Skocz do zawartości

Program Explorator Windows przestał działać. Trwa ponowne uruchamianie...


Plavius

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

przypałętała się jakaś infekcja... Udało mi się uruchomić system w trybie awaryjnym z obsługą sieci :) Już coś się nauczylem dzięki Wam. Natomiast normalne uruchamianie nie wchodzi w grę: tak jak w temacie, explorator uruchamia się w kółko.. Bardzo prosze o pomoc..

 

System 64bit, tak więc załączam log z OTL.

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Kurcgalopkiem przenosimy się do działu Windows 7. Nie, to nie infekcja. Tytułowy błąd w Dzienniku zdarzeń ma formułę:

 

Error - 2012-10-16 17:34:16 | Computer Name = Home-Komputer | Source = Application Error | ID = 1000

Description = Nazwa aplikacji powodującej błąd: Explorer.EXE, wersja: 6.1.7601.17567,

sygnatura czasowa: 0x4d672ee4 Nazwa modułu powodującego błąd: thumbcache.dll, wersja:

6.1.7601.17514, sygnatura czasowa: 0x4ce7c9d0 Kod wyjątku: 0xc0000006 Przesunięcie

błędu: 0x000000000000732d Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x830 Godzina

uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01cdabe5ecd30a8a Ścieżka aplikacji powodującej

błąd: C:\Windows\Explorer.EXE Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\Windows\system32\thumbcache.dll

Identyfikator raportu: 3bc3b694-17d9-11e2-8a30-00218665c06c

 

Error - 2012-10-16 17:34:16 | Computer Name = Home-Komputer | Source = Application Error | ID = 1005

Description = System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Users\Home\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer\thumbcache_96.db

z jednej z następujących przyczyn: problem z połączeniem sieciowym; problem z dyskiem,

na którym jest przechowywany plik; problem ze sterownikami magazynu zainstalowanymi

na tym komputerze; brak dysku. System Windows zamknął program Eksplorator Windows

z powodu tego błędu. Program: Eksplorator Windows Plik: C:\Users\Home\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer\thumbcache_96.db

 

Wartość błędu jest wyświetlona w sekcji Dodatkowe dane. Akcja użytkownika

1. Otwórz plik ponownie. Ta sytuacja może być przejściowym problemem, który sam się rozwiąże po ponownym uruchomieniu programu.

2. Jeśli nadal nie można uzyskać dostępu do pliku i - jest w sieci, administrator sieci powinien sprawdzić, czy nie ma problemu z siecią i czy można skontaktować się z serwerem. - jest na dysku wymiennym, na przykład dyskietce lub dysku CD-ROM, sprawdź, czy cały dysk jest włożony do komputera.

3. Sprawdź i napraw system plików, uruchamiając program CHKDSK. Aby uruchomić program CHKDSK, kliknij przycisk Start, kliknij polecenie Uruchom, wpisz polecenie CMD, a następnie kliknij przycisk OK. W wierszu polecenia wpisz polecenie CHKDSK /F, a następnie naciśnij klawisz ENTER.

4. Jeżeli problem nie ustąpi, przywróć plik z kopii zapasowej.

5. Ustal, czy można otworzyć inne pliki na tym samym dysku. Jeśli nie, dysk może być uszkodzony. Jeśli jest to dysk twardy, skontaktuj się z administratorem komputera lub dostawcą sprzętu komputerowego, aby uzyskać dalszą pomoc.

Dodatkowe dane Wartość błędu: C000009C Typ dysku: 3

 

Windows Explorer wywala się na buforze miniatur (niedostępny plik cache). I może to być konsekwencja bad sektorów dysku, bo w Dzienniku jest także i to:

 

Error - 2012-10-16 17:38:38 | Computer Name = Home-Komputer | Source = Disk | ID = 262151

Description = W urządzeniu \Device\Harddisk0\DR0 wystąpił zły blok.

 

 

Na widoku grubsza sprzętowa diagnostyka dysku. Na razie czynności wstępne z poziomu Trybu awaryjnego:

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > wpisz komendę chkdsk /f /r i zatwierdź restart komputera. Przy starcie powinien się wykonać checkdisk.

 

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > wpisz komendę sfc /scannow. Jeśli komenda zwróci komunikat o "naruszeniu integralności", w cmd wklej komendę:

 

findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >%userprofile%\Desktop\sfc.txt

 

Przedstaw wynikowy log sfc.txt utworzony na Pulpicie.

 

3. Zresetuj bufor miniatur. Wejdź do folderu:

 

C:\Users\Home\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer

 

Skasuj ze środka wszystkie pliki o nazwie spełniającej warunek thumbcache*.

 

4. Wejdź w Tryb normalny w celu weryfikacji czy błąd nadal ma miejsce.

 

 

PS. W systemie jest owszem drobne adware, ale to nie ma wielkiego znaczenia ani związku z objawami. W spoilerze instrukcje doczyszczenia. Do wykonania potem, bo to podrzędne kwestie.

 

 

 

1. Przez Panel sterowania odinstaluj LiveVDO plugin 1.3 (to właśnie nośnik adware). W Google Chrome w rozszerzeniach powtórz deinstalację tego.

 

2. Otwórz Notatnik i wklej w nim:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="about:blank"
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="about:blank"
 
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"Backup.Old.DefaultScope"=-
"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"
 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"Backup.Old.DefaultScope"=-
"DefaultScope"="{0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A}"
 
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{11E38B63-7BE4-4A4D-9E47-5704EB600769}]
 
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{30F5AB16-9F1E-4E99-93F2-ECB9ABB0EC12}]
 
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{11E38B63-7BE4-4A4D-9E47-5704EB600769}]
 
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{30F5AB16-9F1E-4E99-93F2-ECB9ABB0EC12}]

 

Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG > z prawokliku Scal

 

3. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files

C:\Program Files (x86)\StartSearch plugin

C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\plugins\npvsharetvplg.dll

C:\Users\Home\AppData\Roaming\mozilla\firefox\profiles\5iwqzijy.default\searchplugins\Search.xml

 

:Commands

[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. Po zakończeniu pracy uruchom Sprzątanie.

 

 

 

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Dziękuję za zainteresowanie.

 

Adware oczyszczony, posprzątane.

 

A odnośnie naszej głównej sprawy, udało się zrobić wszystko, co zaleciłaś (nie pokazał się log sfc.txt), oprócz usunięcia plików tumbchache. Pomimo resetowania bufora miniatur, cały czas wyskakuje, że plik uzywany, nie można usunąć. Dodatkowo przy każdym pliku mam "kłódeczki", jakbym zupełnie nie miał dostępu. Tak czy siak - komputer uruchamia się normalnie, eksplorator się nie restartuje, wszystko wygląda ok...

 

Czy czegoś sie muszę obawiać? Dysk jest zagrożony? Coś jeszcze zrobić?

Odnośnik do komentarza

Pobierz hd tune http://www.dobreprog...dows,12177.html

w hd tune karta error scan i uruchom test. Bloczki zielone - ok, bloczki czerwone - bad sectory i wtedy pomyśl o wymianie dysku. W zależności od rozmiaru dysku, test może trwać kilka godzin.

Jeżeli masz coś ważnego na dysku, to wykonaj kopię zapasową póki możesz. Kopia zapasowa - na pendrive, płyty cd/dvd/zewnętrzny dysk twardy, cokolwiek.

Odnośnik do komentarza
nie pokazał się log sfc.txt

 

Log zawsze jest tworzony, pusty lub nie, ale jest tworzony. Skoro nie utworzył się, popełniłeś błąd w komendzie. Powtarzaj zadanie (przeklej ponownie komendę findstr w cmd uruchomionym jako Administrator).

 

 

Pomimo resetowania bufora miniatur, cały czas wyskakuje, że plik uzywany, nie można usunąć. Dodatkowo przy każdym pliku mam "kłódeczki", jakbym zupełnie nie miał dostępu.

 

Zadanie nie zostało wykonane. Te pliki tak w oryginale nie wyglądają, nie ma na nich kłódek (brak dostępu). Ich aktualny status odpowiada temu drugiemu błędowi z Dziennika zdarzeń ("System Windows nie może uzyskać dostępu do pliku C:\Users\Home\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer\thumbcache_96.db"). Zastartuj do Trybu awaryjnego i zresetuj uprawnienia tych plików (KLIK), w celu usunięcia plików.

 

 

Dysk jest zagrożony?

 

Wykonaj diagnostykę dysku w MHDD (skan + SMART).

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Ok, mam log sfc -> załącznik.

 

Zresetowałem uprawnienia i pozbyłem się kłódek przy plikach thumbcache, ale za cholere nie moge ich usunąć. Może coś źle robię z "resetem bufora miniatur"? Robię to z tej stronki: http://www.technoleros.com/turn-off-caching-of-windows-7-thumbnails-in-hidden-thumbs-db-files/ - to jedyne co wygooglowałem odnośnie resetu. Cały czas wyskakuje, że plik jest używany więc usunąć się nie da. Nawet w trybie awaryjnym.

sfc.txt

Odnośnik do komentarza
Może coś źle robię z "resetem bufora miniatur"? Robię to z tej stronki: (...) - to jedyne co wygooglowałem odnośnie resetu.

 

To nie te instrukcje. Przywróć poprzednią konfigurację. Mówiąc "Zresetuj bufor miniatur" miałam na myśli właśnie usunięcie tych plików (one się zregenerują po usunięciu). To jest równoznaczne z przeładowaniem cache. Jeszcze raz:

 

1. Start w Trybie awaryjnym, uruchom okno cmd, następnie uruchom Menedżer zadań i zabij explorer.exe. W oknie cmd wpisz komendy:

 

cd C:\Users\Home\AppData\Local\Microsoft\Windows\Explorer

del /q thumbcache*

 

2. Zresetuj system.

 

Oczywiście nadal aktualna sprawa dysku, są złe bloki i to musi zostać rozwiązane.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Poszło. Pliki usunięte, odnowiły się. System działa na razie stabilnie.

 

Oczywiście nadal aktualna sprawa dysku, są złe bloki i to musi zostać rozwiązane.

 

MHDD zastosuję jak tylko ogarnę ten program.. Udało mi się już go zbootować z pendrive'a, ale coś nie pokazuje mi dysków w laptopie. BIOS jest jakiś strasznie okrojony i nie widzę opcji ASCII, RAID itd... o których czytam na forum. Ale ogarnę! :)

 

Dzięki póki co.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...