Skocz do zawartości

Generuj raport kondycji systemu - "Time-Out"


januszjmp

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat nie znalazłem żadnego ACCESS DENIED (akurat tego typu rzeczy wyłapuję błyskawicznie - wszelkie nieprawidłowości widzę na pierwszy rzut oka), aczkolwiek prawie od początku loga widać pewne rozbieżności.

 

Na pewno nie mogę wykonywać loga tuż po uruchomieniu systemu, bo wtedy pracuje perfmon i zbiera informacje o rozruchu. A potem mogę jedynie po uruchomieniu perfmon /report włączyć rejestrowanie zdarzeń.

 

Przydałby mi się jakiś plik BAT, który uruchomiłby mi oba procesy na uprawnieniach administratora, jeden po drugim. Wtedy miałbym dokładniejszy ogląd na całą sprawę.

Przeglądanie tego zajmie mi wieki i wątpię czy cokolwiek wywnioskuję, acz zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Przypomniałem sobie jeszcze o jednym - SysExporter http://www.nirsoft.n...ils/sysexp.html .Jeśli go uruchomisz w trybie admina to będziesz miał możliwość skopiowania zawartości PM do pliku txt a ten z kolei można by filtrować wbudowany w system findstr albo lepiej przy pomocy grep do Windows http://gnuwin32.sour...ckages/grep.htm

Te dwa dodatkowe narzędzia dadzą ci większe pole manewru w filtrowaniu niż oferuje to sam PM

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Jakoś nie palę się do przeglądania tego, bo się załamuję ilością rozbieżności. Nie wpadłem na to, że mogą być naturalne rozbieżności związane z wersją językową systemu (PL vs EN). Całe szczęście znajomy dał mi log ze swojego systemu i mogę weryfikować pewne rozbieżności.

 

Za to zauważyłem pewną prawidłowość: pliki występujące w logu z mojego systemu mają datę utworzenia 09.03.2011 czyli dokładnie taką, gdy instalowałem SP1, w pozostałych logach widnieje stara data z 2010 roku, a tamte logi zostały wykonane na systemach z SP1 (na jednym z nich SP1 instalowałem w tym roku - system testowy EN).

Spróbuję sprawdzić co się stanie po deinstalacji i ponownej instalacji SP1, acz boję się, czy po tej operacji programy, które mam zainstalowane, nadal będą działać?

Odnośnik do komentarza

Można by spróbować jeszcze jednej rzeczy choć to też będzie wysiłek intelektualny ...

 

Wygenerować zrzut pamięci dla pliku perfmon.exe przy tworzeniu raportu kondycji...

 

dwie metody

 

1.(preferowane) zamontować debugger NTSD -jest on w Debugging tools for Windows - trzeba to zainstalować i odpowiednio go skonfigurować

 

tak to wygląda u mnie http://www.fixitpc.p...&attach_id=4529

 

Oczywiście musisz stworzyć folder gdzie będą wrzucane pliki i w uprawnieniach musisz dać prawo do modyfikacji wszystkim limitowanym użytkownikom

 

Następnie narzedzie trzeba przetestować http://support.citri...ticle/CTX111901

 

Potem usuń z folderu dumpchecków ten testowy dmp file,uruchom raport kondycji systemu i zobacz czy debugger złapie błąd - jeśli tak to trzeba zaanalizować wygenerewoany dmp file - shostuj go gdzieś i załacz linka do posta

 

Jeśli chcesz to możesz sam spróbować sił go zdebugować - lektura http://www.dumpanaly...tical-sections/

 

Musisz wziąść na poprawkę że analiza błędów aplikacji jest o wiele trudniejsza niż analiza blue screenów

 

2.W przypadku gdy ntsd nie zareaguje po zwróceniu błędu przez perfmon utwórz menadżer zadań w opcji menadżera zadań zaznacz "pokaż wszytkie procesy" i prawoklik na proces i zapisz zrzut pamięci -gdziekolwiek - w tym przypadku analiza będzie jeszcze trudniejsza :lol:

Odnośnik do komentarza

Test aplikacji wyszedł poprawnie, aczkolwiek nie wyłapuje błędu.

Uruchomiłem TestWER64.exe, czekam (przy włączonym perfmon) i nic.

Logi z procmon (logfile - bez błędu, logfile 2 - z błędem): http://www.sendspace.pl/file/8519aaf7a931a1163793469

Zrzut pamięci: http://www.sendspace.pl/file/f94ec1ce934dbc1a48a4ef6

Debugowanie:

 

 

 

Microsoft ® Windows Debugger Version 6.2.8229.0 AMD64

Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved.

 

*** wait with pending attach

Symbol search path is: *** Invalid ***

****************************************************************************

* Symbol loading may be unreliable without a symbol search path.           *

* Use .symfix to have the debugger choose a symbol path.                   *

* After setting your symbol path, use .reload to refresh symbol locations. *

****************************************************************************

Executable search path is:

ModLoad: 00000000`ff030000 00000000`ff05d000   C:\Windows\system32\perfmon.exe

ModLoad: 00000000`77450000 00000000`775f9000   C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll

ModLoad: 00000000`77230000 00000000`7734f000   C:\Windows\system32\kernel32.dll

ModLoad: 000007fe`fd960000 000007fe`fd9cc000   C:\Windows\system32\KERNELBASE.dl

l

ModLoad: 000007fe`fe1e0000 000007fe`fe2bb000   C:\Windows\system32\ADVAPI32.dll

ModLoad: 000007fe`ff620000 000007fe`ff6bf000   C:\Windows\system32\msvcrt.dll

ModLoad: 000007fe`ff6c0000 000007fe`ff6df000   C:\Windows\SYSTEM32\sechost.dll

ModLoad: 000007fe`ff470000 000007fe`ff59d000   C:\Windows\system32\RPCRT4.dll

ModLoad: 000007fe`ff400000 000007fe`ff467000   C:\Windows\system32\GDI32.dll

ModLoad: 00000000`77350000 00000000`7744a000   C:\Windows\system32\USER32.dll

ModLoad: 000007fe`fddc0000 000007fe`fddce000   C:\Windows\system32\LPK.dll

ModLoad: 000007fe`fe570000 000007fe`fe639000   C:\Windows\system32\USP10.dll

ModLoad: 000007fe`fb3f0000 000007fe`fb409000   C:\Windows\system32\ATL.DLL

ModLoad: 000007fe`fdfd0000 000007fe`fe1d3000   C:\Windows\system32\ole32.dll

ModLoad: 000007fe`ff5a0000 000007fe`ff611000   C:\Windows\system32\SHLWAPI.dll

ModLoad: 000007fe`fe640000 000007fe`ff3c8000   C:\Windows\system32\SHELL32.dll

ModLoad: 000007fe`fe3d0000 000007fe`fe4a7000   C:\Windows\system32\OLEAUT32.dll

ModLoad: 000007fe`f4660000 000007fe`f4694000   C:\Windows\system32\credui.dll

ModLoad: 000007fe`fd480000 000007fe`fd48b000   C:\Windows\system32\Secur32.dll

ModLoad: 000007fe`fd730000 000007fe`fd755000   C:\Windows\system32\SSPICLI.DLL

ModLoad: 000007fe`ff3d0000 000007fe`ff3fe000   C:\Windows\system32\IMM32.DLL

ModLoad: 000007fe`fe2c0000 000007fe`fe3c9000   C:\Windows\system32\MSCTF.dll

ModLoad: 00000001`80000000 00000001`80064000   C:\Windows\system32\guard64.dll

ModLoad: 000007fe`fd890000 000007fe`fd899000   C:\Windows\system32\fltlib.dll

ModLoad: 000007fe`fb840000 000007fe`fba34000   C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft

.windows.common-controls_6595b64144ccf1df_6.0.7601.17514_none_fa396087175ac9ac\c

omctl32.dll

ModLoad: 000007fe`fb790000 000007fe`fb7e6000   C:\Windows\system32\uxtheme.dll

ModLoad: 000007fe`faeb0000 000007fe`faec8000   C:\Windows\system32\dwmapi.dll

ModLoad: 000007fe`fd7c0000 000007fe`fd7cf000   C:\Windows\system32\CRYPTBASE.dll

 

ModLoad: 000007fe`fdd20000 000007fe`fddb9000   C:\Windows\system32\CLBCatQ.DLL

ModLoad: 000007fe`f3040000 000007fe`f3aa8000   C:\Windows\System32\ieframe.dll

ModLoad: 00000000`77620000 00000000`77627000   C:\Windows\system32\PSAPI.DLL

ModLoad: 000007fe`fc420000 000007fe`fc474000   C:\Windows\System32\OLEACC.dll

ModLoad: 00000000`77020000 00000000`7722f000   C:\Windows\system32\iertutil.dll

ModLoad: 000007fe`fd7d0000 000007fe`fd861000   C:\Windows\system32\SXS.DLL

ModLoad: 000007fe`e9260000 000007fe`e93b8000   C:\Windows\System32\pla.dll

ModLoad: 000007fe`fa370000 000007fe`fa3be000   C:\Windows\System32\pdh.dll

ModLoad: 000007fe`f2720000 000007fe`f27f3000   C:\Windows\System32\tdh.dll

ModLoad: 000007fe`fe510000 000007fe`fe518000   C:\Windows\system32\NSI.dll

ModLoad: 000007fe`fd410000 000007fe`fd47d000   C:\Windows\System32\wevtapi.dll

ModLoad: 000007fe`f6720000 000007fe`f68f4000   C:\Windows\System32\msxml3.dll

ModLoad: 000007fe`fb540000 000007fe`fb56d000   C:\Windows\system32\ntmarta.dll

ModLoad: 000007fe`fe4b0000 000007fe`fe502000   C:\Windows\system32\WLDAP32.dll

ModLoad: 000007fe`f9d20000 000007fe`f9d2b000   C:\Windows\System32\perfos.dll

ModLoad: 000007fe`f7150000 000007fe`f7160000   C:\Windows\System32\Perfctrs.dll

ModLoad: 000007fe`faf00000 000007fe`faf27000   C:\Windows\System32\IPHLPAPI.DLL

ModLoad: 000007fe`faee0000 000007fe`faeeb000   C:\Windows\System32\WINNSI.DLL

ModLoad: 000007fe`fbd60000 000007fe`fbe8c000   C:\Windows\system32\PROPSYS.dll

ModLoad: 00000000`76d70000 00000000`76ebd000   C:\Windows\system32\urlmon.dll

ModLoad: 00000000`76ec0000 00000000`7701a000   C:\Windows\system32\WININET.dll

ModLoad: 00000000`77610000 00000000`77613000   C:\Windows\system32\Normaliz.dll

ModLoad: 000007fe`fd760000 000007fe`fd7b7000   C:\Windows\system32\apphelp.dll

ModLoad: 000007fe`fd8a0000 000007fe`fd8af000   C:\Windows\system32\profapi.dll

ModLoad: 000007fe`fe520000 000007fe`fe56d000   C:\Windows\system32\WS2_32.dll

ModLoad: 000007fe`fcf80000 000007fe`fcfdb000   C:\Windows\system32\dnsapi.DLL

ModLoad: 00000000`73510000 00000000`7460c000   C:\Windows\System32\mshtml.dll

ModLoad: 000007fe`fca60000 000007fe`fca6c000   C:\Windows\System32\VERSION.dll

ModLoad: 000007fe`f5e20000 000007fe`f5e5b000   C:\Windows\system32\mlang.dll

ModLoad: 000007fe`fc290000 000007fe`fc2f2000   C:\Windows\system32\RASAPI32.dll

ModLoad: 000007fe`fc270000 000007fe`fc28c000   C:\Windows\system32\rasman.dll

ModLoad: 000007fe`fa3c0000 000007fe`fa3d1000   C:\Windows\system32\rtutils.dll

ModLoad: 000007fe`f8c30000 000007fe`f8d57000   C:\Windows\system32\taskschd.dll

ModLoad: 000007fe`f5e00000 000007fe`f5e09000   C:\Windows\system32\sensapi.dll

ModLoad: 000007fe`fae70000 000007fe`faea5000   C:\Windows\system32\XmlLite.dll

ModLoad: 000007fe`f5e10000 000007fe`f5e1e000   C:\Windows\system32\msimtf.dll

ModLoad: 000007fe`f5bc0000 000007fe`f5df7000   C:\Windows\System32\jscript9.dll

ModLoad: 000007fe`fddf0000 000007fe`fdfc7000   C:\Windows\system32\setupapi.dll

ModLoad: 000007fe`fdc40000 000007fe`fdc76000   C:\Windows\system32\CFGMGR32.dll

ModLoad: 000007fe`fdb80000 000007fe`fdb9a000   C:\Windows\system32\DEVOBJ.dll

ModLoad: 000007fe`f5ad0000 000007fe`f5bb2000   C:\Windows\system32\d2d1.dll

ModLoad: 000007fe`f5950000 000007fe`f5ace000   C:\Windows\system32\DWrite.dll

ModLoad: 000007fe`f85d0000 000007fe`f8677000   C:\Windows\system32\dxgi.dll

ModLoad: 000007fe`fd9d0000 000007fe`fda0a000   C:\Windows\system32\WINTRUST.dll

ModLoad: 000007fe`fda10000 000007fe`fdb77000   C:\Windows\system32\CRYPT32.dll

ModLoad: 000007fe`fd950000 000007fe`fd95f000   C:\Windows\system32\MSASN1.dll

ModLoad: 000007fe`f86e0000 000007fe`f8714000   C:\Windows\system32\d3d10_1.dll

ModLoad: 000007fe`f8680000 000007fe`f86d5000   C:\Windows\system32\d3d10_1core.d

ll

ModLoad: 000007fe`f50d0000 000007fe`f52a0000   C:\Windows\system32\D3D10Warp.dll

 

ModLoad: 000007fe`f75d0000 000007fe`f760a000   C:\Windows\system32\msls31.dll

ModLoad: 00000000`70750000 00000000`7079a000   C:\Windows\System32\Dxtrans.dll

ModLoad: 000007fe`f4830000 000007fe`f483e000   C:\Windows\system32\ddrawex.dll

ModLoad: 000007fe`f6a60000 000007fe`f6b51000   C:\Windows\system32\DDRAW.dll

ModLoad: 000007fe`fa400000 000007fe`fa408000   C:\Windows\system32\DCIMAN32.dll

ModLoad: 00000000`706d0000 00000000`70742000   C:\Windows\System32\Dxtmsft.dll

ModLoad: 000007fe`f25b0000 000007fe`f26ed000   C:\Windows\system32\d3d10.dll

ModLoad: 000007fe`f16d0000 000007fe`f171b000   C:\Windows\system32\d3d10core.dll

 

ModLoad: 000007fe`fa860000 000007fe`fa98a000   C:\Windows\system32\windowscodecs

.dll

ModLoad: 000007fe`fc4f0000 000007fe`fc52b000   C:\Windows\system32\WINMM.dll

ModLoad: 000007fe`fbe90000 000007fe`fbedb000   C:\Windows\system32\MMDevAPI.DLL

ModLoad: 000007fe`f6ee0000 000007fe`f6f1b000   C:\Windows\system32\wdmaud.drv

ModLoad: 00000000`71960000 00000000`71966000   C:\Windows\system32\ksuser.dll

ModLoad: 000007fe`fbd50000 000007fe`fbd59000   C:\Windows\system32\AVRT.dll

ModLoad: 000007fe`f6e90000 000007fe`f6edf000   C:\Windows\system32\AUDIOSES.DLL

ModLoad: 000007fe`f89d0000 000007fe`f89da000   C:\Windows\system32\msacm32.drv

ModLoad: 000007fe`f6e70000 000007fe`f6e88000   C:\Windows\system32\MSACM32.dll

ModLoad: 000007fe`f6e60000 000007fe`f6e69000   C:\Windows\system32\midimap.dll

(1928.1fc0): Break instruction exception - code 80000003 (first chance)

*** ERROR: Symbol file could not be found.  Defaulted to export symbols for C:\W

indows\SYSTEM32\ntdll.dll -

ntdll!DbgBreakPoint:

00000000`774a0530 cc              int     3

0:019>

 

Odnośnik do komentarza

TestWER służy jedynie do testowania debuggera czy prawidłowo działa czy nie nic więcej - to aplikacja z którą ma się problem ma swodować crash i wtedy ma sens diagnozować te pliki zrzutu.

 

Właśnie teraz w moim zakładzie jest komp który ma dokładnie ten sam problem.Co stwierdziłem - z punktu widzenia systemu to nie jest crash i NTSD go nie wyłapie,co gorzej - proces gdzie był błąd znika zaraz po zwróceniu błędu więc nawet sztuczne tworzenie pliku zrzutu pamięci przez menadżer zadań też nic nie da - a więc pozostaje PM - tylko że trzeba w nim śledzić nie perfmon.exe ale rundll32.exe

 

-Uruchomić PM

- uruchomić perfmon z zadaniem wykonania raportu,gdy zwróci błąd otworzyć dziennik zdarzeń i odczytać przy jakim PID (Process ID) i TID (Thread ID) został zwrócony błąd i w jakim czasie - proces ten to u mnie rundll32.exe i pewnie u ciebie też tak jest

 

(pamiętaj że co uruchomienie to PID i TID dla tych samych procesów mają zupełnie inne identyfikatory także sens tylko porównywać tylko te błędy w dzienniku dla których został nagarany log w PM)

-przy analizie w PM dać jako filter TID - będzie to odpowiadać problematycznemu procesowi i wątkowi - niestety i z takiego loga niewiele wynika.W prawdzie potrafię rozpoznać gdzie problem się zaczyna - rubryka "Operation" i wyniki "ThreadExit" czy "Process Exit" ale nic mi to nie mówi.Sprawdziłem także niesystemowe moduły podczepione pod rundll32.exe w chwili zwrócenia tych wyników ale dokładna, deinstalacja softów ( z ręczną weryfikacją) od nich pochądzących też nie rozwiązuje (przynajmniej u mnie) problemu.Podpięte moduły mozesz sprawdzić prawoklik na proces>>Properties>>Process.

Teraz sprawdzam pod kątem wątków którym wątek główny z dziennika przekazał operację tworzenia plików w dzienniku - identyfikatory potomnych wątków znajdziesz w sekcji "Detail" tuż przed godziną zwrócenia błędu

 

Komp z którym mam problem zwraca losowo 2 błędy 0x803000AA oraz 0x80300112

 

Różnica pomiędzy nimi jest taka że pierwszy się wykrzycza jeszcze przy zbieraniu informacji a drugi dopiero przy generowaniu raportu

Odnośnik do komentarza

Akurat błąd 0x803000AA pojawia się, gdy uruchomi się Process Monitor przed perfmon, bo on korzysta z jakiegoś modułu perfmon a ten wywala błąd, że nie może działać bo moduł jest w użyciu.

 

Zajmę się tym co napisałeś.

 

Będę edytował post //

 

http://speedy.sh/jVDCH/LogfileRunDll.PML

 

Moim zdaniem jest gdzieś błąd w komendzie, jaką ma wykonać plik. Bo to nie jest odosobniony przypadek i prawdopodobnie nastąpił po jakiejś aktualizacji windows.

Edytowane przez Grisza
Odnośnik do komentarza

Akurat błąd 0x803000AA pojawia się, gdy uruchomi się Process Monitor przed perfmon, bo on korzysta z jakiegoś modułu perfmon a ten wywala błąd, że nie może działać bo moduł jest w użyciu.

Chyba masz rację że sam PM też zaburza diagnostykę bo mi również nigdy nie udało się prześledzić błędu 0x80300112 - zawwsze wychodził 0x803000AA aczkolwiek ten drugi też pojawiał się czasami i bez włączania PM.Znalażlem też w sieci informację że komuś się udało rozwiązać problem przez wyłączenie niesystemowych menadżerów zadań - tylko że u mnie jedynie z takich softów był Process hacker ale wyłącznie go,czy usuwanie jego wpisu w kluczu Image File Execution Options i przywrócenie tego klucza do domyślnych nic nie zmienia -twój log przejże później.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Próbuję ugryźć ten problem od innej strony - uprawnienia (warto spróbować każdego tropu).

Wpisałem komendę "perfmon", aby wywołać okno Monitora wydajności, rozwinąłem listę Zestawy modułów zbierających dane --> System --> System Diagnostics (Diagnostyka systemu), następnie otworzyłem Właściwości i w karcie Katalog mój numer seryjny to 89 (to pewnie o niczym nie świadczy, zaznaczam jedynie rozbieżności jakie wpadły mi w oko), na systemie testowym jest to 19. W karcie Zabezpieczenia --> Zaawansowane --> Właściciel - mam Administratorzy, a na testowym jest SYSTEM (pozostałe uprawnienia dla kont/systemu itd. są jednakowe).

 

Czy to dobry trop? Moim zdaniem to ma niewielki wpływ na przebieg tworzenia raportu.

 

EDIT: Przepraszam, że edytuję wstecz, ale nie widzę powodu, dla którego informacja, którą podam miałaby być umieszczona w nowym poście :)

Debbuger NTSD wygenerował dumpa, nagle, nie uruchamiałem Generowania Raportu Systemu, zwyczajnie podczas pracowania na laptopie pojawiło się okno NTSD i wygenerowało plik. Jeśli uważasz, że będzie przydatny do analizy, to napisz i podam link :)

Edytowane przez Grisza
Odnośnik do komentarza
  • 6 miesięcy temu...

W końcu naprawiłem PERFMONA!!! Czyli Raport Diagnostyczny Systemu, uruchamiany np. poprzez "perfmon /report".

 

Co zrobiłem? Wyszukałem w google frazę, której dotąd nie wpisywałem, kliknąłem w pierwszy rekord, przeczytałem i viola! Należało odinstalować Pakiet Bluetooth od Artherosa. Pakiet ten wprowadzał kilka usług i o dziwo nie mogę znaleźć jego instalki w Internecie. Pakiet dokładnie nazywa się: Artheros WLAN and Bluetooth Client Installation Program v. 9.0. Po odinstalowaniu tego automatycznie chciały się zaintalować 3 nieznane urządzenia (prawdopodobnie coś związanego z BT), ja się pospieszyłem i zrestartowałem system. Po restarcie, w fazie logowania BSOD (z wiadomych przyczyn). Gryzł się sterownik karty Wi-Fi, który został usunięty podczas deinstalacji pakietu i automatycznie zaistalowany przez system, ale w starej wersji - wystarczyło go zaktualizować.

 

Teraz mogę cieszyć się apletem: Generuj raport kondycji systemu.

 

Testowo zaistaluję wyżej wymieniony pakiet z płyty od laptopa i przekonamy się czy nadal powoduje konflikt liczników wydajności.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza

@ Grisza. Witaj

 

Odnowiłeś problem "generowania raportu kondycji systemu", którym i ja jestem żywo zainteresowany. Jeśli chodzi o "Artheros WLAN and Bluetooth Client Installation Program" to jest to o ile mnie pamięć nie myli w pakiecie instalacyjnym sterowników np. "Wlan_AW_NB037_Win7_32_Win7_64_Z900222BT72045" (łącznym dla WiFi i BT). Kiedyś już odinstalowywałem ten pakiet, próbując oddzielnie zainstalować WLan i potem BlueTooth, ale coś mi tam "bruździło" i wróciłem do tej łączonej wersji instalacji. Akurat wtedy nie dotyczyło to "generacji raportu", a jedynie prób aktualizacji tych sterowników, tak że niestety nie sprawdziłem jak zachowuje się "generowanie" wówczas. W związku z tą sprawą mam parę pytań do Ciebie:

 

1) Skąd wywnioskowałeś, że szkodzi sterownik BT ?

 

2) Jak rozumiem odinstalowałeś "Artheros WLAN and Bluetooth Client Installation Program" i co zainstalowałeś na jego miejsce (jaką masz teraz wersję w Panelu sterowania) ?

 

3) Jaką teraz masz wersję w menedżerze urządzeń dla "Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter" ?

 

4) Jakie wersje sterowników dla modułów BT teraz ci się poinstalowały ?

 

5) Czy sprawdziłeś poprawność działania BlueTooth po tych innowacjach ?

 

6) Czy przetestowałeś/sprawdziłeś ( tak jak napisałeś) powrót do poprzednich wersji i ich wpływ na "generację raportu" ?

 

Pozdrawiam Janusz

Odnośnik do komentarza

ad.1) To był ślepy strzał. Po prostu zajrzałem do Panelu Sterowania w Programy i Funkcje --> Odinstaluj i sprawdziełem listę aplikacji związanych z siecią i Bluetooth. Chciałem sprawdzić co się stanie, gdy odinstaluję "Artheros WLAN and Bluetooth Client Installation Program", czy znikną te usługi (np. Atheros WLAN & Bluetooth Coex - jakoś tak się nazywała). I rzeczywiście zniknęły i nie miały wpływu na połączenie z siecią. Chciałem się tego pozbyć, testowo, bo z niewiadomych mi przyczyn ikona wkaźnika siły sygnału pokazywała na rozłączenie z siecią (przezroczyste "schodki" z gwiazdką informujacą i dostępnych sieciach) pomimo tego, że Internet miałem.

 

ad. 2) Tak odinstalowałem i ze strony http://support.asus.com/download/options.aspx?SLanguage=en wpisałem WLAN i zainstalowałem pakiet Atheros Wireless Lan Driver and Application Version V9.2.0.504 (uwaga degraduje sterownik sieciowy do wersji 9.x, trzeba pobrać najnowsze sterowniki ze strony Atherosa (Qualcomm)).

 

ad. 3) Ja mam inną kartę Atheros AR9285.

 

ad. 4) Zainstalowałem co w pkt. 2 (pobierając z tej samej strony) pakiet Bluetooth Azurewave BlueTooth driver Version V6.5.1.2500 (na stronie producenta Broadcom można pobrać ciut nowszą wersję sterowników).

 

ad. 5) Jeszcze nie sprawdzałem, acz wszystko wskazuje, że jest dobrze :)

 

ad. 6) Nie zaistalowałem Artheros WLAN and Bluetooth Client Installation Program, bo po prostu nie mogłem tego znaleźć. Jak się okazało nie mam tego na płytce. Ale szukając po komponentach aplikacji w google, natknąłem się na nową wersję tego programu (przynajmniej wydaje mi się, że tak jest), trochę inaczej sie nazywa Qualcomm Atheros WiFi Driver Installation.

 

Po tych zabiegach nie zauważyłem uszczerbków w pracy Wi-Fi, nawet szybciej łączy się z siecią.

Odnośnik do komentarza

@Grisza. Gratuluję

 

Od siebie pozwolę sobie dodać tylko parę szczegółów do tego tematu.

 

ad 1) Zmieniłeś "ślepy strzał" w "złoty strzał". Potwierdzam, u mnie również "TimeOut" w generacji raportu powoduje pakiet sterowników BlueTooth czy też wadliwa ich korelacja lub szkodliwy wpływ któregoś z zainstalowanych składników BT. Odinstalowanie "Artheros WLAN and Bluetooth Client Installation Program" i zainstalowanie tylko jego pierwszej części dotyczącej WiFi, bez instalacji drugiej dotyczącej BT od razu pozwala na poprawne wygenerowanie raportu kondycji systemu. Niestety doinstalowanie jakiegokolwiek "BlueTooth_Suite_Win7" w wersjach 7.x.x.x (sprawdziłem kilka, aż do wersji 7.4.0.150) od razu powoduje błąd w generacji raportu.

 

ad 2) Teraz co do odpowiednich sterowników do posiadanego notebooka Asus K53SV, a dokładniej do jego modułu AW-NB037 (o ile się orientuję to właśnie takie "combo" WiFi +BT w nim jest zainstalowane) to niestety o tyle mam z tym problem, bo powinienem wybierać te dedykowane do niego. Również z "system restore" automatycznie instaluje się "Wlan_AW_NB037_Win7_32_Win7_64_Z900222BT72045". Sterownik do WiFi w v.9.2.0.504, który podawałeś, u mnie również instaluje się poprawnie i pracuje prawidłowo, z tym że niestety o ok. 10Mbit/s spada mi transfer w porównaniu z poprzednim oraz znacząco wpływa mi na wydłużenie "boot'owania" ok. 30 sek. Przy czym jak już wiemy to nie w nim jest problem, a w sterownikach do BT.

 

ad 3), 4) Ta moja karta combo określana jest również inaczej jako "Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter" oparty na chipach AR9285 dla WiFi + AR3011 dla BT. Piszę to dlatego, że wdłg. mnie driver BT w v.6.5.1.2500 jest dla niej nieodpowiedni (ale może się mylę) bo wszystkie dedykowane dla niej "BlueTooth_Suite" są w wersjach 7.x.x.x. Z tego względu sterownika w ver 6.x.x.x nie próbowałem instalować.

 

ad 5) Ja parę rzeczy sprawdziłem i niestety jak pisałem powyżej instalacja BT_Suite od razu powoduje u mnie nieprawidłowe generowanie raportu. Próbowałem dojść, który to składnik w menedżerze urządzeń dla BT może to powodować ale niestety podczas zabawy z blokowaniem elementów BT lub częściową ich deinstalacją dwa razy "sypnął" mi się system co zmuszało mnie do przywracania systemu. Tak że na chwilę obecną zrezygnowałem z tej "zabawy".

 

ad 6) Reasumując. Ponieważ używam BT to ze smutkiem muszę na razie pogodzić się z brakiem generacji raportu (powróciłem do pierwotnych sterowników WiFi i BT - one jednak u mnie pracują lepiej niż najnowsze - oczywiście poza konfliktem BT z "generacją").

 

Najważniejsze, że główna przyczyna błędu "generacji raportu" została określona Twoim "złotym strzałem".

Odnośnik do komentarza

Dziękuję, mam nadzieję, że innym też przyda się to rozwiązanie. Szkoda tylko tego, że u Ciebie BT wadzi.

Sprawdziłem czy po tych zabiegach będzie u mnie działać i działa perfekcyjnie! O wiele sprawniej i szybciej.

 

Pozostaje mi życzyć Ci powodzenia w szukaniu rozwiązania z BT. Być może są jakieś nieoficjalne kompatybilne sterowniki... Spróbuj, zapytać się w dziale hardware, a nuż tam znajdziesz odpowiedź. Ja w miarę swoich możliwości będę wyszukiwał rozwiązań do Twojego problemu.

Odnośnik do komentarza

Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na pewien aspekt rozważanego problemu aby nie zapędzić się w ślepą uliczkę i czasem nie szukać "wiatru w polu". Generalnie przyczyna została już określona jako konflikt na linii pakiet Bluetooth_Suite, a perfmon'em dokonującym generacji raportu kondycji systemu. Ale tak naprawdę na razie nie ma 100% jasności po której stronie leży wina. Możliwe że to perfmon nie radzi sobie z poprawną analizą załadowanych modułów BT. Na niekorzyść perfmon'a mógłby świadczyć także generowany błąd w "PLA_Diagnostic" - PLA_E_RULES_MANAGER_FAILED. Dobrze napisany program nie powinien "padać" i jego moduł obsługi błędów winien radzić sobie prawie z każdą sytuacją i mimo wszystko wygenerować raport z zawartym w nim opisem co było w danym momencie badane i na czym nastąpiło "podwieszenie", a nie fail'ować. Dodatkowo co do problemu "generowania raportu" jakoś Microsoft nie zajmował stanowiska zachowując milczenie. Mam jakieś takie przeczucie, że obsługa błędów w "perfmon" nie jest na odpowiednio wysokim poziomie aby poradzić sobie w nieprzewidzianych sytuacjach. Być może problem w perfmon jest na tyle poważny i skomplikowany, że lepiej go "nie tykać", a próba jego naprawy naruszałaby jakieś fundamenty systemu czy też założoną koncepcję analiz wydajności. I to byłoby chyba wszystko co powinienem jeszcze dodać do tematu.

Odnośnik do komentarza
  • 1 rok później...

Dla odmiany, jakby ktoś miał problem z "Monitorem wydajności" przy próbie generowania "raportu kondycji systemu" tyle że, kończącej się błędem: "Zestaw modułów zbierających dane lub jeden z jego modułów zależnych jest w użyciu"

lub w ogóle "brakiem odpowiedzi", to żadne metody podane powyżej nie pomogą...

 

Pomoże za to wyłączenie kolidujących z Monitorem wydajności innych liczników. Wchodzimy w tenże Monitor Wydajności, otwieramy zakładkę "Sesje śledzenia zdarzeń" i wyłączamy "NT Kernel Logger".

Skutek jest natychmiastowy, sprawdzałem... ;)

 

Problemy mogą powodowac też podobno programy w rodzaju Sysinternals Process Explorer czy używany przeze mnie System Explorer, bo ten ostatni cwaniaczek nie pozwala wyłączyć NT Kernel Logger. Właśnie sprawdziłem! 

 

Ogólnie podpinam to spostrzeżenie pod temat, bo nie widzę innego zbliżonego wątku na forum, a nie chcę by mi cały dzień kombinowania poszedł na marne i to jeszcze za darmo... ;)

Wiem że tu temat nie zginie, a może jeszcze kiedyś się przyda mnie samemu, że o innych szczęśliwcach którym pomogę, już nie wspomnę...

 

Warto jeszcze nadmienić, że Microsoft jakimś cudem oferuje poprawkę do innej, równie upierdliwej kwestii, mianowicie "Centrum zabezpieczeń nie zarejestrowało programu antywirusowego". U mnie akurat, niestety, jak zwykle powiązanej...

Jest to Hotfix KB2482947 i można go pobrać stąd: http://support.microsoft.com/hotfix/KBHotfix.aspx?kbnum=2482947&kbln=pl

 

Dziekuję za uwagę i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...