Skocz do zawartości

Ups! Przeglądarka Google Chrome - Problem z otwieraniem stron


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

W systemie jest śmietnik adware. Nie wiadomo czy jest to powiązane z nieładowaniem stron, ale brud musi być wyczyszczony. Jedno ze źródeł adware to portale (w tym dobreprogramy.pl), na dysku widać te oto pliki:

 

C:\Users\agusia\Downloads\DAEMON-Tools-Lite(12708).exe

C:\Users\agusia\Downloads\GIMP(13219).exe

C:\Users\agusia\Downloads\KingoAndroidRoot_downloader-9XauH1U5.exe

C:\Users\agusia\Downloads\superoneclick-windows-downloader.exe

C:\Users\agusia\Downloads\VirtualBox(13122).exe

C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot.exe

C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot (1).exe

 

To nie są instalatory tych aplikacji tylko śmieciarskie "Asystenty pobierania" ładujące adware. Wszystko dokładnie opisane tutaj: KLIK.

 

 


Przechodząc do usuwania:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

() C:\Program Files (x86)\Mobogenie\MgAssist.exe
() C:\Program Files (x86)\Mobogenie\DaemonProcess.exe
Task: {016E8A4F-717E-4352-84BC-49B7A3E2423D} - System32\Tasks\SomotoUpdateCheckerAutoStart => C:\Users\agusia\AppData\Local\FilesFrog Update Checker\update_checker.exe [2013-10-17] (Somoto) 
Task: {3D1C2D20-2772-4929-ABCB-0B1AF014063B} - System32\Tasks\Show-Password Update => C:\Program Files (x86)\Show-Password\Show_Password.exe [2014-01-17] () 
Task: {4E49BDD4-C94C-424E-A612-0CDBF149D2D1} - System32\Tasks\bench-sys => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe [2013-12-18] () 
Task: {D8561507-60D7-45AE-B1FA-3DA18D4201CF} - System32\Tasks\EPUpdater => C:\Users\agusia\AppData\Roaming\BabSolution\Shared\BabMaint.exe [2013-06-06] () 
Task: {FD52FA75-56D4-4C31-8FF9-E165ADF052E0} - System32\Tasks\bench-Updater removing
Task: C:\Windows\Tasks\bench-sys.job => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe 
Task: C:\Windows\Tasks\bench-Updater removing.job => ?
Task: C:\Windows\Tasks\Show-Password Update.job => C:\Program Files (x86)\Show-Password\Show_Password.exe 
HKLM-x32\...\Run: [mobilegeni daemon] - C:\Program Files (x86)\Mobogenie\DaemonProcess.exe [775872 2014-01-27] ()
HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_19] - [X]
HKLM-x32\...\RunOnce: [upfst_pl_31.exe] - C:\Users\agusia\AppData\Local\fst_pl_31\upfst_pl_31.exe -runonce [3153904 2014-01-02] ()
HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Run: [LiveSupport] - "C:\Program Files (x86)\LiveSupport\LiveSupport.exe" /noshow /log
HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Run: [speedUpMyComputer] - C:\Program Files (x86)\SmartTweak\SpeedUpMyComputer\SpeedUpMyComputer.exe [2054776 2013-07-22] ()
HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Run: [NextLive] - C:\Windows\SysWOW64\rundll32.exe "C:\Users\agusia\AppData\Roaming\newnext.me\nengine.dll",EntryPoint -m l
HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Policies\system: [DisableLockWorkstation] 0
HKU\S-1-5-21-2927037778-1233708203-2928765012-1000\...\Policies\system: [DisableChangePassword] 0
AppInit_DLLs: C:\PROGRA~2\OPTIMI~1\OPTPRO~2.DLL => C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro\OptProCrash_x64.dll [4455752 2014-01-17] ()
AppInit_DLLs-x32: c:\progra~2\optimi~1\optpro~1.dll => C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro\OptProCrash.dll [4058952 2013-10-29] ()
GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected 
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,bProtector Start Page = http://search.babylon.com/?babsrc=HP_ss_din2g&mntrId=2C4DC0188505195B&affID=119357&tt=250613_gr5&tsp=4927
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://start.qone8.com/?type=hp&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
StartMenuInternet: IEXPLORE.EXE - C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe http://start.qone8.com/?type=sc&ts=1382720512&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA
SearchScopes: HKLM - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM - {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = http://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF
SearchScopes: HKLM - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms}
SearchScopes: HKLM-x32 - {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = http://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF
SearchScopes: HKLM-x32 - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - DefaultScope {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - bProtectorDefaultScope {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9}
SearchScopes: HKCU - {0ECDF796-C2DC-4d79-A620-CCE0C0A66CC9} URL = http://www.delta-search.com/?q={searchTerms}&babsrc=SP_ss&mntrId=2C4DC0188505195B&affID=119357&tt=250613_gr5&tsp=4927
SearchScopes: HKCU - {2fa28606-de77-4029-af96-b231e3b8f827} URL = http://eu.ask.com/web?q={searchterms}&l=dis&o=HPNTDF
SearchScopes: HKCU - {33BB0A4E-99AF-4226-BDF6-49120163DE86} URL = http://start.qone8.com/web/?type=ds&ts=1382720514&from=cor&uid=ST9500423AS_6WR0H5QA&q={searchTerms}
SearchScopes: HKCU - {8145C2D8-3F1A-4862-A98B-66AB3AD0EA24} URL = http://websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=kw&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=^U3&apn_dtid=^OSJ000^YY^PL&apn_uid=3DB1BD04-C633-423F-96C1-3B0B87224CED&apn_sauid=5BFBFFAC-2B5D-4C66-9BA1-E3BE22E31664
BHO-x32: delta Helper Object - {C1AF5FA5-852C-4C90-812E-A7F75E011D87} - C:\Program Files (x86)\Delta\delta\1.8.21.5\bh\delta.dll (Delta-search.com)
BHO-x32: Show-Password - {f1de0f63-f84e-45b5-932e-5a831bc0ef88} - C:\Program Files (x86)\Show-Password\150.dll ()
Toolbar: HKLM-x32 - Delta Toolbar - {82E1477C-B154-48D3-9891-33D83C26BCD3} - C:\Program Files (x86)\Delta\delta\1.8.21.5\deltaTlbr.dll (Delta-search.com)
Toolbar: HKCU - No Name - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No File
Toolbar: HKCU - No Name - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No File
FF Plugin-x32: @adobe.com/ShockwavePlayer - C:\Windows\system32\Adobe\Director\np32dsw.dll No File
FF HKCU\...\Firefox\Extensions: [{2ca93104-6168-4133-979c-8707690b5515}] - C:\Program Files (x86)\Show-Password\150.xpi
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [cekcjpgehmohobmdiikfnopibipmgnml] - C:\Users\agusia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\ [2011-08-17]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [eooncjejnppfjjklapaamhcdmjbilmde] - C:\Users\agusia\AppData\Roaming\BabSolution\CR\Delta.crx [2013-06-28]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [ifohbjbgfchkkfhphahclmkpgejiplfo] - C:\Users\agusia\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\newtab.crx [2013-10-25]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [logekkkdbdidmmcgkonmmonclldogceg] - C:\Program Files (x86)\Show-Password\150.crx [2014-01-17]
R2 70e6ca8c; C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro\OptProCrashSvc.dll [192152 2014-01-17] ()
R2 MgAssistService; C:\Program Files (x86)\Mobogenie\MgAssist.exe [63168 2014-01-27] ()
S2 HP Support Assistant Service; "C:\Program Files (x86)\Hewlett-Packard\HP Support Framework\hpsa_service.exe" [X]
S3 clwvd; system32\DRIVERS\clwvd.sys [X]
S1 riauhxhp; \??\C:\Windows\system32\drivers\riauhxhp.sys [X]
C:\Program Files (x86)\is.dat
C:\Program Files (x86)\uik.dat
C:\Program Files (x86)\Bench
C:\Program Files (x86)\predm
C:\Users\agusia\AppData\Local\Lollipop
C:\Users\agusia\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Start Lollipop
C:\Users\agusia\AppData\Roaming\qone8.exe
C:\Users\agusia\AppData\Roaming\BabSolution
C:\Users\agusia\AppData\Roaming\File Scout
C:\Users\agusia\AppData\Roaming\_MDLogs
C:\Users\agusia\Downloads\DAEMON-Tools-Lite(12708).exe
C:\Users\agusia\Downloads\GIMP(13219).exe
C:\Users\agusia\Downloads\KingoAndroidRoot_downloader-9XauH1U5.exe
C:\Users\agusia\Downloads\superoneclick-windows-downloader.exe
C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot.exe
C:\Users\agusia\Downloads\UnlockRoot_downloader_by_UnlockRoot (1).exe
C:\Users\agusia\Downloads\VirtualBox(13122).exe
C:\Users\agusia\Downloads\Niepotwierdzony 754611.crdownload
C:\Users\agusia\Downloads\Niepotwierdzony 725576.crdownload
Reg: reg delete "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\startupreg" /f

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. Przez Panel sterowania odinstaluj adware Delta Chrome Toolbar, Delta toolbar, FilesFrog Update Checker, FileZilla Packages, fst_pl_31, Mobogenie, Optimizer Pro v3.2, qone8 Browser Protecter, Show-Password, SpeedUpMyComputer oraz McAfee Security Scan Plus (z pewnością instalacja sponsorowana)

 

3. Wyczyść Firefox: menu Pomoc > Informacje dla pomocy technicznej > Zresetuj program Firefox. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.

 

4. Wyczyść Google Chrome:

  • Ustawienia > karta Rozszerzenia > odinstaluj Delta Toolbar, Extended Protection, Show-Password (o ilenadal będą widoczne po w/w deinstalacjach)
  • Ustawienia > karta Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane > zjedź na sam spód i uruchom opcję Zresetuj ustawienia przeglądarki. Zakładki i hasła nie zostaną naruszone.
  • Ustawienia > karta Ustawienia > sekcja Wyszukiwanie > klik w Zarządzanie wyszukiwarkami > skasuj z listy niedomyślne śmieci (o ile będą).
  • Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.
5. Uruchom AdwCleaner. Zastosuj Szukaj, a po tym Usuń. Powstanie folder C:\AdwCleaner z raportem z usuwania.

 

6. Uruchom TFC - Temp Cleaner.

 

7. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz też plik fixlog.txt i AdwCleaner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Słuchaj zauważyłem, że nie tylko u mnie tak było u mojej siostry w laptopie ten sam problem występował . Więc to raczej nie powinno być coś z malware. Zresetowałem router ( zmienne IP ) i od razu wszystkie strony się na razie ładują . Może to IP było na czarnej liście niewiem wgl . Ale narazie jest w porządku .

Czy muszę nadal przesłać ten log FRST czy jakieś czynnności będzie trzeba jeszcze wykonać ?

 

Edit : Jednak po zmianie IP z godzinę strony działały i znowu ten sam błąd :angry:

 

Podaję logi FRST

 

FRST.txt

Addition.txt

Odnośnik do komentarza

Skoro problem ładowania stron występuje na dwóch komputerach, to nie jest to wina adware. Pod tym kątem załóż nowy temat w dziale Sieci. A tu dalej z adware walczymy, bo zregenerował się Discount Dragon. Kolejne podejście:

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj Discount Dragon.

 

2. Zrób nowy skan FRST, zaznacz pole Addition, by powstały dwa logi.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

W międzyczasie znów pobrano plik który może prowadzić do instalacji wynalazków rodzaju "Discount Dragon": C:\Users\agusia\Downloads\Excel-Viewer(12201).exe To nie jest poprawny instalator, to "Asystent pobierania" (pewnie z dobrychprogramów.pl), którego cel zasadniczy to zanieczyścić system: KLIK. Nie pobierać z portali.

 

Tak jak mówiłam, Discount Dragon musi być doczyszczony. Kolejna porcja czynności:

 

1. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Task: {2BA4CCDE-863C-4A13-98DF-A099BAAACCC1} - System32\Tasks\bench-sys => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe [2013-12-18] () 
Task: {3A0D27E4-DC8B-45B0-9238-DE71E4CF7D4F} - System32\Tasks\bench-Updater removing
Task: {3D1C2D20-2772-4929-ABCB-0B1AF014063B} - \Show-Password Update No Task File
Task: {D8561507-60D7-45AE-B1FA-3DA18D4201CF} - \EPUpdater No Task File
Task: C:\Windows\Tasks\bench-sys.job => C:\Program Files (x86)\Bench\Updater\updater.exe 
Task: C:\Windows\Tasks\bench-Updater removing.job => ?
GroupPolicy: Group Policy on Chrome detected 
HKLM-x32\...\Run: [fst_pl_31] - [X]
C:\Program Files (x86)\Bench
C:\Program Files (x86)\predm
C:\Users\agusia\daemonprocess.txt
C:\Users\agusia\AppData\Local\cache
C:\Users\agusia\AppData\Local\genienext
C:\Users\agusia\AppData\Local\Mobogenie
C:\Users\agusia\AppData\Roaming\newnext.me
C:\Users\agusia\Documents\Mobogenie
C:\Users\agusia\Downloads\BlueStacks-App-Player(35569).exe
C:\Users\agusia\Downloads\Excel-Viewer(12201).exe

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok narzędzia FRST. Uruchom FRST i kliknij w Fix. Powstanie plik fixlog.txt.

 

2. W Google Chrome:

- Ustawienia > karta Ustawienia > Wygląd i zaznacz "Pokaż przycisk strony startowej" > klik w Zmień i usuń adres mysearch.avg.com.

- Zresetuj cache wtyczek. W pasku adresów wpisz chrome://plugins i ENTER. Na liście wtyczek wybierz dowolną i kliknij Wyłącz. Następnie wtyczkę ponownie Włącz.

 

3. Uruchom TFC - Temp Cleaner. Nie wygląda na to, by to w ogóle zostało wcześniej wykonane (detekcja tych samych plików w Temp co na początku tematu).

 

4. Zrób nowy skan FRST (bez Addition). Dołącz plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Dziumas: zapoznaj sie z ponizszymi zasadami, potem dodaj nowy temat:

1. https://www.fixitpc.pl/forum-38/announcement-3-wa%C5%BCne-zak%C5%82adanie-tematu-obowi%C4%85zkowe-logi/
2. https://www.fixitpc.pl/forum-38/announcement-2-wa%C5%BCne-oprogramowanie-emuluj%C4%85ce-nap%C4%99dy/
3. https://www.fixitpc.pl/forum-38/announcement-1-wa%C5%BCne-u%C5%BCytkownicy-uprawnieni-do-pomocy/

Przeczytaj wszystko dokładnie przed wykonaniem dzialan.
Postepujac zgodnie z powyzszymi instrukcjami - wymagane logi do tematu.
Jak coś nie bedzie chciało sie uruchomić - to odpal system w trybie awaryjnym i wtedy zrób logi.
Jeśli z czymś bedzie problem - pisz w poście.
Po wrzuceniu logów nie dokonuj już żadnych zmian na kompie - logi muszą być aktualne.
Przeczytaj dokładnie info na temat GMERa.
Jak coś zmieniasz w poście to używaj opcji EDYTUJ by był porządek.
Czekaj cierpliwie na pomoc Picasso.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...