Skocz do zawartości

Stan dysku twardego


Walkerowy

Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Zdaje się że gwarancja na ten dysk jest 5-letnia, więc nie ma co się szczypać z zerowaniem i remapowaniem.

 

S IDNF - nie znaleziono znacznika sektora (najprawdopodobniej uszkodzone firmware dysku - nie do naprawienia w "domowych" warunkach)
Z takimi błędami się nie spotkałem, ale myślę że w Twoim przypadku raczej nie chodzi o uszkodzony firmware, bo raczej wszystkie sektory powinny być wtedy traktowane jednakowo. Więcej o interpretacji wyników skanu powierzchni możesz przeczytać poniżej:

http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html

 

Attrybut #188 S.M.A.R.T.-u można interpretować jako problemy z zasilaniem. Ale nie wiem jak się odnieść do tego w przypadku laptopów. Jeśli potraktujemy to tak jak stacjonarne, to może to być jedna z przyczyn stanu dysku.

 

U Ciebie faktycznie wygląda to tak, jakby wszystko co najgorsze wypadło na końcu. MHDD ma możliwość zmniejszenia pojemności dysku, czyli ograniczenia fabrycznego LBA (komenda HPA). Nigdy z tego nie korzystałem, więc nie wiem czy to coś Ci da, jak i czy wogóle to działa, i czy to jest bezpieczne... Jeśli nie będziesz reklamował dysku to być może jest to jakaś alternatywa "przedłużenia" jego żywotności.

Odnośnik do komentarza

Ale tylko Ty wiesz czy ten dysk był w zestawie z laptopem czy kupowałeś osobno, a poza tym o jaki laptop (firmę) chodzi...

Jeśli kupowałeś oddzielnie to skontaktuj się ze sprzedawcą. Jeśli był w zestawie to z serwisem firmowym lapka. W tym drugim przypadku, jeśli stwierdzą że nie uznają Ci gwarancji możesz spróbować skontaktować się bezpośrednio z serwisem Seagate'a (ale oni mają ostatnio trochę wyrafinowane wymagania gwarancyjne :D). W zależności od tego czego się dowiesz podejmiesz decyzję.

Odnośnik do komentarza

HP 6720s. Odkupiony od firmy.

 

Zrobiłem taki teścik w BIOSie i co z tym? :D

 

02092011012.jpg

 

EDIT: HP jest wredne! Nie mogę do nich wysłać maila, bo nie ma w ich wykazie mojego laptopa. Czekam na rady doświadczonych. :]

 

Kontaktowałem się z firmą HP, to według nich gwarancja na mój produkt dobiegła końca, a co z gwarancją dysku to muszę się skontaktować z oddziałem z Polski. Posłałem im mejla i czekam na odpowiedź.

Odnośnik do komentarza

Ten komunikat ze screen-u mówi, że dysk padł test zakończył sie niepowodzeniem i że trzeba wymienić dysk. Możesz odwiedzić wskazaną stroną HP i tam pewno będzie nieco szerzej o diagnostyce.

W serwisie Seagate'a też możesz zacząć się powoli kręcić. Przynajmniej Ci potwierdzą ile ten dysk ma miesięcy gwarancji. Najczęściej spotykałem się z informacją, że 60. Aczkolwiek zwykle jest to 36.

Odnośnik do komentarza

Seagate tools wykazał failure, ale seagate nie uznaje gwarancji jeśli produkt był sprzedany w całości z laptopem i mam uderzyć do producenta laptopa.

 

Ok wracając, to co najlepiej zrobić MHDD, SpinRite 6, a może Seagate Tools for DOS.

 

Seagate test:

 

--------------- SeaTools for Windows v1.2.0.5 ---------------

2011-09-03 00:00:56

Model: ST9250827AS

Serial Number: 5RG1TRXF

Firmware Revision: 3.AHC

Identify - Started 2011-09-03 00:00:56

SMART - Pass 2011-09-03 00:03:35

Short DST - Started 2011-09-03 00:04:30

Short DST - Pass 2011-09-03 00:06:34

Identify - Started 2011-09-03 00:06:49

Short Generic - Started 2011-09-03 00:07:15

Short Generic - Pass 2011-09-03 00:08:52

Long Generic - Started 2011-09-03 00:09:25

Long Generic - FAIL 2011-09-03 01:33:26

SeaTools Test Code: 9BEAD9D3

 

PS. Najciekawsze jest to, że na dysku pracuje się bez żadnych problemów, co pewnie spowodowane jest tym, że bad sectory są tylko na końcu dysku.

Odnośnik do komentarza

A no jasne, ale jako, że na życie nie zarabiam naprawą komputerów i nie używałbym tego programu do celów komercyjnych, to szkoda mi wydawać pieniądze na ten program. Wolę skorzystać z darmowego MHDD, który pewnie da radę ;-)

 

Jestem w trakcie wykonywania komendy Erase, niestety mój dysk pracuje w trybie PIO, co wydłuża tą czynność. Ale dlatego:

Erase wykonuję od sectora 470000000 do końca, czyli samą końcówkę. Czy w takim wypadku Scan z opcją erase on jest konieczny?

Odnośnik do komentarza

Jestem w trakcie wykonywania komendy Erase, niestety mój dysk pracuje w trybie PIO, co wydłuża tą czynność. Ale dlatego:

Erase wykonuję od sectora 470000000 do końca, czyli samą końcówkę. Czy w takim wypadku Scan z opcją erase on jest konieczny?

Myślę że nie zaszkodzi :) chociaż głowy nie dam czy te komendy nie robią tego samego. Autor FAQ do MHDD w pytaniu nr 11 http://forum.hddguru.com/hdd-faq-t5.html sam tak radzi więc myślę że możemy go posłuchać.

Odnośnik do komentarza

A może prościej byłoby zamknąć dysk przed bad sectorami i tym samym zamknąć sprawę. Z tego co pamiętam bad sectory zaczęły się w okolicach 480.000.000 sectora.

 

EDIT: Zrobię narazie scan + remap. Będzie źle to zrobię erase, proszę tylko o stwierdzenie czy to co zrobię będzie sensowne.

 

EDIT2: Po względnej analizie stwierdzam, że zrobię scan + erase + remap i nie będę się patyczkował. Mam trochę czasu więc zainwestuję go w laptopa.

 

EDIT3: po wykonaniu danych czynności, przedstawiam screen. I moje pytanie brzmi: co dalej?

 

04092011016.jpg

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...