Skocz do zawartości

Yahoo Search i Toolbar


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W logach nie ma niczego z YAHOO

 

Kosmetyka:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

S2 Update Mgr RollAround; "C:\Program Files (x86)\Common Files\2a617352-d396-46a3-a71b-5d89535356cf\updater.exe" [X]
C:\Program Files (x86)\Common Files\2a617352-d396-46a3-a71b-5d89535356cf
S3 EraserUtilDrv11311; \??\C:\Program Files (x86)\Common Files\Symantec Shared\EENGINE\EraserUtilDrv11311.sys [X]
S3 SBIOSIO; \??\C:\Users\Juleczka\AppData\Local\Temp\__Samsung_Update\SBIOSIO64.sys [X]
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0001.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_04_05\IMG.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0002.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_04_05\IMG_0001.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0003.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_04_05\IMG_0002.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0004.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_04_05\IMG_0003.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0005.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_05_10\IMG.jpg (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0006.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_05_10\IMG_0001.jpg (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0007.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_05_10\IMG_0002.jpg (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0008.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_05_10\IMG_0003.jpg (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0009.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_05_10\IMG_0004.jpg (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0010.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_05_10\IMG_0005.jpg (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0011.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_07_22\IMG.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0012.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_09_04\IMG.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0013.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_09_04\IMG_0001.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0014.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_09_17\IMG.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0015.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_09_26\IMG.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0016.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_09_26\IMG_0001.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0017.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2015_03_03\IMG.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0018.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2015_03_03\IMG_0001.pdf (No File)
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0019.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2015_04_17\IMG.jpg (No File)
EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST.exe
Uruchom FRST i kliknij przycisk Fix.

 

jessi

Odnośnik do komentarza

W nowym logu - nic podejrzanego.

 

Uruchom FRST.

W polu SEARCH wklej:

 

yahoo*.*

kliknij na przycisk "Search Files".

Raport z tego będzie tam, gdzie jest FRST.

 

Uruchom FRST.

W polu SEARCH wklej:

 

yahoo

kliknij na przycisk "Search Registry".

Raport z tego będzie tam, gdzie jest FRST.

 

A przede wszystkim - czy problem dalej występuje?

 

jessi

Odnośnik do komentarza

Nie, problem znikl po pierwszym fix'ie.

Skoro problem znikł, to wyszukiwanie dodatkowe było niepotrzebne.

 

Chyba możemy kończyć:

Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

DeleteQuarantine:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix.

przez SHIFT+DEL usuń pozostały folder C:\FRST.

 

W Adw-Cleaner kliknij na przycisk Odinstaluj (UNINSTALL).

 

jessi

Odnośnik do komentarza

jessika

 

Drobny komentarz: skoro usuwasz wpisy z Shortcut, to musisz ścieżki przetworzyć w pełny sposób, usuwając również docelowe ścieżki z (No File). FRST w ogóle tych wpisów nie usunął i nie dlatego, że ich nie było na dysku, tylko ze względu na to że podano złe ścieżki. Pomarańczowy wtręt nie może być w Fixlist:

 

C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_0001.lnk -> C:\Users\Juleczka\Pictures\MP Navigator EX\2014_04_05\IMG.pdf (No File)

 

A wszystkie skróty historii nawigatora Canon załatwiłaby jedna prosta komenda bez żadnego nakładu pracy z przetwarzaniem ścieżek:

 

C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_*.lnk

 

 

 

kasownik

 

Nie, problem znikl po pierwszym fix'ie.

Zastanawia mnie, ze skoro nic nie bylo z yahoo, to czemu sie odtwarzal caly czas w chromie?

Podstawowy powód samodtwarzania po resecie ustawień to:

- Aktywne rozszerzenie i jego reinstalator na poziomie rejestru. Reset ustawień nie usuwa rozszerzeń wtórnych, tylko je deaktywuje. To mogłoby wystarczyć, gdyby nie to że reset w ogóle nie usuwa wpisów z rejestru i aktualizacja z Google Chrome Web Store może nadpisać zresetowane ustawienia.

- Czynna sychronizacja z serwerem Google, z serwera są przywracane zapamiętane ustawienia, czyszczenie lokalnie na nic. W takim przypadku resetuje się synchronizację przed podjęciem kroków w lokalnym Chrome.

Z tym, że jeżeli Fix jakoby pomógł, to nic się nie zgadza, gdyż FRST ani nie został poinstruowany w kwestii numer jeden, ani nie rusza baz synchronizacji (żaden program usuwający tego nie robi, również AdwCleaner nie wyczyści stamtąd adware). Fix nie zawierał żadnych dodatkowych obiektów związanych z Chrome, choć była komenda EmptyTemp:, która czyści Cookies, Historię i HTML5 Local Storage Chrome. Jeśli problem nagle ustąpił, to nie widzę innego wyjaśnienia że opróżnienie (lub ... uszkodzenie) któregoś z magazynów miało coś do rzeczy. Ale:

 

 

Nie sądzę, że problem jest rozwiązany w 100%, gdyż log FRST pokazuje obiekt wyglądający na powiązany z Yahoo. W wynikach wyszukiwania FRST stoi, że kiedyś AdwCleaner usuwał skrypt Yahoo z konkretnego folderu Nortona:

 

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Users\Juleczka\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\mkfokfffehpeedafpekjeddnmnjhmcmk\2014.7.12.12_0\SafeWeb\Scripts\Yahoo.js.vir

 

Rozszerzenie o ID mkfokfffehpeedafpekjeddnmnjhmcmk to jest pasek Norton Identity Protection z funkcją SafeWeb, która jest powiązana z konkretnym dostawcą wyszukiwania i wygląda na to, że obecnie sponsorem jest Yahoo. To już usunięty przez AdwCleaner nieaktywny folder, tylko że w Google Chrome jest w pełni zainstalowany pasek Nortona o ID iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif, na dodatek są na poziomie rejestru owe reinstalatory ładujące go w kółko z Google Chrome Web Store:

 

Chrome:

=======

CHR Extension: (Norton Identity Safe) - C:\Users\Juleczka\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif [2014-10-25]

CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - https://clients2.google.com/service/update2/crx

CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - https://clients2.google.com/service/update2/crx

 

Działania pod kątem szczątków Nortona i innych:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - https://clients2.google.com/service/update2/crx
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif] - https://clients2.google.com/service/update2/crx
HKU\S-1-5-21-3676795516-2390992231-3671279854-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.symantec.com/redirects/security_response/fix_homepage/index.jsp?lg=pl&pid=N360&pvid=21.1.0.18
FF Plugin-x32: @adobe.com/ShockwavePlayer -> C:\Windows\SysWOW64\Adobe\Director\np32dsw_1213153.dll No File
FF Plugin-x32: @microsoft.com/Lync,version=15.0 -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugins\npmeetingjoinpluginoc.dll [2015-03-31] (Microsoft Corporation)
Task: {0BC0B3DE-93C3-4EE5-AE90-63E3A3480FF1} - System32\Tasks\{CE89B7B2-909A-40F7-868B-7E8660E7B808} => pcalua.exe -a "C:\Users\Juleczka\Downloads\wlsetup-web (2).exe" -d C:\Users\Juleczka\Downloads
Task: {2B49FFF3-5BC4-4C5A-B65C-E9830B25BFD3} - System32\Tasks\Norton 360\Norton Error Processor => C:\Program Files (x86)\Norton 360\Engine\21.7.0.11\SymErr.exe
Task: {79F2029F-B7AF-4C67-8F17-8A38826CF3AC} - System32\Tasks\{9DC21278-363B-4CDD-84AB-32847C27BBFB} => pcalua.exe -a "C:\Users\Juleczka\Downloads\Shockwave_Installer_Slim (1).exe" -d C:\Users\Juleczka\Downloads
Task: {7D9BEF53-3BA5-4168-82C8-FE7CFD3EF49E} - System32\Tasks\Norton WSC Integration => C:\Program Files (x86)\Norton 360\Engine\21.7.0.11\WSCStub.exe
Task: {A7AB860B-5761-4F91-AEC4-4FA51A1CA145} - System32\Tasks\{16787399-11FF-4B00-A91F-D5FBB5CF4860} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/6.16.0.105/pl/abandoninstall?source=lightinstaller&page=tsMain
Task: {CA998441-84A7-430D-B8CC-C5ECFF00EA23} - System32\Tasks\Norton 360\Norton Error Analyzer => C:\Program Files (x86)\Norton 360\Engine\21.7.0.11\SymErr.exe
Task: {E78C2322-B219-45B1-85C7-0DB367C32A0E} - System32\Tasks\{89A2373E-5DF0-44B8-B332-8D14454B55F4} => pcalua.exe -a C:\Users\Juleczka\Desktop\wlsetup-web.exe -d C:\Users\Juleczka\Desktop
Task: {F23B3ED5-2BB5-489D-9D4C-D673502F26B1} - System32\Tasks\{6E1A3841-5FF4-45F7-BE68-3D7CA3A8D99A} => pcalua.exe -a "C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Nero ProductInstaller 4\SetupX.exe" -c REMOVESERIALNUMBER="XM02-508X-MHAT-19WU-9Z3Z-0CH0-3U6E-85W5-MMHH-6647-1Z5L-7M8C-0U45-758P-0000"
DeleteKey: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Norton 360
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox
C:\Users\Juleczka\AppData\Local\Opera Software
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Opera Software
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Canon\MP Navigator EX V40\history\sc\hstr_*.lnk
C:\Users\Juleczka\AppData\Roaming\Microsoft\Word\552640c533343304409191063414177\552640c533343.doc.lnk
C:\Windows\System32\Tasks\Norton 360
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. przedstaw wynikowy fixlog.txt.

 

2. W Google Chrome:

  • Zresetuj synchronizację (o ile włączona): KLIK.
  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj Norton Identity Safe, o ile nadal będzie widoczny.
3. Ręcznie sprawdź co jest w poniższym folderze a jeśli nic ważnego, wywal:

 

C:\Users\Juleczka\Documents\Symantec

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...