Skocz do zawartości

Błąd SFC, wolno działający komputer


bpm

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór,

 

Komputer działa bardzo wolno, internet chodzi w miarę normalnie. Skanowałem system standardowo MBAM, TDSSKiller i antywirusem, które nic nie znalazły.

 

CHKDSK również nie pokazał błędów, nie można natomiast uruchomić polecenia SFC /SCANNOW wyświetla się błąd jak na screenie Oprócz tego sprawdziłem dysk MHDD oraz Memtest+.

 

Próbowałem opcji naprawy zgodnie z tutorialem oraz próbie naprawy błędu nr 126 Usługi Instalator modułów stąd jednak brak jest klucza Version w HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version

 

Bardzo proszę o pomoc oraz wklejam wykonane logi:

 

FRST

Addition

OTL

Extras

Gmer

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Przecież w tutorialu napisanym przez Flaviusa masz wyraźnie napisane co masz zrobić jak brakuje klucza. Część "Naprawa klucza". Zastosowałeś się do zaleceń czy po prostu wbrew temu, że czytałeś, nie wiesz o co chodzi? 

 

W logach są adware, ale usuwaniem niech zajmie się ktoś lepszy w tych kwestiach ode mnie.

 

Widziałem, że miałeś bsoda - możesz wrzucić go tutaj do analizy. Znajdziesz go tutaj: C:\Windows\Minidump

 

I tak profilaktycznie: pokaż smart dysku

Pobierz CrystalDiscInfo, zmien tam Advanced Feature > Wartość Raw > 10 [DEC]

i HdTune zakładka Health.

Odnośnik do komentarza

 

 

Przecież w tutorialu napisanym przez Flaviusa masz wyraźnie napisane co masz zrobić jak brakuje klucza. Część "Naprawa klucza". Zastosowałeś się do zaleceń czy po prostu wbrew temu, że czytałeś, nie wiesz o co chodzi?

 

Faktycznie nie doczytałem tego. Jednak naprawa według zaleceń Flaviusa nie przyniosła efektu. Nadal przy próbie uruchomienia usługi pojawia się Błąd 126.

 

 

 

Widziałem, że miałeś bsoda - możesz wrzucić go tutaj do analizy.

 

Proszę bardzo oto najnowszy plik .dmp

 

 

 

I tak profilaktycznie: pokaż smart dysku i HdTune zakładka Health.

 

Mimo, że MHDD nie pokazał żadnych badsektorów i robiłem już mu remapowanie CrystalDiskInfo pokazuje, że dysk wymaga uwagi, ma błędy i wymaga remapowania. Któremu wierzyć? Zawsze myślałem, że bardziej wiarygodnie jest uruchamianie nie z poziomu Windows. Smart tu i tu

 

HD Tune w zakładce Health nie pokazuje nic.

Odnośnik do komentarza

Tak jak myslalem.

Ty nie mylisz remapowania z zerowaniem? To raz, a dwa, że ja po prostu smiem twierdzic, ze sie najzwyczajniej w swiecie pomyliles. Kazdy widzi jak wyglada sytuacja.

Dysk jest uszkodzony, niestabilny. Zgrywaj najważniejsze dane, bo mogą ulec zniszczeniu. Zalecana metoda to kopia posektorowa. Jeżeli nie masz tam aż tak waznych rzeczy - to możesz je przekopiować w tradycyjny sposób, a potem przystapic do procedury naprawczej. Taki dysk nigdy nie jest pewny dalszej pracy.

 

Uruchom Vivarda i włącz opcje skanowania dysku z remapowaniem. Następnie zrób zdjęcie i wrzuć tutaj.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, ale ja doskonale wiem co to zerowanie a co remapowanie. Po drugie gdybym wykonał zerowanie to systemu już by nie było, to chyba normalne. Znasz MHDD? Bo jak nie, to bardzo proszę zerknij tu podpunkt 4d

 

Wiem, że dysk jest w niezbyt dobrym stanie ale nie tragicznym. Dlatego kolega prosił mnie żeby zrobić co się da. Również w tym drugim bardzo podobnym przypadku z innego tematu.

 

Liczę na pomoc w sprawie systemu i analizę logów, ale dzięki.

Odnośnik do komentarza

Ja widzę, że tu jest jakiś problem kompetencji.

Napisałem Ci co masz zrobić. Jeśli przyszedłeś tutaj nauczać - to wybrałeś zły dział. Dla mnie nie dość,że jesteś opryskliwy to jeszcze niedouczony. To drugie można wybaczyć, bo jak mawiaja - mylić się jest rzeczą ludzką.

Do rzeczy:

Masz 5 uszkodzonych sektorów, nie wiem kiedy robiłeś skan mhdd, ale jesteś takim pseudofachowcem, że porwałeś się na niego przed sprawdzeniem najważniejszej rzeczy (smart), z uporem maniaka twierdziles, ze dysk jest sprawny, a prawda okazuje sie inna. Mało tego - jeden uszkodzony sektor sprawia, że dysk jak najszybciej powinien zastac zastapiony dyskiem sprawnym, z racji tego, że ten pierwszy - nawet po udanej operacji realokacji, jest dyskiem niestabilnym i stwarzajacym zagrozenie dla danych. Kontroler dysku z racji "niewystarczającej niestabilności", ze tak to kolokwialnie ujmę - mogl niezdecydować na remap,wydaje mi sie, ze dopiero po tym, gdy sektor bedzie blednie odczytany kilka razy pod rzad, jest traktowany jak uszkodzony.

Bardzo podziwiam Picasso za cierpliwość, ale nie spotkalem jeszcze tematow, w ktorych ktos by probowal ja czegos uczyc samemu nie majac podstaw. Tylko z szacunku do Niej nie uzyje wobec Ciebie bardziej rzeczowych zwrotow.

Logiczne jest, że mozna najpierw wykonać zerowanie, a potem postawic system.

I najwazniejsze - odpowiednie bad sektory na dysku powoduja objawy w postaci wolnej, niestabilnej pracy systemu.

 

Procedure postępowania mozna podzielić na dwie części: w zalezności czy nacisk chce sie położyć na dane czy nosnik. W pierwszym przypadku robisz kopie posektorowa dysku, byly o tym tematy.

W drugim mozna podjac rozne kroki, w przypadku Twojego dysku zalecałbym tak jak napisałem - najpierw scan z remapem Vivardem, a potem jeszcze jeden skan w MHDD z opcją "erase dalays".

To, ze problem nie jest błahy widać też po błędach odczytu, ktore reprezentuje parametr 0xFA.

Mam nadzieje, ze teraz rozumiemy sie lepiej. Chce jeszcze dodać z czysto kronikarskiego i formalnego obowiazku - podane tutaj informacje moga przyczynic sie do skrocenia zywotnosci dysku i utraty danych.

Jeszcze jedna ciekawostka - sektory niestabilne mogą zamieniać się w uszkodzone, co dzieje się często i jest naturalne. Nie raczyles sprawdzic smartu, nie znasz sie na diagnostyce w MHDD i mogles nie zauwazyc podwyzszonych czasow dostepu do danych sektorow. Oczywiscie niestabilnosc mogla sie pojawic po Twoim skanie, ale od razu mowie, ze to mozna wlozyc miedzy bajki. Zaklinaj sie ile chcesz, ale ja wiem swoje. I ku temu przemawia wspomniany parametr FA.

O dysku pisze w dobrej wierze - chcac uchronic Cie przed utrata waznych danych, bo potem sa placze i gorzkie zale, czesto zbieranie duzych kwot pieniedzy na odzysk w laboratorium. Podejmujac kroki zaradcze mozna temu zapobiec, jak i jeszcze dodatkowo byc moze przedluzyc zycie nosnika. A Ty jeszcze masz czelnosc miec jakiekolwiek pretensje i sie wymadrzac.

W ogole co za idiotyczny tekst - "w zlym stanie, a nie tragicznym". Nie mozna okreslic jego stanu, w tym wlasnie sek, ze wzgledu, ze potencjalna degradacja moze nastapic w danym momencie, dlatego ZAWSZE z gory sie mowi co nalezy zrobic i, ze trzeba myslec o nowym dysku.
Tyle ode mnie.

O dumpie napisze pozniej, nie moge go teraz sprawdzic.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam ale coś Ci chodzi? Czytaj ze zrozumieniem. Sam mnie obrażasz twierdząc to:

 

 

 

Ty nie mylisz remapowania z zerowaniem? To raz, a dwa, że ja po prostu smiem twierdzic, ze sie najzwyczajniej w swiecie pomyliles.

 

Ale Ci tego nie wypomnaiełm. I kto tu jest opryskliwy? Podałem Ci przykład co to remapowanie i co uraziłem tym dumę szanownego Pana? Zastanów się trochę i jak masz tak dalej pisać to nie pisz wcale, bo na obrażanie mnie nie pozwolę. To wszystko w tym temacie.

 

Naprawdę proszę znawców o analizę logów pod kątem systemu.

Odnośnik do komentarza

Kolego Drogi - ja wiem o co pytam. Oczywiscie nie ukrywam, ze mogles sie poczuc urazony, ale ja musialem wiedziec. Dla mnie nie masz duzego pojecia w tej kwestii,  wiec spelniajac swoj obowiazek - musialem to zweryfikowac. Raz pisalas o sprawnym dysku, szybko okazalo sie, ze sprawny nie jest. Na tym polegaja moje kompetencje, zeby wylapywac bledy i niescislosci uzytkownikow, ktore moga zaciemniac obraz sprawy i utrudnic niesienie pomocy.

Przykro mi, ze napisales mi brzydka wiadomosc na PW. Tak naprawde jestem gotowy podzielic sie swoja wiedza dlatego, ze byc moze ktos na ten temat natrafi i sie czegos dowie, w czyms mu pomoze. 

I zaznaczylem wyraznie, ze Twoje problemy nie musza byc systemowe. Co wcale nie znaczy, ze nie moga.

Odnośnik do komentarza

Wiem, że dysk jest w niezbyt dobrym stanie ale nie tragicznym. Dlatego kolega prosił mnie żeby zrobić co się da. Również w tym drugim bardzo podobnym przypadku z innego tematu.

 

Liczę na pomoc w sprawie systemu i analizę logów, ale dzięki.

Doczyść adware (część PirritSuggestor pod nazwą WinRST jest aktywnie uruchomiona, co może mieć znaczenie w kontekście spowolnienia):

 

 

 

1. Na liście zainstalowanych są wpisy adware, które wyglądają na niepoprawnie odinstalowane. Próbuj czy się da przez Panel sterowania pozbyć tego: Cling Clang, KMPlayer Packages, Mipony Download Manager Packages, Mutual Public, Qtrax Player (2 pozycje), UpdateChecker, Video Converter Packages. Windows chociaż powinień zapytać czy likwidować "pusty" wpis.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

() C:\Program Files (x86)\WinRST\WinRST.exe
R2 WinRST; C:\Program Files (x86)\WinRST\WinRST.exe [59904 2014-02-26] ()
Task: {4EAAE9FE-1C2F-4209-A80B-C3C1ABFB572A} - \BonanzaDealsLiveUpdateTaskMachineCore No Task File
Task: {A1044AD9-FE46-4122-8500-1E5AD106F67E} - \FoxTab No Task File
Task: {C3EE2053-EBD3-4F5C-917D-030E5B42E8D3} - \BonanzaDealsUpdate No Task File
Task: {EB88AC2A-C1A1-4D80-BA04-C66FF746B351} - \Scheduled Update for Ask Toolbar No Task File
HKLM-x32\...\Run: [WinampAgent] - "D:\Program Files (x86)\Winamp3\winampa.exe"
HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_19] - [X]
HKU\S-1-5-21-3115677336-2997015963-1035112792-1000\...\Run: [Hoolapp Android] - "C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\HOOLAP~1\Hoolapp.exe" /Minimized
Startup: C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Xfire.lnk
StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe
SearchScopes: HKLM - {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL =
SearchScopes: HKCU - DefaultScope 89229F6F63C04241A9641B7D4AEA95D4 URL = http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&affID=119535&babsrc=SP_ss_din2g&mntrId=AE314C8093354D88
SearchScopes: HKCU - 89229F6F63C04241A9641B7D4AEA95D4 URL = http://search.babylon.com/?q={searchTerms}&affID=119535&babsrc=SP_ss_din2g&mntrId=AE314C8093354D88
SearchScopes: HKCU - {0A23E885-78AE-4B2B-9B65-40B66A6D1C3A} URL = http://www.mysearchresults.com/search?c=3524&t=01&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {B40AD90E-DB24-43F4-9A2F-F68DF2771307} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=PTV&o=15184&src=kw&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=^RY&apn_dtid=^YYYYYY^V2^PL&apn_uid=ED237DF1-63A4-4B11-B994-51432FF7B632&apn_sauid=1192A114-0BB6-41C3-AC67-AD80C7F13EA1
Toolbar: HKCU - No Name - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - No File
Unlock: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sptd
S3 huawei_cdcacm; system32\DRIVERS\ew_jucdcacm.sys [X]
S3 huawei_enumerator; system32\DRIVERS\ew_jubusenum.sys [X]
S3 hwdatacard; system32\DRIVERS\ewusbmdm.sys [X]
S4 sptd; \SystemRoot\System32\Drivers\sptd.sys [X]
S3 WINFLASH64; \??\C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\Temp\WinFlash\WinFlash64.sys [X]
C:\Program Files (x86)\WinRST
C:\ProgramData\AVAST Software
C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\cache
C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\CrashDumps
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\0D0S1L2Z1P1B
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\0D1F1S1C1P0P1C1F1N1C1T1H2UtF1E1I
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\AVG
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\Bonanza
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\Groove Games
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\HoolappForAndroid
C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\rmi
Reboot:

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. System zostanie zresetowany. W tym samym katalogu skąd uruchamiano FRST powstanie plik fixlog.txt.

 

3. Zresetuj Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox.

 

4. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

5. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

6. Zrób nowy skan FRST (bez Addition, ale dostarcz brakujący Shortcut). Dołącz plik fixlog.txt i log AdwCleaner.

 

 

 

 

Jeśli chodzi o błąd SFC, to podaj konkretne dane:

 

1. Uruchom "Narzędzie analizy gotowości aktualizacji systemu": KLIK. Skopiuj na Pulpit cały katalog C:\Windows\Logs\CBS > do ZIP > shostuj gdzieś i podaj link.

 

2. Uruchom SystemLook x64 i do skanu wklej:

 

:filefind

TrustedInstaller.exe

TrustedInstaller.exe.mui

 

:folderfind

*trustedinstaller*

 

:reg

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TrustedInstaller /s

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Component Based Servicing\Version

 

:dir

C:\Windows\Servicing\Version /s

 

Klik w Look. Dostarcz wynikowy raport.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...