Skocz do zawartości

Kontrola pod kątem keyloggerów i wirusów


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie sądzisz, że Twój tytuł tematu + opis problemu są niewystarczające? Mogłeś się bardziej postarać. Np. nie opisałeś co dzieje w systemie, że masz pewne podejrzenia. Ponadto, wróć do zasad działu. W skład obowiązkowych logów wchodzi GMER.

 

W tu podanym OTL owszem, są pliki keyloggera, którego obserwuję w paczkach Tibia:

 

O20 - Winlogon\Notify\LogonInit: DllName - logonInit.dll - C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll ()

 

[2011-03-07 16:27:10 | 000,000,113 | ---- | C] () -- C:\Program Files\Common Files\userInit.dll

[2011-03-06 18:24:15 | 000,027,958 | ---- | C] () -- C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll

Są też śmieci (vShare Toolbar + szczątki po DAEMON Tools Toolbar).

 

 

1. Otwórz Menedżer rozszerzeń Firefox i odinstaluj vShare Toolbar.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Program Files\Common Files\userInit.dll
C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll
C:\Program Files\DAEMON Tools Toolbar
 
:Reg
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\LogonInit]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"KernelFaultCheck"=-
"UserFaultCheck"=-
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser]
"{32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17}"=-
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="about:blank"
 
:Commands
[emptyflash]
[emptytemp]

Rozpocznij usuwanie przyciskiem Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i zostaną podane wyniki z usuwania.

 

3. Do oceny nowy log z OTL opcji Skanuj, log otrzymany z usuwania w punkcie 1 oraz zaległy GMER.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Nowy log

OTL.txt

http://wklej.org/id/541383/

Extras.txt

http://wklej.org/id/541384/

 

Log z usuwania

 

http://wklej.org/id/541381/

 

 

oraz zaległy z GMER ( za brak jego w pierwszym poście bardzo przepraszam :))

 

http://wklej.org/id/541393/

 

 

Przede wszystkim chodzi mi głownie o keyloggery :) za co bardzo dziękuje w pomocy usunięcia ich !

Wiekszego problemu z komputerem raczej nie posiadam, a jeśli juz takie występują jest to zapewne wina sprzętu. Mianowicie chodzi o ciągłe błedy CRC przy rozpakowywaniu ( zapewne twardziel ) oraz MASOWE Blue Screeny przy oglądaniu filmów, graniu, bawieniu się rożnymi programami ( przeważnie po około 30-60 min pracy ZAWSZE!) Niestety nie jestem wstanie określić czy wina leży w sprzęcie czy w systemie :D

Odnośnik do komentarza

Zadanie usuwające niby wykonane:

 

========== FILES ==========

C:\Program Files\Common Files\userInit.dll moved successfully.

C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll moved successfully.

Ale plik po usuwaniu wrócił, nadal go widzę w raporcie:

 

[2011-03-06 18:24:15 | 000,027,958 | ---- | C] () -- C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll

 

1. Powtórka. W OTL w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:OTL
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Web Search..."
FF - prefs.js..keyword.URL: "http://vshare.toolbarhome.com/search.aspx?srch=ku&q="
[2011-05-03 14:26:02 | 000,002,059 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Patryk\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\xwl5te3t.default\searchplugins\daemon-search.xml
[2011-03-26 17:04:32 | 000,001,583 | ---- | M] () -- C:\Documents and Settings\Patryk\Dane aplikacji\Mozilla\Firefox\Profiles\xwl5te3t.default\searchplugins\web-search.xml
[2011-03-06 18:24:15 | 000,027,958 | ---- | C] () -- C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll

Klik w Wykonaj skrypt.

 

2. Nie podoba mi się log z GMER (dużo hooków z ntdll.dll). Wykonaj pełne skanowanie za pomocą Kaspersky Virus Removal Tool

 

3. Zaprezentuj: log z usuwania OTL, nowy OTL z opcji Skanuj oraz wyniki z Kasperskiego.

 

 

Przede wszystkim chodzi mi głownie o keyloggery

 

To co jest widoczne w raportach pochodzi z której trefnej paczki do Tibia. Nasuwa się pytanie: czy posługujesz się teraz jakimś dodatkiem / botem, który uruchamiasz? Ów dodatek może ponownie ładować tego trojana.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zostało zgodnie z planem usunięte. Kaspersky zaś znalazł infekcje w folderze Przywracania systemu. Zamknijmy tę sprawę:

 

1. Porządki po używanych narzędziach:

 

  • Odinstaluj Kaspersky Virus Removal Tool.
  • W OTL wywołaj opcję Sprzątanie, co usunie kwarantannę OTL i ten program z dysku.

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: INSTRUKCJE.

 

3. Aktualizacja oprogramowania:

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216023FF}" = Java™ 6 Update 23

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A94000000001}" = Adobe Reader 9.4.0 - Polish

"Gadu-Gadu 10" = Gadu-Gadu 10

"Mozilla Firefox (3.6.17)" = Mozilla Firefox (3.6.17)

"Spyware Doctor" = Spyware Doctor 6.0

  • Spyware Doctor jest tu w starej wersji. Kwalifikacja do deinstalacji, wględnie wymiany najnowszą wersją. Z jednym zastrzeżeniem: montaż tego typu programu przeprowadź na szarym końcu, dopiero po diagnostyce BSODów (patrz niżej), gdyż obecność takiego programu może w pewnym stopniu pozaciemniać tło (to są w końcu sterowniki).
  • Do aktualizacji Firefox, Java i Adobe Reader: INSTRUKCJE.
  • Rozważania na potem: polecam zastąpienie ciężkiego GG10 lżejszym programem alternatywnym z obsługą Gadu. W temacie Darmowe komunikatory popatrz na opisy AQQ, Kadu, WTW i Miranda. Osobiście polecam WTW.

 

Wiekszego problemu z komputerem raczej nie posiadam, a jeśli juz takie występują jest to zapewne wina sprzętu. Mianowicie chodzi o ciągłe błedy CRC przy rozpakowywaniu ( zapewne twardziel ) oraz MASOWE Blue Screeny przy oglądaniu filmów, graniu, bawieniu się rożnymi programami ( przeważnie po około 30-60 min pracy ZAWSZE!)

 

Tu temat ukończony i zagadnienie BSOD oraz błędów sum kontrolnych już w innym dziale. Przekierowuję do Hardware. W nowym temacie:

 

  • Należy podać pełną specyfikację komputera: KLIK.
  • W związku z tym, że są tu BSODy, dostarcz zdebugowane zrzuty pamięci: KLIK (punkt 5).
  • Wstępnie, pod kątem owych błędów CRC, możesz też wykonać test pamięci RAM z poziomu boot płyty: Memtest86. Test ma trwać conajmniej kilka godzin lub do pierwszych błędów. Jeśli masz kilka modułów RAM, testuj je w parze oraz po kolei na pojedynczych.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Dzięęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęuje bardzo za pomoc :D

 

komputer smiga nawet troszkę szybciej !

 

Z hardware pobawię się kiedy indziej :P

 

Jeszcze wielki dzięki!

 

Jeszcze jedno pytanko :

 

Jakiego antywirusa (najlepiej darmowego) używać ?:P wiem ze tematów było multum ale wszędzie jest kilka odpowiedzi a chodzi mi o jeden konkretny

Odnośnik do komentarza
Z hardware pobawię się kiedy indziej

 

Ja bym tego tak nie zostawiła. Po objawach nie wygląda, że jest dobrze. Może się w końcu zdarzyć, że system nagle padnie i co wtedy? Wygenerowanie raportów do działu sprzętowego to tylko kilka minut roboty. Jeśli zaś nie umiesz zdebugować zrzutów pamięci, to zapakuj cały C:\Windows\Minidump do ZIP i zlinkuj w nowym temacie paczkę.

 

 

Jakiego antywirusa (najlepiej darmowego) używać ?:P wiem ze tematów było multum ale wszędzie jest kilka odpowiedzi a chodzi mi o jeden konkretny

 

Na takie pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, nawet testy specjalistyczne nie wykażą co to jest "najlepiej". Podsuwając jakieś propozycje z dwóch różnych biegunów do wyboru, np. Panda Cloud Antivirus (antywirus w technice chmury, praktycznie zero konfiguracji) lub Avast (antywirus klasyczny, z wielopłaszczyznową osłoną rezydentną). Poza tym, na systemie który sypie BSOD jak z rękawa, nie uważam za sprytne instalować czegoś takiego jak oprogramowanie zabezpieczające (to zawsze wprowadza zestaw nowych sterowników w system - co może pogorszyć sytuację), dopóki nie dojdziesz do ładu z problemem podstawowym (BSOD / błędy CRC).

 

 

 

.

Edytowane przez picasso
8.07.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...