Skocz do zawartości
arth1987

Problem z dyskiem zewnętrznym 1TB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

piszę ponieważ wczoraj przy zgrywaniu danych na dysk zewnętrzny 1TB przez USB, po jakimś czasie zauważyłem, iż przerwało kopiowanie. Nie wiem co było przyczyną, ja siedziałem na komputerze a kopiowanie odbywało się z laptopa na dysk zewnętrzny. Laptop wszedł w tryb uśpienia - przy kopiowaniu nie powinien był więc wydaje mi się, że najpierw coś spowodowało przerwanie kopiowania a dopiero po tym laptop przeszedł w tryb uśpienia. Niemniej jednak po wyjściu laptopa z uśpienia chciałem ponowić kopiowanie ale niestety dostałem informację, iż dysk jest nieczytelny i wymaga formatowania. Oczywiście formatowania nie robiłem ponieważ mam na dysku dane o wielkości ponad 500GB i nie chciałbym ich stracić. Dysk od wczoraj był skanowany programem DMDE bo czytałem, że jest to dobry program do odzyskiwania partycji i danych - log zachowałem aby uniknąć ponownego skanu (skan trwał ok 20 godzin). Przejrzałem partycje w DMDE i wychodzi, że wszystkie dane na dysku są gotowe do odzyskania.

Piszę ponieważ chciałbym uniknąć konieczności kupowania kolejnego dysku na którego zgrałbym odzyskane dane. Na komputerze nie mam natomiast tyle miejsca żeby odzyskać 500GB danych, stąd mam pytanie, czy jest możliwość aby owy dysk naprawić? Czytałem, że problemem może być tylko utrata struktury danych na dysku przez co system nie ma do niego dostępu - reszta danych natomiast powinna być nietknięta. Ze S.M.A.R.T. dysku (wykonanego programem Crystal Disk Info) wychodzi, że dysk jest w dobrej kondycji (temperatura 60 stopni to skutek 20 godzinnego skanowania - obecnie dysk jest chłodzony :P ). Czytałem, iż Test Disk mógłby w tym pomóc, jednak wolałem przed tym poradzić się Was.

Nadmienię, iż dysk jest jeszcze na gwarancji i jeśli zajdzie potrzeba do go odeślę, jednak priorytetem jest tutaj odzyskanie większości danych bez potrzeby kupowania nowego dysku na zgranie owych danych. Najlepiej jakby udało się tylko naprawić te sektory które uniemożliwiają odczyt i rozpoznanie dysku przez Windows...

Poniżej logi z Crystal Disk Info:

(2) HUA721010KLA330

----------------------------------------------------------------------------
Enclosure : Mass Storage Device USB Device (V=14CD, P=6116, sa1)
Model : HUA721010KLA330
Firmware : GKAOA94A
Serial Number : PAHM85ZF
Disk Size : 1000,2 GB (8,4/137,4/1000,2/1000,2)
Buffer Size : 31157 KB
Queue Depth : 32
# of Sectors : 1953525168
Rotation Rate : Nieznany
Interface : USB (Serial ATA)
Major Version : ATA/ATAPI-7
Minor Version : ATA/ATAPI-7 T13 1532D version 1
Transfer Mode : ---- | SATA/300
Power On Hours : 100 godzin
Power On Count : 51 razy
Temperature : 60 C (140 F)
Health Status : dobry
Features : S.M.A.R.T., APM, AAM, 48bit LBA, NCQ
APM Level : 0000h [OFF]
AAM Level : 80FEh [ON]
Drive Letter : E:

-- S.M.A.R.T. --------------------------------------------------------------
ID Cur Wor Thr RawValues(6) Attribute Name
01 100 100 _16 000000000000 Liczba błędów odczytu
02 130 130 _54 000000000097 Średnia wydajność dysku
03 130 130 _24 000D0208022A Czas do "rozkręcenia" talerzy dysku
04 100 100 __0 00000000007F Ilość cykli start/stop
05 100 100 __5 000000000000 Ilość realokowanych sektorów
07 100 100 _67 000000000000 Liczba błędów pozycjonowania
08 100 100 _20 000000000039 Średnia wydajność podczas pozycjonowania
09 100 100 __0 000000000064 Czas pracy dysku
0A 100 100 _60 000000000000 Liczba prób uruchomienia osi napędowej dysku
0C 100 100 __0 000000000033 Ilość włączeń dysku
C0 100 100 __0 000000000080 Ilość wyłączeń spowodowanych odcięciem zasilania
C1 100 100 __0 000000000080 Ilość cykli obciążenia/odciążenia
C2 100 100 __0 003F0010003C Temperatura dysku
C4 100 100 __0 000000000000 Liczba operacji realokacji
C5 100 100 __0 000000000000 Liczba sektorów niestabilnych (oczekujących na remapowanie)
C6 100 100 __0 000000000000 Ilość nie naprawionych sektorów
C7 200 200 __0 000000000000 Liczba błędów CRC podczas pracy w trybie Ultra DMA

-- IDENTIFY_DEVICE ---------------------------------------------------------
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
000: 045A 3FFF C837 0010 0000 0000 003F 0000 0000 0000
010: 5041 484D 3835 5A46 2020 2020 2020 2020 2020 2020
020: 0003 F36A 0034 474B 414F 4139 3441 4855 4137 3231
030: 3031 304B 4C41 3333 3020 2020 2020 2020 2020 2020
040: 2020 2020 2020 2020 2020 2020 2020 8010 0000 2F00
050: 4000 0200 0200 0007 3FFF 0010 003F FC10 00FB 0100
060: FFFF 0FFF 0000 0007 0003 0078 0078 0078 0078 0000
070: 0000 0000 0000 0000 0000 001F 1706 0000 005E 0040
080: 00FC 001A 346B 7FE9 4123 3449 3E01 4023 407F 00AA
090: 0000 0000 FFFE 0000 80FE 0000 0000 0000 0000 0000
100: 6DB0 7470 0000 0000 0000 0000 0000 5A87 5000 CCA2
110: 16D6 D94F 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 4014
120: 4014 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0001 000E
130: 0000 0000 288A 0CB1 FE20 0001 4000 0000 0000 0000
140: 0000 5DBD AD67 4603 0800 0280 3F7F 00C0 0040 B000
150: 8000 0000 4156 4339 0000 686A 0000 0000 0000 0000
160: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
170: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
180: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
190: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
200: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 003F 0000 0000 0000
210: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
220: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
230: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
240: 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000 0000
250: 0000 0000 0000 0000 0000 43A5

-- SMART_READ_DATA ---------------------------------------------------------
+0 +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +A +B +C +D +E +F
000: 10 00 01 0B 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 02 05
010: 00 82 82 97 00 00 00 00 00 00 03 07 00 82 82 2A
020: 02 08 02 0D 00 00 04 12 00 64 64 7F 00 00 00 00
030: 00 00 05 33 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 07 0B
040: 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 08 05 00 64 64 39
050: 00 00 00 00 00 00 09 12 00 64 64 64 00 00 00 00
060: 00 00 0A 13 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 0C 32
070: 00 64 64 33 00 00 00 00 00 00 C0 32 00 64 64 80
080: 00 00 00 00 00 00 C1 12 00 64 64 80 00 00 00 00
090: 00 00 C2 02 00 64 64 3C 00 10 00 3F 00 00 C4 32
0A0: 00 64 64 00 00 00 00 00 00 00 C5 22 00 64 64 00
0B0: 00 00 00 00 00 00 C6 08 00 64 64 00 00 00 00 00
0C0: 00 00 C7 0A 00 C8 C8 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0E0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
100: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
110: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
120: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
130: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
140: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
150: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
160: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 84 00 FA 3B 01 5B
170: 03 00 01 00 01 FF 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
180: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
190: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1B0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1C0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1E0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 96

-- SMART_READ_THRESHOLD ----------------------------------------------------
+0 +1 +2 +3 +4 +5 +6 +7 +8 +9 +A +B +C +D +E +F
000: 10 00 01 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 02 36
010: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 03 18 00 00 00 00
020: 00 00 00 00 00 00 04 00 00 00 00 00 00 00 00 00
030: 00 00 05 05 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 07 43
040: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 08 14 00 00 00 00
050: 00 00 00 00 00 00 09 00 00 00 00 00 00 00 00 00
060: 00 00 0A 3C 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0C 00
070: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C0 00 00 00 00 00
080: 00 00 00 00 00 00 C1 00 00 00 00 00 00 00 00 00
090: 00 00 C2 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C4 00
0A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 C5 00 00 00 00 00
0B0: 00 00 00 00 00 00 C6 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0C0: 00 00 C7 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0E0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
0F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
100: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
110: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
120: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
130: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
140: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
150: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
160: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
170: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
180: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
190: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1A0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1B0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1C0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1D0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1E0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
1F0: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 64

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Skoro dane są widoczne w DMDE to pewnie struktura danych się sypnęła tak jak wyczytałeś. Test Disk będzie najlepszy do próby naprawy, Eassos Partitionguru też sobie poradzi. Producenci tych programów nigdy nie dają gwarancji działania i zawsze informują, że używasz na własną odpowiedzialność. Szansa powodzenia wynosi szacunkowo około 95%. Sama próba naprawy jest dość szybka, pewnie nawet poniżej minuty. Sam oceń jak ważne dla Ciebie są dane i czy je najpierw skopiować. Ja zawsze polecam wykonanie kopii danych przed operacjami na dysku.

 

Propos gwarancji to przyczyną mógł być problem z napięciem podczas działania dysku, np. wadliwy port USB lub odłączenie dysku w czasie działania (np. przy nie w pełni wpiętym kablu) . Mogła to być również wina urządzenia/kontrolera wbudowanego w obudowę dysku zewnętrznego, pośredniczącego w transmisji (w środku obudowy jest zwyczajny dysk twardy). Całkiem możliwe, że taka usterka już się nigdy nie powtórzy. Trzeba zaobserwować co może być przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dane na dysku są ważne jednak nie priorytetowe. Tak naprawdę najważniejsze dane których nie chciałbym stracić to zdjęcia - je mogę odzyskać z uszkodzonej partycji bo nie będzie tego aż tak dużo. Co do reszty danych to lepiej żebym ich nie stracił - jeśli jednak zostaną usunięte to mówi się trudno :P W obecnym momencie niestety nie mam kasy na nowy dysk więc kupno drugiego na backup odpada.
Swoją drogą na innym forum dostałem odpowiedź, "Dysk USB jest uszkodzony (bad sektory), zrób kopię posektorową na zdrowy dysk" <- nie jestem specem ale po S.M.A.R.T. nie widać aby były tam jakieś bad sektory - chyba, że w danych S.M.A.R.T. jest coś czego ja nie widzę a widzą inni...?

Co do samej usterki to:

1. Dysk od początku nie odpalał się na moim komputerze (tzn. przy pierwszym podłączeniu wszystko było w porządku ale po kilkunastu minutach zerwało połączenie i od tamtego czasu próby podłączenia dysku pod jakikolwiek port USB na moim komputerze powoduje monit o awarii urządzenia :P ).
2. Dysk chodzi natomiast normalnie na każdym laptopie (moim i mojej żony) - jednak przy ruchach kablem USB rzeczywiście potrafi go odłączyć i zerwać połączenie. Kabel USB dosyć luźno chodzi, szczególnie przy wejściu w dysku - w zasadzie nie czuć żadnych oporów przy wsadzaniu kabla i wyciąganiu go. Spróbowałem inny kabel USB i ten już wchodzi w wejście dobrze, czuć że kabel mocno siedzi w wejściu USB przy dysku. Tak jak wspomniałeś, problemem może być kontroler, ew. sam kabel - to już poobserwuję i posprawdzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

S.M.A.R.T. pokazuje, że dysk jest zdrowy. Z resztą, po 50 uruchomieniach to prawie nowy dysk, musiałby porządnie upaść, aby pojawiły się bad sektory, bo w tak świeżych dyskach same z siebie raczej się nie pojawiają.

Natomiast "gubienie" partycji to dość pospolita przypadłość, szczególnie przy zachowaniach z odłączaniami się jakie opisałeś.

 

Zatem skopiuj zdjęcia, ściągnij Test Disk i działaj.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Prawdopodobnie dysk jest sprawny, a wysypał się system plików. Jak wykopiujesz z niego co potrzebne, wyzeruj partycję i wszystko powinno być ok. Tylko obowiązkowo nowy kabelek.

Nie przejmuj się temperaturą, moje dyski tak samo grzeją się. Wbrew obiegowej opinii, to nie jest powód do niepokoju. Natomiast, o ile dobrze czytam zrzut SMART, ten dysk wykazuje już wadliwe sektory. Teoretycznie jest to większe ryzyko awarii sprzętu w przyszłości, ale nie jest to powód do wymiany dysku. Połowa zepsutych dysków nie miała wcześniej żadnych sektorów, aż do nagłego padu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Rozumiem. A który parametr/linijka wskazuje na wadliwe sektory?

Co do wyzerowania to najpierw spróbuję naprawić system plików Test Diskiem. Dopiero jak to się nie uda to będę musiał podjąć decyzję które dane zgrać a którym powiedzieć DO WIDZENIA i wtedy przejdę do zerowania i postawienia dysku na nowo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Nie znam Test Diska. Myślałem, że przeskanował dysk i podał ci listę plików, które może ci gdzieś skopiować. Skoro ten program naprawia system plików, to faktycznie najlepiej dmuchać na zimne i wykonać wcześniej kopię posektorową tego dysku. Tak na wszelki wypadek, gdyby jednak coś pogorszył zamiast naprawić. Niestety, potrzebujesz do tego 1 GB wolnego miejsca.

Jeśli twój program wszystko naprawi, nic więcej nie musisz robić.

 

Nie wszystkie parametry SMART są nazywane tak samo i mają identyczne znaczenie pomiędzy producentami dysków, ale z tego co widzę, podałeś, że 5 sektorów zostało relokowanych. Czyli dysk wykrył 5 wadliwych i podstawił je zapasowymi. To zwiększa prawdopodobieństwo, że w przyszłości mogą pojawiać się kolejne. Choć nie jest to regułą, równie dobrze ta wartość może nie zmienić się już przez wiele lat.

 

Osoby z nieograniczonym budżetem będą doradzały ci wymianę takiego dysku. Ale to tak jakby kupować nową oponę po złapaniu gwoździa. Wiadomo, że łatana to już nigdy nie będzie nowa, ale prawie nikt takiej nie wyrzuca, prawda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Za sektory w S.M.A.R.T. odpowiadają parametry 5, C4, C5, C6 a wartości sczytuje się z kolumny Raw values. Wszystkie mają wartość zero czyli nie ma problemu z sektorami.

Dodatkowo wartości są w systemie szesnastkowym, ale zero jest tak samo jak w systemie dziesiętnym. Gdybyśmy czytali parametr 0C ilość włączeń dysku wartość 33 to na system dziesiętny będzie to 51 włączeń.

 

https://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/smart/strona3.php

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dzięki za linka. Przydało by się to wykuć na pamięć. A co to oznacza:

22 godziny temu, arth1987 napisał:

05 100 100 __5 000000000000 Ilość realokowanych sektorów

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Na samej górze linka za którego dziękujesz jest objaśnienie każdego elementu. Dla nas najważniejsza jest wartość Raw values 000000000000 czyli zero.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Racja. Wartość 5 to pewnie poziom, po przekroczeniu którego, SMART zgłosi jakiś alarm. Raw jest 0 czyli nie ma żadnych uszk. sektorów. Fizycznie dysk jest cacy,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

@Microsofter - przez Ciebie zwątpiłem przez chwilę czy rzeczywiście dysk jest zdrowy xD Na innym forum też mi napisali, że dysk uszkodzony :P Suma summarum wiem na czym stoję, teraz czas na decyzję i działanie :D

Dzięki Wam!!!

Dam znać jak poszło :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Witam,

udało się zgrać dane na dysk. Niestety żaden program nie podołał naprawieniu systemu plików więc musiałem te dane odzyskać programem dmde. Na szczęście w tym samym czasie mój brat przyniósł 2 zdezelowane laptopy w celu wyczyszczenia dysków w nich i utylizacji w PSZOK'u. Dyski użyłem do zgrania danych, po czym dysk zewnętrzny sformatowałem i z powrotem zgrałem na niego dane :)

Chciałbym jeszcze spytać o jedną kwestię. W szale naprawiania dysków itp. znalazłem stary dysk żony z laptopa który kilka lat temu zaliczył bardzo widowiskowy upadek. Stwierdziłem, że skoro dysk ma i tak być do wywalenia to może spróbuję go naprawić, nawet jeśli udałoby się uzyskać z niego (500GB) tylko część wolnej przestrzeni. Obecnie skanuję i "naprawiam" programem HDDRegenerator i idzie opornie. W zasadzie zastanawiam się czy nie poprzestać. Po około 24 godzinach progres to 23%, 17300 naprawionych bad sectorów. Stąd pytanie - czy myślicie, że naprawa dysku może dać jakiś pozytywny rezultas (np. w postaci kilkuset GB na tym dysku które będą sprawne?).? Czy raczej po następnych kilku dniach i rzekomym naprawieniu bad sectorów tak czy siak okaże się, że dysk ma iść na szrot? Szkoda byłoby wtedy mojego czasu, prądu itp :P

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

HDDRegenerator działa według producenta w 60% przypadków, natomiast według użytkowników w 6%. HDDRegenerator i programy tego typu niestety są naciąganiem. A czas jego działania sam widzisz ile zabiera, producent dodatkowo pisze, że należy wykonać proces kilkakrotnie. 

 

Wklej wyniki S.M.A.R.T. i model dysku, najlepiej z programu Victoria lub HDTune.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Problem w tym, że nie mogę xD Dysk jest podpięty przez kieszeń USB, jednak mój komputer go nie widzi :P Nie wiem jak HDDRegenerator go wykrył ale to zrobił, dodatkowo dioda na tym dysku miga więc wiem, że działa (tzn. dostaje prąd xD). O ile pamiętam wszystkie wartości newralgiczne, czyli:

Liczba błędów odczytu
Ilość realokowanych sektorów
Liczba błędów pozycjonowania
Liczba operacji realokacji
Liczba sektorów niestabilnych (oczekujących na remapowanie)
Ilość nie naprawionych sektorów
Liczba błędów CRC podczas pracy w trybie Ultra DMA

Wskazywały bardzo wysokie wartości RAW. Ogólnie był problem żeby odzyskać niektóre dane. Około 5% danych nie udało się z niego odzyskać (a kiedyś, tzn 5 lat temu kiedy padł, nie wiedziałem jeszcze czym dane odzyskiwać więc go po prostu odłożyłem i tak sobie leżał do przedwczoraj xD).
Jak już wspomniałem dysk jakoś specjalnie potrzebny nie jest - ja po prostu zawsze na upartego próbuję coś naprawić zamiast od razu wyrzucić ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli uszkodzona będzie część sektorów na dysku, to będzie się dało je zlokalizować, wyciąć lub lepiej założyć partycję w tylko zdrowym obszarze. Ale jeśli oprócz sektorów coś jeszcze jest uszkodzone w dysku to już się nie będzie nadawał do działania, stąd potrzeba wyniki S.M.A.R.T.

 

Czyli jeśli dysk nie wydaje dźwięków jakich nie wydawał kiedy był sprawny, typu piski, chrobotanie, nagłe zatrzymywanie oraz jeśli nie działa bardzo powoli to potrzeba go będzie podłączyć tak, aby system go wykrył. win+r diskmgmt.msc widzi dysk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Dysk nie wydaje dziwnych dźwięków, nie strzela. Jednak BAAAAAAARDZO wolno działał. W zasadzie myszka chodziła skokowo gdy wchodziłem na ten dysk w celu odzyskania danych. Obecnie w zarządzaniu dysków pokazuje, że jest to dysk 465GB, nieznany z nieprzydzielonym miejscem, co jest dosyć dziwne bo po odzyskaniu danych go sformatowałem - nie pamiętam czy na NTFS czy FAT - ale format na 99% był.

P.S tak sobie myślę, że BYĆ MOŻE zamiast sformatowania po prostu usunąłem wtedy całą partycję :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zarządzanie dysków widzi dysk, ok. Victoria lub HDTune widzi dysk? Jeśli tak to wklej wyniki S.M.A.R.T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Niestety ani Victoria ani HDTune nie widzą dysku...

Swoją drogą dałem trochę ciała, bo zatrzymałem rano HDDRegeneratora żeby nie zostawiać włączonego komputera. Idea była taka, żeby wznowić skanowanie po powrocie z pracy i skanować tylko przy okazji jak siedzę na komputerze :P Niestety przy wznowieniu komputera z uśpienia za szybko chciałem wznowić proces i HDDRegenerator poinformował mnie, że dysk nie został zainicjowany i wyłączył skanowanie. Włączyłem skanowanie od początku i... wychodzi na to, że póki co większość sektorów jest zregenerowanych bo doszło już do 10% (w ciągu 20 minut) i wykryło tylko 20 bad sectorów (wcześniej jestem pewien, że już od początku były "bady").

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jak skończysz to załóż partycje na dysku i zrestartuj komputer, zobacz czy po restarcie partycja dalej jest. 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ok,  jak mówiłem dysk skanuję przy okazji jak coś robię na komputerze - skanowanie leci w tle. Ogólnie do tej pory przeskanował ponad 50% dysku i regenerował bady ale doszło do momentu gdzie wykrywa bady ale już ich nie regeneruje. Nazbierało się ponad 10 tyś już tych nie-zregenerowanych :P Nie wiem ile to w megabajtach stąd pytanie o opinię: regenerować dalej? Później te bady przenieść jakoś na koniec dysku co by ich nie używał? :D Czy raczej dać sobie spokój?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Skanujesz dwa tygodnie, jesteś w połowie pierwszego skanu i pytasz się czy dać sobie spokój? :) Zobacz na post #14 producent sugeruje kilkukrotne skanowanie.  Jeśli zdecydujesz się skanować dalej to pewnie skończysz gdzieś w kwietniu :) Jeśli dalej się wahasz czy skanować do końca to podpowiem, że programy tego pokroju nawet jak wyświetlą, że sektor jest zregenerowany, to nie musi oznaczać to prawdy i w ponownym skanie znów będziesz regenerować  te same sektory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Ok, odczepiam dysk i do szrotu :P Tak naprawdę gdyby nie te bad'y, które teraz wykrywa a nie regeneruje, to pewnie bym skanował dalej. Odkąd dzisiaj odpaliłem skanowanie na sektorze na którym wczoraj skończyłem znalazł bad'y i ich nie regeneruje, jest ich już 20tyś więc poddaję się. Przynajmniej nie mogę powiedzieć, że nie próbowałem ;)
W każdym razie dzięki za cierpliwość :P
Ważne, że naprawiony dysk zewnętrzny 1TB i 2 dyski brata :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...