Skocz do zawartości
11 kwietnia 2017 - Koniec wsparcia Microsoftu dla Vista ×

Problem z uruchomieniem komputera


Darus7

Rekomendowane odpowiedzi

Uprzejmie proszę o pomoc.

Podczas pracy komputer nagle się wyłączył i teraz są problemy z jego uruchomieniem:

- albo w ogóle się nie uruchamia ("stoi" przy ciemnnym monitorze)

- albo pokaże się tylko tabeta i obraz cały czas miga

- albo po bardzo długim uruchamianiu monitor przybiera wygląd podobny do trybu awaryjnego.

Załączam logi z OTL; nie wiem jednak czy dobre, bo w trybie w jakim udało się uruchomić komputer nie widać było żadnych pól wyboru przy poszczególnych opcjach.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Dariusz

OTL.TxtPobieranie informacji ...

Extras.TxtPobieranie informacji ...

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat pewnie zmieni dział. Infekcji oznak zero, choć nie został tu zrobiony obowiązkowy skan na rootkity (GMER).

 

 

  Cytat
Podczas pracy komputer nagle się wyłączył i teraz są problemy z jego uruchomieniem

 

Skoro był tu niespodziewany reset, to z linii poleceń wykonaj sprawdzanie dysku komendą chkdsk /f /r oraz weryfikację poprawności plików systemowych komendą sfc /scannow (KLIK).

 

 

PS. Do usunięcia drobne wpisy szczątkowe, ale akcja ma poziom kosmetyczny i nie jest związana z w/w objawami. W spoilerze te drobnostki.

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Witam

 

1) Wykonałem sprawdzenie dysku - otrzymałem informację, iż system wykrył i naprawił błędy

2) wykonałem weryfikację poprawności plików systemowych - w efekcie otrzymałem komunikat o treści: "Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazla uszkodzone pliki, ale nie może naprawić niektórych z tych plików". Załączam uzyskany CBS.log.

 

Ponadto po ponownym uruchomieniu komputera pokazał się komunikat informujący o błędzie, którego treść załączam:

 

Podpis problemu:

Nazwa zdarzenia problemu: BlueScreen

Wersja systemu operacyjnego: 6.0.6002.2.2.0.768.3

Identyfikator ustawień regionalnych: 1045

 

Dodatkowe informacje o problemie:

BCCode: 116

BCP1: 8FC86008

BCP2: 8C61AF40

BCP3: 00000000

BCP4: 00000002

OS Version: 6_0_6002

Service Pack: 2_0

Product: 768_1

 

Pliki pomagające opisać problem:

C:\WINDOWS\Minidump\Mini091812-01.dmp

C:\Users\Edyta\AppData\Local\Temp\WER-293032-0.sysdata.xml

C:\Users\Edyta\AppData\Local\Temp\WER88BE.tmp.version.txt

 

załączam również pliki wskazane w tym komunikacie: LINK.

 

Proszę o dalszą pomoc.

Pozdrawiam

Dariusz

sfc.txtPobieranie informacji ...

Edytowane przez picasso
Załączniki skorygowane. //picasso
Odnośnik do komentarza

Nie po to blokuję w załącznikach określone rozszerzenia, by to oszukiwać i śmiecić mi na serwerze sfałszowanymi typami plików. Blokuję to właśnie po to, by tych plików tu nie załączać. Usuwam wszystkie wadliwe załączniki. A cały CBS.LOG niepotrzebny, należało zrobić zgodnie z instrukcją filtrowanie do wystąpień znaczników [sR] (co zawęża CBS.LOG do akcji SFC). Zrobiłam to za Ciebie i prawidłowy log podstawiłam w poście powyżej.

 

 

  Cytat
wykonałem weryfikację poprawności plików systemowych - w efekcie otrzymałem komunikat o treści: "Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows odnalazla uszkodzone pliki, ale nie może naprawić niektórych z tych plików".

 

Narzędzie SFC nic ciekawego i związanego z problemem nie robiło.

 

 

  Cytat
Ponadto po ponownym uruchomieniu komputera pokazał się komunikat informujący o błędzie

 

Ten błąd wskazuje na grafikę = VIDEO_TDR_FAILURE z nvlddmkm.sys:

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

 

Te objawy również:

 

 

  Cytat
Podczas pracy komputer nagle się wyłączył i teraz są problemy z jego uruchomieniem:

- albo w ogóle się nie uruchamia ("stoi" przy ciemnnym monitorze)

- albo pokaże się tylko tabeta i obraz cały czas miga

- albo po bardzo długim uruchamianiu monitor przybiera wygląd podobny do trybu awaryjnego.

 

Skoro problem z oprogramowaniem graficznym wystąpił po nagłym wyłączeniu systemu, to na teraz nasuwa mi się jedno z dwóch:

 

1. Przeinstalowanie sterowników nVidia z nowego instalatora pobranego ze strony producenta. Aktualnie w raporcie OTL jest widzialny sterownik o parametrach:

 

DRV - [2009-10-03 06:02:06 | 009,905,096 | ---- | M] (NVIDIA Corporation) [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\System32\drivers\nvlddmkm.sys -- (nvlddmkm)

 

2. Cofnięcie systemu za pomocą Przywracania systemu do czasu sprzed wystąpienia usterki.

 

Nie jest jednak wykluczone, że to pierwsze wyłączenie systemu to było tylko preludium do grubszego problemu natury sprzętowej. Na razie wykonaj podstawowe zalecenia i zobaczymy co z tego wyniknie.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Błąd 116 często idzie w parze z 117. Niewykluczone, że problem pojawiał się już wcześniej, ale go nie dostrzegałeś. Poza tym, o czym pisała Picasso poproszę dodatkowo o:

 

1. Spakuj zawartość katalogu c:\windows\minidump i wrzuć np. na speedyshare

 

2. Uruchom cmd jako administrator i wykonaj te dwa polecenia, które skopiują zawartość wer do Twoich dokumentów. Spakuj zawartość i udostępnij (możesz dorzucić do zipa z pkt. 1).

 

xcopy "%programdata%\Microsoft\Windows\WER" "%userprofile%\documents\wer" /i /s /y

xcopy "%localappdata%\Microsoft\Windows\WER" "%userprofile%\documents\wer2" /i /s /y

 

3. W międzyczasie przygotuj raporty dla działu Hardware, zgodnie z instrukcjami: [KLIK], opis tu: [KLIK]

 

m.g.

Odnośnik do komentarza

Witam

 

Wykonałem przywracanie systemu, przeinstalowałem sterowniki nVidia, ale niestety to nic nie pomogło.

 

Zamieściłem pliki minidumpa i zawartość wer:

http://speedy.sh/3gpdQ/DUMP-WER.zip

 

Nadmieniam, że w oknie z właściwościami karty graficznej nVidia widnieje komunikat: "System Windows zatrzymał to urządzenie z powodu zaraportowanych błędów (Kod 43)"

Odnośnik do komentarza

W logach, które dostarczyłeś dominuje jedna usługa: Usługa CyberLink Background Capture Service (CBCS), czyli CLCapSvc, która cały czas wiesza się na jakimś bliżej nieokreślonym FileIO. W związku z tym:

1. Odinstaluj ją (prawdopodobnie jest elementem HP QuickPlay)

2. Restart.

 

Co do plików .dmp, to tu już nie jest tak przejrzyście:

 

1. Najważniejsze informacje:

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

2. SMBIOS

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

3. Stack

 

 

  Pokaż ukrytą zawartość

 

 

Pomijając dump z 18.09 23:34, który był prawdopodobnie efektem uruchomienia gmera oraz z 9.09 22:57, który wygląda na powiązany ze sterownikiem firewalla FortKnoxFW (choć oczywiście nic nie jest pewne), reszta wskazuje na sterownik NVidii nvlddmkm.sys: 2x w związku z TDR: 116 (brak odpowiedzi ze sterownika (urządzenia) w określonym czasie) oraz D1 (wiele różnych przyczyn, ale powiązanych ze sterownikiem). W żadnym razie nie wyklucza to jednak sprzętu. W związku z tym należałoby:

- odinstalować Firewall FortKnox;

- przeinstalować sterowniki grafiki - jeśli najnowsze nie działają, to należy sięgnąć po starsze;

- zacząć przygotowywać odpowiednie logi na potrzeby działu hardware: memtest, hwinfo (system summary i sensors po pewnym czasie od startu).

 

Po wykonaniu tych wszystkich kroków zapraszamy ponownie.

 

m.g.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...