Skocz do zawartości

Dość częsty "Brak odpowiedzi"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien dość irytujący problem, a dokładnie dość często w różnych programach pokazuje się "Brak odpowiedzi". Najczęściej w Operze, Kadu (w tym wypadku najczęściej i od dość nie dawna), Poczta usługi Windows Live czy w exploratoratorze Windows podczas przeglądania plików. Podejrzewałem o problemy dysk twardy, chodź HDTune nic nie wykazał. Komputer bie jest stary, bo ma około 6 miesięcy  a jego konfiguracja przedstawia się następująco:

Intel Core i3 3220 3,3 GHz

Intel HD 2500

Patriot 4GB 1333 MHz

WD Caviar Blue 500GB

Windows 7 Home Premium 64 bit

Bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam

 

hdtune2g.png

 

 

hdtuneg.png

 

 

usugi.png

 

 

uruchamianie.png

 

https://www.dropbox.com/s/6d3nj3v3mkdt9sm/OTL.Txt

 

https://www.dropbox.com/s/hk8tp1o1rzncq20/Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

1. Może zacznij od deinstalacji dziwowiska Soluto:

 

O4:64bit: - HKLM..\Run: [soluto] c:\program files\soluto\soluto.exe (Soluto)

SRV:64bit: - [2013-02-26 11:57:48 | 000,182,336 | ---- | M] (Soluto) [Auto | Running] -- C:\Program Files\Soluto\SolutoLauncherService.exe -- (SolutoLauncherService)

SRV:64bit: - [2013-02-26 11:57:46 | 000,699,968 | ---- | M] (Soluto) [Auto | Stopped] -- C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe -- (SolutoService)

SRV:64bit: - [2013-02-26 11:40:48 | 001,239,552 | ---- | M] (Soluto) [On_Demand | Stopped] -- C:\Program Files\Soluto\SolutoRemoteService.exe -- (SolutoRemoteService)

DRV:64bit: - [2013-02-26 11:40:30 | 000,054,728 | ---- | M] (Soluto LTD.) [File_System | Boot | Stopped] -- C:\Windows\SysNative\drivers\Soluto.sys -- (Soluto)

 

... bo w Dzienniku zdarzeń powtarzają się takie błędy:

 

Error - 2013-05-25 04:51:13 | Computer Name = SPC | Source = Application Error | ID = 1000

Description = Nazwa aplikacji powodującej błąd: SolutoService.exe, wersja: 1.3.1159.0,

sygnatura czasowa: 0x512c78ff Nazwa modułu powodującego błąd: ntdll.dll, wersja:

6.1.7601.17725, sygnatura czasowa: 0x4ec4aa8e Kod wyjątku: 0xc0000005 Przesunięcie

błędu: 0x000000000005386a Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x904 Godzina

uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01ce592382e0f43d Ścieżka aplikacji powodującej

błąd: C:\Program Files\Soluto\SolutoService.exe Ścieżka modułu powodującego błąd:

C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll Identyfikator raportu: 402afa79-c518-11e2-b5a3-ac25e28d8e12

 

Error - 2013-04-29 17:50:37 | Computer Name = SPC | Source = Service Control Manager | ID = 7034

Description = Usługa Soluto PCGenome Core Service niespodziewanie zakończyła pracę.

Wystąpiło to razy: 2.

 

W przypadku problemu z deinstalacją skorzystaj z narzędzia: Soluto Uninstall Cleanup Tool.

 

2. Jest tu także TortoiseSVN. Ten program modyfikuje ShellIconOverlayIdentifiers i nakłada moduł na ikony. Przykład z forum: KLIK.

 

[2013-05-10 22:44:45 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\TortoiseSVN

[2013-05-10 22:44:39 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program Files\TortoiseSVN

[2013-05-10 22:44:39 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program Files\Common Files\TortoiseOverlays

[2013-05-10 22:44:39 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\Program Files (x86)\Common Files\TortoiseOverlays

 

3. Poza tym, jak zawsze w takich przypadkach jest podejrzane oprogramowanie zabezpieczające, czyli tutaj Bitdefender 2013.

 

 

 

PS. Są tu drobne szczątki adware. Zastosuj AdwCleaner (opcja Usuń) i przedstaw log, który utworzy na dysku C.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Takie pliczki to wrzucaj do posta

 

[PRE]HDD: WDC WD5000AAKX-00ERMA0; FW: 15.01H15; SN: WD-WCC2EM947448
--------------------------------------------------------
Name Val Worst Raw
Att # 1 : Read error rate : 200 200 0
Att # 3 : Spin up time : 142 141 3875
Att # 4 : Number of spin-up times : 100 100 481
Att # 5 : Reallocated sectors count : 200 200 0
Att # 7 : Seek error rate : 100 253 0
Att # 9 : Power-on time : 99 99 1121
Att # 10 : Spin-up retries : 100 100 0
Att # 11 : Calibration retries : 100 100 0
Att # 12 : Start/stop count : 100 100 481
Att # 192 : Power-off retract count : 200 200 18
Att # 193 : Load/unload cycle count : 200 200 462
Att # 194 : HDA Temperature : 111 108 32
Att # 196 : Reallocate event count : 200 200 0
Att # 197 : Current pending sectors : 200 200 0
Att # 198 : Offline scan UNC sectors : 200 200 0
Att # 199 : Ultra ATA CRC Error Rate : 200 200 0
Att # 200 : Write error rate : 200 200 0
[/PRE]

 

 

Chyba nie w dysku należy szukać przyczyny tym bardziej że pracowałeś na Linuxie. I co? Też nie gadał?

Odnośnik do komentarza

Głównym problemem jest to, że ciągle przy wielu programach na kilka sekund pojawia się "brak odpowiedzi" a przy niektórych programach jest to na tyle uciążliwe, że po prostu nie da się  z nich korzystać bo się wywalają. A jeżeli chodzi o czas uruchamiania się systemu to ten problem został rozwiązany przez zmianę programu antywirusowego na Kaspersky PURE 3.0.

Odnośnik do komentarza

Skoro masz częsty "brak odpowiedzi" różnych aplikacji, to jakaś aplikacja podczas ich uruchamiania "zatyka" się. Najczęściej jest to antywirus.

Na próbę odinstaluj antywirusa, bo pewnie nie robiłeś przerwy na testy pomiędzy zmianą antywirusa (chyba, że robiłeś, to nie ma sensu odinstalowywać).

Na stronie producenta dysku znalazłem informację, że jest to dysk PATA. Może to coś popdowie komuś mądrzejszemu :)

Wyłącz z autostaru Ashampoo.

 

Spróbuj jeszcze weryfikację plików systemowych. Uruchom cmd jako administrator i wpisz sfc /scannow, gdyby coś naprawiał albo napotkał błąd to wklej tutaj treść.

Odnośnik do komentarza

Dzisiaj przeskanowałem tym sfc:

 

Microsoft Windows [Wersja 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone.

C:\Windows\system32>sfc /scannow

Rozpoczynanie skanowania systemu. Ten proces zajmie trochę czasu.

Rozpoczynanie fazy weryfikacji w skanowaniu systemu.
Weryfikowanie ukończone w 100%.

Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows nie znalazła naruszeń integralności.

C:\Windows\system32>
Odnośnik do komentarza

Może to jakiś wredny sterownik? Nie instalowałeś czegoś poważnego (jak Daemon Tools) ostatnio?

Może też system szuka jakiegoś brakującego urządzenia, i znaleźć nie może? Wystarczy odłączony napęd, także wirtualny...

Zwykle takie spowolnienia czy braki reakcji powodują właśnie tego typu problemy. Bo zakładam, że wywołaną z "cmd" komendę "chkdsk /f /r" dysk przechodzi bezbłędnie?

Odnośnik do komentarza

Jeżeli chodzi o program do wirtualizacji napędów, to używam tylko Power ISO, a tak przypomnieć sobie co instalowałem to może być kłopot, bo problem ten mam od miesięcy więc zwyczajnie nie pamiętam. Jakiś czas temu sprawdzałem dysk tym chkdsk, uruchomiłem ponownie system i przed załadowaniem Windows rospoczeło się skanowanie, trwało ono około godziny no i nie wiem za bardzo czy jakieś błędy były tylko tam coś skanowało coś, odczytywało coś czy odzyskiwało coś ale żaden log nigdzie chyba się nie zapisał, a na koniec skanowanie też raczej jakiegoś loga nie było.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...