Skocz do zawartości
Rostov

uBlock Origin blokuje WordPressa

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z polecanym tu rozszerzeniem uBlock Origin dla Firefoxa. Mam w nim tylko domyślny zestaw filtrów. Od razu wyłączyłem w opcjach ten dodatek dla całej domeny mojej strony opartej na WP. Mimo to pojawił się problem, bo gdy w panelu administracyjnym WP próbuję przejść z podstrony edycji pojedynczego wpisu do kokpitu, nic się nie dzieje. Jak to rozwiązać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli dodałeś swoją domenę do reguł uBlocka, to raczej nie uBlock powoduje opisany problem.

Czy sprawdziłeś działanie kokpitu przy wyłączonym uBlock w rozszerzeniach Firefox?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
9 godzin temu, Arm napisał:

Czy sprawdziłeś działanie kokpitu przy wyłączonym uBlock w rozszerzeniach Firefox?

Oczywiście, że tak. Kiedy tylko wyłączę uBlocka w ustawieniach rozszerzeń FF, problem znika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Może ten panel administracyjny/kokpit WordPressa korzysta z jakiś zewnętrznych skryptów, z poza Twojej domeny? Pytam bo do tej pory nie miałem okazji korzystać z WP.

Tymczasowo w ustawieniach uBlock włącz tryb zaawansowany przez zaznaczenie "Jestem zaawansowanym użytkownikiem".

Wejdź na swoją stronę, rozwiń uBlock i sprawdź czy na liście będzie coś z poza domeny. Dla przykładu na fixitpc.pl wygląda to tak:

275357144_firefox_2019-03-18_20-18-37(2).jpg.62c7cd78f7b0af0db97d7a04b8fa9123.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Tak, WordPress korzysta z podłączonych domen i zewnętrznych skryptów. Ale wszystkie związane ze swoją domeną zaznaczyłem na zielono, jak na Twoim screenie. Zresztą, przy wyłączeniu uBlocka dla całej domeny (a więc i dla tych, które są z nią powiązane) to nie powinno mieć znaczenia. Problem pozostaje nadal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zrobiłem nawet pewien eksperyment i odhaczyłem WSZYSTKIE listy filtrów — to samo. Dopiero po wyłączeniu rozszerzenia działa normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

To chyba trzeba byłoby zgłosić bezpośrednio do twórców uBlock. Jednak wydaje mi się, że przy problemie globalnym znalazłoby się info w sieci, a tak tylko jeden podobny problem zgłoszony półtora roku temu: https://github.com/gorhill/uBlock/issues/2971

Wątpię, że to coś zmieni, ale dla próby usuń całkowicie rozszerzenie i zainstaluj ponownie. Jeśli masz masz dodane własne reguły, to oczywiście wcześniej zrób ich kopie/eksportuj.

Możesz jeszcze sprawdzić to działanie na innej przeglądarce. uBlock Origin jest do pobrania dla Chrome, Opery oraz Edge.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wygląda na to, że problem wynika z przestarzałej wersji Firefoxa. Używam wersji 56.0.2, podczas gdy obecnie jest już o 10 wersji nowsza. Trudno będzie mi się jednak przestawić, bo Firefox Quantum nie obsługuje wielu starych rozszerzeń, które były dla mnie bardzo użyteczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...