Skocz do zawartości

Przekierowywanie z Google na spam oraz problem z https


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

Mam niemaly problem na moim sluzbowym komputerze, ktory odziedziczylem kilka dni temu. Komputer nie mial zadnego programu antywirusowego przez przeszlo 2 miesiace. zainstalowalem na nim AVG free + spybota s&d, wykonalem skany Dr web cure it itp. Usunalem mase wirusow ale 2 problemy nie zostaly rozwiazane:

 

- przy wyszukiwaniu w google i kliknieciu na link przekierowywuje mnie na strony z reklamami (najczesciej na ebay)

- gdy wchodze na strone z protokolem https przegladarka wywala mi blad o braku akceptacji cookies chociaz mam je wlaczone na 100%

 

zalanczam logi z OTL . Bardzo prosze o pomoc.

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Uruchamiałeś skrypt do OTL = o jakiej zawartości? Nie został dodany obowiązkowy log z GMER. Brak wyników ze skanerów, nie wiadomo co usuwałeś. Natomiast problemy są oczywiście z winy infekcji, w Windows grasuje silna wersja rootkita ZeroAccess, ta która operuje na linku symbolicznym + modyfikuje sterowniki systemowe. W systemie też masa szkód (skasowane usługi).

 

1. Uruchom Kaspersky TDSSKiller. Zostaw wszystkie akcje domyślne, nic nie zmieniaj, zresetuj system w celu sfinalizowania leczenia. Na dysku C powstanie log z usuwania.

 

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wpisz komendę i ENTER:

 

netsh winsock reset

 

Zresetuj system w celu ukończenia resetu łańcucha sieciowego.

 

3. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Windows\System32\%APPDATA%
 
:OTL
O4 - HKLM..\Run: []  File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-2911593980-2008860334-3726853641-1000..\Run: [WideSearch] C:\Users\User\AppData\Local\WideSearch\wsearch.exe File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-2911593980-2008860334-3726853641-1000..\Run: [Free Download Manager] C:\Users\User\AppData\Roaming\Free Download Manager\fdm.exe -autorun File not found
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart systemu.

 

4. Zrób nowy log OTL z opcji Skanuj (już bez Extras), GMER i Farbar Service Scanner. Uruchom SystemLook i w oknie do skanu wklej:

 

:reg

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellServiceObjects /s

 

Klik w Look.

 

Dołącz log utworzony przez TDSSKiller.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zadania pomyślnie wykonane, infekcja wyleczona, ale to nie koniec niestety. Kolejne akcje:

 

1. Usunięcie rozlinkowanego przez TDSSKiller katalogu ZeroAccess + szczątków po SpyHunter używanym w międzyczasie (to program wątpliwy). Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Windows\$NtUninstallKB38935$
C:\Program Files\Enigma Software Group
 
:Services
esgiguard

 

Klik w Wykonaj skrypt.

 

2. Odbuduj usunięte przez trojana usługi za pomocą ServicesRepair.

 

3. Napraw martwą ikonę Centrum Akcji uszkodzoną przez trojana. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellServiceObjects\{F56F6FDD-AA9D-4618-A949-C1B91AF43B1A}]

"AutoStart"=""

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG

 

Kliknij prawym na plik i z menu wybierz opcję Scal. Potwierdź import do rejestru.

 

4. Do oceny: log z usuwania OTL pozyskany w punkcie 1 (nowy skan OTL zbędny), Farbar Service Scanner oraz SystemLook na ten sam warunek. I pytam ponownie:

 

Uruchamiałeś skrypt do OTL = o jakiej zawartości?

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wklejałeś jakieś głupoty (tak jakby skrypt pod inny system), bo skrypt nie wykonał nic (wszystkie obiekty "nie znaleziono"), za wyjątkiem czyszczenia plików tymczasowych (ale to przypadek, ta komenda zawsze się wykona).

 

Natomiast wszystkie naprawy pomyślne. Przechodzimy już do wykończeń:

 

1. Porządki po narzędziach: przez SHIFT+DEL skasuj folder C:\TDSSKiller_Quarantine, w OTL uruchom Sprzątanie. Dodatkowo: odinstaluj słabowity Spybot - Search & Destroy 2.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Posiadasz Malwarebytes Anti-Malware. Teraz, po realnym usunięciu czynnej infekcji, zrób kompletny skan potwierdzający. Jeżeli coś zostanie wykryte, przedstaw raport.

 

I konkretnie wypowiedz się czy w systemie notujesz aktualnie jakieś problemy.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...