Skocz do zawartości

Wysoki ping w godzinach popołudniowych i wieczornych


lucyfero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku miesięcy borykam się z problemem wysokiego pingu w godzinach popołudniowych i wieczornych. Ping sam z siebie nie jest wysoki, po prostu często "skacze" do 100-500ms, często nawet 1000+ ms, co uniemożliwia normalne korzystanie z sieci, ponieważ co chwila jestem rozłączany, lub np. podczas rozmowy przez Skype przez ten czas, kiedy ping na moment "podskakuje", nie słyszę, co dana osoba do mnie mówi.

Gdy problem się zaczął, zadzwoniłem do dostawcy, przyjechali panowie z serwisu, sprawdzili sygnał, modem i... coś jeszcze sprawdzali, nie wiem nawet co, w każdym razie wszystko było w porządku.

Myślałem, że to może przez router, ale po odłączeniu go wszystko było tak samo.

Pare dni temu również dzwoniłem, powiedzieli, że będą monitorować to zdarzenie, potem żadnego odezwu czy poprawy nie dostałem.

W godzinach porannych wszystko jest w porządku, dopiero później zaczynają się problemy.

 

Przykład z dzisiaj, godzina 16:41:

51768668517365070341.jpg

 

Oraz z innego dnia:

10466445696189733312.jpg

 

Czy macie jakieś pomysły o co może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Pięknie opisany problem, tylko informacji właściwie żadnych. Jedyne, co wiem na pewno, to że masz Windows XP.

 

Jaki dostawca? Jaki modem? Jaka deklarowana przez dostawcę prędkość połączenia?

 

Zrób raport z Net-log i wrzuć jako załącznik na forum oraz ICSI Netalyzr i daj do niego link:

https://www.fixitpc.pl/forum-44/announcement-11-wazne-zasady-obowiazujace-w-dziale-sieci/

Odnośnik do komentarza

Dziwny ten komunikat Avasta. Jest standardem wysyłanie danych w postaci szyfrowanej, żeby nikt nie mógł ich po drodze przechwycić. Włącznie z Avastem. Nikt nie wie, co ten darmowy antywirus z danymi robi.

 

Połączenie z modemem przez kabel koncentryczny, czy telefoniczny? Patrzę na ofertę dostawcy, wygląda na koncentryk, ale wolę się upewnić.

 

W logach nie widzę problemu, pingi są zupełnie inne.

 

Proponuję na próbę odinstalować Avasta.

Odnośnik do komentarza

Połączenie z modemem przez kabel koncentryczny, czy telefoniczny? Patrzę na ofertę dostawcy, wygląda na koncentryk, ale wolę się upewnić.

Koncentryczne.

 

W logach nie widzę problemu, pingi są zupełnie inne.

To samo mówił mi Pan z pomocy technicznej, gdy obserwował moją sieć - wtedy akurat wszystko było normalnie. Problem jest w tym, że nie można tego przewidzieć, dzieje się to losowo, nawet wtedy, gdy na komputerze nie korzysta się z internetu (no poza włączonym pingiem).

 

Proponuję na próbę odinstalować Avasta.

Czy to możliwe, że przez Avasta internet szwankuje tylko w określonych godzinach?

 

Może to jakieś przeciążenie sieci (wiadomo - w tych godzinach więcej ludzi korzysta z internetu). W każdym razie nie mogę uwierzyć, że jest aż tak źle.

Odnośnik do komentarza

Czy to możliwe, że przez Avasta internet szwankuje tylko w określonych godzinach?

 

Wątpliwe, natomiast jeśli Avast próbuje wymusić na użytkowniku nieszyfrowanie wiadomości i wysyłanie ich czystym tekstem, to uważam, że warto się zastanowić nad używaniem tego antywirusa. Są inne darmowe i według pewnych badań (np. AV Comparatives) lepsze, np. Avira.

 

Zdaję sobie sprawę, że Avast sam te wiadomości szyfruje, ale nie wiadomo, przez co one potem idą. Nie wierzę w taką ochronę.

 

Może to jakieś przeciążenie sieci (wiadomo - w tych godzinach więcej ludzi korzysta z internetu). W każdym razie nie mogę uwierzyć, że jest aż tak źle.

 

I ku temu się skłaniam. Proponuję spojrzeć na obciążenie sieci na przykładzie chociażby węzłów wymiany międzyoperatorskiej:

http://www.plix.pl/pl/network/statistic

http://www.tpix.pl/statystyki.html

 

Niedziela jest niemiarodajnym przykładem, ale najmniejszy ruch jest w okolicach 6 rano, a największy 18 - 22 wieczorem.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Więc tak.

 

W sumie wysłałem 4 maile do dostawcy + otrzymałem 1 telefon.

 

Wczoraj zadzwoniłem osobiście, wyjaśniłem problem jeszcze raz, dzisiaj przyjechali Panowie z serwisu.

 

Przywieźli sprzęt (jakieś mierniki itd), posprawdzali kable, modem, sprawdzali ping itd itp.

 

Powiedzieli mi, że nawet, gdyby wszyscy korzystali z internetu w tym samym momencie w moim regionie, serwery na pewno nie byłyby przeciążone.

Co usłyszałem na końcu? A to, że "po prostu jest tak, że u nas w Polsce jest to wszystko tak poprowadzone, że WSZYSTKIE sygnały (czy tam pakiety, w/e) w końcu spotykają się w jakimś miejscu i wtedy są właśnie te wysokie pingi, nic na to nie można poradzić. "Na pewno, gdyby pingował Pan naszą stronę, wszystko byłoby w porządku". Radzili też odłączyć router (co z resztą sami zrobili), żeby sprawdzić, bo MOŻE będzie lepiej.

 

Ja dalej nie wierzyłem, zacząłem więc pingować wp i ich stronę (asta-net.pl) w tym samym czasie. Według nich, nawet wtedy, gdy na wp "upływa limit" lub są takie wysokie pingi, wszystko powinno być w porządku.

 

A co ja widzę? (po lewej ping wp.pl, po prawej asta-net.pl)

09294717713207375388.jpg

 

66435899964004855261.jpg

 

74736101819355566602.jpg

 

Oczywiście to nie jedyne przypadki.

 

No i proszę Was, powiedzcie mi, co ja mam teraz zrobić? Jak im wytłumaczyć, że coś jest nie tak? Sam już z resztą nie wiem o co chodzi, skoro niby wszystko jest w porządku, a jednak nie jest.

Odnośnik do komentarza

Co usłyszałem na końcu? A to, że "po prostu jest tak, że u nas w Polsce jest to wszystko tak poprowadzone, że WSZYSTKIE sygnały (czy tam pakiety, w/e) w końcu spotykają się w jakimś miejscu i wtedy są właśnie te wysokie pingi, nic na to nie można poradzić. "Na pewno, gdyby pingował Pan naszą stronę, wszystko byłoby w porządku".

 

Hahahahaha. HAHAHAHAHA!

Pingi do asta-net.pl też pływają. I to całkiem znacznie. A zwracam uwagę, że serwer ze stroną mają we własnej infrastrukturze, na miejscu, więc jest źle. Te skoki są charakterystyczne dla problemów z siecią bezprzewodową.

 

Ja dalej nie wierzyłem, zacząłem więc pingować wp i ich stronę (asta-net.pl) w tym samym czasie. Według nich, nawet wtedy, gdy na wp "upływa limit" lub są takie wysokie pingi, wszystko powinno być w porządku.

 

Jeszcze raz: Hahahahaha. HAHAHAHAHA!

Proponuję przypomnieć Twojemu dostawcy, że istnieje coś takiego, jak usługi czasu rzeczywistego, w których potrzebujesz mieć szybkie, stabilne połączenie. Chodzi o transmisję filmów, muzyki, gier na żywo. Bez niskiego w miarę niezmiennego pingu nie jesteś w stanie z tego wygodnie korzystać.

 

No i proszę Was, powiedzcie mi, co ja mam teraz zrobić? Jak im wytłumaczyć, że coś jest nie tak? Sam już z resztą nie wiem o co chodzi, skoro niby wszystko jest w porządku, a jednak nie jest.

 

Sprawdź komendy pathping i tracert do wp.pl i asta-net.pl.

Odnośnik do komentarza

A co Twoim zdaniem jest nie tak?

 

To co zawsze w takich przypadkach. Przeciążenie nadajników odbiorcy albo wysycenie pasma przez użytkowników, jakim dostawca dysponuje. Dostawca ma łącze o takiej przepustowości jak suma pasma w umowie po wszystkich klientach? Bzdura. On sobie przewiduje, ile na raz będzie korzystać i tyle umów z klientami podpisuje, żeby to jakoś działało. No, chyba, że jest z Radomia, to może podpisać więcej niż jego "uplink" wyrabia i zdarzają się podobne sytuacje.

 

Według nich nikt nie zgłaszał czegoś podobnego, więc może to jednak coś u mnie w domu czego ich sprzęt nie złapał...

 

Wierzysz w to?

 

chociaż wtedy nie byłoby to zależne od pory dnia, w każdym razie niechciałbym aby po zmianie dostawcy był ten sam problem.

 

Ja Ci nie zagwarantuję, że nie będzie problemów po zmianie dostawcy. Fakt, że tego raczej proponuję omijać.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Przepraszam za dubla, ale chciałem podbić temat.

Zmiana dostawcy jednak nie wchodzi w grę, więc...

 

Zdecydowałem się walczyć dalej z Astą, tym razem trochę inaczej.

Napisałem na forum miasta, żeby nie brali od nich usług, żeby omijać szerokim łukiem, wytłumaczyłem sytuację itd.

Po kilku dniach w temacie odpisał mi ktoś z Asty, żeby napisać do nich maila.

Znowu - opisałem im problem tak dokładnie, jak tylko mogłem, załączyłem parę screenów, wytłumaczyłem, że u innych dostawców nie ma tego problemu itd itp.

Dostałem odpowiedź, żeby podać swoje dane kontaktowe.

Wysłałem mail z danymi, po minucie od wysłania zadzwonił do mnie Pan, że ktoś przyjedzie sprawdzić (czyli znowu to samo), więc wytłumaczyłem mu, że było już tutaj kilku panów, za każdym razem było wszystko w porządku. Powiedział mi więc, że w momencie, gdy pingi będą się pier..dzielić to mam wysłać im maila.

Wysłałem - złapali problem.

Co (według nich) było problemem? Modem - stary, źle wysyła i odbiera pakiety. Dostanę nowy, który rzekomo robi to inaczej.

Dzisiaj dostałem, teraz czekam na "godziny szczytu", ale mam złe przeczucia.

 

Ot, taka informacja, być może będę potrzebował pomocy w dalszej walce, a nie chcę przesadzić.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...