dmocha Opublikowano 6 godzin temu Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Nie mogę uruchomić programu FirefoxPortable, komunikat: Mam drugą partycję (300 GB) obok systemowej. Daty utworzenia partycji Fs Type Size Status Info Data ----- ---------- ------- --------- ------ NTFS Partition 173 GB Healthy Boot 30.07.2023 00:24:39 NTFS Partition 300 GB Healthy 11.09.2023 06:14:10 Trzymam na niej wiele programów, głównie w wersjach przenośnych. Instalowałem ten program setki razy, nigdy nie miałem z nim problemów. Po kolejnej instalacji i próbie uruchomienia dostałem powyższy komunikat. Pierwotnie spojrzałem we właściwości folderu i zauważyłem: Sądziłem, że tu jest problem, więc odznaczyłem atrybuty, ale dostałem kolejne komunikaty (w sumie około setki dla kolejnych plików w tym folderze) Oczywiście próbowałem to robić jako Administrator, ale niestety nie mogę zmienić atrybutów. Probowałem zmienić zabezpieczenia folderu i tu również bezskutecznie. Zainstalowałem tego FireFoxa w innym podfolderze na tej samej partycji bo liczyłem, że przeniosę sobie profil, ale mam to samo. Nie mogę usunąć tego drugiego folderu FF, odmowa dostępu. Upewniałem się, że proces nie jest używany (ProcessExplorer jako admin). Co ciekawe w trybie awaryjnym, mogę usunąć ten folder, mogę również zmieniać ustawienia zabezpieczeń, ale powrót do normalnego rozruchu jest powrotem do problemu Trochę poszukałem na forach i widzę, że nie jestem sam z takim problemem, ale sugerowane rozwiązania nie pomagają. Ogólnie: Windows 11 działal bez zarzutu do momentu, kiedy nie nastąpiła aktualizacja do 24H2, po niej system dłużej się ładował. Rzadko korzystam z komputera, więc w sumie te dwie-trzy minuty mi nie robiły, komputer działał i działa nadal dobrze, ale... ...postanowiłem go sprawdzić, usunąć kesz itd. Uruchomiłem CrystalDiskInfo - dysk sprawny, Uruchomiłem chkdska (/r /f) na obu partycjach - nie było błędów Uruchomiłem sfc /scannow - nie było błędów Uruchomiłem Bleachbit, żeby pozbyć się "śmieci" i tu już widzę, że niektórych plików nie udało mu się usunąć, odmowa dostępu. Z tego programu korzystam rzadko, ale robiłem to wielokrotnie i wiem co można usunąć i jakie powinny być "objawy" Probowałem poleceń DISM (admin) "CheckHealth," "ScanHealth," i "RestoreHealth" - brak błędów i brak poprawy. Mam aktualny Eset Security Ultimate - system i dane są czyste, korzystam z OneDrive. Nie wiem kiedy to się stało więc nie chcę na chybił przywracać systemu do kolejnych punktów Ogólnie wygląda na to jakbym utracił jakieś uprawnienia chociaż konto wskazuje na to, że mam Administratora i mogę go używać. Wygląda na to, że coś gdzieś się rozjechało - nie wiem co i gdzie Jestem bliski decyzji reinstalacji systemu, choć bardzo tego nie chcę teraz robić bo nie mam aktualnie na to pasma. Inne programy, których używam, działają, ale nie sprawdzałem wszystkich. Chętnie bym "poddał się weryfikacji" @picasso nie uważam się za speca - ale co nieco wiem i trochę znam się na Windows. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się