Skocz do zawartości

Wolno działający komputer


bpm

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przenoszę do działu Windows. Nic tu nie wskazuje na problem infekcji. Tylko drobne korekty na szczątkowe wpisy (po adware, AVG, Avast i McAfee Security Scan), co resztą nie powinno mieć żadnego związku ze zgłoszonym problemem. W spoilerze instrukcje:

 

 

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Internet Explorer.lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools\Internet Explorer (No Add-ons).lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk -> C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Google Chrome (2).lnk -> C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe (Google Inc.) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Internet Explorer.lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
ShortcutWithArgument: C:\Users\Gość\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Mozilla Firefox.lnk -> C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe (Mozilla Corporation) -> hxxp://www.dosearches.com/?utm_source=b&utm_medium=sof&utm_campaign=eXQ&utm_content=sc&from=sof&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1380465137
AppInit_DLLs-x32: C:\Users\gosia\AppData\Local\DProtect\eBP.dll => "C:\Users\gosia\AppData\Local\DProtect\eBP.dll" File Not Found
AppInit_DLLs-x32: ,C:\Users\gosia\AppData\Local\DProtect\eBPSD.dll => "C:\Users\gosia\AppData\Local\DProtect\eBPSD.dll" File Not Found
SearchScopes: HKCU - E217F64B596A4A2A8219E253111C7C55 URL = http://search.qvo6.com/web/?utm_source=b&utm_medium=cor&utm_campaign=eXQ&utm_content=ds&from=cor&uid=ST9500325AS_6VE7LQTAXXXX6VE7LQTA&ts=1379520844&type=default&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKCU - {2B28C484-1E5C-4B63-8F24-77FD2D47FFAC} URL = http://search.softonic.com/MON00085/tb_v1?q={searchTerms}&SearchSource=4&cc=&r=293
SearchScopes: HKCU - {4DC724B1-C429-4C60-95E5-0FEA221C4AD9} URL = http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT1708250
Toolbar: HKLM - No Name - {CC1A175A-E45B-41ED-A30C-C9B1D7A0C02F} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {21FA44EF-376D-4D53-9B0F-8A89D3229068} - No File
BHO-x32: MSS+ Identifier - {0E8A89AD-95D7-40EB-8D9D-083EF7066A01} - C:\Program Files (x86)\McAfee Security Scan\3.0.318\McAfeeMSS_IE.dll (McAfee, Inc.)
CHR Extension: (No Name) - C:\Users\gosia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\ajbfjlbjonnckokbmkeiammcgkdciial [2013-07-16]
CHR Extension: (Boston MarketOne) - C:\Users\gosia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\dleekdifoepfadaikncodjgnkkffkccd [2013-07-29]
CHR Extension: (No Name) - C:\Users\gosia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\oldchfemoapgakfjnmbngnljnkoapbhd [2013-09-12]
CHR HKCU\...\Chrome\Extension: [dleekdifoepfadaikncodjgnkkffkccd] - C:\Users\gosia\AppData\Local\BostonMarketOne.crx [2013-07-29]
CHR HKCU\SOFTWARE\Policies\Google: Policy restriction 
FF Plugin-x32: @mcafee.com/McAfeeMssPlugin - C:\Program Files (x86)\McAfee Security Scan\3.0.318\npMcAfeeMss.dll (McAfee, Inc.)
S3 aswTap; C:\Windows\System32\DRIVERS\aswTap.sys [44640 2014-02-02] (The OpenVPN Project)
R1 avgtp; C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys [39768 2013-02-20] (AVG Technologies)
S4 ASUSProcObsrv; \??\E:\I386\AsPrOb64.sys [X]
U3 tmlwf;
U3 tmwfp;
Task: {113A60D4-BF81-4203-8233-63580EAD1345} - System32\Tasks\{304CD3EA-D0D8-451F-9463-48AC5FED21C2} => F:\Euro Truck Simulator\eurotrucks.exe
Task: {330E809F-F3A3-497E-B13C-CD0D5597611F} - \AdobeFlashPlayerUpdate 2 No Task File 
Task: {34AEF20C-9B16-4651-BAB3-EAE96EB2BBB1} - \EPUpdater No Task File 
Task: {3A2C9945-B057-4179-B638-C79FFF1E7912} - \BonanzaDealsUpdate No Task File 
Task: {4671246A-E7B5-492A-BDAF-DB5AD2E47E98} - \BitGuard No Task File 
Task: {54D31B83-6514-449E-B6A6-D1F3E93BE076} - System32\Tasks\Google Updater and Installer => C:\Users\gosia\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe
Task: {8A10D392-7B4F-4972-8D2C-15FD933E4EB3} - System32\Tasks\{E9BA134A-9994-45BA-B352-A861EF48C83E} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/5.0.0.156/pl/go/help.faq.installer?LastError=1603
Task: {906A76B5-37F2-4D2B-8E53-979C9FBB2429} - \SomotoUpdateCheckerAutoStart No Task File 
Task: {9838B1A9-AFD8-479D-80CF-9EA75DD69E0D} - System32\Tasks\{3A337E79-ECF3-41FA-A5FA-F118DAFFB330} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/6.9.60.106/pl/abandoninstall?page=tsMain
Task: {9A322A6B-58D8-4A44-9766-C1F3B1583AB9} - System32\Tasks\{374F3337-479D-41D8-8289-6A60C5AD8635} => F:\Euro Truck Simulator\eurotrucks.exe
Task: {A154D00C-7574-4D3F-B936-C4AD530675F2} - System32\Tasks\CCleanerSkipUAC => C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe
Task: {A4454530-B03B-4887-BEE2-A5B03D9F2AD1} - \AdobeFlashPlayerUpdate No Task File 
Task: {AA592F1A-994C-4F9B-984D-3C6E18C5692F} - \Desk 365 RunAsStdUser No Task File 
Task: {AC43E2A3-B61F-4E04-B65D-14109CE8A1E0} - \DSite No Task File 
Task: {B22CED65-C3A4-430E-A89E-5DF61F7D26E5} - System32\Tasks\{B7DA7E46-5395-4559-9781-B30C21FFAFB0} => Firefox.exe http://www.skype.com/go/downloading?source=lightinstaller&ver=5.0.0.156&LastError=12002
Task: {DF32A90E-0161-4278-A302-F2209D74138B} - System32\Tasks\{CE2C9895-410C-4791-B297-60B5FFFDE167} => Chrome.exe http://ui.skype.com/ui/0/5.0.0.156/pl/abandoninstall?source=lightinstaller&page=tsMain&installinfo=google-toolbar:notoffered;ienotdefaultbrowser2,google-chrome:notoffered;ineligiblebrowser
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:107F17EB
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:115CEE00
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:13DFF3FB
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:2F370DA6
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:373E1720
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:417F5F46
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:4CF61E54
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:6EAE3ABC
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:77846FFE
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:93DE1838
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:A518B662
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:A724744F
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:AB689DEA
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:D1B5B4F1
C:\Program Files (x86)\McAfee Security Scan
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\plugins
C:\ProgramData\AVAST Software
C:\Users\gosia\AppData\Roaming\AVG9
C:\Users\gosia\AppData\Roaming\Bonanza
C:\Users\gosia\AppData\Roaming\Hoolapp Packages
C:\Users\gosia\AppData\Roaming\TuneUp Software
C:\Users\Gość\AppData\Roaming\TuneUp Software
C:\Windows\pss\Trend Micro Internet Security.lnk.Startup
C:\Windows\System32\DRIVERS\aswTap.sys
C:\Windows\system32\drivers\avgtpx64.sys
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupfolder\C:^Users^gosia^AppData^Roaming^Microsoft^Windows^Start Menu^Programs^Startup^Trend Micro Internet Security.lnk" /f
Reg: reg delete HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{62D82EC1-0D3A-DF54-8E3E-07E1337A5311} /f
Reg: reg delete HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Bonanza /f
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Hoolapp Packages" /f
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Hoolapp Packages 9" /f
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Hoolapp Packages 47" /f
Reg: reg delete "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Mipony Download Manager Packages" /f
Reg: reg add "HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /v DefaultScope /t REG_SZ /d {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-18\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-19\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reg: reg delete "HKU\S-1-5-20\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes" /f
Reboot:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. Przedstaw wynikowy fixlog.txt.

 

2. Odinstaluj Free Zip. To nie jest oryginalny 7-zip lecz klon dystrybutora adware (Somoto):

 

==================== Installed Programs ======================

 

Free Zip 9.20 (HKLM-x32\...\7-Zip) (Version: - Somoto Ltd)

 

3. Specjalny skrót Internet Explorer jest błędny (utrata specjalnego atrybutu):

 

Shortcut: C:\Users\gosia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools\Internet Explorer (No Add-ons).lnk -> C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe (Microsoft Corporation)

 

W pasku adresów eksploratora wklej ścieżkę C:\Users\gosia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories\System Tools i ENTER. Prawoklik na zlokalizowany tam skrót Internet explorer (bez dodatków) > Właściwości > w polu Element docelowy po ścieżce "C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" dopisz dwie spacje i -extoff

 

4. W Firefox:

  • menu Historia > Wyczyść historię przeglądania
  • menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
5. W Google Chrome:
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy niedomyślne śmieci (o ile będą).
  • Ustawienia > karta Historia > wyczyść
  • Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.

 

 

 

Komputer działa bardzo ociężale, nawet prosta czynność jak otwarcie folderu zajmuje najmniej 30 sek.

Z raportów nic konkretnego nie wynika.

 

1. Jeśli chodzi jednak o samo otwieranie folderów, to radzę rozpocząć od deinstalacji firmowego ASUS WebStorage. Program montuje rozszerzenie w eksploratorze, które w wielu tematach pokazało rogi (błędy explorer.exe lub inne problemy nawigacyjne w folderach).

 

2. W Dzienniku zdarzeń są następujące błędy:

 

System errors:

=============

Error: (05/17/2014 11:23:34 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7001) (User: )

Description: Usługa Grupowanie sieci równorzędnej zależy od usługi Protokół rozpoznawania nazw równorzędnych, której nie można uruchomić z powodu następującego błędu:

%%-2140993535

 

Error: (05/17/2014 11:23:34 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7023) (User: )

Description: Usługa Protokół rozpoznawania nazw równorzędnych zakończyła działanie; wystąpił następujący błąd:

%%-2140993535

 

Error: (05/17/2014 11:23:34 PM) (Source: PNRPSvc) (EventID: 102) (User: )

Description: 0x80630801

 

Error: (05/17/2014 06:40:42 PM) (Source: Microsoft-Windows-TaskScheduler) (EventID: 413) (User: ZARZĄDZANIE NT)

Description: Usługa Harmonogram zadań nie może załadować zadań podczas uruchamiania usługi. Dane dodatkowe: Wartość błędu: 2147942402.

 

Błędy relatywe do Grupowania sieci równorzędnej - wykonaj te operacje:

 

Błąd 0x80630801 sugeruje uszkodzenie bazy certyfikatów: KLIK (PEER_E_CERT_STORE_CORRUPTED). Przejdź w Tryb awaryjny Windows, wejdź do folderu C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking, ze środka usuń wszystkie pliki modelu nazwy idstore.* (może być więcej niż tylko jeden idstore.sst).

Błąd relatywny do Harmonogramu zadań - sprawdź w Dzienniku zdarzeń czy on się powtarza wicej niż raz. I zweryfikuj jaki jest stan Harmonogramu: status usługi w przystawce services.msc (ma być Automatyczny + Uruchomiono) oraz czy występuje błąd przy otwieraniu przystawki taskschd.msc.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wykonane według instrukcji. Poniżej wynikowy log:

 

Fixlog

 

 

 

Błąd relatywny do Harmonogramu zadań - sprawdź w Dzienniku zdarzeń czy on się powtarza wicej niż raz. I zweryfikuj jaki jest stan Harmonogramu: status usługi w przystawce services.msc (ma być Automatyczny + Uruchomiono) oraz czy występuje błąd przy otwieraniu przystawki taskschd.msc.

 

W Dzienniku zdarzeń nie zauważyłem ponownie błędu. Status usługi jest prawidłowy (Automatyczny + Uruchomiono). Występują natomiast błędy przy otwarciu taskschd.msc

 

Screen

Screen2

Odnośnik do komentarza

W Dzienniku zdarzeń ni

e zauważyłem ponownie błędu. Status usługi jest prawidłowy (Automatyczny + Uruchomiono). Występują natomiast błędy przy otwarciu taskschd.msc

Podaj spis zadań. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wklej komendę i ENTER:

 

schtasks /Query /FO LIST /V > C:\zadania.txt

 

Przedstaw wynikowy plik C:\zadania.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...