Skocz do zawartości

yanex.ru jako strona startowa. Bluescreen przy próbie GMERania.


Rekomendowane odpowiedzi

Witajce,
podczas ostatniej aktualizacji sterowników udało mi się zainstalować rosyjskie coś, które zauważyłem dzięki stronie startowej w MS Edge - yandex.ru.

Po włączeniu GMERa pojawia się okno z informacją "C:\WINDOWS\system32\config\system: Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces.", po uruchomieniu skanowania pojawia się błąd systemu "ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY (win32k.sys)". Przy próbie skanowania w trybie awaryjnym pojawia się informacja "C:\Users\Kacper\ntuser.dat: Proces nie może uzyskać dostępu do pliku, ponieważ jest on używany przez inny proces.", następnie GMER informuje, że nie odnalazł żadnych modyfikacji systemu.
Z góry dzięki za pomoc.

 

Addition.txt

FRST.txt

Shortcut.txt

preskan GMER.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

1) Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1867331206-2771377684-467728953-1002 -> DefaultScope {CCF01CFC-F989-4B9C-B656-ABB2E894D84E} URL = hxxp://yandex.ru/search/?win=210&clid=2100768-002&text={searchTerms}
InternetURL: C:\Users\Kacper\Favorites\Links\Почта.url -> hxxp://mail.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002
InternetURL: C:\Users\Kacper\Favorites\Links\Яндекс.url -> hxxp://www.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002
InternetURL: C:\Users\Kacper\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites\Links\Почта.url -> hxxp://mail.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002
InternetURL: C:\Users\Kacper\AppData\Local\Packages\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\AC\MicrosoftEdge\User\Default\Favorites\Links\Яндекс.url -> hxxp://www.yandex.ru/?win=210&clid=2100778-002
Edge HomeButtonPage: HKU\S-1-5-21-1867331206-2771377684-467728953-1002 -> hxxp://www.yandex.ru/?win=210&clid=2100767-002
FF DefaultSearchEngine: Яндекс
FF SelectedSearchEngine: Яндекс
FF SearchPlugin: C:\Users\Kacper\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\nahd6ha2.default\searchplugins\yandex.ru-155839.xml [2016-01-07]
Task: {0DA36396-F775-44C7-9D72-5969C435910A} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {34CFC8BC-CD3C-4AB8-B00C-8720DEED7999} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {5742EE83-F2CD-449C-85FC-66D99CE76669} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {6DC76561-E274-48B8-BA7E-E17C37EFD9F1} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {724B5B33-DDDE-482F-8448-6F2E3C48939E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {90CB6EFB-CE8E-4704-AD4E-BBCD5AC7618E} - System32\Tasks\{58EA9015-7C6B-4793-900F-C39CC5BA3A29} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Realtek\Audio\SetupAfterRebootService.exe" -d "C:\Program Files (x86)\Realtek\Audio"
Task: {AD8814DC-1B08-477B-9F4F-07B27DC2E1ED} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {B2E459BF-3D0D-4B1E-AD91-5D6DA07567C6} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {C0529788-8108-4FD5-8539-509081924035} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {DCAE4BEF-B94B-4995-842A-CFEDC2F4DD28} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {E79B5020-ACAA-44DE-BCF1-98A6529A735F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA
Task: {F37582BD-F292-4344-90A5-7F9ADB31B834} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA
ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncBackedUp] -> {0C4A258A-3F3B-4FFF-80A7-9B3BEC139472} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncPending] -> {62CCD8E3-9C21-41E1-B55E-1E26DFC68511} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncRoot] -> {A759AFF6-5851-457D-A540-F4ECED148351} =>  Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [sugarSyncShared] -> {1574C9EF-7D58-488F-B358-8B78C1538F51} =>  Brak pliku
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1867331206-2771377684-467728953-1002 -> {CCF01CFC-F989-4B9C-B656-ABB2E894D84E} URL = hxxp://yandex.ru/search/?win=210&clid=2100768-002&text={searchTerms}
EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST.exe
Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW).

 

2) Uruchom FRST.
W polu SEARCH (SZUKAJ) wklej:

 

Яндекс*.*; yandex*.*

kliknij na przycisk "Search Files (Szukaj Plików)".
Raport z tego będzie tam, gdzie jest FRST.

3) Uruchom FRST.
W polu SEARCH (SZUKAJ) wklej:

 

Яндекс; yandex

kliknij na przycisk "Search Registry" (Szukaj w Rejestrze).
Raport z tego będzie tam, gdzie jest FRST.

 

jessi

Odnośnik do komentarza

1. Z czego wynikały błędy przy skanowaniu GMERem?

2. Dlaczego CCleaner w programach do wyczyszczenia pokazuje mi Operę, Firefoxa i Chroma skoro dwoje z nich jest przezeń wyinstalowane, a kolejne nigdy nie było używane?

Ad.1 To częsty błąd GMER'a, można go zlikwidować, ale w Twoim przypadku nie warto się tym zajmować - YANDEX to nie Rootkit.

 

Ad. 2 Podejrzewam, że C-CLEANER z przyzwyczajenia to pokazuje, choć akurat jeśli chodzi o Firefoxa i Google Chrome - to nawet w logach widać pozostałości, więc chyba kiedyś były zainstalowane.

 

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

C:\Program Files\Tracker Software\PDF Viewer\SearchProviders\yandex.png

C:\Program Files\Tracker Software\PDF Viewer\SearchProviders\yandex.xml

EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST.exe

Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix (NAPRAW).

 

Jeśli będzie OK, to będziemy kończyć:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

DeleteQuarantine:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix (NAPRAW).

przez SHIFT+DEL usuń pozostały folder C:\FRST.

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...