Skocz do zawartości

Problem z odinstalowaniem Tencent/QQPCMgr


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Logi z FRST zostały zrobione z poziomu niewłaściwego konta, czyli wbudowanego w system Administratora, a nie konta Właściciel, co oznacza, że w raporcie nie widać określonej zawartości. Nie opisałeś też na czym polega problem z deinstalacją (błędy czy nie możesz się zorientować jaki chiński przycisk do czego służy).

 

Wstępne działania do przeprowadzenia:

 

1. Wejdź w Tryb normalny na konto Właściciel i przez Dodaj/Usuń programy odinstaluj DAEMON Tools Toolbar, Java 7 Update 55, WinZip, 电脑管家11.5. Ten WinZip to fałszywka. Jeśli czegoś rzeczywiście nie będzie się dało odinstalować normalną drogą, zostanie potem przeze mnie doczyszczone ręcznie.

 

2. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), włącznie z Addition z poziomu konta Właściciel.

Odnośnik do komentarza

Witam

OK. Udało mi się odinstalować to chińskie "coś" (kitajce zamieniły miejscami przyciski w stosunku do tego co oglądałem na YT) i inne programy oraz wyłączyłem antywira. Kiedyś też miałem podobne problemy, załatwiłem to ComboFix-em (ale to było dawno i nieprawda). Jest to komp mojego 16-letniego kuzyna - mam ograniczony dostęp do tego kompa - więc mam jeszcze pytanie: Od MODERATORA dostałem wiadomość by zrobić skan GMER-em, czy to jest potrzebne?

 

A oto rzeczone logi z FRST-a:

 

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza

Myślę, że skan GMER możemy sobie darować. Prawie wszystko usunięte (Tencent nieczynny w odpadkach), ale jeszcze mamy tu co robić. Kolejna porcja działań:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CloseProcesses:
S2 BugreportW; C:\Program Files\hohobnd\ghabuk.exe [989728 2016-04-18] () [brak podpisu cyfrowego]
R2 IhPul; C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\TSv\TSvr.exe [376592 2016-04-25] (tsvr.com)
S2 AppMgr2.12.4036661; "C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\AppMgr2.12.4036661\AppMgr.exe" [X]
S2 qkseeService; C:\Program Files\qksee\qkseeSvc.exe [X]
S2 Util Checked List; Brak ImagePath
S2 WdMan; C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\9winp9\WFini.exe -svr [X]
S3 TSSK; C:\WINDOWS\System32\tssk.sys [83576 2016-03-16] (电脑管家)
R1 QMUdisk; \??\C:\Program Files\Tencent\QQPCMgr\11.5.17490.219\QMUdisk.sys [X]
R3 softaal; \??\C:\Program Files\Tencent\QQPCMgr\11.5.17490.219\softaal.sys [X]
S4 sptd; \SystemRoot\System32\Drivers\sptd.sys [X]
R4 TAOKernelDriver; \??\C:\WINDOWS\system32\Drivers\TAOKernelXP.sys [X]
R4 TsFltMgr; System32\drivers\TsFltMgr.sys [X]
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\QQPCRTP => ""="service"
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Network\QQPCRTP => ""="service"
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://www.hao123.com/?tn=90098758_hao_pg
HKU\S-1-5-21-1409082233-1844823847-842925246-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://www.hao123.com/?tn=90098758_hao_pg
C:\Documents and Settings\Administrator\Dane aplikacji\eCyber
C:\Documents and Settings\Administrator\Dane aplikacji\Uncheckit
C:\Documents and Settings\Administrator\Dane aplikacji\WinZiper
C:\Documents and Settings\All Users\TXQMPC
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\9winp9
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\MFAData
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Tencent
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\uckt
C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\Uncheckit
C:\Documents and Settings\LocalService\Dane aplikacji\Tencent
C:\Documents and Settings\LocalService\Dane aplikacji\Uncheckit
C:\Documents and Settings\NetworkService\Dane aplikacji\Tencent
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\GiftBag.db
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\eCyber
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\FreeVPN
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\qksee
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\Tencent
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\TSv
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\Uncheckit
C:\Documents and Settings\Właściciel\Dane aplikacji\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Sparta.lnk
C:\Documents and Settings\Właściciel\Menu Start\Programy\Sparta
C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\3810282D-6C19-47B0-8283-5C6C29A7E108
C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Avg
C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Avg2015
C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\AvgSetupLog
C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\MFAData
C:\Documents and Settings\Właściciel\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Sparta
C:\Documents and Settings\W砤渃iciel
C:\Program Files\hohobnd
C:\Program Files\QQBrowser
C:\Program Files\Tencent
C:\Program Files\Common Files\Tencent
C:\WINDOWS\QMNetworkMgr.ini
C:\WINDOWS\system32\pl.html
C:\WINDOWS\system32\TSSK.sys
C:\WINDOWS\system32\Drivers\TS888.sys
C:\WINDOWS\Tasks\Browser Updater Task(Core).job
CMD: netsh firewall reset
EmptyTemp:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > wprowadź nazwę fixlist.txt > Kodowanie zmień na UTF-8

 

Plik fixlist.txt umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, system zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Wyczyść przeglądarki z adware:

 

Firefox:

  • Start > Uruchom > wklej polecenie "C:\Program files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p i ENTER. Usuń drugi nieużywany profil. Na bieżącym profilu zaś poniższe akcje:
  • Menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Odśwież program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Menu Historia > Wyczyść całą historię przeglądania.
Google Chrome:
  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj 电脑管家上网防护, Quick Searcher.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Resetowanie ustawień. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Szukaj > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy wszystko z wyjątkiem Google.
3. Zrób nowy log FRST z opcji Skanuj (Scan), bez Addition i Shortcut. Dołącz też plik fixlog.txt.
Odnośnik do komentarza

Fix uruchomiłeś dwa razy, to skrypt jednorazowego użytku i nie przetworzy po raz drugi tego samego (w tym logu wszystko "not found"). Jaki był powód podwójnego uruchomienia, jakiś błąd? W każdym razie fix prawie wszystko zrobił w pierwszym podejściu, z wyjątkiem usunięcia jednego chińskiego folderu. Kolejna porcja czynności:

 

1. Przez SHIFT+DEL (omija Kosz) skasuj ten chiński "replikat konta": C:\Documents and Settings\W艂a艣ciciel.

 

2. Uruchom AdwCleaner. Wybierz opcję Skanuj i dostarcz log wynikowy z folderu C:\AdwCleaner.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...