Skocz do zawartości
14 stycznia 2020 - Koniec wsparcia Microsoftu dla Windows 7 ×

Problem z usługą Windows Update


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Otóż od jakiegoś czasu mam problem z aktualizacją systemu.

Posiadałam Avirę, lecz ona nic nie wykrywała, uruchamiałam także Combofix'a, który nie pomógł.

Zmieniłam antywirus na AVG 2013, fakt że wersja testowa.

 

Czytałam także inne tematy z tego forum i wspomniano o programie Kaspersky TDSSKiller - jednak on też nic nie wykrył.

 

 

Opiszę dokładnie co się dzieje z owym updaterem.

 

Wyskakuje mi ważne powiadomienie "Skonfiguruj usługę Windows Update"

Klikam, następnie pokazuje się okienko z wyborem dwóch opcji.

Klikam opcję pierwszą, gdy wyskoczył komunikat wybrałam "zmień ustawienia ręcznie", gdzie wyskakuje kolejny błąd.

Wszystko widoczne w poniższym screenie:

http://oi39.tinypic.com/96lusx.jpg

 

Już nie mam pomysłów co zrobić.

Proszę o pomoc

 

 

Przy okazji zapytam, jaki jest najlepsze połączenie programów antywirusowych, zapór itp.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

karolayn, zakładasz temat w dziale diagnostyki infekcji. Dział ma określone zasady: KLIK. Należy dostarczyć obowiązkowe raporty OTL + GMER oraz dołączyć raport utworzony przez nieszczęsnego ComboFixa (C:\ComboFix.txt), skoro go użyto. A na temat używania ComboFix: KLIK.

 

Na razie proszę o te dane, bo temat jest w szczególnym dziale. Ale problem Windows Update niekoniecznie ma związek z infekcją.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam, że tak pochopnie zakładam temat, ale tak mi się wydaje, że jest jakaś infekcja lub ogólny błąd systemu, jeśli nic nie pomoże to chyba czeka mnie reinstal systemu..

 

ComboFix:

http://www.wklej.org/id/1047086/txt/

 

OTL:

http://www.wklej.org/id/1047088/txt/

http://www.wklej.org/id/1047091/txt/

 

GMER:

http://www.wklej.org/id/1047092/txt/

Tutaj użyłam szybkiego skanowania, ponieważ wcześniej zaznaczyłam dysk C oraz D, po pewnym czasie skanowania nagle GMER przestał działać blablabla i musiałam zakończyć działanie.

 

Proszę o rozpatrzenie.

Odnośnik do komentarza

Proszę używaj wygodniejszych serwisów wklejkowych (wklej.org > przenoszę) lub załączników forum.

 

  Cytat

Tutaj użyłam szybkiego skanowania, ponieważ wcześniej zaznaczyłam dysk C oraz D, po pewnym czasie skanowania nagle GMER przestał działać blablabla i musiałam zakończyć działanie.

 

Nie zostało przygotowane środowisko do uruchomienia GMER. Wg OTL działa w tle DAEMON Tools. Opis programu mówi, by się tego na czas skanu pozbyć. Ale zostaw to już.

ComboFix był uruchomiony niepotrzebnie i to dwa razy (czyli narzędzie nie zostało nawet prawidłowo odinstalowane poprzednio). Infekcji w rozumieniu trojanów tu nie notuję. Jest adware (w tym z Avira), ale to nie ma związku z problemem i jest błahym zagadnieniem. Doczyść to i szczątki programów (instrukcje w spoilerze), a temat przenoszę do działu Windows 7.

  Pokaż ukrytą zawartość



Raport OTL notuje uszkodzenie usługi Windows Update:

SRV - File not found [Auto | Stopped] -- %systemroot%\system32\wuaueng.dll -- (wuauserv)


Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę i ENTER:

sfc /scannow

Gdy komenda ukończy, w cmd wklej kolejną i ENTER:

findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

Otworzy się log z wynikami. Przedstaw go.



.
Odnośnik do komentarza

Wszystkie kroki po kolei, tak jak podała Pani powyżej:

 

ADwCleaner

http://wrzucacz.pl/file/2111369403501/AdwCleanerS1.txt

 

OTL

http://wrzucacz.pl/file/7691369403543/OTL.Txt

 

sfc

http://wrzucacz.pl/file/3181369403577/sfc.txt

 

Pragnę dodać, że bo wykonaniu wszystkich kroków razem z użyciem FixIt - nadal wyświetla się błąd przy próbie uruchomienia Windows Updater'a.

Odnośnik do komentarza

Brak natychmiastowej odpowiedzi nie oznacza braku rozwiązania. Są naprawy, które wymagają większego zaangażowania i więcej czasu na stworzenie procesu. Tu jest taki przypadek. Co tu stanowi problem: brak plików w Windows, narzędzie SFC nie podołało, trzeba wszystko ręcznie uzupełnić. Da się, ale wykaż cierpliwość. Otrzymasz ode mnie instrukcje naprawy i nie kombinuj na własną rękę.

Odnośnik do komentarza

Tych szkód jest podejrzanie dużo i to nie tylko Windows Update (m.in. bardzo zdewastowany katalog ehome)... Robię naprawy partiami, bo tego jest ogromna ilość. Na początek adresuję wszystkie wystąpienia "file missing", replikując komponenty zgodnie z wersjami wskazanymi przez SFC. Natomiast wejścia "manifest is damaged" na razie przesuwam na potem, bo będę pobierać jeszcze informacje z innego narzędzia. Akcja:

 

1. Pobierz następujące materiały:

- Paczkę fabrycznych plików: KLIK. Rozpakuj ją, w środku jest katalog katalog Pliki, który przenieść wprost na dysk C:\ i nic nie zmieniaj w strukturze wewnętrznej tego katalogu. W podsumowaniu ma być dostępna ścieżka C:\Pliki.

- Narzędzie FRST oraz plik z załącznika:

 

fixlist.txtPobieranie informacji ...

 

FRST.exe i plik fixlist.txt ulokuj razem na pendrive. Nie zmieniaj im nazw.

 

2. F8 > Napraw komputer > Wiersz polecenia > w linii komend uruchom zgodnie z opisem FRST i kliknij opcję Fix. Na pendrive powstanie log z wynikami fixlog.txt.

 

3. Przejdź z powrotem do Windows. Wykonaj następujące skany:

- Komendę sfc /scannow zadaną w poście numer #4.

- Skan "Narzędziem analizy gotowości aktualizacji systemu": KLIK.

 

4. Skopiuj na Pulpit cały katalog C:\Windows\Logs\CBS, zapakuj do ZIP, shostuj gdzieś i podaj tu link. Dołącz także plik fixlog.txt.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystkie czynności wykonane zgodnie z poleceniami. Od tego momentu Win zaczął sam pobierać aktualizacje.


Pliki do pobrania, o które Pani prosiła:

http://www.speedyshare.com/k7nP3/do-hosta.rar

 

Problem chyba został rozwiązany. Jeśli pojawią się jakieś komplikację - poinformuję niezwłocznie.

 

Dziękuję za pomoc i chęć zaangażowania. Mam nadzieję, że innym przyda się ten temat. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

karolayn, tu nie koniec. Zrobiłam część zadania uzupełniając oczywiste braki w plikach. Co do danych z SFC, to brakuje jeszcze kilku plików (to moje przeoczenie w chmarze wpisów, 3 pliki należało skopiować dwa razy do dwóch wersji komponentów), a odczyty "manifest is damaged" są nieaktualne. "Narzędzie analizy gotowości aktualizacji systemu" wykonało kolejną porcję w zakresie owych manifestów, błędów jednak było dużo i nie wszystkie naprawione. Statystyki narzędzia:

 

Summary:

Seconds executed: 1316

Found 267 errors

Fixed 248 errors

 

Mówisz że aktualizacje zaczęły się pobierać, ale czy było coś po naprawach instalowane? Na teraz kolejne czynności:

 

1. Katalog C:\Pliki zostanie użyty ponownie, gdyż tam już są pliki wymagane do powtórki. Zapisz w Notatniku plik fixlist.txt o zawartości:

 

CMD: del /q C:\Windows\Logs\CBS\CBS.*
CMD: copy /y C:\Pliki\ehdrop.dll C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-ehome-ehdrop_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_336726dac712dfb8\ehdrop.dll
CMD: copy /y C:\Pliki\ehRec.exe.config C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-ehome-ehrec_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_4cfafb00b349fcb7\ehRec.exe.config
CMD: copy /y C:\Pliki\ehssetup.dll C:\Windows\winsxs\x86_microsoft-windows-ehome-ehssetup_31bf3856ad364e35_6.1.7601.17514_none_93c922a314dda119\ehssetup.dll

 

Tak jak poprzednio: Plik fixlist.txt umieść obok FRST. F8 > Napraw komputer > Wiersz polecenia > Uruchom FRST i klik w Fix.

 

2. Powtórz te skany w odwrotnej kolejności niż poprzednio:

- Skan "Narzędziem analizy gotowości aktualizacji systemu": KLIK.

- Skan sfc /scannow zadany w poście numer #4.

 

3. Skopiuj na Pulpit cały katalog C:\Windows\Logs\CBS, zapakuj do ZIP, shostuj gdzieś i podaj tu link. Dołącz także plik fixlog.txt.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...