Skocz do zawartości

Strasznie długi czas wyłączania się komputera stacjonarnego - 19.10.2023 - Windows 10


Zajac88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj byłem u rodziców i dowiedziałem się, że ich PC stacjonarny z Windows 10 strasznie długo się wyłącza.
Sprawdziłem sam, wyłączyłem w opcjach zasilania SZYBKIE URUCHAMIANIE, bo czytałem, że to może powodować ten problem jednak nadal ten problem występuje - po wybraniu ZAMKNIJ od razu komputer w senie Windows zamyka się, monitor się wyłącza, a komputer pracuje jeszcze przez 5-10 lub nawet 15 minut zanim się wyłączy.
Czym to jest spowodowane?
Nagrałem problem na filmie: https://streamable.com/8tfhuz

Jeśli film zostanie usunięty z serwisu streamable.com, można go ściągnąć stąd: https://krakenfiles.com/view/9uBa0EGJVg/file.html

Rodzice posiadają PC Ryzen 5 3600, 8gb ddr4, ssd, windows 10.

Jeśli potrzeba wykonać jakiś skan i dołączyć logi, proszę napisać to zrobię to jeszcze dziś.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Wyłącz opcję szybkiego uruchamiania. Możesz to zrobić, naciskając klawisz Windows + R, wpisując powercfg.cpl i klikając OK, aby otworzyć opcje zasilania. Następnie kliknij “Wybierz działanie przycisków zasilania”, a potem “Zmień ustawienia, które są obecnie niedostępne”. Teraz odznacz “Włącz opcję szybkiego uruchamiania” i kliknij “Zapisz zmiany”.

 

Uruchom komputer w trybie awaryjnym, a następnie uruchom komputer w normalnym trybie. 

 

Jeśli żadne z powyższych rozwiązań nie pomoże, problem może być spowodowany przez konkretny sterownik sprzętu lub aplikację. W takim przypadku warto sprawdzić, czy nie ma żadnych problemów ze sterownikami, także przeinstalować sterowniki odpowiedzialne za zasilanie i baterię. Jeśli to nie pomoże, zamieść logi FRST link

Odnośnik do komentarza

Zobacz jeszcze jak komputer zareaguje na zamykanie z poziomu Wiersza Poleceń. Kliknij p. p. myszy na ikonę Start systemu i z listy wybierz Wiersz poleceń czy PowerShell, po uruchomieniu wiesz komendę:

shutdown -s -m \\komputer -t 60

-s , przełącznik powoduje wyłączenie komputera,

-m, przełącznik wykorzystywany przy określaniu komputera zdalnego,

-t, przełącznik wymuszający wykonanie polecenia bez uprzednich komunikatów

60 – czas w sekundach,

\\komputer – tutaj wpisujemy nazwę komputera, dla którego ma się wykonać polecenie.

Zobacz czy system się szybko zamknie. Możesz też zobaczyć jak jest gdy wykonasz czysty rozruch Windows, czyli bez usług i aplikacji firm trzecich. Poniżej jak uruchomić system w czystym rozruchu:

https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-wykonać-czysty-rozruch-w-systemie-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd

 

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.
Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem i dopiero teraz odkopałem ten temat, ale całkowicie wyleciał mi z głowy ten problem na rodziców komputerze, przez natłok innych spraw.

Poza tym u rodziców bywam rzadko, ale teraz zostaję na cały miesiąc i chciałbym załatwić ten problem do końca, ponieważ irytuje to moich rodziców, że komputer się nie wyłącza.

Zrobiłem wszystko opisane co wyżej i nic nie pomogło, więc załączam w załączniku logi z programu FRST zrobione dokładnie dzisiaj, to jest 12.12.2023.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Przejrzałem logi. Zastanawia mnie ten problem, pojawia się kilka razy:

Spoiler

Error: (12/11/2023 08:37:31 AM) (Source: BugCheck) (EventID: 1001) (User: )
Description: Nastąpił ponowny rozruch komputera po operacji wykrywania błędów. Wyniki tej operacji były następujące: 0x0000009f (0x0000000000000003, 0xffffac0ae77b77f0, 0xfffff80142a34850, 0xffffac0ae7bf1a20). Zrzut zapisano w: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Identyfikator raportu: c9344468-354e-421c-89b8-de1d2808dd81.

 Masz BSoD? Bo z błędu tak wynika. Jeśli chodzi o logi, to nie widzę tam nic niepokojącego, ograniczenia Defendera, ale to z powodu Eset. Dziwi`a mnie ograniczenia na GroupPolicy i rejestr czy Windows Update. Nie mniej zamieściłem wszystkie te ograniczenia do usunięcia, może dzięki temu system zacznie lepiej działać. Posprzątaj. Uruchom FRST. 
Skopiuj zawarość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

Spoiler

START::

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Ograniczenia <==== UWAGA
GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA
Task: {AA83C3D8-4D00-410E-AA2A-6D51E5C746B5} - System32\Tasks\Mozilla\Firefox Default Browser Agent A587B3FE180ED06E => D:\PROGRAMY\Mozilla\default-browser-agent.exe [35232 2023-12-03] (Mozilla Corporation -> Mozilla Foundation) <==== UWAGA
S3 gameflt; \SystemRoot\System32\DriverStore\FileRepository\gameflt.inf_amd64_4fb6ff83cee708c3\gameflt.sys [X]
S3 Xvdd; \SystemRoot\System32\DriverStore\FileRepository\xvdd.inf_amd64_81a3d4c14c66a95d\xvdd.sys [X]
FCheck: C:\WINDOWS\SysWOW64\version_IObitDel.dll [2022-05-13] <==== UWAGA (zerobajtowy plik/folder)
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\e-pity\Katalog konfiguracji.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Corel CAPTURE 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Corel DESIGNER 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Corel PHOTO-PAINT 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\CorelDRAW 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Duplexing Wizard (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\B2X Care Suite\Nokia Software Recovery Tool.lnk
C:\Users\defaultuser0\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
C:\Users\Public\Desktop\CorelDRAW 2019 (64-Bit).lnk
C:\Users\RYZEN\Desktop\Pliki z Pulpitu - 26.03.2019\Nokia Software Recovery Tool.lnk
C:\Users\RYZEN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\4K Video Downloader.lnk
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:

END::

W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix)

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.12.2023 o 19:46, Krzesimierz napisał(a):
%windir%\System32\shutdown.exe /s /t 1


Utwórz skrót na pulpicie, kliknij prawym przyciskiem myszy puste miejsce na pulpicie i przejdź do Nowy > Skrót
Skopiuj powyższą linię i wklej ją do skrótu pulpitu.
Napisz jak komputer zachowuje się przy uruchomieniu tego skrótu.
 


Witam, niestety nic to nie pomogło. Komputer dalej wyłącza się w ciągu 5 minut.

Odnośnik do komentarza
W dniu 26.12.2023 o 02:11, Illidan napisał(a):

Przejrzałem logi. Zastanawia mnie ten problem, pojawia się kilka razy:

  Pokaż ukrytą zawartość

Error: (12/11/2023 08:37:31 AM) (Source: BugCheck) (EventID: 1001) (User: )
Description: Nastąpił ponowny rozruch komputera po operacji wykrywania błędów. Wyniki tej operacji były następujące: 0x0000009f (0x0000000000000003, 0xffffac0ae77b77f0, 0xfffff80142a34850, 0xffffac0ae7bf1a20). Zrzut zapisano w: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP. Identyfikator raportu: c9344468-354e-421c-89b8-de1d2808dd81.

 Masz BSoD? Bo z błędu tak wynika. Jeśli chodzi o logi, to nie widzę tam nic niepokojącego, ograniczenia Defendera, ale to z powodu Eset. Dziwi`a mnie ograniczenia na GroupPolicy i rejestr czy Windows Update. Nie mniej zamieściłem wszystkie te ograniczenia do usunięcia, może dzięki temu system zacznie lepiej działać. Posprzątaj. Uruchom FRST. 
Skopiuj zawarość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

  Pokaż ukrytą zawartość

START::

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Ograniczenia <==== UWAGA
GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA
Task: {AA83C3D8-4D00-410E-AA2A-6D51E5C746B5} - System32\Tasks\Mozilla\Firefox Default Browser Agent A587B3FE180ED06E => D:\PROGRAMY\Mozilla\default-browser-agent.exe [35232 2023-12-03] (Mozilla Corporation -> Mozilla Foundation) <==== UWAGA
S3 gameflt; \SystemRoot\System32\DriverStore\FileRepository\gameflt.inf_amd64_4fb6ff83cee708c3\gameflt.sys [X]
S3 Xvdd; \SystemRoot\System32\DriverStore\FileRepository\xvdd.inf_amd64_81a3d4c14c66a95d\xvdd.sys [X]
FCheck: C:\WINDOWS\SysWOW64\version_IObitDel.dll [2022-05-13] <==== UWAGA (zerobajtowy plik/folder)
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\e-pity\Katalog konfiguracji.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Corel CAPTURE 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Corel DESIGNER 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Corel PHOTO-PAINT 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\CorelDRAW 2019 (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\CorelDRAW Technical Suite 2019 (64-bit)\Duplexing Wizard (64-Bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\B2X Care Suite\Nokia Software Recovery Tool.lnk
C:\Users\defaultuser0\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
C:\Users\Public\Desktop\CorelDRAW 2019 (64-Bit).lnk
C:\Users\RYZEN\Desktop\Pliki z Pulpitu - 26.03.2019\Nokia Software Recovery Tool.lnk
C:\Users\RYZEN\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\4K Video Downloader.lnk
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:

END::

W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix)


Witam, przed chwilą czyli 28.12.2023 sprawdziłem BSOD-y wszystkie jakie istnieją na komputerze rodziców i dołączyłem opis ich w pliku tekstowym BlueScreenView.txt + screeny tycnh BSOD'ów z programu Blue Screen Viewer.
Zrobiłem także jak napisałeś z FRST, ale niestety nic nie pomogło - nadal komputer wyłącza się dokładnie 5 minut. Jeśli potrzeba mogę nagrać film jak komputer się zachowuje podczas wyłączania.
W załączniku zamieszczam plik tekstowy z FRST o nazwie Fixlog.txt.

Czekam na dalsze instrukcje i dziękuję za dotychczasową pomoc.

Mam nadzieję, że niedługo uda nam się rozwiązać wspólnie ten irytujący problem.

Pozdrawiam.

122823-21078-01.dmp.png 122823-21718-01.dmp.png 122823-21937-01.dmp.png 122823-21984-01.dmp.png 122823-22546-01.dmp.png

Fixlog.txt BlueScreenView.txt

Odnośnik do komentarza
W dniu 13.12.2023 o 13:28, Krzesimierz napisał(a):

 

W logu jest: 

Procesor: AMD Ryzen 5 1400 Quad-Core Processor 

 

Czy wysłałeś dobre logi?

Wysłałem dobre logi, pomyliłem się ze swoim procesorem w swoim PC i byłem święcie przekonany, że taki procesor wybrałem dla rodziców - jednak nie. Przepraszam za pomyłkę.

Odnośnik do komentarza

Jeśli coś mógłbym dodać do siebie to podejrzewam, że to jest wina Windows'a 10. Jakiś bug z systemem. Dlaczego tak podejrzewam? Już kiedyś raz bądź dwa razy zdarzyła się taka sytuacja, po zainstalowaniu jakiejś tam aktualizacji Windows, coś aktualizacja namieszała z pamięcią wirtualną i był taki sam problem z długim wyłączaniem komputera. Po formacie ten problem znikł. Więc może znowu zrobił się ten sam błąd? Da się to jakoś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza

Jeśli chodzi o "BSoD", to tak, to wszystko może mieć problem z zamykaniem systemu, bo błąd owy oznacza:

0x0000009F

DRIVER_POWER_STATE_FAILURE - Błąd zasilania urządzenia lub źle napisany sterownik. Problem pojawia się głównie podczas przechodzenia do/z trybu gotowości, hibernacji czy zamykania systemu.

 

Rozwiązanie:

-Uaktualnij dany sterowniki w systemie. Zobacz program "Snappy Driver instaler".

-Przywróć system do punktu kiedy było wszystko "ok" (Przywracanie Systemu). Zobacz też opcje "Ostatnio dobrze znana konfiguracja".

 

W "FRST" wszystko zrobione, program możesz w zasadzie usunąć i jego kwarantannę z "C":

C:\\FRST

 

Co do aktualizacji sterowników...jeśli nie chcesz korzystać z programu, to możesz sterowniki pobierać ręcznie ze stron producentów komponentów komputera, tu musisz głównie aktualizować sterowniki do płyty głównej, karty graficznej. I jeszcze jedna ważna sprawa, zanim zaczniesz aktualizację, obojętnie czy za pomocą programu, czy z "buta" samemu je wyszukując, to zrób wpierw punkt przywracania systemu w razie czego. Do aktualizacji sterowników jest wiele innych aplikacji, ale ta wyżej jest obecnie na dzisiejsze czasy jedną z najlepszych i darmowych, jest jeszcze jedna godna polecenia. Ale może zostańmy na razie przy niej. Pobierz wersję portale, zacznij skanowanie "Lite". Potem uaktualnij co aplikacja znajdzie. Ja sam z niej korzystam, szczególnie jak komuś naprawiam kompy, czy  na swoich maszynach.

Snappy Driver Instaler

 

Na koniec jeszcze jedna ważna rzecz, Windows update, pobierz wszystkie łatki systemu też. Po tym wszystkim zobacz czy jest poprawa.

Dodam jeszcze, że VGA Driver niby w raportach sprawia problem, więc możliwe, że to od grafiki. 

I nie ma za co dziękować, podziękujesz, jak uda się zaradzić na problem.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...