Skocz do zawartości

Pusty menedżer urządzeń


Pawel89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na siostry laptopie występuje problem z pustym menedżerem urządzeń, podejrzewam, że jest to wina jakiejś infekcji, która może pochodzić z tego pliku C:\Users\Ola\Downloads\sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe.

Wykonałem przywracanie systemu do stanu z przed miesiąca, ale nie pomogło.

Pełny skan Nortonem nic nie wykrył.

Mbam i DrWeb coś znalazły, ale nic nie usuwałem.

 

Mbam:

C:\Users\Ola\Downloads\CorelDRAW_Graphics_Suite.exe (Trojan.StartPage) -> Nie wykonano akcji.

C:\Users\Ola\Downloads\Gimp(Pobierz.pl).exe (Trojan.StartPage) -> Nie wykonano akcji.

C:\Users\Ola\Downloads\SoftonicDownloader_dla_gimp-painter.exe (PUP.ToolbarDownloader) -> Nie wykonano akcji.

C:\Users\Ola\Downloads\sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe (Trojan.Dropper) -> Nie wykonano akcji.

 

DrWeb:

otl.exe c:\users\ola\desktop Trojan.Siggen4.6108

otl.exe c:\users\ola\desktop Trojan.Siggen4.6108

OTL.exe C:\Documents and Settings\Ola\Desktop Trojan.Siggen4.6108

OTL.exe C:\Documents and Settings\Ola\Downloads Trojan.Siggen4.6108

SoftonicDownloader_dla_gimp-painter.exe C:\Documents and Settings\Ola\Downloads Adware.Downware.235

sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe\data002 C:\Documents and Settings\Ola\Downloads\sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe Adware.TorrentClient.20

sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe C:\Documents and Settings\Ola\Downloads Kontener zawiera zainfekowane obiekty

iplapreinstaller.exe C:\Program Files (x86)\Gadu-Gadu 10 Trojan.Inject.62001

OTL.exe C:\Users\Ola\Desktop Trojan.Siggen4.6108

OTL.exe C:\Users\Ola\Downloads Trojan.Siggen4.6108

SoftonicDownloader_dla_gimp-painter.exe C:\Users\Ola\Downloads Adware.Downware.235

sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe\data002 C:\Users\Ola\Downloads\sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe Adware.TorrentClient.20

sprawdzian_z_niemieckiego_2a_aha_s%C5%82ownictwo.exe C:\Users\Ola\Downloads Kontener zawiera zainfekowane obiekty

 

 

Pozdrawiam.

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Temat przenoszę do działu Windows. Wyniki ze skanerów: albo bez znaczenia, albo fałszywe alarmy (np. OTL wykryty jako "trojan"). W logach z OTL brak oznak infekcji, tylko śmieci adware są (v9 / Ask Toolbar / Softonic Toolbar), ale to nie ma żadnego związku z problemem głównym. W spoilerze instrukcje doczyszczenia tego.

 

 

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
FF - prefs.js..browser.search.defaultengine: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.order.1: "Ask.com"
FF - prefs.js..keyword.URL: "http://search.softonic.com/MON00084/tb_v1?SearchSource=2&cc=&q="
[2012/03/25 15:20:57 | 000,000,000 | ---D | M] (Softonic Toolbar) -- C:\Users\Ola\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\7tnxx6fp.default\extensions\ffxtlbra@softonic.com
[2012/04/05 21:45:47 | 000,000,000 | ---D | M] (Ask Toolbar) -- C:\Users\Ola\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\7tnxx6fp.default\extensions\toolbar@ask.com
[2012/01/03 16:27:44 | 000,002,333 | ---- | M] () -- C:\Users\Ola\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\7tnxx6fp.default\searchplugins\askcom.xml
[2012/03/25 15:20:48 | 000,002,060 | ---- | M] () -- C:\Users\Ola\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\7tnxx6fp.default\searchplugins\softonic.xml
[2012/03/25 15:31:42 | 000,002,415 | ---- | M] () -- C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\v9.xml
O4 - HKLM..\Run: []  File not found
O2 - BHO: (Java™ Plug-In 2 SSV Helper) - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll File not found
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Default_Page_URL"=-
"Start Page"="about:blank"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Default_Page_URL"=-
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes]
"DefaultScope"="{67A2568C-7A0A-4EED-AECC-B5405DE63B64}"
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0C8A341C-117D-4153-8531-FEC4A35D1C0E}]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{C6A9FF07-B4E4-47E3-A548-F14FE8974E5E}]
 
:Files
C:\Users\Ola\AppData\Local\Temp*.html
 
:Commands
[emptytemp]

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany. Po tym zastosuj Sprzątanie w OTL.

 

2. Przejdź do Panelu sterowania i odinstaluj: Ask Toolbar, Ask Toolbar Updater, Softonic toolbar on IE and Chrome.

 

3. Użyj AdwCleaner z opcji Delete. Gdy ukończy, użyj Uninstall.

 

 

 

 

 

Na siostry laptopie występuje problem z pustym menedżerem urządzeń

 

1. Zwykle przyczyną jest wyłączona usługa Plug and Play. Wprawdzie w logu z OTL usługa ta nie jest widoczna ze statusem "Disabled", ale mimo wszystko sprawdź jej status wprost w przystawce usług services.msc: usługa ma mieć Typ uruchomienia Automatyczny + Stan Uruchomiono.

 

2. W Dzienniku zdarzeń pojawił się odczyt:

 

Error - 6/14/2012 8:10:28 AM | Computer Name = Ola-Komputer | Source = Ntfs | ID = 262199

Description = Struktura systemu plików na dysku jest uszkodzona i nie nadaje się

do użytku. Uruchom narzędzie chkdsk na woluminie .

 

Wykonaj sprawdzanie dysku. Na wszelki wypadek również weryfikację poprawności plików systemowych za pomocą komendy sfc /scannow, za pomocą kolejnej komendy przefiltruj log do wystąpień znaczników [sR]: KLIK. Przedstaw wynikowy log.

 

3. Jest notowany błąd "Odmowa dostępu" dla usługi Zapory:

 

Error - 6/12/2012 10:57:33 AM | Computer Name = Ola-Komputer | Source = Service Control Manager | ID = 7024

Description = Usługa Zapora systemu Windows zakończyła działanie; wystąpił specyficzny

dla niej błąd %%5.

 

Wykonaj rekonstrukcję uprawnień Zapory przez SetACL wg kroków z: KLIK.

 

4. Dodatkowo, nieaktualizowany system:

 

64bit- Home Premium Edition  (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 9.0.8112.16421)

 

Gdy uporasz się z podstawowymi problemami, do wykonania pełna aktualizacja Windows: KLIK.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
1. Zwykle przyczyną jest wyłączona usługa Plug and Play. Wprawdzie w logu z OTL usługa ta nie jest widoczna ze statusem "Disabled", ale mimo wszystko sprawdź jej status wprost w przystawce usług services.msc: usługa ma mieć Typ uruchomienia Automatyczny + Stan Uruchomiono.

Sprawdziłem status usługi i jest typ uruchomienia automatyczny i stan uruchomiono.

 

Wykonaj sprawdzanie dysku.

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)

Przetworzone rekordy plików: 246528.

Ukończono sprawdzanie plików.

Przetworzone rekordy dużych plików: 525.

Przetworzone rekordy uszkodzonych plików: 0.

Przetworzone rekordy atrybutów rozszerzonych: 0.

Przetworzone rekordy ponownej analizy: 62.

CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)

Przetworzone wpisy indeksu: 319900.

Ukończono weryfikację indeksów.

Program CHKDSK skanuje nieindeksowane pliki w celu powiązania ich z katalogiem p

ierwotnym.

Wykryto oddzielony plik pt-PT (88408), powinien on zostać odzyskany do pliku kat

alogów 2928.

Przeskanowane pliki nieindeksowane: 3.

Wykryto oddzielony plik 3C120A~1.CDF (147636), powinien on zostać odzyskany do p

liku katalogów 9834.

Wykryto oddzielony plik 3c120a46d66fcc01e32a0000bc151c05.$$_resources_fbee56ab04

8ab239.cdf-ms (147636), powinien on zostać odzyskany do pliku katalogów 9834.

Program CHKDSK odzyskuje pozostałe nieindeksowane pliki.

Odzyskane pliki nieindeksowane: 1.

CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczeń (poziom 3 z 3)

Przetworzone deskryptory zabezpieczeń/identyfikatory plików: 246528.

Ukończono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczeń.

Przetworzone pliki danych: 36687.

Trwa sprawdzanie dziennika Usn...

Przetworzone bajty numerów USN: 35540728.

Zakończono sprawdzanie poprawności dziennika Usn.

Atrybut BITMAP głównej tabeli plików (MFT) jest niepoprawny.

Mapa bitowa woluminu jest niepoprawna.

System Windows znalazł problemy z systemem plików.

Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).

 

158334975 KB całkowitego miejsca na dysku.

49138912 KB w 175216 plikach.

118796 KB w 36689 indeksach.

0 KB w uszkodzonych sektorach.

354035 KB używanych przez system.

65536 KB zajętych przez plik dziennika.

108723232 KB dostępnych na dysku.

 

4096 bajtów w każdej jednostce alokacji.

39583743 ogółem jednostek alokacji na dysku.

27180808 jednostek alokacji dostępnych na dysku.

 

 

Na wszelki wypadek również weryfikację poprawności plików systemowych za pomocą komendy sfc /scannow

Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows nie znalazła naruszeń integralności.

 

Log dla znaczników SR w załączniku.

 

Wykonaj rekonstrukcję uprawnień Zapory przez SetACL

Wykonano.

 

 

Przy aktualizacji systemu wystąpił problem, przy instalacji z pliku windows6.1-KB976932-X64 wystąpił błąd: 0x800f081f, a przy próbie instalacji przez Windows Update: kod 800B0100 Rozszerzenie Windows Update napotkało nieznany błąd. Pobrałem i zainstalowałem to: http://support.microsoft.com/kb/947821, ale nie pomogło.

sfc SR.txt

Odnośnik do komentarza
System Windows znalazł problemy z systemem plików.

Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).

 

W linii komend wywołaj chkdsk /f /r i zresetuj system.

 

 

Przy aktualizacji systemu wystąpił problem, przy instalacji z pliku windows6.1-KB976932-X64 wystąpił błąd: 0x800f081f, a przy próbie instalacji przez Windows Update: kod 800B0100 Rozszerzenie Windows Update napotkało nieznany błąd. Pobrałem i zainstalowałem to: http://support.microsoft.com/kb/947821, ale nie pomogło.

 

Ale nie podałeś raportu z tego narzędzia (checksur.log). Przekopiuj na Pulpit cały katalog C:\Windows\Logs\CBS, do ZIP > na hosting > podaj tu link.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Sprawdziłem status usługi i jest typ uruchomienia automatyczny i stan uruchomiono.

Nie dopisałem, że menedżer jest pusty.

 

 

 

checksur.log:

=================================

Checking System Update Readiness.

Binary Version 6.1.7601.21645

Package Version 15.0

2012-06-23 12:15

Checking Windows Servicing Packages

Checking Package Manifests and Catalogs

Checking Package Watchlist

Checking Component Watchlist

Checking Packages

Checking Component Store

Summary:

Seconds executed: 881

No errors detected

 

 

Folder cbs:

http://www.sendspace...bb8d7908772/cbs

Odnośnik do komentarza

Materiał CBS przejrzę, ale na to potrzebuję więcej czasu. Doedytuję tu informacje, gdy coś wyłuskam. A co do checksur, podałeś mi odczyt z 23 czerwca, ale w katalogu CBS jest także odczyt archiwalny z 22, w którym jest koszmarna ilość błędów tego rodzaju:

 

Checking Component Store

(f) CSI Missing Deployment Key 0x00000000 wpdmtp.inf-languagepack_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_465fa756d1039aa5 HKLM\Components\CanonicalData\Deployments

 

(...)

 

Found 1565 errors

CSI Missing Deployment Key Total count: 1565

 

Żaden z tych błędów nie został naprawiony. Checksur przestał je widzieć i nie wiem jak traktować te dwa sprzeczne logi. Być może to jest "tymczasowy" wynik z powodu nieudanej próby instalacji pakietu SP1.

 

Przy okazji, wszystkie linie punktują "languagepack". Pomijając już przyczynę tymczasowego wystąpienia tych odczytów w checksur, ten pusty menedżer urządzeń i wada Windows Update mogą się kojarzyć z wadą pakietu językowego. I pytanie:

 

64bit- Home Premium Edition  (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstation

Internet Explorer (Version = 9.0.8112.16421)

Locale: 00000409 | Country: Polska | Language: PLK | Date Format: yyyy-MM-dd

 

Czy ta edycja Home Premium jest polska z natury czy spolszczana sztucznie?

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

W CBS.LOG są nagrane takie oto wystąpienia:

 

2012-06-22 21:39:54, Info                  CSI    0000059b Begin executing advanced installer phase 38 (0x00000026) index 874 (0x000000000000036a) (sequence 913)

Old component: [ml:318{159},l:316{158}]"Microsoft-Windows-RasBase-agilevpn, Culture=neutral, Version=6.1.7600.16385, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35, ProcessorArchitecture=amd64, versionScope=NonSxS"

New component: [ml:318{159},l:316{158}]"Microsoft-Windows-RasBase-agilevpn, Culture=neutral, Version=6.1.7601.17514, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35, ProcessorArchitecture=amd64, versionScope=NonSxS"

Install mode: install

Installer ID: {81a34a10-4256-436a-89d6-794b97ca407c}

Installer name: [15]"Generic Command"

2012-06-22 21:39:54, Info CSI 0000059c Calling generic command executable (sequence 52 (0x00000034)): [30]"C:\windows\System32\netcfg.exe"

CmdLine: [52]""C:\windows\System32\netcfg.exe" -c p -i MS_AgileVpn"

2012-06-22 21:39:55, Error CSI 0000059d (F) Done with generic command 52 (0x00000034); CreateProcess returned 0, CPAW returned S_OK

Process exit code 13 (0x0000000d) resulted in success? FALSE

Process output: [l:98 [98]"Próba zainstalowania składnika MS_AgileVpn nie powiodła się. Kod błędu: 0x8007000d.

"][gle=0x80004005]

 

To przykładowy rekord, tylko następuje wymiana nazw komponentów sieciowych (MS_TCPIP_TUNNEL, MS_NDISUIO ... i tak dalej). Tu może być coś podobnego jak w temacie: KLIK. I niekoniecznie tylko w kluczu Enum. Brak uprawnień tłumaczyłby także pusty menedżer urządzeń. Nie wykluczam jednak i wpływu Norton 360, bo z CBS.LOG wynika, że sprawa się kręci wokół komponentów sieciowych, a Symantec tam mocno grzebie.

 

Poproszę o pełną kopię rejestru do wglądu. Wygeneruj ją programem RegBack. Z kopii wybierz plik SYSTEM, zapakuj do ZIP i shostuj gdzieś podając tu link.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Hmmm, nie mogę się dopatrzyć w rejestrze jawnej wady uprawnień. Nie wiem jeszcze w czym rzecz, ale widzę wspólny mianownik. Te wszystkie odczyty w CBS.LOG łączy określona przestrzeń, czyli klucz HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network. Spróbuj wyzerować wartość Config:

 

1. Start > w polu szukania wpisz regedit > z prawokliku Uruchom jako Administrator i wejdź do klucza:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Network

 

Skasuj z prawokliku wartość Config.

 

2. Zresetuj system. Sprawdź czy jest jakaś zmiana.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...