sk8teusz Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zostałem tutaj przekierowany. Liczę na jak najszybszą pomoc. Mój poprzedni temat ( myślę, że osoba, która będzie mi pomagać powinna się z nim zapoznać ) : https://www.fixitpc.pl/topic/15737-zawieszanie/ A tu wymagany net-log: http://speedy.sh/UhV5d/net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Dobra, jeszcze pozostałe dane, czyli link do wyników z ICSI Netalyzr, screen z inSSIDer, właściwości karty sieciowej, niżej masz wszystko opisane: http://www.fixitpc.p...w-dziale-sieci/ Jaki dostawca? Jaka deklarowana prędkość? Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 DOLNET GROUP - LImonka 6MB Atheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter: 802.11b Preamable LONG AND SHORT AdHoc 11n DISABLE Dynamic MIMO Power Save DISABLE Network Address NIEOBECNA Receive Bufers 256 Scan Valid Interval 60 Transmit Buffers 512 Realtek PCIe GBE Family Controller: ARP Offload Enabled Auto Disabled Gigabit Disabled Energy Efficient Ethernet Enabled Flow control Enabled Green Ethernet Enabled Header Dara split Enabled Interrumpt Moderation Enabled iPv4 Checksum Offload Rx & Tx Enabled Jumbo Frame Disabled Large Send Offload v2(iPv4) Enabled Large Send Offload v2(iPv6) Enabled Network Address Nieobecna NS offload Enabled Priority & VLAN Priority & VLAN Enabled Receive Buffers 512 Receive Side Scaling Enabled Shutdown Wake-on-lan Disabled Speed & Duplex Auto Negotiation TCP Checksum Offload (iPv4) Rx & Tx Enabled TCP Checksum Offload (iPv6) Rx & Tx Enabled Transmit Buffers 128 UDP Checksum Offload (iPv4) Rx & Tx Enabled UDP Checksum Offload (iPv6) Rx & Tx Enabled Wake on Magic Packet Enabled Wake on pattern match Enabled WOL & Shutdown Link Speed 10Mbps First Screeny z inSSIDer: http://speedy.sh/V64Z4/inSSIDer.png http://speedy.sh/EfAxA/inSSIDer1.png Tego całego INCSI Netalyzr nie wiem jak uruchomić Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Ech... kto wpadł na pomysł puszczania WiFi na kanale 13? Połowa kart tego nie obsługuje. Wejdź do konfiguracji routera, zmień kanał na 10 i zatwierdź zmiany. Przestaw typ sieci na 802.11b/g. Potem nowe screeny z inSSIDer. Jeśli będziesz miał problem z konfiguracją, to podaj, jaki masz router. Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Podjerzewam, że nawet nie wiem gdzie a co dopiero jak to zmienić. Ta "operacja" nic nie pogorszy, jeżeli chodzi o intenet a wręcz przeciwnie ? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Nie, nie pogorszy. Przy takim paśmie od dostawcy na pewno nie. Jaki masz router? Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 TP-LINK model:TL-WR740N Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Wejdź pod adres http://192.168.0.1 i zaloguj się (domyślny login to admin i hasło też admin). Przejdź do Wireless -> Wireless settings, zmień Channel na 10 i Mode na 11bg Mixed. Zatwierdź zmiany i zrestartuj komputer. Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 W przypadku gdy nie mogę tego zmienić z powodu zawieszenia się laptopa, tzn. zanim włączę przglądarkę i wrzucę ten link to zdąża się zawiesić :C, to czy mogę to wykonać na innym komputerze ? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Bez znaczenia, na jakim komputerze w tej sieci lokalnej, nic się nie zmienia. Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 The change of wireless config will not take effect until the Router reboots, please click here to reboot. Mam go z prądu odłączyć i podłączyć ( kiedyś mi konsultant mówił, żeby nie wyłączać klawiszem i właczać rotera bo mogą się cos ustawienia zrestować ) i zrestartować komputer Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Po prostu wykorzystaj click here i poczekaj, aż się uruchomi ponownie. Nie wiem, skąd info o tym, by nie wyłączać przyciskiem, o ile on ma jakiś power, a nie reset, który jak wiadomo służy do przywracania domyślnej konfiguracji. Potem restart komputera. Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zrobione, co dalej ? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Dalej jest problem? Jeśli tak, to proponuję zrobić dwie rzeczy, które jeśli dobrze pamiętam nie zostały zrobione w poprzednim temacie, czyli skan dysku + S.M.A.R.T. z MHDD oraz skanowanie pamięci RAM (memtest86+). https://www.fixitpc.pl/topic/141-mhdd-podstawowa-instrukcja-obslugi/ http://www.memtest.org/ Odnośnik do komentarza
sk8teusz Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Chyba pomogło. Wielkie dzięki. Tylko powiedz mi czy jest możliwe, że samo przestawienie kanału na 10 i tego 802.11bgn na bg mogło bezpowrotnie rozwiązać ten problem ? Czy sam w to wątpisz, może się nie znam i dlatego mi się wydaje, że błędny kanał nie powinien powodować takich zawieszeń Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Identycznego problemu nie spotkałem. Natomiast dwie rzeczy wzbudziły we mnie podejrzenie. Pierwsza, czyli wysoki kanał. W zależności od regionu są różne normy regulujące częstotliwość, na której transmitowane są dane. Praktycznie w każdym kraju (teraz nie jestem w stanie przypomnieć sobie żadnego wyjątku, o ile takie istnieją) są dostępne do powszechnego użycia kanały 1-11. Z kanałami wyższymi jest różnie, np. w USA ich nie ma. Dużo kart ma dzięki temu problem, ponieważ często są dostosowane do tylko jednej prawnej regulacji. Wybranie kanału między 1 a 11 stanowi po prostu gwarancję, że tego problemu nie spotkamy. Jeżeli karta już tę sieć widziała i była ją w stanie obsłużyć, to pewnie to działało, natomiast zawsze lepiej zmienić. Dwa, czyli tryb 802.11n. Znam karty (np. moja Intel WiFiLink 5100), które nie do końca obsługują "enkę". Zwłaszcza, że ta Twoja "enka" to tak naprawdę tzw. Lite N, bo router udostępnia pasmo 150 Mb/s, które odpowiada jednej parze anten, po 72,2 Mb/s na wysyłanie danych i na ich odbiór: Szybkość odbierania (Mb/s) : 72.2 Szybkość wysyłania (Mb/s) : 72.2 Sygnał : 90% Mimo iż Windows podaje sygnał na poziomie 90%, to inSSIDer wskazuje, że idealny nie jest. Pamiętajmy, że liczy się nie tylko moc nadajnika w punkcie dostępowym, ale także tego w karcie sieciowej komputera (no i zyski na poszczególnych antenach odbiorczych). O ile z transmisją danych router -> komputer zazwyczaj nie ma problemu, to w przeciwną stronę jest różnie. A przy większych odległościach doświadczalnie stwierdziłem, że 802.11g działa lepiej, niż 802.11n. Przy czym warto zauważyć, że te 72 Mb/s to teoria, bo w praktyce nie wyciąga więcej niż 30 Mb/s, a tyle to tylko w dobrych warunkach, czyli komputer stoi bardzo blisko punktu dostępowego. Jako że przy 6 Mb/s nie jest potrzebna "enka" do osiągnięcia pełnego pasma, a b/g jest zdecydowanie stabilniejsze i obsłuży spokojnie przepustowości do 15 - 20 Mb/s, to poprosiłem Cię o wyłączenie. No i to chyba tyle. Edytowane 22 Stycznia 2013 przez DawidS28 Problem rozwiązany, zatem temat zamykam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi