokami postanowiłem się wstrzymać.

 

 

 

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie widzę tu żadnej infekcji.

.

Nie zabieram głosu w sprawie problemu, bo się po prostu na tym nie znam.

.

Cytat

 

==================== Punkty Przywracania systemu =========================

26-01-2024 22:49:38 Zaplanowany punkt kontrolny

 

Jeśli problem wystąpił po tej powyższej dacie, to możesz zrobić zwykłe Przywracanie Systemu.

.

 Masz zainstalowany Advanced SystemCare - ten program nie jest przeznaczony dla zwykłych użytkowników, bo może zrobić większe szkody.

.

Odinstaluj niepotrzebne:

Cytat

Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.214 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.522 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA

.

Tylko kosmetyka:

Uruchom FRST. 
Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym

Spoiler

START::
CreateRestorePoint:
Task: {31C5C494-E09D-4BCE-9338-CBCDFC22320B} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\f99d9d42-bab0-4376-a503-3c83970c3a32 -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {6D684BA6-C02B-4D47-9A42-7E780E27A2C7} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\eaba945d-c665-4992-b2e4-44df52a82870 -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {8E6D7C98-5230-4737-9015-3C1A20BBB85D} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\3ba43c73-f96f-45d5-9158-e47603993d6f -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {D9FA8A63-E71C-4054-853A-D75D9E422C99} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\e9fea2f3-8e25-4ee6-9a59-0cee6e0ad827 -> Brak pliku <==== UWAGA
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
S2 LDrvSvc; C:\Program Files (x86)\OSTotoSoft\DriverTalent\LDrvSvc.dll [X]
S3 cpuz145; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz145\cpuz145_x64.sys [X] <==== UWAGA
EmptyEventLogs: 
EmptyTemp:
END::


W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

.

Cytat

 

Error: (01/28/2024 08:01:10 PM) (Source: Ntfs) (EventID: 55) (User: ZARZĄDZANIE NT)
Description: Wykryto uszkodzenie w strukturze systemu plików woluminu E:.

Dokładna istota uszkodzenia nie jest znana. Należy przeskanować struktury systemu plików w trybie online.

 

Nawet System nie wie, co jest sprawcą problemu.

 

jessi
 

Odnośnik do komentarza

Punkt przywracania został utworzony po  pojawieniu się problemu.

 

Odinstalowałem Advanced SystemCare

Lenovo Diagnostic Evolution (x64)

Lenovo Vantabe Service

 

Nie znalazłem Lenovo App Explorer

 

Zostawiłem Lenovo Hotkeys

 

Wykonałem naprawę FRST

 

Jeżeli chodzi o komunikat o uszkodzonym woluminie pewnie dotyczy dysku 2,5' w kieszeni, już trochę ma lat a i podłączanie i rozłączanie przez USB mu nie służy i czasami wyskakuje taki błąd. Czasami trzeba go podłączać do dwóch USB.

 

Powyższe kroki nie pomogły z blokadą USB. Przy próbie kopiowania przez przeciąganie pojawił się komunikat.

 

Cytat

Dysk jest zabezpieczony przed zapisem.

Usuń ochronę przed zapisem lub użyj innego dysku.

 

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Zrób w takim razie dwie rzeczy, pierwsza odpal system w czystym rozruchu i zobacz czy problem występuje. Drugi, utwórz konto lokalne w systemie , zaloguj się na nie i spróbuj sięgając dysk. Rozumiem też że dysku i Pendrive sprawdziłeś na innym sprzęcie i da się je normalnie i bez problemu sformatować?

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...

Wywal wszystkie sterowniki USB z managera urządzeń ( wcześniej najlepiej podłączyć mychę na kablu, ponieważ ta pod portem USB przestanie działać ) po tej akcji restart Komputera, sterowniki zostaną automatycznie zainstalowane.

Przed resatartem wyjąć wszystkie kable/urządzenia z portów USB.

Po nowym starcie komputera po kolei podłączać urządzenia pod USB porty lecz nie naraz, odczekać aż instalacja każdego urządzenia zostanie zakończona.

Odnośnik do komentarza

Sprzątanie systemu. Uruchom FRST. 
Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

Spoiler

HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\...\Policies\Explorer: [NolowDiskSpaceChecks] 1
Task: C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\WINDOWS\explorer.exe
S2 LDrvSvc; C:\Program Files (x86)\OSTotoSoft\DriverTalent\LDrvSvc.dll [X]
U3 SARPSvc; Brak ImagePath
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lenovo App Explorer.lnk
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.214 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.522 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1006\...\Host App Service) (Version: 0.273.2.542 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{72726D01-426C-4B35-8266-B4496CAA889E}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.183.29\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{CAE1760A-CB07-481B-8F9A-BC65510AF5D5}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.185.21\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{E3D57E77-FE71-4D06-BD34-D48820074909}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.181.5\psuser_64.dll => Brak pliku
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{E76F97B1-1AE9-497C-9FA4-F57BBABAD54A}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.185.17\psuser_64.dll => Brak pliku
ContextMenuHandlers1: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers1: [SmartDefragExtension] -> {189F1E63-33A7-404B-B2F6-8C76A452CC54} => C:\WINDOWS\System32\IObitSmartDefragExtension.dll -> Brak pliku
ContextMenuHandlers4: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers6: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} =>  -> Brak pliku
ContextMenuHandlers6: [SmartDefragExtension] -> {189F1E63-33A7-404B-B2F6-8C76A452CC54} => C:\WINDOWS\System32\IObitSmartDefragExtension.dll -> Brak pliku
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE
HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/
FirewallRules: [{E98D1DB0-6944-40A6-8D18-28EAF046FFE4}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\Lync.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{CA7B3CAE-B5C4-4B9C-84F1-46966C3010A0}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\UcMapi.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{9D922170-85D1-4217-A20B-09BAC05EF6B1}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.16731.20170.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{154905B3-61BC-411D-8AE1-930FBEB5920C}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.16827.20166.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{549C08A5-A485-4653-9190-4FC225601CBA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17029.20068.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{7679D87E-9111-4E6E-AA49-B28E23F1E678}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17126.20132.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{491235EC-AEC9-49B1-92BC-DE2C11537570}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17231.20236.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:

Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+S". W "FRST uruchom opcję na "Fix / Napraw". Po restarcie systemu pokaż otrzymany plik "fixlog.txt", jest on w tym samym miejscu co program "FRST". Dalej pobierz program "AdwCleaner". Przeskanuj nim system i usuń, co znajdzie, pokaż raport z czyszczenia tym programem.

 Widzę też aktywne dwa antywirusy, możliwe, że one powodują problemy. Odinstaluj jeden , albo nawet oba, Defender przejmie pałeczkę i zobaczysz czy to nie pomoże. Możliwe też, że w tych programach jest jakaś opcja blokady USB i ją włączyłeś?

 

2024-04-02_02h57_04.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...