jaszczompik Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Cześć! Niedawno podpisałem umowę z Netią na internet 10Mb/s, przez połączenie telefoniczne. Dotychczas miałem internet szerokopasmowy u prywatnego dostawcy i prędkość połączenia wynosiła ok. 4 MB/s. Nie wiem czy Netia sobie leci w kulki czy co, bo nie wierzę, że połączenie nie może być szybsze. Tutaj test połączenia z Netii: http://results.tester.netia.pl/mkquhfkmfb Poniżej log z Netlog. http://www.wklejto.pl/159320 Proszę o pomoc! Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Masz jakiś modem od Netii? Gdzieś w jego konfiguracji (prawdopodobnie pod adresem http://192.168.1.1) powinny być statystyki ADSL, których screen mnie interesuje. Odnośnik do komentarza
jaszczompik Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Tak, mam Netia Spot. Czy to chodzi o te statystyki? http://www22.speedyshare.com/Zx4Ac/download/internet.png Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Tutaj widać, że masz tylko 1 Mb/s. Stąd prosty wniosek, że jeżeli jest jakiś problem uniemożliwiający świadczenie usługi z pełną przepustowością, czyli 10 Mb/s, to jest on na modemie lub gdzieś na samej linii. Albo po prostu posiadane przez Ciebie łącze nie pozwala na wyższe pasmo. Zauważ, że prawdopodobnie na umowie masz podane nie 10 Mb/s, ale "do 10 Mb/s". A w tym mieści się jeszcze spokojnie 1 Mb/s. Jeśli dobrze pamiętam, to żeby usługa była świadczona zgodnie z umową, prędkość musi zawierać się gdzieś między 0,98 a 10 Mb/s. Niemniej jednak, chodziło mi o te statystyki, bo one zdecydowanie więcej powiedzą o stanie linii: http://obrazki.elektroda.pl/1814404400_1361098979.png Nie wiem, gdzie w Netia Spot ich szukać, nie korzystałem bowiem nigdy z tego urządzenia. Do obsługi Neostrady mam modem Siemens SpeedStream 4101 i jestem z niego bardzo zadowolony. Odnośnik do komentarza
jaszczompik Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Nie mogę tego znaleźć, a w googlach też ciężko albo ja słabo szukam. Najbardziej zbliżone statystyki są chyba w tym linku co podałem, bo nigdzie nie widzę niczego takiego jak margines zakłóceń itd. Zamówiłem internet od Netii, bo dotychczasowe 4 MB już mnie nie zadowalało, tym bardziej, że pojawiła się okazja 10MB za niższą cenę. Teraz widzę, że zrobili mnie w balona, bo konsultantka z Netii rozmawiając ze mną dała mi do zrozumienia, że 10 Mb jest osiągalne, bo chciałem zamawiać internet 20 Mb. Na pytanie o tę prędkość powiedziała mi, że w tej lokalizacji, w której się znajduję 10 Mb to najwyższa możliwa prędkość. Teraz się okazuje, że nie tylko nie ma 10 Mb, czy nawet (pal sześć) tych 4 Mb, a jest 1 i to ledwo. Czytałem gdzieś, że mogą mnie przełączyć na linię ADSL+ czy ADSL2+, nie pamiętam dokładnie i że to może poprawić połączenie, ale jakie jest prawdopodobieństwo, że mnie przełączą? Co robić w tej sytuacji? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 4 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Nie odpowiem nic, dopóki nie zobaczę tych parametrów. Pobierz, zainstaluj i uruchom TeamViewer Client, wyślij mi na PW identyfikator i hasło. Wtedy się połączę zdalnie z Twoim komputerem i sam sobie w konfiguracji Netia Spot poszukam, ok? Odnośnik do komentarza
jaszczompik Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Nawet się może obejdzie bez TeamViewera. Znalazłem coś takiego: http://s4.ifotos.pl/img/internetJ_nhqewpq.JPG EDIT 19:04 Dzwoniłem do Netii, bo internet całkowicie zaniemógł po tym jak zmieniłem z DSL na ADSL2+. Okazało się, że cały czas był jakiś problem "na centrali", coś się zawiesiło i dlatego prędkość była taka niska, dodatkowo chyba mikrofiltr był uszkodzony. W tej chwili już wszystko gra. Temat do zamknięcia. Bardzo dziękuję za pomoc!! Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 6 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Ok, jeśli masz chwilę, to pokaż jak wyglądają teraz parametry ze screenu wyżej. Tłumienie faktycznie wielkie, SNR Margin wskazywał, że nic więcej nie pójdzie. Miałeś aktywny tryb G.992.3 Annex L, czyli READSL2, przeznaczony na słabe linie, ale mało wydajny. Odnośnik do komentarza
jaszczompik Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Status: Podłączony Przedział czasu: 29:31:41 Modulacja linii: G.992.5 Annex A Parametr Poniżej Powyżej Szybkość transmisji danych 8.886Mbps 318.8Kbps Maksymalna szybkość linii 9.644Mbps 1.184Mbps Tłumienie linii 23.7 dB 14.0 dB Margines zakłóceń 6.9 dB 31.2 dBTak na szybko skopiowałem. ale na szczęście można się doczytać.Parametry się zmieniły i to dość tak, zwłaszcza szybkość transmisji danych. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Coś dalej jest źle. Dla takiego tłumienia i SNR Margin (ponad 30 dB) masz 318,8 kb/s na upstream, to jest to dziwne. Nawet bardzo. Mógłbyś z powodzeniem mieć jakieś 1100 - 1200 kb/s uploadu przy SNR Margin równym 6 dB i wszystko dalej powinno stabilnie działać. Tłumienie na to pozwala, modem sam widzi, że jeszcze jest szansa na podniesienie prędkości (patrz: attainable rate, czyli "maksymalna szybkość linii"). Odnośnik do komentarza
jaszczompik Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 To znaczy, że mógłbym mieć łącze ze 20 MB/s i spokojnie by wyciągało taką prędkość? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 9 Maja 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Na 20 Mb/s nie licz, bo obecne 8 - 9 Mb/s to akurat granica możliwości dla download. Czepiam się natomiast upload, bo jest moim zdaniem trzy razy za niskie i spokojnie mógłbyś tam mieć jakieś 0,8-1 Mb/s, a nie obecne 318 kb/s, czyli trzy razy mniej. Odnośnik do komentarza
jaszczompik Opublikowano 16 Listopada 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2013 z uploadem jest u mnie różnie. Zresztą z downloadem tak samo, bo od jakiegoś czasu zauważyłem, że internet coś muli, więc włączam tester.netia.pl i się okazuje, że rzeczywiście prędkość drastycznie spadła. Wtedy po prostu resetuję router i wszystko wraca do normy. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się