Skocz do zawartości

Problem z aktualizacją Windows 10 do wersji 1709


Mysza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Laptop Dell Latitude 3470 [wg napisu na obudowie]/Vostro 5468 [wg danych  w zakładce System]

Windows 10 Pro, x64

wersja 1607

pamięć 4GB

dysk ST500LM021-1KJ152 [ 500BG]

odgórnie zainstalowany TrueCrypt

częścią uprawnień zarządza organizacja/firma [np. nie wyłączę antywirusa]

 

Zgłoszenie do firmowego IT wróciło z  rozwiązaniem: "aktualizacja została wyłączone. W przypadku dalszych problemów konieczny będzie format komputera"

Niestety nie zadziałało - aktualizacje uruchamiają się nadal automatycznie z tym samym rezultatem.

 

SCHEMAT

1) Pojawia się okienko z informacją

Twoje urządzenie wymaga najnowszych aktualizacji zabezpieczeń.

Firma Microsoft nie będzie mogła zainstalować ważnych aktualizacji zabezpieczeń na twoim komputerze dopóki nie zainstalujesz najnowszej wersji systemu Windows 10

 

Do wyboru mam tylko : dowiedz się więcej lub UKRYJ

 

2) Instalacja leci w tle, po osiągnięciu 100%  ekran z informacja o wymaganym restarcie

 

3) RESTART

 

4) niebieski ekran - WYBÓR UKŁADU KLAWIATURY

wybieram Polski [programisty]

 

5) kolejny ekran z wyborem : ROZWIĄŻ PROBLEMY lub WYŁĄCZ KOMPUTER

 

6) Opcja WYŁĄCZ KOMPUTER pozwala  uruchomić komputer normalnie , a po jakimś czasie schemat sie powtarza

 

7) Opcja ROZWIĄŻ PROBLEMY  raczej nie działa  -  próbowałam naprawiania podczas uruchamiania  i przywracania poprzedniej wersji

 

8) kod błędu jaki mi się czasem pokazuje  0x80072f8f

 

9) w historii  aktualizacji nie pokazują się wszystkie niepowodzenia np.  dzisiaj [11.03.2018] było niepowodzenie, a w historii tego nie widzę 

 

 

Próbowałam  opcji naprawiania usługi Windows Update oraz  asystenta aktualizacji dla W10.

 

W trakcie  tych ciągłych aktualizacji

1) w MZ w procesach mam 99-100% zajętości dysku

2) komputer w trakcie pracy strasznie zamula, bardzo długo otwiera się strona w przeglądarce czy zwykły plik excel

3) aktualizacja potrafi mi się włączyć na laptopie w stanie uśpienia z zamkniętą klapą , przy tym się  bardzo nagrzewa

 

PYTANIE  -  czy  coś mogę  zrobić poza proponowanym ze strony IT formatem ? 

 

Mam konto administratora z ograniczeniami wynikającymi z ustawień w firmie.

 

 

 

post-572-0-71270000-1520781513_thumb.jpg

post-572-0-71710000-1520781520_thumb.jpg

post-572-0-64190000-1520781528_thumb.jpg

post-572-0-01590000-1520781539_thumb.jpg

post-572-0-18670000-1520781559_thumb.jpg

post-572-0-06590000-1520781771_thumb.jpg

post-572-0-96430000-1520781892_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Objawy wymienione w punkcie 1 i 3 są normalne. 

 

Nie wiem czy wspomniany format to faktyczny zamiar instalowania wszystkiego od nowa czy po prostu taki skrót myślowy od tego, żeby np. przywrócić system do ustawień fabrycznych. Ja osobiście niechętnie podejmuję się zadań, które mają w jakiś sposób charakter komercyjny. Dziwnym jest fakt, że ktoś komu za to płacą nie potrafi sobie poradzić z problemem, a osoba, która z nim pozostaje - szuka porady na forum, na którym pomoc jest świadczona całkowicie nieodpłatnie.

 

W tego typu sprawach na pierwszy rzut idą takie standardowe czynności jak: 

sprawdzenie integralności plików (w cmd uruchomionym jako admin: sfc /scannow )

chkdsk x: (gdzie X to partycja z systemem windows) 

 

Sytuację komplikuje fakt, że takie firmowy komputery mogą mieć nietypową konfigurację. 

 

Czy możesz dokonać odświeżenia systemu windows czy z jakichś względów taka opcja nie jest Ci na rękę? Tracisz ustawienia systemowe, zainstalowane programy, ale nie tracisz osobistych plików. Co dokładnie jest usuwane podczas tego procesu, będziesz mogła się dowiedzieć po jej wybraniu. Zeby proces sie rozpoczął musisz zatwierdzić monit, który informuje Cie co zostanie usunięte.  

 

Czy możesz pobrać i zainstalować jakąś aplikację z windows store ? Pytam, bo ten błąd często idzie w parze właśnie z faktem niemożności zainstalowania czegoś ze sklepu. Możesz też spróbowac tego automatu - https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4027322/windows-update-troubleshooter

Odnośnik do odpowiedzi

@wiesław531

wolne miejsce 125 GB

 

@Groszexxx

Zrobiłam

1) sfc /scannow

2) chkdsk x: (gdzie X to partycja z systemem windows) 

3) "Czy możesz pobrać i zainstalować jakąś aplikację z windows store ? "

TAK, mogę

4) "Możesz też spróbowac tego automatu - https://support.micr...-troubleshooter"

próbowałam

 

Problem bez zmian.

 

Nie zrobiłam  tylko odświeżenia sytemu  - nie wiem czy chodzi  o  opcję " resetuj ustawienia komputera do stanu początkowego" ?

Tutaj mam obawy, bo niektóre potrzebne programy mam zainstalowane z poziomu IT zanim dostałam lapka.

 

 

 

 

post-572-0-25880000-1521321219_thumb.jpg

post-572-0-33320000-1521321231_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi

Skorzystaj z tej porady https://support.microsoft.com/pl-pl/help/928228/how-to-analyze-the-log-file-entries-that-the-microsoft-windows-resourc

Aby odnaleźć wpisy programu SFC.exe, można wyszukać etykiety [sR]. Aby wykonać takie wyszukiwanie i przekierować jego wyniki do pliku tekstowego, wykonaj następujące czynności:

  1. Kliknij przycisk Startvistastartbutton.jpg, wpisz polecenie cmd w polu Rozpocznij wyszukiwanie, kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję cmd na liście Programy, a następnie kliknij polecenie Uruchom jako administrator.

    securityshield.jpg Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub kliknij przycisk Kontynuuj.
  2. Wpisz następujące polecenie i naciśnij klawisz ENTER:
    findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log > sfcdetails.txt

Plik Sfcdetails.txt zawiera wpisy rejestrowane przy każdym uruchomieniu programu SFC.exe na komputerze.

 

I załącz tutaj plik sfcdetails.com.

Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...